Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Vind echt kut dat ik die kuip compleet met knippers weg gegooid heb 😏

Maar enfin;

Voor kentekenverlichting hoeft de achterkap niet los volgens mij en als er wat rammelt bij je cockpit... de afdek kap is 1 geheel zowel het plastic als het plexi eronder. Dát heb ik eventueel nog wel liggen... in 2 voud ofzo 😉
 
suzuki-gsx1100f-1994-r-e02-e04-e15-e17-e18-e21-e22-e25-e34-e53-speedometer_bigsue0081fig-24_2965.gif
 
Heeft ding zoveel gelopen dan? Lopen volgens mij makkelijk een ton of anderhalf zonder revisie.

Btw bandenset van 2018 heb ik nog wel liggen bt45.

Koppelt die verder goed en kookt de accu niet droog?
Het oude blok had een paar honderd kilometer zonder olie bovenin rondgereden (zie het sleutelblunders van anderen topic) en was daarom compleet afgeschreven. Het huidige blok kwam van een fiets die 85k kilometers had gereden voordat die bij een sloperij werd gezet. Het blok is toen volledig uit elkaar gegaan, gereviseerd en uiteindelijk met een garantietermijn in mijn frame gehangen.

Koppelen gebeurt stevig en zonder drama, slipt niet, valt niet uit de versnellingen en ik heb nog geen valse neutraal-shifts gehad. De accu is ook helemaal goed.

Het is dat ik net afgelopen weekend een set nieuwe banden heb laten monteren, anders was ik zeker geïnteresseerd erin geweest. Dankjewel voor het aanbod! :t
 
Wat een verhaal met dat blok zeg.

Voor de accu zou ik de laadstroom ff meten, veel komen toch boven de 15V uit. Als bevestiging daarvan zie je het gros aangeboden worden met nét een nieuwe accu 😂

Ook hebben veel plekken op de achterbrug waar de accu overheen heeft lopen lekken.

Is makkelijk te fixen, zelfs voor een leek met electra zoals ik zelf. Plaats bij mn 6/11 ook nog een relais hiervoor want die loopt ook te hoog op volgens mij :)
 
Vind echt kut dat ik die kuip compleet met knippers weg gegooid heb 😏

Maar enfin;

Voor kentekenverlichting hoeft de achterkap niet los volgens mij en als er wat rammelt bij je cockpit... de afdek kap is 1 geheel zowel het plastic als het plexi eronder. Dát heb ik eventueel nog wel liggen... in 2 voud ofzo 😉
C'est la vie, achteraf kan je voor een kwartje de wereld rond zou mijn grootvader hebben gezegd.

Hmm, ik zal nog een keer gaan kijken hoe ik dan bij die achterverlichting kan komen. Op dit moment zit volgens mij het bakje van de gereedschapsset in de weg...

Ik heb het dash nog niet uit elkaar gehad, dus ik weet niet wat ik daarvoor nodig heb. Ik hou je aanbod in gedachten.

Edit: komend weekend kan ik hopelijk weer sleutelen. Dan zal ik gelijk het laadstroom ook controleren.
 
Misschien onderste randje vd kuip er ff afpakken maar dan zou je er zo bij moeten kunnen.

Edit: is dat randje waar de reflector opzit, die zit met meen 2 boutjes van onder geschroefd.
 
Laatst bewerkt:
Lachen, ik heb een DV op mijn motor op een website...

Voor de gein de demper aan het opzoeken die ik heb (350mm oval Delkevic), zie ik foto's van hem gemonteerd, blijkt het mijn motor te zijn! _O-
De combi bagagerek en de sticker op het voorspatbord icm. type motor/kleur/uitlaat kan niet missen.:9


edit: ik zie net dat dit @Bolski 's webshop is...
Grappig...

Ik was zelf nog op zoek naar een andere demper voor mn 600 (wil van 't opgevoerde naaimachine geluid af) en ik zag ook de Delkevic langskomen.
Nu zie ik dat jij dr een heb en vroeg mij af of die een beetje lekker klinkt met/zonder DB-killer.

En ik vroeg mij af of iemand anders toevallig ook nog ervaring heeft met de Black widow dempers en of die een beetje t geld waard zijn.

Mocht iemand trouwens nog een einddemper hebben liggen laat ik mij uiteraard altijd aanbevolen, ben het liefst wel op zoek naar iets dat bij de leeftijd van de motor past (dus geen stubby's en hypermoderne looks).

alvast bedankt voor de info en hulp :D
 
Ik was zelf nog op zoek naar een andere demper voor mn 600 (wil van 't opgevoerde naaimachine geluid af) en ik zag ook de Delkevic langskomen.
Nu zie ik dat jij dr een heb en vroeg mij af of die een beetje lekker klinkt met/zonder DB-killer.

En ik vroeg mij af of iemand anders toevallig ook nog ervaring heeft met de Black widow dempers en of die een beetje t geld waard zijn.

Mocht iemand trouwens nog een einddemper hebben liggen laat ik mij uiteraard altijd aanbevolen, ben het liefst wel op zoek naar iets dat bij de leeftijd van de motor past (dus geen stubby's en hypermoderne looks).

alvast bedankt voor de info en hulp :D


Ik ben er tevreden mee, al zou ik denk ik als ik er zelf een kocht de 450mm versie nemen. De 350mm demper die ik heb staat gewoon heel goed maar wellicht is de 450mm versie iets stiller. Dat zou precies zijn wat ik wil. Ik rijd zelf met DB-killer, heb hem er nooit uit gehaald en vind het ook niet nodig. Hij maakt een redelijk beschaafd geluid als je gewoon rustig rijdt maar als je gas geeft gaat hij brullen zeg maar ;). Elke tunnel heb ik een brede grijns.


Iets stiller zou ik wel waarderen maar het is me ook zeker het geld voor een nieuwe demper niet waard.


Officieel alleen géén e-keur, wellicht iets om rekening mee te houden, ik stoor me er niet aan, hij is beschaafd genoeg. Hij is wel 'road legal' volgens de Britse wetgeving. Staat dus niet gelijk aan E-keur.


Kom net dit tegen, het is dan geen Suzuki maar de 'toon' komt me wel bekend voor, als heb ik het idee dat de mijne iets zwaarder klinkt (600 vs750)

Dit schijnt zonder DB-killer te zijn op een 1200:

Edit, en op een 600c yamaha:
Ik geloof wel dat de mijne wat stiller is maar de 'toon' komt me weer bekend voor.

Hier op twee FZ-1's... Klinkt ook goed.

Blijkbaar ook gewoon op een gsx600f


Denk dat het verschil wel duidelijk is... Het leuke is wel dat op elk filmpje dezelfde toon/karakter naar voren komt :).
Ik vind ze lekker klinken, misschien dat ik zelf eens zo'n uitlaatgeluid filmpje maak voor op youtube.
 
Laatst bewerkt:
Testritje 1100f met nieuwe schokbreker; wennen 😳

De shock is 10 mm langer, kont staat 3 tot 5 cm hoger in theorie... voor mn gevoel echter zit ik een halve meter hoger. Voorheen was het een lomp slagschip, nu stuurt ie messcherp en een stuk nerveuzer aan de voorkant. Ben zeker niet ontevreden maar had dit enorme verschil niet verwacht heb een compleet andere motor onder de kont. Niet verwacht trouwens omdat ik de 750 ook erg hoog gehad heb en dit veel minder verschil maakte destijds.Rotondes gaan heerlijk soepel en vlotter evenals korte bochtjes. Zithouding is een stuk sportiever en op snelheid nog best stabiel getest t/m 160/170 km/uur en geen tankslappers gehad. 😉
 
IMG-20200502-WA0000.jpg


Is alweer even terug maar we hebben de dolle bout van de kleppendeksel los en de kleppen gesteld. Was even frotten voordat alles los was. Boel bekeken en ik zag geen overmatige slijtage. 1 nok had een paar pitjes maar niets wat zorgen baarde. Wel geen enkele klep binnen spec. Denk dat de laatste keer al wat jaren terug was. Veel gelijkmatigere gasresponse nu en buldert niet meer terug in de pijp bij gaslos.
Bijzonder in mijn nopjes. 👍🏻🤗
Van de week komt het spul binnen voor de remmen. En dan is de red rocket weer zo goed als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Iemand een suggestie voor een korter schakelpookje dat direct op de schakelas gemonteerd zit?

Ik vind de slag te groot en benieuwd of die met een korter pookje nog soepel genoeg schakelt. Zonder kant en klare opties de originele maar inkorten 🙄
 
Iemand een suggestie voor een korter schakelpookje dat direct op de schakelas gemonteerd zit?

Ik vind de slag te groot en benieuwd of die met een korter pookje nog soepel genoeg schakelt. Zonder kant en klare opties de originele maar inkorten 🙄
Van een gixxer? Gokje ff voor de goede orde mr zolang de asmaat gelijk is. Zou te vinden moeten zijn lijkt me.
 
Die zitten net als bij de 600 en 750f niet direct op de as maar via twee kogel gewrichtjes en een stangetje.

Zo ook op het 1100 blok in mijn 600f maar wil op de 1100f de hydraulische koppeling behouden dus dan is een 600/750f of b6 deksel geen optie ;)
 
Die zitten net als bij de 600 en 750f niet direct op de as maar via twee kogel gewrichtjes en een stangetje.

Zo ook op het 1100 blok in mijn 600f maar wil op de 1100f de hydraulische koppeling behouden dus dan is een 600/750f of b6 deksel geen optie ;)
Een of andere brommert. Heb in een grijs verleden een aprilla rs 50 gehad. Ff in mijn geheugen was de asmaat nagenoeg gelijk. Kan ff nikz zeggen over de vertanding. Heb nog een doos oude meuk staan uit die tijd. Zit nog wel meer in zal er eens doorheen spaaien.
 
Een of andere brommert. Heb in een grijs verleden een aprilla rs 50 gehad. Ff in mijn geheugen was de asmaat nagenoeg gelijk. Kan ff nikz zeggen over de vertanding. Heb nog een doos oude meuk staan uit die tijd. Zit nog wel meer in zal er eens doorheen spaaien.

Ik waardeer je aanbod zeer maar zit nog wat in twijfel in hoeverre het wat brengt. Wel kennis gevraagd en lassen was geen probleem dus het is al opgelost mocht het veranderd moeten worden👍
 
Zoals beloofd een update: Ik heb de zwarte GSX 750f vandaag opgehaald.
Ik heb gelijk de kappen er af gehaald en goed schoongemaakt. Ze zien er prima uit en ik ga ze verder polishen en waxen.

Mijn broertje wil de 750'er als hobbyprojectje gebruiken dus daar is nu ook een bestemming voor.
We hebben even kort gekeken. De draad van bougie 1 is een beetje kapot, maar op zich blijft de bougie wel stevig zitten.
De eerste windingen zijn weg maar onderin 'pakt' hij nog wel.
Hij heeft er met een lampje ingekeken en de verbrandingskamer was mooi schoon. Voor de zekerheid nog even gehengeld met een magneet maar er kwam niets uit.
Toch maar gestart en hij loopt wel netjes op 4 poten.

Binnenkort maar eens de kop er af en een helicoil laten zetten bij de revisieboer, zodat het in elk geval netjes is.
Waardoor kan zo'n verbrande bougie eigenlijk ontstaan?
Is het waarschijnlijk dat dit in de timing zit of vaak 'gewoon' een te arm mengsel?
Dichtgekoekte sproeier oid?
 
Zoals beloofd een update: Ik heb de zwarte GSX 750f vandaag opgehaald.
Ik heb gelijk de kappen er af gehaald en goed schoongemaakt. Ze zien er prima uit en ik ga ze verder polishen en waxen.

Mijn broertje wil de 750'er als hobbyprojectje gebruiken dus daar is nu ook een bestemming voor.
We hebben even kort gekeken. De draad van bougie 1 is een beetje kapot, maar op zich blijft de bougie wel stevig zitten.
De eerste windingen zijn weg maar onderin 'pakt' hij nog wel.
Hij heeft er met een lampje ingekeken en de verbrandingskamer was mooi schoon. Voor de zekerheid nog even gehengeld met een magneet maar er kwam niets uit.
Toch maar gestart en hij loopt wel netjes op 4 poten.

Binnenkort maar eens de kop er af en een helicoil laten zetten bij de revisieboer, zodat het in elk geval netjes is.
Waardoor kan zo'n verbrande bougie eigenlijk ontstaan?
Is het waarschijnlijk dat dit in de timing zit of vaak 'gewoon' een te arm mengsel?
Dichtgekoekte sproeier oid?
Werkt het membraam wel. Warm draaien en dan zonder luchtfilter ff kijken als je wat gas geeft 3 a 4000 toeren of ze gelijkmatig omhoog komen.
Als de timing lijkt op de 1100 dan zit het daar niet in. Ik zou beginnen met membraam. Dan carbs ff de vlotterbakken eraf. Controleer de vlotterhoogte dan ook. Syncen. Heb je dan rattelende geluiden of een onrustige motor klepspeling controleren. Kan eventueel een klepsteelrubber zijn die wat lekt dan zou ik het mooi zo laten en de olie een beetje in de gayem houden.
 
Laatst bewerkt:
Werkt het membraam wel. Warm draaien en dan zonder luchtfilter ff kijken als je wat gas geeft 3 a 4000 toeren of ze gelijkmatig omhoog komen.
Als de timing lijkt op de 1100 dan zit het daar niet in. Ik zou beginnen met membraam. Dan carbs ff de vlotterbakken eraf. Controleer de vlotterhoogte dan ook. Syncen. Heb je dan rattelende geluiden of een onrustige motor klepspeling controleren. Kan eventueel een klepsteelrubber zijn die wat lekt dan zou ik het mooi zo laten en de olie een beetje in de gayem houden.

Dankjewel. Dat klinkt als een goed stappenplan waar ik wat mee kan.
Eerst de draad netjes laten maken en dan gaan we dit volgen.
 
20200506_220619.jpg


Wordt wel wat zonder beugel.

Voorste gat bevestiging dicht, op laten vullen en nieuw overtrek. Dan zit het zitje vast onder de sluiting van de voorste en achter met twee boutjes. Denk qua busjes een soort paddestoeltjes te laten draaien voor bevestiging bagage spin ofzo 😎
 
Pfff, vandaag heel de dag bezig geweest met de cilinderkop van de 750'er geprobeerd af te halen.
Wat een drama zeg.

We hebben de kop helemaal los maar krijgen hem gewoon niet van de 2 tapeinden achter in het midden af. Blok is verder helemaal losgemaakt maar het past gewoon niet. Moet je hiervoor het subftame onder los maken? Of heeft iemand een slimme tip?
Het Hynes handboek zegt dat het soms past en anders het blok moet kantelen...
Dat werkt dus niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan