Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ik zou zeggen, sla je slag, want ik heb een speciale dienst gecontacteerd, en dit valt in géén geval onder essentiële verplaatsing. Zelfs binnen eigen land mag je geen tweedehands spullen ophalen bij een particulier. Mag alleen per post geregeld worden, maar ja een gehele motorfiets per post opsturen, dat gaat niet lukken ...
Nu is het best mogelijk om de grens over te rijden, heen en terug, zonder controle, maar het risico is me te groot, en als ik een boete krijg, wordt het wel een nogal dure onderdelendonor ...
Update:
Ik had daar dus voor gemaild, en gevraagd voor snel antwoord, maar dat kwam maar niet ... dus de 0800 nummer die erbij stond maar gebeld, en dat was dus negatief ...

Maar intussen wel een antwoord gehad op die mail ... 1 dag nadat ik de motor wilde ophalen ...
20200508_060744.jpg


Lekker he ... de "snelwerkende" overheid :')
 
@DKP wel netjes dat je er toch voor emailt want je weet het nooit hoe je door de controle komt, Nederland inkomen zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, een kennis van mij komt wel vaker in Nederland, zelfs vorig weekend om met een aantal een motorrit te rijden.

Even een vraag, heeft de 10w50 castrol power rs Racing(volsyntheet) een toegevoegde waarde t.o.v. die 10w40 castrol power rs(10 euro voor 4 liter goedkoper).

mijn dynamo levert 15.2 volt als hij 5000rpm loopt. Gisteren even gekeken wat hij doet.
 
Pfff, vandaag heel de dag bezig geweest met de cilinderkop van de 750'er geprobeerd af te halen.
Wat een drama zeg.

We hebben de kop helemaal los maar krijgen hem gewoon niet van de 2 tapeinden achter in het midden af. Blok is verder helemaal losgemaakt maar het past gewoon niet. Moet je hiervoor het subftame onder los maken? Of heeft iemand een slimme tip?
Het Hynes handboek zegt dat het soms past en anders het blok moet kantelen...
Dat werkt dus niet.
Waarom heb je de kop eraf gepakt?
Verder als iwan zegt blok eronderuit. Dat gaat anders niet lukken. Alleen de kleppendeksel is al krap.
 
Zonet zelf mijn schokdemper opgehaald in het DPD depot in Flemalle :(
Meer uitleg later ... nu naar huis.
20200508_195753.jpg

20200508_195822.jpg


Wringt wel wat met de rugzak, maar het is nog maar 45km naar huis, rustig aan en ik kom er wel :t
20200508_195853.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
Rand bij achterlicht van de vulling eraf, voorste gaatjes gedicht en voorste zadel van overtrek ontdaan. Verwacht ze eerdaags af te kunnen geven. Idee is de achterste glad overtrek in de vorm van kapje eerder getoond. Voorste meer vulling bij de tank , steviger schuim, vermoed achter dezelfde ronding als de achterste krijgt en een chique overtrek bij voorkeur met ingestikt model en patroon. Ja weet wel ongeveer wat ik wil 🤣

20200508_220830.jpg
 
Ik dacht dus, vandaag na het avond eten de achterkant er al af halen, zodat ik morgen rustig de schokdemper kan vervangen ...
Nou, die achterkant (achterkuipjes, wat bij de facelift met Hayabusa achterlicht één stuk is), was er in een paar tellen af. Enige extra aandachtspunt was de camera aansluiting.
En omdat dat zo snel ging, dacht ik, "laat ik eens zien wat ik al kan losmaken van de schokdemper."
Nou, ook dat ging zo vlot dat de schokdemper er al snel uitgebouwd was ... tja, dan kan de nieuwe er ook meteen onder natuurlijk ...

Dus, na een goed anderhalf uur maar (pauze om dessertje te eten inbegrepen zelfs), stak de gehele boel alweer in elkaar.

En ja, dan moet er een testritje volgen natuurlijk. Een goede 30 km gereden, wat bochtjes met slecht wegdek opgezocht, en man man man, wat een verschil!!!

Maar wel geen fotootjes van de werken tussendoor gemaakt, er was ook weinig aan te zien, en mijn handen waren te vettig om regelmatig mijn mobieltje in handen te nemen.

Tijdens de testrit wel een stop gemaakt voor een foto in het TRG topic, en op diezelfde plaats ook nog eentje voor het wolkenjagerstopic.
 
Ik dacht dus, vandaag na het avond eten de achterkant er al af halen, zodat ik morgen rustig de schokdemper kan vervangen ...
Nou, die achterkant (achterkuipjes, wat bij de facelift met Hayabusa achterlicht één stuk is), was er in een paar tellen af. Enige extra aandachtspunt was de camera aansluiting.
En omdat dat zo snel ging, dacht ik, "laat ik eens zien wat ik al kan losmaken van de schokdemper."
Nou, ook dat ging zo vlot dat de schokdemper er al snel uitgebouwd was ... tja, dan kan de nieuwe er ook meteen onder natuurlijk ...

Dus, na een goed anderhalf uur maar (pauze om dessertje te eten inbegrepen zelfs), stak de gehele boel alweer in elkaar.

En ja, dan moet er een testritje volgen natuurlijk. Een goede 30 km gereden, wat bochtjes met slecht wegdek opgezocht, en man man man, wat een verschil!!!

Maar wel geen fotootjes van de werken tussendoor gemaakt, er was ook weinig aan te zien, en mijn handen waren te vettig om regelmatig mijn mobieltje in handen te nemen.

Tijdens de testrit wel een stop gemaakt voor een foto in het TRG topic, en op diezelfde plaats ook nog eentje voor het wolkenjagerstopic.
Na hoeveel km moet je die demper vervangen? Mijn gsx uit 2006 met 53k op de teller moet er dan misschien ook een keer aan geloven.
 
Goedendag vrienden van het grote GSX-F topic,

Ik kan in September eindelijk m'n 600'tje weer terug laten zetten naar vol vermogen (Ben de 35kW wel aardig zat inmiddels)
Maar ik heb de laatste tijd ook aardig zitten twijfelen om een wat mooiere sproeier en naalden set te kopen.
Dynojet Carburatieset Stage 1 RF-3159

Nu vroeg ik mij af of een van jullie ervaring heeft met de setjes van DynoJet, en of het een beetje te doen is om deze zelf te monteren en of het veel werk is om een zo goed als optimale afstelling te behalen
 
Laatst bewerkt:
Goedendag vrienden van het grote GSX-F topic,

Ik kan in September eindelijk m'n 600'tje weer terug laten zetten naar vol vermogen (Ben de 35kW wel aardig zat inmiddels)
Maar ik heb de laatste tijd ook aardig zitten twijfelen om een wat mooiere sproeier en naalden set te kopen.
Dynojet Carburatieset Stage 1 RF-3159

Nu vroeg ik mij af of een van jullie ervaring heeft met de setjes van DynoJet, en of het een beetje te doen is om deze zelf te monteren en of het veel werk is om een zo goed als optimale afstelling te behalen
Is dat de prijs voor een set voor de 4 carburators? Dat hoop ik toch ...
Ik heb er echter geen ervaring mee.
Wat wel mijn aandacht trekt, "vaak ook een lager verbruik" :+


Maar ik zit echter met een heel ander probleem ... ben mijn contactsleutel kwijt -O-
En ... ik had er maar ene |(

Als ik die niet terug vind, wordt het een tweedehands setje sloten/sleutels bestellen. Als die dan toevallig ook door DPD geleverd moeten worden verwacht ik veel miserie om het te kunnen ontvangen. En nog een probleem, ben heel de week van smorgens tot savonds niet thuis, en die sloten uitboren doe je niet in 1 2 3 ...

Iemand een idee hoe je zowel contactslot, tankslot en zadelslot gemakkelijk kunt openen door te forceren of zoiets? Zou me veel werk besparen ...

Tenzij ik mijn sluetel nog terug vind natuurlijk, maar ik verwacht dat dat pas gebeurt ná al deze doorlopen miserie :')
 
Goedendag GSXF-genoten!

Ik lees al een tijdje mee en vind de tijd rijp om mij eens voor te stellen :)
Mijn naam is Rob, 36 jaar, vader van een zoontje van 1,5 jaar en woon in Capelle aan den IJssel. Ben sinds afgelopen december de bezitter van een GSX750F van 2005 met iets meer dan 36.000km.
Direct na aankoop is de tank ontroest en voorzien van een nieuwe coating. Hij startte erg slecht, liep niet mooi en viel de eerste 10 minuten van een rit geregeld uit bij het acceleren. Niet fijn (ronduit gevaarlijk) maar zo kwam e.e.a. wel aan het licht. Tank dus aangepakt, carbs gereinigd en afgesteld en sindsdien is het starten en lopen. Heb tot 2013 een Bandit GSF650SA gehad. Ik heb de looks van de GSXF altijd al erg mooi gevonden en vond de tijd rijp voor weer een motor in m'n leven :)

Zijn er nog meer mensen uit de omgeving Capelle?

IMG_20200509_115614.jpg
IMG_20200318_145446.jpg
IMG_20200318_145425.jpg
 
Goedendag GSXF-genoten!
Welkom in het grote GSX F topic! *O*
Ik lees al een tijdje mee en vind de tijd rijp om mij eens voor te stellen :)
Mijn naam is Rob, 36 jaar, vader van een zoontje van 1,5 jaar en woon in Capelle aan den IJssel. Ben sinds afgelopen december de bezitter van een GSX750F van 2005 met iets meer dan 36.000km.
Direct na aankoop is de tank ontroest en voorzien van een nieuwe coating. Hij startte erg slecht, liep niet mooi en viel de eerste 10 minuten van een rit geregeld uit bij het acceleren. Niet fijn (ronduit gevaarlijk) maar zo kwam e.e.a. wel aan het licht. Tank dus aangepakt, carbs gereinigd en afgesteld en sindsdien is het starten en lopen. Heb tot 2013 een Bandit GSF650SA gehad. Ik heb de looks van de GSXF altijd al erg mooi gevonden en vond de tijd rijp voor weer een motor in m'n leven :)

Zijn er nog meer mensen uit de omgeving Capelle?

Bekijk bijlage 1498998Bekijk bijlage 1498999Bekijk bijlage 1499000
Het gekende probleem bij GSX F die wat stilgestaan heeft, de carburators. Eens die in orde zijn, lopen ze als een naaimachientje :t





Ene ...
Ik heb de looks van de GSXF altijd al erg mooi gevonden ...
Ik ben het daar zeker mee eens! :Y
Maar een goede raad, vertel dat enkel in het GSX F topic. Als je dat in een ander topic verteld ga je bakken kritiek krijgen, en riskeer je de brandstapel :X
 
Welkom in het grote GSX F topic! *O*

Het gekende probleem bij GSX F die wat stilgestaan heeft, de carburators. Eens die in orde zijn, lopen ze als een naaimachientje :t





Ene ...

Ik ben het daar zeker mee eens! :Y
Maar een goede raad, vertel dat enkel in het GSX F topic. Als je dat in een ander topic verteld ga je bakken kritiek krijgen, en riskeer je de brandstapel :X

Hahaha ja heel herkenbaar! Zelfs de dealer gaf niet hardop uitgesproken signalen af dat ze blij waren dat er iemand op af kwam :) Overigens snap ik oprecht niet waar die negatieve beeldvorming vandaan komt.. In de geest van de tijd was het helemaal niet zo'n afwijkende verschijning. Met de huidige 'agressieve wespen' ontwerpen kan ik mij in ieder geval niet verenigen.
 
Hahaha ja heel herkenbaar! Zelfs de dealer gaf niet hardop uitgesproken signalen af dat ze blij waren dat er iemand op af kwam :) Overigens snap ik oprecht niet waar die negatieve beeldvorming vandaan komt.. In de geest van de tijd was het helemaal niet zo'n afwijkende verschijning. Met de huidige 'agressieve wespen' ontwerpen kan ik mij in ieder geval niet verenigen.
Bij mij is het een lang verhaal waarom en hoe ik de GSX F 1998-2006 mooi ben gaan vinden. Doe ik nog wel eens als ik geen drukke werkweek heb ;)

Maar om een tipje van de sluier op te lichten, ik rijd nu al met mijn 6de GSX 750 F, en met de 6 samen zit ik al aan bijna 255.000km ;)

Edit: Maar voor de leut toch nog eens even mijn 6 GSX 750 F'en in chronologische volgorde:
Suzuki GSX 750 F - I (5).jpg

Suzuki GSX 750 F - II (36).jpg

GSX 750 F - III (14).JPG

20150512_113534.jpg

20180415_115645.jpg

20180902_172829.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat de prijs voor een set voor de 4 carburators? Dat hoop ik toch ...
Ik heb er echter geen ervaring mee.
Wat wel mijn aandacht trekt, "vaak ook een lager verbruik" :+


Maar ik zit echter met een heel ander probleem ... ben mijn contactsleutel kwijt -O-
En ... ik had er maar ene |(

Als ik die niet terug vind, wordt het een tweedehands setje sloten/sleutels bestellen. Als die dan toevallig ook door DPD geleverd moeten worden verwacht ik veel miserie om het te kunnen ontvangen. En nog een probleem, ben heel de week van smorgens tot savonds niet thuis, en die sloten uitboren doe je niet in 1 2 3 ...

Iemand een idee hoe je zowel contactslot, tankslot en zadelslot gemakkelijk kunt openen door te forceren of zoiets? Zou me veel werk besparen ...

Tenzij ik mijn sluetel nog terug vind natuurlijk, maar ik verwacht dat dat pas gebeurt ná al deze doorlopen miserie :')

De dealer kan als het goed aan de hand van het vin nummer (framenummer) gewoon een nieuwe sleutel bestellen.
 
Bij mij is het een lang verhaal waarom en hoe ik de GSX F 1998-2006 mooi ben gaan vinden. Doe ik nog wel eens als ik geen drukke werkweek heb ;)

Maar om een tipje van de sluier op te lichten, ik rijd nu al met mijn 6de GSX 750 F, en met de 6 samen zit ik al aan bijna 255.000km ;)

Edit: Maar voor de leut toch nog eens even mijn 6 GSX 750 F'en in chronologische volgorde:
Bekijk bijlage 1499024
Bekijk bijlage 1499025
Bekijk bijlage 1499026
Bekijk bijlage 1499027
Bekijk bijlage 1499028
Bekijk bijlage 1499029
Ik wacht rustig af tot je de uitgebreide versie kan geven :)

Leuk foto-overzicht, mooie kleuren heb je 'm (gehad). En je hebt ook iets met de luchtvaart zo lijkt het:) Ik wacht rustig af tot je de uitgebreide versie kan geven
 
Zijn er nog meer mensen uit de omgeving Capelle?

Welkom!
Mooi motor zeg, helemaal in die kleurstelling.
Ik woon in Geertruidenberg (vlak bij Breda) dus niet directe omgeving maar wel in de buurt.
Je kan daar ook wel leuk rijden dus gelijk een tip; als je vanaf Dordrecht het pontje naar Werkendam neemt sta je direct in de Werkendamsche biesbosch.
Vanuit daar kun je via woudrichem naar Heusden rijden , beide zeer mooie vestingstadjes.
Of rondom Moerdijk heb je ook mooie weggetjes en vooral Willemstad is erg mooi (Wel dicht voor gemotoriseerd verkeer ivm corona :()
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Ik wacht rustig af tot je de uitgebreide versie kan geven :)

Leuk foto-overzicht, mooie kleuren heb je 'm (gehad). En je hebt ook iets met de luchtvaart zo lijkt het:) Ik wacht rustig af tot je de uitgebreide versie kan geven
Welkom Rob
Ik heb hetzelfde, vind het ook gewoon een mooie motor. 18 jaar niet meer gereden maar in 2019 weer meteen een 750f gekocht. Mijn eerste was een gsx 600 en daarna gsx 1100f. Ik gebruik hem nu om lekker te toeren en allen als het mooi weer is. ☀️ ik woon op Goeree Overflakkee en maak vaak leuke ritjes in Zeeland. Mocht je een keer een trip willen maken stuur ff een dm.
AD10CD26-C705-4117-A645-38780847B386.jpeg
 
Welkom!
Mooi motor zeg, helemaal in die kleurstelling.
Ik woon in Geertruidenberg (vlak bij Breda) dus niet directe omgeving maar wel in de buurt.
Je kan daar ook wel leuk rijden dus gelijk een tip; als je vanaf Dordrecht het pontje naar Werkendam neemt sta je direct in de Werkendamsche biesbosch.
Vanuit daar kun je via woudrichem naar Heusden rijden , beide zeer mooie vestingstadjes.
Of rondom Moerdijk heb je ook mooie weggetjes en vooral Willemstad is erg mooi (Wel dicht voor gemotoriseerd verkeer ivm corona :()

Bedankt voor de tip! Hemelsbreed is het inderdaad redelijk dichtbij. Zolang je die (irritante Brienenoordbrug) Maas maar over bent liggen alle mooie plekjes binnen bereik :) Een normale oeververbinding over de Lek bij Schoonhoven of Bergambacht zou een verademing zijn t.o.v. pontjes. Nu is het Brienenoordbrug of pontjes. Soort van alles of niks zeg maar :)
 
Welkom Rob
Ik heb hetzelfde, vind het ook gewoon een mooie motor. 18 jaar niet meer gereden maar in 2019 weer meteen een 750f gekocht. Mijn eerste was een gsx 600 en daarna gsx 1100f. Ik gebruik hem nu om lekker te toeren en allen als het mooi weer is. ☀️ ik woon op Goeree Overflakkee en maak vaak leuke ritjes in Zeeland. Mocht je een keer een trip willen maken stuur ff een dm. Bekijk bijlage 1499168

Mooie uitvoering heb je. Vanaf 2006 hebben ze die grijze knipperlichten toch? Staat 'm goed.

Een ritje Zeeland moet zeker eens te regelen zijn. Je woont daar ideaal voor leuke uitstapjes. Hier is het allemaal knetterdruk en gestresst.

Ik ga graag op zondagochtenden vroeg op pad. Wekker om 6.00u, vrouw en kind slapen nog. 6.30u wegrijden in de richting van Gouda, Montfoort, Schoonhoven, Lopik etc. Heerlijk relaxed en weer vroeg thuis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan