Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nou ja,
Garmin is er mee begonnen zo ongeveer…
Garmin kan ook offroad ( GS )
En Garmin blijft doorontwikkelen, en TT staat al een tijdje stil.

Die oer Garmins waren heel erg duur interface was vreselijk , mogelijkheden punt A ==> Punt B of geplande route that's it

Met de eerste Riders kon je meer en veel prettiger interface en de graphics waren een enorme stap vooruit .
en later de kronkel optie ,, en de mogelijkheid om naar smaak route karakter meer of minder hele kleine weggetjes , wel of geen off road. en life time kaarten , met blue tooth routes heen en weer pingpongen met anderen en geluid in je helm.

maar idd toen stopte ze met door ontwikkelen , -O-

nu probeert TT al 3 jaar me zo gek te krijgen dat ik een 550 ga kopen omdat ze van de Rider 2013 af willen iedere keer een mail dat er geen updates meer mogelijk zijn , en dan wat geklaag op een TT FB en een linkje en mensen trekken kaarten van andere modellen naar binnen en zetten die erop en dan geeft TT die voor RIder 2013 toch weer vrij ,

Het enige wat ik beter zou willen dan m'n Rider 2013 kan ,, is onderweg update afgesloten weg ,, file , en dat ik tijdens een tour kan op een knop naar een tank station of een pleisterplaats en dan de route daarna weer verder oppakken . en wat ik ook irritant vind ook al heb je de zelfde kaart versie toch verschilletjes in route tussen TT's onderling ,, niet mega maar wel aanwezig. en in fel zonlicht en een groter scherm
 
Die oer Garmins waren heel erg duur interface was vreselijk , mogelijkheden punt A ==> Punt B of geplande route that's it

Met de eerste Riders kon je meer en veel prettiger interface en de graphics waren een enorme stap vooruit .
en later de kronkel optie ,, en de mogelijkheid om naar smaak route karakter meer of minder hele kleine weggetjes , wel of geen off road. en life time kaarten , met blue tooth routes heen en weer pingpongen met anderen en geluid in je helm.

maar idd toen stopte ze met door ontwikkelen , -O-

nu probeert TT al 3 jaar me zo gek te krijgen dat ik een 550 ga kopen omdat ze van de Rider 2013 af willen iedere keer een mail dat er geen updates meer mogelijk zijn , en dan wat geklaag op een TT FB en een linkje en mensen trekken kaarten van andere modellen naar binnen en zetten die erop en dan geeft TT die voor RIder 2013 toch weer vrij ,

Het enige wat ik beter zou willen dan m'n Rider 2013 kan ,, is onderweg update afgesloten weg ,, file , en dat ik tijdens een tour kan op een knop naar een tank station of een pleisterplaats en dan de route daarna weer verder oppakken . en wat ik ook irritant vind ook al heb je de zelfde kaart versie toch verschilletjes in route tussen TT's onderling ,, niet mega maar wel aanwezig. en in fel zonlicht en een groter scherm
Haha…… een compleet ander apparaat dus, wat je wilt 8-)
 
Ik heb in de auto een middeleeuws tt navigatie zitten. Moet ik iets van €80 betalen voor een al verouderde nieuwe versie.
Heb een garmin XT gekocht (had een klein beetje ervaring met een 500) en die bevalt prima, zal de helft ervan wel niet gebruiken maar dat zij zo.
Wel lifetime gratis updates en dat is idd wel warlt anders dan jaren geleden.
Geen tt voor mij.
In geval van A-B navigatie werkt mijn telefoon ook wel, beste vind ik nog wel het ouderwetse briefje onder het tankdopklepje 🤣
 
ik koop geen navi systeem zonder live time kaarten ,, soms koop je voor een appel en een ei een voor de auto TT waar live time kaarten op zit ,, ding leeg gooien en nieuw installeren en dan gaan ,

heb zo ontzettend veel routes voor TT en aangemaakt of bewerkt voor Tyre Tyre
 
Tja ik snap die hype rond Garmin niet zo .
Hype ?
Is er dan een andere keus als je nu iets gaat kopen ?
Sta wel verbazend te kijken hoeveel mensen hun XT verkopen en een nieuwe XT2 daarvoor in de plaats kopen.
Maar nu nog een TT kopen, ook al heeft TT de magazijnen laatst goed uitegdund middels akties vind ik niet slim naar de toekomst toe.
 
Die oer Garmins waren heel erg duur interface was vreselijk , mogelijkheden punt A ==> Punt B of geplande route that's it

Met de eerste Riders kon je meer en veel prettiger interface en de graphics waren een enorme stap vooruit .
en later de kronkel optie ,, en de mogelijkheid om naar smaak route karakter meer of minder hele kleine weggetjes , wel of geen off road. en life time kaarten , met blue tooth


Euh volgens mij zit er een eeuw tussen de eerste garmins en de rider.
Toendertijd was garmin al pionier, ik heb een streetpilot gehad...er was gewoon niets beter en anders....of toch...
Bij de panclub ergens in 2003 waren jongens die een blaupunkt navi met disc !!! In de topkoffer rondreden.

Ja ik ben van de streetpilot later overgestapt naar TT, puur vanwege mijn ergernis met basecamp, terwijl diegene die destijds een studie eraan hadden besteed voor de rest van leven hierbij zweren.
Ik had toen die zin niet, knalde gewoon een dag rond in de Eiffel, wist bij god niet waar ik was, en werd het donker liet ik mij terug nasr huis navigeren.
Na een poosje had ik ook in de Eiffel geen navi meer nodig en deed ik hetzelfde bij reizen verder weg...eerst moezel, daarna steeds verderweg naar schwarzwald. Veel later begon ik pas met routes, en met MRA begon ik het pas leuk te vinden icm met de TT riders.
 
@ jan13:
Was eigenlijk destijds verknocht aan mijn Garmin Zumo 550.
Routes maakte ik toen in Mapsource, de voorloper van Basecamp.
Dat ging erg goed en uitgebreid maar je had er veel werk mee.
Toen gaf mijn Zumo 550 de geest en kocht ik een TT550.
Zowat meteen ook overgestapt op MRA, de goldversie.
Een stuk eenvoudiger dan Mapsource eigenlijk.

vraagje;
Zijn de Garmins beter/stabieler in verbindingen met betrekking tot draadloos verzenden ?
Want dat vind ik bij de TT wel een dingetje….
Soms gaat het zomaar met gemak en een andere keer weer helemaal niet…
 
Want dat vind ik bij de TT wel een dingetje….
Soms gaat het zomaar met gemak en een andere keer weer helemaal niet…
Draadloos gaat met de nieuwe XT2 beslist nakkelijk, ik zelf prefereer gewoon kabel.
Ga naar het subforum van navigatie Zumo XT2, staat een hele handleiding how to do
 
Draadloos gaat met de nieuwe XT2 beslist nakkelijk, ik zelf prefereer gewoon kabel.
Ga naar het subforum van navigatie Zumo XT2, staat een hele handleiding how to do
En waarom prefereer je toch de kabel als draadloos zo makkelijk gaat ?
( overigens heb ik zelf geen XT, enkel de TT550 )
 
Omdat draadloos een workaround is, en als die niet goed gevolgd wordt kan thread rare fratsen uithalen.
Daarbij, ik maak de routes op mijn pc, kabeltje erin, xt2 eraan en klaar...foolproof en snel.
Op de XT2 zet je met thread app makkelijk allerlei directorys, drop daar de routes in en pluk per dag eruit wat ik wil rijden.
 
ik vind het gewoon triest ,,, een cardan die om de 80 K km vervangen moet worden en nu problemen rond de startmotor ...

en ze moeten niet aankomen dat de cardan zo snel slijt door het vermogen , bij Kawasaki GTR 1400 gaat het wel erg lang mee zonder dergelijk defecten ...
Ondanks dat voor velen onder ons die 80 K wel enkele jaartjes in beslag neemt volg ik je redenering, een cardan is voor 't leven .
 
Ik stond van de week zelf op een industriële weegschaal. Die bleek helaas stuk te zijn.:+
Vind het wel een leuk idee om eens bij een klant mijn motor op zo'n pallet weegschaal te zetten. Dan weet ik wat ie met de hele koffer shizzle en opties weegt. Weet alleen niet of ze het leuk vinden dat ik met zo'n goor ding tussen het vers vlees binnen kom rijden.
 
ik vind het gewoon triest ,,, een cardan die om de 80 K km vervangen moet worden en nu problemen rond de startmotor ...
Klopt, en in feite is er nog veel meer dat niet zo " fraai " is.
Ik gebruik niet zoveel de achterrem, maar die van mijn GS hoort tov mijn vorige motoren thuis in de categorie bagger. Nog nooit zon slap ding gehad. En toen ik mij ging verdiepen blijkt dit al jaren een vet probleen te zijn...afgelopen jaar al 2x gratis ontlucht en doorgespoeld.

Wat ik ook vreemd vind is dat mijn ESA met duo erop niet in de stand road kan...foutmelding. ik moet dan weer aan uit zetten, vering omhoog en dan gaat storingsmelding weg. Div keren afgesteld maar nope het werkt niet.
Ga ik meteen in stand dynamic is er niks aan de hand. Ze krijgen dat niet opgelost. Soit wij rijden sowieso bijna altijd dynamic.

En over het debacle met de lekkende hayes remklauwen zullen we het maar niet hebben. En dat gaatje wat geboord werd in de cardanbehuizing waarin dat eendebekje werd gestopt is een mcgyver oplossing...eigenlijk belachelijk.
De zijstandaard die scheef ging staan kwam zelden voor zei men en dat bijna een jaar wachten op de juiste koplamp....was een wereldwijd chipprobleem ??? Of werden ze in de oekraine geassembleerd ?
En gelukkig geen navigator erbij gekocht, anders had ik daar ook nog lol van.
Al met al heb ik met deze premium motor al meer akkefietjes en recalls gehad dan met al mijn motoren de afgelopen 25 jaar.
Ik heb nog niks hoeven te betalen, maar had dit niet van BMW verwacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan