Het grote GS-topic deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn remdruk lijkt zo af en toe weg te vallen. Dit en mijn twee rode lampjes knipperen de hele tijd. Dat wordt even niet rijden tot het gefixed is.

En bij het verwisselen van mijn band even gesproken met de man over mijn vering. De achterschokbreker mag wel een beurtje gebruiken. Vond het veergedrag soms al een beetje raar, maar als je niet beter weet dan denk je dat het zo hoort. Dus daar moet hij ook nog een keer voor weg.
bij een 1100gs gaan die lampies pas uit als de abs module z'n zelftest succesvol afrondt, misschien dat je daar problemen mee hebt?
 
Ja, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Tijdens het rijden (4hz intermitterend knipperend) kon ik over het algemeen gewoon remmen met de voorrem. Maar toen ik ineens moest remmen, kon ik de voorrem inknijpen zoveel als ik wilde, maar hij remde amper. Dus toen moest ik echt de voetrem erbij pakken. Is toch wel even schrikken.

Als ik daarna dan de rem loslaat, en opnieuw inknijp dan doet hij het wel weer. De achterrem lijkt wel consistent te werken. Van de week eerst eens kijken of er lucht in het systeem zit, wat ik erg raar zou vinden, maargoed.

Ik zal ook eens kijken wat de spanning is van de accu, zou het vreemd vinden als dat de oorzaak zou zijn, eerlijk gezegd.
 
Alternerend knipperende lichtjes is idd gefaalde ABS-test (te lage accuspanning), maar wegvallende remdruk :?
tegelijk knipperende lampjes hou je zolang de ABS z'n test niet uitgevoerd heeft (dmv wegrijden) daar doelde ik op. maargoed, ik had het ook over een 1100, bij een 1150 weet ik niet hoe het zit, dus hou me verder buiten de discussie, ben wel benieuwd naar wat het is natuurlijk.

*edit* anders misschien even proberen de foutcodes uit de abs te lezen?:
http://ibmwr.org/ktech/abs-diagnostics.shtml
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Tijdens het rijden (4hz intermitterend knipperend) kon ik over het algemeen gewoon remmen met de voorrem.
4 hz? Bij mij is alternerend knipperen een seconde of 2 per lampje, dus een kwart hertz per cyclus. 4 hz heb ik nog nooit gezien, maar wellicht is de 1150 daarin anders :?
Maar toen ik ineens moest remmen, kon ik de voorrem inknijpen zoveel als ik wilde, maar hij remde amper. Dus toen moest ik echt de voetrem erbij pakken. Is toch wel even schrikken.

Als ik daarna dan de rem loslaat, en opnieuw inknijp dan doet hij het wel weer. De achterrem lijkt wel consistent te werken. Van de week eerst eens kijken of er lucht in het systeem zit, wat ik erg raar zou vinden, maargoed.
De twinspark heeft toch electronisch bekrachtigde remmen?
 
Laatst bewerkt:
4 hz? Bij mij is alternerend knipperen een seconde of 2 per lampje, dus een kwart hertz per cyclus. 4 hz heb ik nog nooit gezien, maar wellicht is de 1150 daarin anders :?
Aldus de handleiding:
Indien:
Waarschuwingslamp algemeen: 4 Hz - intermitterend knipperen
Waarschuwingslamp ABS: 4 Hz - intermitterend knipperen
Vloeistofpeil in het BMW Integral ABS te laag, de bovengenoemde controles uitvoeren.
In minstens één remkring staat alleen nog de RESTREMFUNCTIE ter beschikking.

Die remkring lijkt mijn voorremkring te zijn.
De twinspark heeft toch electronisch bekrachtigde remmen?
Ik meen van wel, met de servo's is dit toch? Die hoor je luid en duidelijk bij het inkijpen van de remmen (zowel voor als achter).
 
Mijn 2003 GSA heeft dat ja, hoor je luid en duidelijk idd. Zou er niet direct mee gaan rijden als die bekrachtiger hier niet doet, beetje zwaar remmen :')
 
Schravel heeft ook nog leuke picca voor in de OP! *D

full
 
Zo hier ook nog een piccie voor de OP.
1461ae48bd4fdfd10743964180bfaa71


Moet eigenlijk nog op zoek naar iets beters, maar voorlopig maar even hier mee. :)
 
Die knipperende ABS-lampjes.... Heeeeeeel bekend! :(
Een 2003-model met rembekrachtiging?
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een roadster uit 2003.
Tot drie keer toe.
Vakantie nummero 1:
Bij de dealer het geheugen uit laten lezen, daarna is het systeem gereset. Bij niet nog eens hetzelfde probleem probleem opgelost.
Vakantie nummero 2:
Wederom het geheugen uit laten lezen. Systeem gereset en volgens de richtlijnen van BMW een nieuwe accu erin laten zetten (zo'n peperdure odyssee). En maar hopen dat het probleem opgelost was.
Vakantie nummero 3:
BINGO! Bijna de haarspeldbocht bergaf uitgevlogen. Vloekend, tierend scheldend de berg afgereden en nog net niet de roadster in de plomp gereden.
Terug naar NL (bleek later die BMW-garantie nog te hebben) en naar de dealer. Nu mochten ze onder coulance pas het brein vervangen. Dat is gebeurd, wel effe het arbeidsloon aftikken aub.

:X

Misschien het meest verstandig om even langs een dealer te rijden om het probleem boven water te krijgen.
 
[afbeelding]
Mag die van mij ook nog even erbij in de OP?
Groet
Hans
Lijkt net alsof je die buffel aan je koffers hebt hangen voor zijn vachtje zo :P

Die knipperende ABS-lampjes.... Heeeeeeel bekend! :(
Een 2003-model met rembekrachtiging?
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een roadster uit 2003.


:X

Misschien het meest verstandig om even langs een dealer te rijden om het probleem boven water te krijgen.
Yep, R1150GS 2003 met rembekrachtiging en I-ABS.

Vandaag de remvloeistof vervangen, deze was heel smerig bruin. Gelijk even de boel ontluchten. Komende week dus ook maar even naar de dealer.

Was het bij jou opgelost toen ze het brein vervangen hebben?
 
39 40 GS'en in de OP!! *O* *O*

@fgi en Sphyrnidus (nieuwe naam voor mij, klopt dat?) welkom in onze OP! :Y

@Akula, ik heb jou ook toegevoegd, helemaal bovenaan in de lijst :P
 
Laatst bewerkt:
Yep, R1150GS 2003 met rembekrachtiging en I-ABS.

Vandaag de remvloeistof vervangen, deze was heel smerig bruin. Gelijk even de boel ontluchten. Komende week dus ook maar even naar de dealer.

Was het bij jou opgelost toen ze het brein vervangen hebben?

Jep, daarna was het opgelost.
Helaas moest dat probleem wel 3 vakanties (1,5 jaar) op rij voorkomen en in NL nergens niets geen last van.
Helaas wel het vertrouwen weg dus heb 'm toen ingeruild '( voor een speed triple. Grootste fout die ik heb kunnen maken!
Daarna maar gauw een GS gekocht zónder dat nare rembekrachtiging. *O*

Niet alle rembekrachtigde motoren hebben er last van; hier in de garage staat een rockster van 2003, ook met dat systeem en daar nergens niete last van gehad. :)
Nu maar hopen dat dat ook zo blijft... :+

Hopelijk is bij jou het probleem eenvoudiger op te lossen en duurt het niet zo lang als dat het bij mij geduurd heeft.
Suc7!
 
Was voor mijn gs(2010) even bij de dealer geweest
wilde een hogere(adventure)ruit op mijn gs
Ze zijn echt gestoord bij bmw volgens mij 435 eurie
voor een stukje plastic met een beugeltje erbij...
toch maar op zoek naar een alternatief
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan