Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

ja m.n blik bier valt ook zo vlotjes uit elkaar.
en ikzelf helemaal.
Na avondje doorzakken moet je op tijd stoppen anders vallen er gaten in je met al dat ethyl.
 
Ik tank om de 3 à 4 keer 98 of hoger. Dat is me vanuit de garage verteld dat dat prima is.
Hier in de buurt zijn heel veel onbemande pompen met alleen diesel en 95.
 
Mijn auto is van 2005.
De tank met benzine gaat ongeveer 1 jaar mee.
Tank de goedkoopste 95 die ik kan vinden nog nooit één hik verkeerd gegeven met starten ook geen kapotte slangen.
Paniekzaaierij.
 
Mijn auto is van 2005.
De tank met benzine gaat ongeveer 1 jaar mee.
Tank de goedkoopste 95 die ik kan vinden nog nooit één hik verkeerd gegeven met starten ook geen kapotte slangen.
Paniekzaaierij.
Mijn auto's en motoren rijden er prima op, inderdaad geen hikje verkeerd. Alleen op 98 wat minder kfr bij de 1100/1150's.
dde garage adviseerde 98 vanwege de rubberen slangen ed
 
Mijn auto is van 2005.
De tank met benzine gaat ongeveer 1 jaar mee.
Tank de goedkoopste 95 die ik kan vinden nog nooit één hik verkeerd gegeven met starten ook geen kapotte slangen.
Paniekzaaierij.
Tsja,
Maar jij zal wel Shell tanken, dat helpt ! 😉
 
Mijn auto is van 2005.
De tank met benzine gaat ongeveer 1 jaar mee.
Tank de goedkoopste 95 die ik kan vinden nog nooit één hik verkeerd gegeven met starten ook geen kapotte slangen.
Paniekzaaierij.
Ik heb het wel gemerkt in de carburator van de Honda motor op mijn grasmaaier,
Na een winter stilstaan moet ik de carburator volledig ontdoen van witte aanslag, en alle sproeiers en gaatjes netjes open prikken.
Dus met de 10% ethanol zal er wel meer oxidatie optreden.
Tegen volgende winter maar eens een bidon ethanol vrije benzine in de tank doen en carb laten vollopen met dat spul.
En dan stallen.
We gaan 't zien in 2025😊
 
De ene auto/motor reageert anders, maar E10 is gewoon bocht , heb je een wagen die ook in de VS word verkocht die hebben al langer E10 en erger, maar als je regelmatig rijd dan heb je meestal amper last , maar als je voertuigen met regelmaat weken stil staat loop je wel kans, heb toch genoeg kapotte onderdelen van brandstof systemen gezien .
 
De ene auto/motor reageert anders, maar E10 is gewoon bocht , heb je een wagen die ook in de VS word verkocht die hebben al langer E10 en erger, maar als je regelmatig rijd dan heb je meestal amper last , maar als je voertuigen met regelmaat weken stil staat loop je wel kans, heb toch genoeg kapotte onderdelen van brandstof systemen gezien .
En in D heb je 91.
Nóg schraler 🤣
 
Vandaag voor het eerst van het jaar weer eens op de motor. Moest in Arnhem zijn en het parkeren is daar een drama. En aangezien het droog was en ik toch geen winterperiode heb van de verzekering lekker de GS uit de schuur gehaald en met de handvatverwarming op 1 die kant op gereden. Was toch wel weer lekker hoor!. Weet nu wel zeker dat ik een nieuwe helm moet want het vizier vd Shark verrekte het toch echt om helemaal dicht te gaan. Kijken of ik zondag op de beurs wat vind (niet met de motor maar met de trein) en anders volgende week wat winkels af.
 
Dus metrace benzine octaan 102 ga je als de brandweer.
Tis een gs hé geen race bike met hoogtoerig blok.
Ik betwijfel of je verschil merkt met 98 vs 95?
Maar is 98 is duurder dus beter daar zal het wel op uitkomen.
Tuurlijk is er verschil, of je het merkt zal verschillend zijn.
Aan het verbruik merk je het bij een motor niet, wel bij mijn auto.
Maar.....velen gaan goedkoop 95 tanken, en dan af en toe en minimaal 1 x voor de winter een kerosine goedje voor...xx euro ? Erin pleuren.
Dan zou ik eerder altijd 98 doen.

In mijn FJR tankte ik altijd V power, mede doirdat ikeen duitse shell kaart had waarmee he 1500 liter v piwer mag tanken voor de prijs van normaal.
En daar liep die FJR echt wel mooier mee.
De GS en V power, hoe gek het klinkt, vind ik die er minder fraai mee lopen.
 
Nou vind ik dat verhaaltje met 95 en 98 slecht voor het injectiesysteem ook een beetje kul. En dan zeker als ze in de garage bij een beurt dan voor 28,50 injectiereiniger erin willen kiepen.
In de manual staat motor is geschikt 95
In de garantie voorwaarden stast nergens injectie reiniger
Op de garagelijst van WZH en het onderhoudsboekje staat nergens injectiereiniger.
En toch smeren ze het 95% van de mensen aan.
Zo zie ik dat forte gedoe ook, geeft je alleen een feel good gevoel.
En dat snap ik dan niet, waarom dan geen 98 tanken.
 
Nieuwe Bos demper is binnen en zit er onder. Blij mee
 

Bijlagen

  • IMG_8353.jpeg
    IMG_8353.jpeg
    708,9 KB · Weergaven: 0
Nog gekker...
Bij de1250 is het om de 60.000 km en gratis
Bij de 1300 is het om de 80.000 en kost het 900 euro.
Omdat kopers van een LC1200 en 1250 niet wisten dat de cardan moeheid "kan" vertonen bij die kilometerstand, kopers van een 1300 worden geacht te weten dat er bij 80K een nieuwe in moet,
(Net zoals de distributieriem bij je auto, daar maalt niemand over, hoewel de oude systemen veel langer mee gingen)
 
als je pech heb bij een auto en je laat de tandriem vervangen kan je ook 800,- kwijt zijn, de riem en de spanrollen zijn misschien 100,- a 150 maar als je er superveel moet los halen om er bij te komen en dus veel uren word het duur.

maar een tandriem weet je die moet vervangen worden om de zoveel tijd of km , net wat het eerste komt, maar een cardan zou eigenlijk een voertuig leven mee moeten kunnen , dan hebben ze echt in mijn ogen wat dingen verkeerd gedaan, en laten ze het gewoon na om betere onderdelen voor te gaan maken ,, ik vraag me af of ze er weg mee kunnen komen door steeds te roepen product eigenschap , als ze zelf eerst en alle andere merken cardans kunnen maken die wel hoge km standen en leeftijden kunnen halen ,, misschien dat je een keerring moet vervangen of zo... iemand zo een bodem procedure kunnen starten consumentenrecht dat je mag verwachten dat iets niet zo snel al stuk gaat.
Daar zullen ze ook over nagedacht hebben zou je denken, maar bij BMW kan alles .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan