Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
De sensor voor het lampje? Mogelijk is het bovenste deel van de sensor los van het steuntje, dus maakt geen contact meer. Sensor uitdraaien en kijken of dat zo is. Ik heb het bij SV een keer gehad. Losgetrild. Vastsolderen en hij doet het weer. Of bedoel je die voor een brandstofvoorraad wijzertje. Die werkt anders.
Zit geen lampje op maar een echte klok.
 
OK dan Is dat anders. Naar heel moeilijk kan het nooit zijn. Even de sensor eruit halen dan zie je vanzelf wat er aan de hand is. Werkt met een drijver dan. Dat systeem had ik ook op mijn GSX600F (eerste generatie)
 
@roger_SV : die 2e inderdaad. Die de wijzer van de hoeveelheid benzine in de tank aanstuurt. Ik rij nu op de dag kilometer teller, bij mooier en warmer weer haal ik tank er maar weer eens af.
 
Hallo gsxf rijders,

Ik ben bezig met het opmaken van mijn eerder gecrashte gsx750f uit 2004. Door de crash was het t-stuk krom getrokken (en de vorkpoot ook). Nu heb ik tot 2 keer een t-stuk van een motorsloop gekocht voor een gsxf uit 2001 en 2005.

Echter zijn beide t stukken 1cm te kort qua ruimte tussen de 2 vorkgaten, ze komen dus niet uit met mijn kroonplaat. Het zijn verder wel exact dezelfde t stukken dus ik ben volledig ten einde raad. Ik probeer te vermijden een heel nieuwe voorkant van een andere motor erop te zetten. Heeft iemand enig idee? De spatie tussen de 2 gaten op mijn huidig t-stuk is 16,5 cm en de gebruikte onderdelen die ik gekocht had hebben beide 15,5 cm.
 

Bijlagen

  • IMG20240201112815.jpg
    IMG20240201112815.jpg
    190,3 KB · Weergaven: 0
Krijg nou wat joh..
Ik heb nu de zelfde kleur....

Ben er nog steeds niet achter wat voor kleur het is, oranje??
Koperachtig met wat glinstering
Wat leuk! Deze kleur is volgens mij maar één of twee jaar geleverd, dus kom je niet veel tegen. De kleur moet je mij niet vragen, ik ben hartstikke kleurenblind! Voor mij is hij oranje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Het eerste model heb ik er ook 3 van gehad. Fijne motoren. Die met de hoogste km stand was 80.000 km en in alle km’s geen problemen gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds afgelopen november deze schoonheid, uitstekende motor en gaat als een raket :t

Zou alleen adviseren als je wat langer bent voor een wat grotere motor te gaan, ik ben 190cm en krijg toch wat last van mijn knieën ( scherpe kniehoek ) op een gegeven moment. Had een proefrit van een half uur gemaakt en geen last maar nu naar een uurtje sturen of wat gaat het toch wat vervelen in mijn geval....


Suzuki.jpg
 
Ik heb sinds afgelopen november deze schoonheid, uitstekende motor en gaat als een raket :t

Zou alleen adviseren als je wat langer bent voor een wat grotere motor te gaan, ik ben 190cm en krijg toch wat last van mijn knieën ( scherpe kniehoek ) op een gegeven moment. Had een proefrit van een half uur gemaakt en geen last maar nu naar een uurtje sturen of wat gaat het toch wat vervelen in mijn geval....


Bekijk bijlage 1979203
Op m'n 750F had ik dat ook. Topsellerie zadel wat 3 cm verhoogd was heeft alles opgelost. :t
 
Op m'n 750F had ik dat ook. Topsellerie zadel wat 3 cm verhoogd was heeft alles opgelost. :t

Ik had inderdaad zoiets al gelezen, maar bedankt voor de tip :t In principe is de motor bedoeld voor het rondje om de kerk, heb nog een andere motor voor de wat langere andere afstanden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Of een zadel van de 1250F (of GSF650) scoren..
Dat zadel is standaard al wat hoger.

Zelf 1.86 en met dat zadel geen enkel probleem..
Mijn lengte komt voornamelijk uit het onderstel vandaan...

(iets met anatomisch niet correct van de productielijn afgekomen, Heb al is een keer een klachten brief gestuurd waarop ik te horen kreeg dat het garantie termijn al lang was verlopen:X)
 
Afgelopen vrijdag een bijna spannend momentje gehad..
Reserve lampje knipperde al effe, na wat snelle berekeningen nog prima in staat om tot de 350km op de dag teller
te kunnen komen.

Op de (snel)weg terug richting huis, een klein 'hikje' 😳 bij 340km op de dagteller..
Eerste beste afslag maar gepakt en richting de Shell.
Daar de tank vol gegooid...

18.35ltr benzine!!!
Het Fje had dus DORST:X
Had het naar huis dus niet gered, gemiddelde verbruik lag rond de 1:18.
(was ook een wat vlotter weekje geweest iig)
 
Afgelopen vrijdag een bijna spannend momentje gehad..
Reserve lampje knipperde al effe, na wat snelle berekeningen nog prima in staat om tot de 350km op de dag teller
te kunnen komen.

Op de (snel)weg terug richting huis, een klein 'hikje' 😳 bij 340km op de dagteller..
Eerste beste afslag maar gepakt en richting de Shell.
Daar de tank vol gegooid...

18.35ltr benzine!!!
Het Fje had dus DORST:X
Had het naar huis dus niet gered, gemiddelde verbruik lag rond de 1:18.
(was ook een wat vlotter weekje geweest iig)
Haha ja, dat klinkt bekend. Bij de 650F is de brandstofmeter behoorlijk onbetrouwbaar. Hoewel,.onlogisch is misschien een beter woord. Op het laatste streepje kun je met een beetje goede wil prima 100 km rijden. Daar maak ik soms een beetje een sport van. Tot ik op een gegeven moment ruim 18.5 L afrekende. Sindsdien tank ik maar iets eerder.
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Haha ja, dat klinkt bekend. Bij de 650F is de brandstofmeter behoorlijk onbetrouwbaar. Hoewel,.onlogisch is misschien een beter woord. Op het laatste streepje kun je met een beetje goede wil prima 100 km rijden. Daar maak ik soms een beetje een sport van. Tot ik op een gegeven moment ruim 18.5 L afrekende. Sindsdien tank ik maar iets eerder.
Dat dus.

Normaal redt ik het wel met 350km..
Maar zag nu dat alles begon te knipperen.
EN idd, zodra het knippert gaat het reservetriptellertje al lopen, en die stond redelijk boven de 100km

Vaak hou ik een week w/w aan, das zo'n 300km..
 
Ik heb trouwens eindelijk de voorvorkpoten weer in elkaar. Alles gereviseerd en afgevuld met verse olie. Dat was na 155k best nodig blijkbaar, want hij rijdt weer geweldig!

Bekijk bijlage 1983744
Hyperpro setje,
Wil ik ook binnenkort weer eens 'laten toevoegen' zit er ook weer verse olie in..
Zal denk ik nog nooit gedaaan zijn.

Gevoelsmatig niet nodig, beestje veert perfect.
Bij mijn vorige was het na vervanging een heel stuk beter.

Net als de remmerij, die voelt van de huidige ook veel beter aan als dat de vorige deed voor dat er gevlochten leidingen onder kwamen
 
Terug
Bovenaan Onderaan