Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Het eendelige rallyezadel is lager dan het tweedelige ….

IMG_6221.jpeg
 
Dat kan ik beamen. Al moet ik zeggen dat de alu koffers op mijn huidige GSA, zonder coating op het rek, ook al stroef passen met sluiten van het slot. En, daaraan toevoegend, dat bij montage van koffers op een gecoat rek, de coating wel sporen van de koffer krijgt.
Krijg je geen blussen op / uit de poedercoating bij een kleine beschadiging er van?

het zwart en mangaangrijs coaten is wel erg fraai!
 
Ik weet dit niet zeker.. dus degene met de data moet over de brug komen, maar ik heb ze wel allebei gehad, al was dat de oliekoelers.
Daarvan was de GSA hoger dan de GS. De geometrie was net wat anders. Net merkbaar in de hele korte bochten.
 
Mijn ervaring is dat er een stuk van de coating er af kan knallen als je er iets hard op laat vallen terwijl verf mee beweegt en blijft zitten.
 
Ik weet dit niet zeker.. dus degene met de data moet over de brug komen, maar ik heb ze wel allebei gehad, al was dat de oliekoelers.
Daarvan was de GSA hoger dan de GS. De geometrie was net wat anders. Net merkbaar in de hele korte bochten.

Bij de oliekoeler was dat inderdaad zeker het geval. Bij de LC twijfel ik er ook over. BMW heeft wel zadels in verschillende soorten, maar of de GSA nu standaard een ander zadel had dan de de GS weet ik eigenlijk niet. Wel dat het zadel sowieso in twee hoogtes kan worden ingesteld. En dat voor de 1200 en 1250 identieke zadels kunnen worden gebruikt.

Maar of de Adventure versie van de LC hoger is qua rijwielgedeelte, geen idee.
 
Mijn ervaring is dat er een stuk van de coating er af kan knallen als je er iets hard op laat vallen terwijl verf mee beweegt en blijft zitten.
Om die reden lijkt poedercoaten van een kofferrek me geen goed idee, tenzij je de koffers er maar zelden afhaalt. Ik zie op mijn niet gecoate kofferrek al lichte sporen van de koffers.
 
  • Leuk
Waarderingen: ngin
Om die reden lijkt poedercoaten van een kofferrek me geen goed idee, tenzij je de koffers er maar zelden afhaalt. Ik zie op mijn niet gecoate kofferrek al lichte sporen van de koffers.
Je zal er niet aan ontkomen, verf, poedercoating, anodiseren het is allemaal een oppervlaktebehandeling. Dan moet je gewoon kaal rvs nemen ofzo
 
Je zal er niet aan ontkomen, verf, poedercoating, anodiseren het is allemaal een oppervlaktebehandeling. Dan moet je gewoon kaal rvs nemen ofzo

Dat was dus ook mijn punt, een oppervlaktebehandeling van een kofferrek met de bevestiging zoals dat op de GSA zit heeft geen zin. Met een glijdende beweging staal-op-staal haal je de koffers er op en af en tijdens het rijden zal het ook schuren. Dan kan je het beter onbehandeld laten. Als het een kofferrek is met een ander montagesysteem, zoals bijvoorbeeld GIVI waar de koffer alleen op een paar punten contact met het rek waar steuntjes zitten, dan heeft een behandeling zin.
 
Ik heb de variokoffers en daar zie je op de bevestigingspunten ook slijtage (zeker omdat de vorige eigenaar zonder een kunststof beschermertje had rondgereden). Dat zie ik als normaal gebruik net als je handvaten en stepjes.....
 
Er is ook taaiere verf, misschien is dat iets? En anders toch poedercoaten, dat is lekker hard, dus krasvast en als de motor er boven op valt dan is het toch zo krom dat het niet meer uitmaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ngin
.....blijkbaar iedereen reikhalzend aan 't uitkijken wie hier zijn eerste 1300 showt?
Het mooie is dat veel mensen dat ding afgrijselijk vinden en de styling afkraken.....
Maarrrrr nu lees je wel dat de 1e aankopen gaan plaats vinden op de fora.

Het is even wennen maar dat was ook met de 1150 naar 1200 en van de 1200 naar 1200LC.
 
Het mooie is dat veel mensen dat ding afgrijselijk vinden en de styling afkraken.....
Maarrrrr nu lees je wel dat de 1e aankopen gaan plaats vinden op de fora.

Wat had je nu gedacht? Die 1300 gaat net zo goed verkopen als de 1250 en de 1200 series...

Het is zeker een beetje wennen, maar uiteindelijk blijft niemand achter en springt iedereen op de kar van de GS...
Ik mag nog 3.5 jaar wennen aan het nieuwe design en dan zien we wel.. misschien hou ik deze wel privé en ga ik beroepshalve wel voor iets heel anders...
 
Wat had je nu gedacht? Die 1300 gaat net zo goed verkopen als de 1250 en de 1200 series...

Het is zeker een beetje wennen, maar uiteindelijk blijft niemand achter en springt iedereen op de kar van de GS...
Ik mag nog 3.5 jaar wennen aan het nieuwe design en dan zien we wel.. misschien hou ik deze wel privé en ga ik beroepshalve wel voor iets heel anders...
De 1250GSA heb ik nu 3 jaar en staat op 82.000 km, ik heb besloten hem nog een tijdje te houden.
De 13 heeft voor mij nog geen echte pluspunten waar ik echt warm van loop.
Misschien als er een GSA versie komt ..... :9
Wel zit ik met een scheef oog te kijken om er iets naast neer te zetten zoals een RT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan