Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hmja ik ga dat wel doen. (Kapje eraf enzo)
Had eigenlijk ergens verwacht dat met al die CAN-bus technologie in zo'n fiets en de blabla van verkopers dat deze lader "voor de gevoelige CAN-bus beter is", het inmiddels ook gewoon al technisch mogelijk zou zijn dat die lader zelf uitsnort wat voor cellen er aan de andere kant hangen.
Gevoelige canbus...daarom heb ik een aansluiting rechtreeks op de polen met AE stekker en....de optimate 2 duo snort dat inderdaad van zelf waaraan die is aangesloten. Ga er maar vanuit dat die bmw lader beetje overprized is en niets extra toevoegt.
 
Daar moet ik sowieso nog iemand voor gaan zoeken; bij Boonstra Motorsloperij ga ik mn geld niet meer brengen, dus ik moet denk ik of naar Nijeveen op Menaldum voor onderhoud. Binnenkort gaan we "motoren passen" voor mijn vrouw bij die beiden, om eens te voelen hoe ze daar omgaan met potentiele nieuwe klanten.
Menaldum, Hendrik Jan kan ik van harte aanbevelen!
Vorige BMW's ook daar in onderhoud gehad (ook een k100 zijspan) en gewoon top geholpen iedere keer.
Je betaalt voor wat hij wel doet in tegenstelling tot de grote dealers.
 
mocht iemand en R1300GS toch wat te tam vinden en meer willen

1701700516402.jpeg
 
Hey Allen,
Afgelopen weken bmw 1200rs en 1250 Gs gaan testen. Het zal een Gs worden hier. Bedoeling is om na een lange tijd zonder moto terug samen te gaan rijden/reizen. Is er ergens een lijst te vinden wat de verschillen zijn tussen de bouwjaren vanaf 2019 tot nu ?
In Duitsland zie ik meer 2dehands aanbod en leukere prijzen.
Vanuit Nederland en Frankrijk al paar wagens ingevoerd. Voor Moto zal het wel ongeveer dezelfde procedure zijn.
Maar valt de tft om te zetten naar het Nederlands ?
thanks
 
Super dank je wel. Dat is al een stap in de goede richting.
Ik vermoed dat motoren na 2018 ook in Duitsland een europese type goedkeuring hebben ? Dat aanvaarden ze op de keuring in België namelijk.
Een Duits type goedkeuring alleen is niet voldoende. Dan zou BMW België moeten bevestigen dat de moto voldoet aan de Belgische type goedkeuring.
 
Heb ook nog ooit een poster gehad van een Wheelieende Goldwing met het achterlicht zo'n beetje op de grond..... Lukt 99,8% van de berijders ook niet
 
Mijn R1300GS Trophy is binnengekomen bij de dealer. Nu nog wachten op de valbaren en in januari inschrijven. 😎
 

Bijlagen

  • IMG_2279.jpeg
    IMG_2279.jpeg
    388,8 KB · Weergaven: 2
  • IMG_2278.jpeg
    IMG_2278.jpeg
    224 KB · Weergaven: 2
  • IMG_2277.jpeg
    IMG_2277.jpeg
    194,2 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2275.jpeg
    IMG_2275.jpeg
    198,3 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2276.jpeg
    IMG_2276.jpeg
    183,9 KB · Weergaven: 2
Hoe meer ik 'm zie, hoe minder ik 'm begin te vinden.. die koffers lijken zo van een Transalp afgeplukt te zijn.

Zal ongetwijfeld een dijk van een motor zijn, maar ik ga die van mij toch koesteren...
 
Mooie velgen @Didi78! Ik heb lang getwijfeld of ik deze nam of toch de spaakvelgen, maar vind ze er in het 'echt' toch echt wel mooi uit zien en die 1,8 kg minder (waarschijnlijk nog meer in vergelijking met de spaakwielen) ga je ook wel merken op het asfalt. Nu maar hopen dat ze heel blijven in het terrein, maar met mijn offroad ambities zal dat wel mee vallen! (ACT Pyreneeën in mei!).
Ik ga wel de mooie knippers missen door het Enduro pakket en qua koffers zet ik er aftermarket spul op (vind die ook niet zo mooi).

En hoe meer ik hem zie, hoe meer ik de oude GS 'outdated' vind, maar dat zal wel komen omdat ik zelf nog geen GS rij. ;)
(de oude GS was voor mij vooral nooit een optie omdat ik die asymetrische koplamp als OCD'er verschrikkelijk vind... En ik vind hem te zwaar en een tikkeltje lomp, maar das persoonlijk)

Ik moet alleen nog ff wachten tot eind feb...
 
Zo zie je maar hoe smaken (mogen) verschillen.
Met mn 2m pas ik waarschijnlijk beter op de 1200 en 1250 dan op de 1300....
Ik vind met name de voorzijde nog steeds spuuglelijk....
En nog steeds zie ik geen enkele reden onze gs'en in te ruilen voor deze 1300...
 
Terug
Bovenaan Onderaan