Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

De zumo XT2 komt op de markt....beetje geluk daalt de xt nog iets in prijs. Alhoewel ik met mijn TT 550 nog steeds alles kan doen wat ik wil dat die moet doen

Beste Jan,

Hoe heb jij de TT550 op je 1250GS gemonteerd.
Via een adapter op de originele houder of................?
 
Beste Jan,

Hoe heb jij de TT550 op je 1250GS gemonteerd.
Via een adapter op de originele houder of................?
Ik heb een adapter die in de originele bmw navi voorbereiding klikt hierop klik ik de TT vast en krijgt hij stroom via de bmw navo plaat.
 
Kan natuurlijk ook, maar ik wilde flexibel blijven en dat kan met de originele plaat van BMW.
Ik klik nu hierop vast....
De TT550
De Zumo XT2
En mijn Samsung A14
Ieder heeft zijn eigen adapter.
En ik kan kiezen of wissel met welk systeem ik onderweg ben zonder veel gedoe maar wel de gemaken van ieder systeem.
De TT550 gebruik ik als snel een avontuurlijke route ter plaatse wil rijden. En er is geen enkele navi daar zo goed.
De XT2 wordt gebruikt bij geplande routes in MRA
En google maps als ik toeristisch onderweg ben, voornamelijk in steden.
 
Kan natuurlijk ook, maar ik wilde flexibel blijven en dat kan met de originele plaat van BMW.
Ik klik nu hierop vast....
De TT550
De Zumo XT2
En mijn Samsung A14
Ieder heeft zijn eigen adapter.
En ik kan kiezen of wissel met welk systeem ik onderweg ben zonder veel gedoe maar wel de gemaken van ieder systeem.
De TT550 gebruik ik als snel een avontuurlijke route ter plaatse wil rijden. En er is geen enkele navi daar zo goed.
De XT2 wordt gebruikt bij geplande routes in MRA
En google maps als ik toeristisch onderweg ben, voornamelijk in steden.
Mag ik eens vragen waarom je de Garmin verkiest boven de TT550 bij geplande routes in MRA ?
( zelf gebruik ik ook MRA icm de TT550 en dat gaat eigenlijk altijd goed )
 
De garmin heb ik gekocht omdat mijn TT550 end of life wordt, een vervanger komt er niet.
Dus nu maar de XT2 gekocht zodat ik daar alvast mee kon spelen, en wennen....en dat laatste is wel nodig.
Vandaar dat ik overgestapt ben om al mijn MRA Routes in de XT2 te droppen en te rijden.
Moet ook zeggen dat eenmaal gewend de XT2 andere voordelen heeft tov de TT....en dan met name mbt POI en route onderweg aanpassen aan situatie, dat doet de XT2 veeeeel beter dan keer om TT.
Maar......de TT is gewoon keigoed, en hopelijk gaat hij nog lang mee maar de toekomst ligt toch bij Garmin.
 
ik verwacht eigenlijk een nieuwe TT na de 550 die is al een ruime tijd op de markt. er zijn best dingen die beter kunnen . groter scherm
 
Ik wacht met omruilen op de versie met het betere scherm.
Volgens de dealer een scherm als de XT heeft en zou de problemen moeten oplossen.
 
Vrees het ergste dat er nog een nieuwe TT komt de markt hiervoor wordt steeds kleiner, op de nieuwere motoren kan navigatie op het scherm van de motor, dan de telefoon met navigatie, en dan moeten ze ook nog een heel stuk markt terug winnen van Garmin.
 
Nieuwe TT gaat er denk ik niet meer komen. Ik ben ook vorig jaar overgestapt van een TT550 naar een XT en dat had ik veel eerder moeten doen. Ja je moet er even aan wennen, maar het werkt zo veel sneller en beter. Veel betere aanwijzingen onderweg ipv veel te laat bij de TT steeds. Geen spijt van.
 
Ik wacht met omruilen op de versie met het betere scherm.
Volgens de dealer een scherm als de XT heeft en zou de problemen moeten oplossen.
Er zijn al ervaringen gedeeld van de 'verbeterde' Nav 6 (HW versie 9) met een scherm dat al reageert als je met je vinger op afstand wijst. Een soort ghostfinger dingetje, maar dan niet als defect maar als 'feature'.
Nee, dan doe ik het wel met mijn gerepareerde Nav 6.
 
Er zijn al ervaringen gedeeld van de 'verbeterde' Nav 6 (HW versie 9) met een scherm dat al reageert als je met je vinger op afstand wijst. Een soort ghostfinger dingetje, maar dan niet als defect maar als 'feature'.
Nee, dan doe ik het wel met mijn gerepareerde Nav 6.
Heb mijn nav VI ook laten repareren (scherm + sealen), het is gewoon een fijn ding op de BMW
 
ik verwacht eigenlijk een nieuwe TT na de 550 die is al een ruime tijd op de markt. er zijn best dingen die beter kunnen . groter scherm
Denk niet dat die komt, hun achterstand is nu zo groot geworden.
Daarbij, in dat nieuwe connect ride ding van BMW zit TT software...denk dat TT daar meer heil inziet...verkopen van software.
Mijn XT2 bevalt mij steeds beter, zeker als je hier op het forum in dat specifiek groepje gaat meelezen en de mogelijkheden leest.
 
Vrees het ergste dat er nog een nieuwe TT komt de markt hiervoor wordt steeds kleiner, op de nieuwere motoren kan navigatie op het scherm van de motor, dan de telefoon met navigatie, en dan moeten ze ook nog een heel stuk markt terug winnen van Garmin.

ze hebben het te lang laten zitten ,, natuurlijk heb je meer motoren die de navi informatie op het scherm kan weergeven, alleen die zijn vaak onaantrekkelijk door zo'n optie soms duurder is dan een losse TT ,, en de kaart updates niet altijd gratis zijn , maar bij TT wel.
en veel routes worden in Garmin of TT formaat aangeboden en nu heb je een soort universele formaat ook , niet alle fabriek systemen kunnen daar wat mee, en die systemen die van af je telefoon streamen google maps naar je scherm op je motor ,, prima om ergens heen te rijden maar missen de mogelijkheden om bestand te verspreiden met een tourrit erop ( of dat moet nu wel kunnen , weet ik niet )

@jan13 of als iemand oudere motoren heeft of meerdere en dan steeds licenties en kastjes voor alle kopen of betalen voor een ingebouwde optie ?

nu denk ik dat de TT550 best verbeterd kan worden met een groter scherm naast een wat kleiner scherm en nog beter met direct zonlicht.

kan me voorstellen dat TT liever met fabrikanten deals maakt , zou fijn zijn, de interface en graphics van een TT zijn erg goed en als ik kijk waar bv Toyota hun klanten wil bedienen is er ruimte genoeg voor verbetering en zo zijn er nog wel wat merken.
En dan oudere auto's met systemen die of hele dure kaart updates hebben of gewoon na 10 jaar einde productie gewoon niet meer aanbieden ,,

ik denk dat er altijd wel een markt is voor TT kastjes , alleen de glorie dagen liggen achter ons dat iedereen massaal een kastje heeft.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk zie je 3 soorten motorrijders die navigeren.
Rijders die echt toeren, meerdaags, meerdere landen zitten inmiddels aan de XT of XT2, of TT omdat die nog leeft.
Rijders die snel een ritje maken, niet gecompliceerd, niet met software thuis aan de slag gaan mbt plannen. Die nemen vaak de systemen zoals connected ride van BMW.
RIjders en dat zijn veelal jongere, gebruiken gewoon hun telefoon met flitsmelding en google maps. Op deze groep mikt ook MRA en Kurviger met hun online cloud navi systeem.

TT zou alleen nog maar klanten vinden in de groep 1, en die wordt volledig gedomineerd door Garmin, zeker nu de XT2 poepie simpel met bijv MRA werkt en ze van dat lastige basecamp afscheid nemen. Neem daarbij hun Thread app voor de snelle planners van A naar B via je telefoon dan is de markt voor TT gewoon dood.
 
Op mijn telefoon zit de TT auto navigatie, onlangs gratis kunnen activeren voor een jaar.
I.c.m. Apple Carplay perfect in de auto.

Als ze dat nu eens zouden aanbieden (Garmin of TT) met de motorfiets software en gebruik van tracks en een motor met een koppelbaar TFT scherm. Jaarlijks abo en bruikbaar in al je auto’s en op al je motoren. ;)
 
Totdat je een keertje offroad wil rijden:)
och ,, ik redde me wel met mijn antieke TT rider 2013 , veel zandwegen staan er gewoon op , en als ze er niet op stonden kon ik wel zien waar ik ongeveer was ,, maar als je echt een serieuze toer gaat maken heb je ook meer een professionele Garmin outdoor nodig
 
Ik heb zelf geen tomtom, dus kan er niet over meespreken. In Nederland geloof ik wel dat je nog een heel eind komt. Maar wil je de tet track inladen, ben je wel snel klaar meteen.

Zelf vanwege de wens dat soort tracks te kunnen laden een XT gekocht, reed ik uitsluitend op de weg was het een tomtom geworden. De eenvoud daarvan sprak me aan.
 
Ik heb zelf geen tomtom, dus kan er niet over meespreken. In Nederland geloof ik wel dat je nog een heel eind komt. Maar wil je de tet track inladen, ben je wel snel klaar meteen.

Zelf vanwege de wens dat soort tracks te kunnen laden een XT gekocht, reed ik uitsluitend op de weg was het een tomtom geworden. De eenvoud daarvan sprak me aan.
de TET is wat anders, dan hier in de regio wat off road doen.

wij gebruiken de TT ook in de auto van mijn vrouw waar geen navi ingebouwd zit als ze ergens heen moet buiten de regio
 
Terug
Bovenaan Onderaan