Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Missing part...
Screenshot_20181218-235417_Facebook.jpg
 
Ik zit er nu serieus mee in mijn hoofd dat ik wel een nieuwe motor (Kawasaki Ninja 400) wil, maar mijn GSX F daarnaast niet wil wegdoen ...
 
Ik had gisterenavond nog gemaild naar mijn verzekeraar om wat te vragen ivm de verzekeringen als ik er zo een Ninja 400 bij neem. Deze morgen reeds antwoord ontvangen :t
Mijn Suzuki GSX 750 F = 250.75€
De Kawasaki Ninja 400 = 220.75€
Samen zou dat dus 471.50€ zijn.
Maar zolang ik ze naast elkaar houd zou het maar 360.16€ zijn, dus 111.34€ korting voor beide *D
Wat mij betreft, een hoge prijs op de soes zetten }) je snapt hem wel ;)
 
Waar staat WA voor?
BA is voor ons wat betreft Burgerlijke Aansprakelijkheid (of zoiets) en is verplicht, maar dat zit al bij de auto, en geldt automatisch voor de rest van al je verzekeringen.
Verder is dit niet all-risk (of full omnium) zoals wij dit noemen.
Dus als iemand de motor steelt, heb ik pech.
Voor de Ninja 400 ga ik wel laten uittellen hoeveel het extra kost voor diefstal, maar niet full-omnium. Dan moet ik er maar op toezien dat ik ze zelf niet total loss rijd 8)7
Voor de auto heb ik dat wel uiteraard :t
Voor de GSX F vind ik het betekenisloos om er diefstal verzekering op te nemen.
 
Kennen jullie geen no-claim in België?
Leg eens uit, misschien betekent dat wel wat wij full omnium noemen ;)

Edit: in omnium en full omnium heb je nog verschillende graduaties, maar de belangrijkste betekenis bij het gebruiken van de termen omnium en full omnium zij de volgende:

Omnium betekend dat je verzekerd bent tegen diefstal. En dikwijls ook natuurschade.
Maar niet bij een ongeval of schade waar je zelf de oorzaak van bent.

Full omnium betekent dit alles, maar OOK wanneer je zelf oorzaak bent. Dus als ik morgen mijn auto zelf total loss rijd, betaald de verzekering mij uit. Raam kapot, dan breng ik de auto gewoon binnen, en de rekening gaat rechtstreeks naar mijn verzekeraar, zelfde bij carrosserieschade.

Dan heb je nog de verzekering met of zonder franchise, met franchise betaal je bijvoorbeeld wel zelf de eerste 500€, heb je een verzekering zonder franchise, betaal je 0,0€, dat soort verzekering heb ik.

Zelfs nog beter, als morgen mijn auto gestolen wordt, krijg ik bijna 8.000€ meer dan ik betaald heb, en dat tot en met de 39ste maand van de auto, ongeacht de km-stand.
Nou ja, voor de auto betaal ik dan ook 1247€ (daar zit dus ook die verplicht BA in, die ik daardoor niet meer bij de andere verzekeringen dien te betalen). Best weinig als ik sommige collega's hoor, die zich moeten beperken tot een Gofje of kleine BMW 1, omdat ze daarvoor al tegen de 2.500€ op betalen :')
bedrag wordt uiteraard beïnvloedt door je leeftijd, je "geschiedenis", maar OOK door je woonplaats.
stel, ik was nog jonger dan 26jaar, maar nog niks ongeval gehad, maar in Brussel woonde, betaalde ik voor deze auto rond de 2.800€ |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
No-claim is de korting die je krijgt naar mate de jaren vorderen en je geen schade meldt. Dit kan behoorlijk oplopen. Zo betaal ik voor mijn gsx 750 f incl diefstal en natuurschade € 5,63 per maand. Dit is met 85% no-claim korting.
 
No-claim is de korting die je krijgt naar mate de jaren vorderen en je geen schade meldt. Dit kan behoorlijk oplopen. Zo betaal ik voor mijn gsx 750 f incl diefstal en natuurschade € 5,63 per maand. Dit is met 85% no-claim korting.
Ah, dat is wat wij bonus malus noemen, hoe langer je rijdt zonder schade , hoe goedkoper uiteraard.

Je begint bij 11 of zo, gaat jaarlijks 1 naar beneden, bij een ongevalmstijgt het met 5 bij ingang van een nieuwe jaarperiode, dus het zakt 1, en gaat 5 omhoog, dus eigenlijk 4 omhoog.

Ik zit in -2 nu :t

Nieuwprijzen en taksen zijn bij ons gevoelig tot veel goedkoper, maar onze verzekeringen zijn wel een pak duurder dan bij jullie :')

Ik zou willen dat ik mijn verzekering in NL kon afsluiten :9
 
Ik heb het vlot doorgelezen en begrijp de minimaalste verzekering kost zoveel... damn... hier heet dat WA wettelijk aansprakelijk enkel voor schade aan derden. Ik heb ze dan WA voor 30/35 euro per jaar per motor. Komt wel meen 110 belasting bij per jaar dus kleine 150 euro vaste lasten per jaar
 
Ik heb het vlot doorgelezen en begrijp de minimaalste verzekering kost zoveel... damn... hier heet dat WA wettelijk aansprakelijk enkel voor schade aan derden. Ik heb ze dan WA voor 30/35 euro per jaar per motor. Komt wel meen 110 belasting bij per jaar dus kleine 150 euro vaste lasten per jaar
Is er in België geen belasting of zit dat in de verzekeringspremie? Want dan ontloopt het elkaar niet zo.
 
Ik heb het vlot doorgelezen en begrijp de minimaalste verzekering kost zoveel... damn... hier heet dat WA wettelijk aansprakelijk enkel voor schade aan derden. Ik heb ze dan WA voor 30/35 euro per jaar per motor. Komt wel meen 110 belasting bij per jaar dus kleine 150 euro vaste lasten per jaar
*jaloers* :o


Is er in België geen belasting of zit dat in de verzekeringspremie? Want dan ontloopt het elkaar niet zo.
Voor een motor boven de 400cc betaal je op dit moment ongeveer 56€ taks, dat is zo voor mijn GSX F, maar evenzo voor een Boss Hoss. Motoren tussen 251cc en 400c is minder, maar geen idee hoeveel. Tot en met 250cc is belastingsvrij.
Wel betaal je inschrijvings taks, zelfde tarief als bij auto's, en die is hetzelfde berekend op het aantal kW's.
Daarom dat BMW vroeger hun motoren invoerde met een begrenzing op max 100kW (136pk).

Edit: net eens online bekeken, en het zou 58€ verkeersbelasting zijn, ook voor de 400cc -O-
De goede oude tijden zijn voorbij ... B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mn ouwe 1100 blok ter lering uit elkaar getrokken vanwege het gruis bij de oliepomp maar (nog) niks schokkends kunnen ontdekken. Cilinderblok krijg ik er nog niet vanaf maar verwacht mbt. de zuigers weinig schokkends te vinden. Vermoeden dat ie zonder olie heeft gelopen vanwege lekke radiateur maar mijn leek oog vind daar geen sporen van. Naja bult onderdelen achter de hand en op naar blok nr 2 :+
 
Hallo allen,

Vandaag tussen het arbeiten door weer eens naar de rode snelheidsduivel wezen kijken (niet alleen kijken).
Allereerst bezig geweest met het overzetten van de remhendel. Omdat de remleiding te kort is, heb ik er een nieuwe op gezet van 50 cm lang. Alleen moet deze nog wel gemonteerd worden aan het 'T-stuk' onder de topkuip.

1545317397648.png


Daarna heb ik de stuurschakelaar en de gashendel proberen over te zetten, maar kwam ik er achter dat de gaskabel wellicht iets te kort is. Deze wil ik wellicht proberen te verleggen.

Een vraag aan jullie: "Kan ik deze onder de tank verleggen zodat er een grotere marge overblijft op het stuur?"

1545317659824.png


Hier zie je namelijk dat ik de gaskabel al tussen de poten heen heb gehaald, maar nog te weinig lengte over houd.

Na het (test)monteren van de rechterkant ben ik verder gegaan met de linkerkant van het stuur.De koppeling losgehaald en de hendel alvast gemonteerd. Ook deze kabel lijkt wat aan de korte kant en rest mij wederom de vraag of ik deze zo zou kunnen verleggen?

1545317867930.png


Tot zo ver weer het avontuur. Komende twee weken weer vakantie (tja onderwijs), dus hopelijk voldoende tijd om er aan te werken.

To be continued!
 
@REckhardtt , Ik zou het zo direct niet durven zeggen, maar ik zie dat de gaskabel (heeft die er maar 1? Op mijne zitten er 2, een gewone, en een terugtrekkabel), links onder de tank duikt?
Kan je die niet rechts onder de tank doen duiken, en schuin over je kleppendeksel laten lopen?
Ik heb niet meteen een idee of er dan wel of niet wat in de weg zit. Wel weet ik dat die bij mij origineel recht over het (midden van) het kleppendeksel lopen. Door ze schuin te laten lopen win je lengte, maar dan mag er niks in de weg liggen.

Voor de koppelings- en choke kabel vrees ik er een beetje voor, ik ben bang dat je voor die beter een langer exemplaar zoekt.

En hoe zit het met de elektriciteit naar de stuurschakelaars toe? Zijn die delen van de kabelboom lang genoeg? En eventueel verlegbaar indien nodig?
 
@REckhardtt , Ik zou het zo direct niet durven zeggen, maar ik zie dat de gaskabel (heeft die er maar 1? Op mijne zitten er 2, een gewone, en een terugtrekkabel), links onder de tank duikt?
Kan je die niet rechts onder de tank doen duiken, en schuin over je kleppendeksel laten lopen?
Ik heb niet meteen een idee of er dan wel of niet wat in de weg zit. Wel weet ik dat die bij mij origineel recht over het (midden van) het kleppendeksel lopen. Door ze schuin te laten lopen win je lengte, maar dan mag er niks in de weg liggen.

Voor de koppelings- en choke kabel vrees ik er een beetje voor, ik ben bang dat je voor die beter een langer exemplaar zoekt.

En hoe zit het met de elektriciteit naar de stuurschakelaars toe? Zijn die delen van de kabelboom lang genoeg? En eventueel verlegbaar indien nodig?

Ik dacht er inderdaad zelf aan om de gaskabel naar rechts te verplaatsen, scheelt een grote omweg. De electra en koppeling/choke heb ik dus ook nog niet verder naar gekeken.

Ik heb eerlijk gezegd de tank nog niet van de motor af gehad sinds ik deze heb. Zondag ga ik er weer mee verder en zal ik eens kijken hoe ik het zou kunnen oplossen.

Wellicht dat er een ander stuur zou moeten komen, aangezien deze wel erg breed en hoog is. Of is een andere koppelingskabel e.d. makkelijk te vinden en monteren?
 
Ik zou voor een niet al te breed sbk stuur gaan, lijkt me fijner qua handling dan dit stuur. Ook kom je dan beter uit met je kabels zonder álles te hoeven aanpassen.
 
Bedankt @Ivan voor de tip! Ik ga inderdaad eens zoeken voor een mooi (kleiner) stuur. Wellicht dat ik iets kan vinden. Ik wil de DIY niet te duur maken, stel het zou mislukken.

Daarnaast ga ik de tip van @DKP uitproberen en de kabels onder de tank proberen te verleggen.

Zojuist contact gezocht met de mannen van het YouTube-kanaal ‘loeihard12’. Zij hebben ook een ombouw, waarbij zij alleen de remleiding hebben vervangen door een langere variant. Lijkt er wel op dat het inderdaad een minder breed stuur is.


To be continued!
 
Ik heb op de 1100f een sbk stuur en op de 750f ook. Merkte later pas het verschil, die op mijn 750 is veel breder maar desondanks gewoon de originele kabels bij beide.
 
Ik heb op de 1100f een sbk stuur en op de 750f ook. Merkte later pas het verschil, die op mijn 750 is veel breder maar desondanks gewoon de originele kabels bij beide.

Heb je er ook niks voor hoeven te verleggen onder de tank? Heb je er toevallig foto’s van?
 
Onder de tank valt weinig te verleggen omdat de kabels in het midden van de carburateurs zitten.

Ik heb ze vanaf het balhoofd wel iets anders geleid dusdanig dat ze de ideaalste routing hebben, soepel lopen en het beste uitkomen. Dat je bv niet met draaien van het stuur automatisch al gas geeft. Enige die verlengd is, remleiding deel van pomp tot aan verdeelblok. Overige kabels niets hoeven verlengen. Foto's die ik heb staan in dit topic, zijn die matzwarte monsters ;)
 
Zo zit het onder de tank, foto van mijn 600 voor die uit elkaar ging om op te knappen. Links loopt de koppelingskabel tussen carbs en luchtfilter naar beneden, in het midden de choque en gaskabel :)
20181006_161416.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan