Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
De sleeper look heb ik te pakken, wat een suf ding als de hoek van de foto niet optimaal is haha. Of die zo blijft zal tzt blijken, zeker is dat velen hier zich op gaan verkijken met een sprintje ;)

20190413_232724.jpg
 
Zo goed als in elkaar geschroefd heb ik er toch schik mee. Wellicht dat ik er een zwak voor heb omdat het de eerste echte motor was waar ik destijds mee gereden heb, wie zal het zeggen. Morgen nog wat kleine dingen en misschien een blokje om :)

20190414_005310.jpg
 
Ik had in mijn vorige GSX F rode LED's in de achterpinkers zitten. Die werkten goed. En heb ze net besteld om ze ook in mijn huidige te monteren. Was van plan om dan ook nog witte kapjes te bestellen, maar nu heb ik ook nog andere leuke pinkers gevonden voor achteraan:P

Het leuke vind ik dat je die als achterlicht gebruikt, en als je de pinker inschakelt het achterlicht aan die kant automatisch uitschakelt tot je de pinker weer uitzet. Nadeel is dan dat ik wel tevreden moet zijn met oranje achterpinkers.

Ik zou ze zelfs voor vooraan willen ook, maar dan wel met witte DRL's en niet de blauwe.
Maar op dit model GSX F gaat dat niet echt een zicht zijn.

Edit: deze modelletjes vind ik ook wel wat hebben, maar bij deze gaan de DRL's/achterlichten niet automatisch uit bij inschakelen van de pinkers, dan heb je al een relais nodig, en dat wordt me wat te complex.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje:
Ik heb vanmiddag een klein lekje ontdekt aan mijn brandstofkraan.
Er lijkt een dekseltje oid aan de achterkant vd kraan te zitten en daar lekt hij.
Klopt mijn idee van een dekseltje?
Zoja...zit deze met schroefjes vast?
Is dit simpel te doen of niet?
Ben wel redelijk handig, maar dit is mijn eerste motor...☺

Of is het slimmer om ff langs de dealer te gaan en ff laten fixxen ivm mogelijk lek pakkinkje?
 

En als je de kraan los haalt vd tank daar een nieuwe oring pakking tussen
 

En als je de kraan los haalt vd tank daar een nieuwe oring pakking tussen
Ik denk er nog steeds aan om mijn benzinekraantje ook eens onder handen te nemen. Onlangs weer enkele keren een haperende motor, en 1 keertje een volledige uitval. Herstarten lukte echter gemakkelijk dit keer.

Maar ik vind zo geen revisiesetje voor de +98 versie, enkel een volledig kraantje:
Ik vermoed toch echt dat het door het kraantje komt.

Edit: al zou een volledig nieuw kraantje ook niet slecht zijn natuurlijk, maar is wel prijzig ...
 
Ook "grappig"... bestel bouten remklauwen met fijne draad... te fijn.... balen maar enfin. Bestel 4 andere bouten, die door verzendkosten weer duur worden, mooie inbus ik blij!
Tot ik ze pas, draad te grof damn!

20190412_174501.jpg


Voor derde keer nu besteld, draad gemeten omdat ik toevallig zon ding recent ergens bij had zitten, m10 x 1,25 ...
 
Ook "grappig"... bestel bouten remklauwen met fijne draad... te fijn.... balen maar enfin. Bestel 4 andere bouten, die door verzendkosten weer duur worden, mooie inbus ik blij!
Tot ik ze pas, draad te grof damn!

Bekijk bijlage 1386564

Voor derde keer nu besteld, draad gemeten omdat ik toevallig zon ding recent ergens bij had zitten, m10 x 1,25 ...
Nou ja, dan kan je nu stillaan beginnen met een collectie "overige bouten" aan te leggen, en ooit kan je er wel eens wat van gebruiken ;)

Ik heb nog steeds boutjes, moertjes en nog wat van mijn allereerste GSX F liggen, waarmee ik een ongeval heb gehad, nu bijna 12* jaar geleden, en onlangs, voor die plastieken ketting kast op de achterbrug 2 boutjes daarvan gebruikt om die k*tkruisschroefjes te vervangen *O*

* jawadde! Als ik dit zo bekijk, die heb ik net geen jaar gehad, dus dat betekent dat ik nu bijna 13 jaar GSX F rijd! :o
En dat die eerste maar 8 jaar oud was toen ik ze kocht! Toen 2.100€ betaald, in showroomstaat! :o


Edit: ik zal, als ik eens tijd heb, de mooiste foto's zoeken op de laptop van elk van mijn 6 GSX F's, en ze mooi in volgorde op een rijtje te zetten ;)
 
Hallo, ik ben een beginnend rijder en heb voor het eerst, nu sinds een paar weken een GSX600F van 1997 onder mijn hoede. Nu merk ik bij het rijden dat ik niet in de 6e versnelling kom. Hoe hard ik ook trap. Ik vermoed dus dat die er niet op zit, terwijl ik eerder meende dat die er wel op zou moeten zitten.
Mijn vraag is: heeft een GSX600F van 1997, nu normaliter wél of géén 6e versnelling? Bij navraag vertellen sommige dealers dat ze er 5 op hebben en anderen zijn weer heel duidelijk dat ze er toch ècht wel een 6e versnelling op hebben zitten.
En (even voor de duidelijkheid) dat is dan exclusief de 0/neutraal.
Ik hoop dat iemand me hier serieus duidelijkheid over kan verschaffen.

Groet
 
Zoekend op mf naar hoe een benzinemeter werkt:

Screenshot_20190416-120755_Samsung Internet.jpg


Lees ik in mijn eigen tekst dat de aansluiting twijfelachtig was tzt. Wat lezen op google ondersteund mijn aanname dat de 3 draden zijn een stuurdraad vanaf de sensor, plus en min. In mijn recent aangeschafte haynes boek gebladerd, de zwart witte is de min, die zat goed nah dan de andere twee gewoon omdraaien en tada:

20190416_191708.jpg


Stelt geen bal voor uiteraard maar ik vind het heel wat hehe. De benzinemeter doet het nu dus ook, daarmee alle electra in orde :)
 
Zoekend op mf naar hoe een benzinemeter werkt:

Bekijk bijlage 1386922

Lees ik in mijn eigen tekst dat de aansluiting twijfelachtig was tzt. Wat lezen op google ondersteund mijn aanname dat de 3 draden zijn een stuurdraad vanaf de sensor, plus en min. In mijn recent aangeschafte haynes boek gebladerd, de zwart witte is de min, die zat goed nah dan de andere twee gewoon omdraaien en tada:

Bekijk bijlage 1386924

Stelt geen bal voor uiteraard maar ik vind het heel wat hehe. De benzinemeter doet het nu dus ook, daarmee alle electra in orde :)
Misschien heb je hier iets aan?👍👍
 

Bijlagen

  • AAE1BDBC-EA72-4B5A-8C8C-BAEDF7A4565A.png
    AAE1BDBC-EA72-4B5A-8C8C-BAEDF7A4565A.png
    147,1 KB · Weergaven: 4
Hallo, ik ben een beginnend rijder en heb voor het eerst, nu sinds een paar weken een GSX600F van 1997 onder mijn hoede. Nu merk ik bij het rijden dat ik niet in de 6e versnelling kom. Hoe hard ik ook trap. Ik vermoed dus dat die er niet op zit, terwijl ik eerder meende dat die er wel op zou moeten zitten.
Mijn vraag is: heeft een GSX600F van 1997, nu normaliter wél of géén 6e versnelling? Bij navraag vertellen sommige dealers dat ze er 5 op hebben en anderen zijn weer heel duidelijk dat ze er toch ècht wel een 6e versnelling op hebben zitten.
En (even voor de duidelijkheid) dat is dan exclusief de 0/neutraal.
Ik hoop dat iemand me hier serieus duidelijkheid over kan verschaffen.

Groet
Ik heb zelf een ‘92 en die heeft gewoon 6-bak
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
De 750 heeft ook een 6 bak en de 1100 een 5 bak. Gelezen dat versnellingsbakken uitwisselbaar zijn.

Maar je merkt het toch wel als je volgas gaat??

Misschien vergelijken met andere hier hoeveel toeren je draait in de 5 met bv 120 km per uur.... uitgaande van zelfde tandwielverhouding.... 14/45??
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Uit mn hoofd draait mijn 750 iets meer dan 6000 toeren bij 120, iets meer dan 7000 bij 140 en 8500 ofzo bij 160. Is een beetje appels met peren vergelijken maar heb geen 600 dus kan je niet verder helpen. Daarnaast heb ik een lagere voorband dus wijkt de teller iets af en een kleiner voortandwiel dan origineel dus draai iets meer toeren 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan