Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hoe zeldzaam zijn de topkoffers zoals hier afgebeeld?
Het lijkt me erg comfortabel om dat in m'n rug te hebben. Dat gezegd hebbende: ket koffer zelf zou ik niet eens nodig hebben. Is er ook een losse rugsteun die jullie aanraden?
Die topkoffers zijn standaard op de Interstate uitvoering, niet heel zeldzaam. Bij de GL van mijn vrouw is een aparte ruggesteun gemaakt, ik vermoed dat deze origineel voor een Goldwing 1100 was.
Bij die van mij is een ruggesteun aan het voorste zadeldeel gemaakt. Handig om even te leunen bij het verkeerslicht, maar tijdens het rijden heb ik er niet veel aan.
Ik ben 1 meter 80-nogwat, dus misschien dat ik er wel wat van merk. Ik was wel benieuwd, het lijkt me heel fijn om wat naar achter te kunnen leunen. Met mijn Kawa W650 vond ik het tijdens langere trips wel relaxed om tegen de roltas aan te leunen. Niet echt te vergelijken met een fatsoenlijke rugsteun, maar toch.
Hebben die topkoffers een speciale naam? Iemand tips waar ik moet zoeken?
Inmiddels ruim 1500 km gereden met het rode 'Bits 'n pieces' project.
Dus de klepjes gesteld, distributie gespannen, nieuwe olie en filter geplaatst.
Ik denk dat we nu kunnen zeggen dat het gereviseerde blok en (op)nieuw gebouwde cx betrouwbaar en goed zijn
Ik heb toch besloten om de cx te koop aan te bieden de guzzi heeft flink wat tlc en €€ nodig om hem weer helemaal netjes te krijgen.
Ik hoop komend seizoen op de cali te kunnen rijden
Ik heb onlangs proef gereden op een GL 500. Het viel me op dat de voorvork erg makkelijk is in te duwen, en dan vrij langzaam terugkomt vergeleken met mijn Versys. Hij voelt daardoor zacht aan. De eigenaar zegt dat dit vanwege de luchtdemping komt. Hoe werkt dit? Is dit tijdens het rijden ook zo?
A: ik ben de gelukzoekers zat die het ding willen hebben voor een appel en een ei.
B: de cx rijdt echt heel erg fijn, en ik weet nog niet of de guzzi me ook zo goed gaat bevallen. Dus ja, ook een beetje bang dat ik spijt ga krijgen
Roadtrip(je) naar het Ratbiketreffen in Well. En als je eigen CX het even niet doet, pak je de Silverwing van je vrouw. Ben benieuwd wat de ratbikers vinden van de whitewalls .
En om je GL een ratbike te noemen vind ik wel ver gaan. Blijkbaar worden er toch nog whitewalls gemaakt in motormaten. Waarschijnlijk alleen in Amerika.
Deze GL is zeker geen ratbike. Well ligt iets voorbij Boxmeer, inderdaad, Limburg. En die whitewalls zijn - als ik me goed herinner - van Maxxis. Gewoon in Nederland te bestellen.
Nu er is besloten de cx uit de verkoop te halen, heb ik hem voorzien van een mooi Baggagerek en topkoffer.
Van m'n guzzi project motor het baggagerek pas gemaakt voor de cx, en al zeg ik het zelf, staat hem prima!
We hebben onze kleine vw up verkocht, en hebben nu nog maar 1 auto. Vanmiddag de CX maar z'n pyjama weg gehaald, en voorzichtig opgestart.
Helaas lekkage bij de aansluitingen op het messing pijpje tussen de carbs, dus de o-ringetjes vervangen door een setje nieuwe.
Weet iemand de originele maat hiervoor? De o-ringen welke ik heb liggen doen het vast wel even, maar zijn niet benzine bestendig vrees ik.
Maar ook goed nieuws, hij starte in 1 keer dus even een rondje van een kleine 30 km gereden.
Ik weet iig dat ik op zoek moet naar een paar warmere handschoenen