Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Maar tussen de remschijf doorslijpen vs remschijf doorslijpen en twee boutjes losdraaien is toch ook geen wereld van verschil?
Als je de bouten losdraait, dan kun je het slot nog niet verwijderen (mits de pin door de remschijf zit), omdat de bussen in elkaar schuiven. Je hebt niet de speling om het slot van de bussen af te tillen.
 
Dat is toch met alle sloten die niet om een lantaarnpaal zitten zo?
Juist.
Ik was ooit een x bij een inbraak waarbij een vette HD was gestolen. Stond in de garage met een slot om elk wiel. De auto vd eigenaar stond er voor .
De dieven hebben de HD over de auto getild ..met de nodige krassen op het dak van het slepen...
Zo zie je maar....
 
Een nadeel zo een slot....
.je tilt de gs op, zet hem in een busje. Op een geschikte plek rustig en met alle tyd dat slot forceren...

Dan moet je dat wel heel graag willen ding weegt bijna net zoveel als een staande piano van een redelijk merk, maar door de negatieve veer uitslag , zal je dat echt moeten organiseren idd met een busje en een paart flinke kerels met een dolly of iets anders .
Maar dan zal het alleen voor jonge & nette GS(a) de moeite zijn ,, het dievengilde zal het niet leuk vinden dat je de km stand niet meer kan zien, sommige GS(a) kunnen er piekfijn uit zien maar wel 1,5 ton gelopen hebben ,, krijgen ze er toch minder voor geheel of in onderdelen.
 
heb de roadlok maar besteld, mijn zoektocht voor torx bouten is negatief.
Die dingen bestaan nagenoeg niet in de juiste lengte icm sterkte en anticorrosie ...en rvs zal ik maar niet toepassen.

wel leuk, goudkleurig.....staat dan goed bij de hayes remklauwen
 
Dan moet je dat wel heel graag willen ding weegt bijna net zoveel als een staande piano van een redelijk merk, maar door de negatieve veer uitslag , zal je dat echt moeten organiseren idd met een busje en een paart flinke kerels met een dolly of iets anders .
Maar dan zal het alleen voor jonge & nette GS(a) de moeite zijn ,, het dievengilde zal het niet leuk vinden dat je de km stand niet meer kan zien, sommige GS(a) kunnen er piekfijn uit zien maar wel 1,5 ton gelopen hebben ,, krijgen ze er toch minder voor geheel of in onderdelen.
Die klok zetten ze dan ook wel terug?
 
Volgens mij op Feestboek las ik een stukje dat er iemand een Bunker had, schijfslot en ketting die volgens mij ook aan de grond was zat met een oog.
Motor was weg toen hij in de garage kwam.
De boefjes hadden alles doorgeslepen, ook de Bunker.

Als ze je motor of dergelijke willen hebben dan is tie pleite vroeg of laat.
De vertragen en elke keer dat je hem weer ziet staan God op je blote knieën danken.... :9

Ik sta soms ook op de gekste plekjes en heb een halve motorhoes om hem iets af te dekken.
En ik probeer hem altijd wel bij de receptie te zetten of in garage/aan de achterzijde van het hotel als ik onderweg ben.
Gelukkig is er nog nooit een motort gestolen van mij.


voor de leek een bunker...
bl_bp68m_empty_front_side_transp_web-1.png
 
Oei, wat ga je de resterende 45 dagen doen dan?

Genoeg andere dingen te doen.

maar de GS gaat in december de stalling in , mijn ervaring is dat het dan echt fris word en als het gaat vriezen gaan ze strooien en dan is het toch al voor mij over en uit. jammer dat de afgelopen 6 a 7 weken zo nat en onstuimig waren , had graag meer willen rijden.

eind februari haal ik hem er weer uit , of er moet nog veel sneeuw en zout op de weg liggen.
 
Ik lees altijd mee hier, en ben zelf een gsa rijder. Ik zag kort geleden de veelal positieve reacties op de nieuwe Suzuki langs komen. Nu kwam ik deze zeer uitgebreide video tegen. Wat een schitterend ding, vooral bij 5:09 de groene variant. Heel erg benieuwd wat de prijs gaat worden, en welke optie pakketten er gaan komen. ik ga hier zeker een proefritje maken. Ik rijd graag nieuw, maar een 1300 (laat staan een 1350) kan ik simpelweg nieuw niet meer veroorloven.

p.s in de video word de prijs ook genoemd.
 
Laatst bewerkt:
En zelfs een GSA zet je met 2 man vrij makkelijk in een busje. Ik denk dat de meeste motoren gejat worden dmv 2 of 3 man en een busje.

Ik zie op internet vooral vaak voorkomen dat ze hem midden in de stad jatten als hij alleen op stuurslot en alarm staat. Stuurslot is met een trap kapot en dan is het enkel kwestie van duwen met andere motor of scooter.
 
Als je filmpjes op zoekt zie je dat ze met een busje aan komen rijden en het ding is het binnen 20 seconden in de bus.
Bizar. Als ze hem willen hebben nemen ze hem mee. Je kan alleen proberen ze het zo lastig mogelijk te maken.
 
Wellicht een stomme vraag : onderstaand buisje ligt ineens onder mijn motor in de garage. Is dit iets van de GS ?? Is ongeveer 35 cm lang..
 

Bijlagen

  • IMG_0677.jpeg
    IMG_0677.jpeg
    205,7 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0676.jpeg
    IMG_0676.jpeg
    221,4 KB · Weergaven: 4
Ik herken het niet als iets van een gs. Brengt me wel op een idee voor een leuke 1 april grap....
 
Terug
Bovenaan Onderaan