Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Hoe zit dat eigenlijk met dat merk KLIM? ik krijg de indruk dat het ten eerste best duur is, het niet altijd zo waterdicht is als het zou moeten zijn! Over het algemeen vind ik het persoonlijk ook geen mooie pakken sommige types best lelijk zelfs. En ik heb sterk de indruk dat het een soortje status symbool is voor velen.
Ik ken zo vier of vijf man die er nooit problemen mee hebben gehad. Ze hebben de meeste pakken in mooie grijs of zwart varianten, blauw ook vaak maar ook met rare kleurtjes.
 
Ik heb na 7 jaar nat worden besloten in 2017 de investering te doen, en keer niet meer terug.
Ja, ze zijn belachelijk duur, maar... je koopt eigenlijk geen pak, maar 5 jaar waterdicht garantie.
En ze houden zich eraan.
Ik heb eentje gehad die lekte en 2 heel erg stuk gevallen (beide hun werk gedaan), en telkens zonder boe of ba nieuw gekregen.
Nooit meer het verkeerde pak aan, wat wel zo handig is voor dagelijks gebruik.

Ze hebben wel hun vervelende kantjes... De mouwen zijn wat krap voor handschoenen met mof en de sluiting van de kraag is wat vervelend en weinig overtuigend dicht.

Als er andere pakken al écht waterdicht zijn met vergelijkbare garantie, hoor ik het graag.
 
Als ik serieuzer zou rijden misschien een waardevolle investering maar ik rij vooral met droog weer en de laatste paar jaar enkel wat funritten en een beetje vakantie. Dan is een Revit met uitneembare voering meer dan genoeg :+
 
Helemaal akkoord. Ik heb 't ook maar gekocht omdat m'n motor m'n dagelijks vervoer is.

Als je een droogweer rijder bent, heeft dat helemaal geen zin.
Daarvoor is het veel te duur.
 
Helemaal akkoord. Ik heb 't ook maar gekocht omdat m'n motor m'n dagelijks vervoer is.

Als je een droogweer rijder bent, heeft dat helemaal geen zin.
Daarvoor is het veel te duur.


Of je koopt het omdat het tegenwoordig precies zo hoort als je met een GS rijdt... 😅

Maar je hebt idd een punt, om vooral met mooi weer te gaan rijden is een pak van (dikwijls meer dan-) 2000€ er misschien wat over...
Als ik in de zomer ga rijden en zelfs op vakantie draag ik een Klim Dakar jasje en steek ik wel een regenjasje in mijn koffer voor het geval dat....



Ik vind Klim op zich wel "mooi"... het Revit pak dat ik bestelde (en nog moet gaan passen voordat ik koop trouwens) vind ik veel minder goed uitzien.
Heb tamelijk wat spul van Klim in mijn kast hangen, maar goed... een ander merk mag er ook wel eens bij.
 
Ze hebben ook goedkopere modellen. Ik had ooit een blade, die was niet stervensduur, en ik was er even tevreden van als de latitude die ik toen had.
De apex heeft nu online stevige korting.
 
Ze hebben ook goedkopere modellen. Ik had ooit een blade, die was niet stervensduur, en ik was er even tevreden van als de latitude die ik toen had.
De apex heeft nu online stevige korting.


Mijn Traverse pak kostte jas en broek samen amper 900€... dus idd, een Klim moet niet per defintie duur zijn..

Het zijn de 3L Goretex Pro pakken waarvan de prijzen de hoogte in schieten...



Qua korting.. momenteel bij www.motoadventurestore.be krijg je 20% korting op alles van Klim op voorraad in de shop... Ook de helmen!!
Dus wie een Krios Pro aan soldenprijs wil scoren, het is het moment!!
 
Als er andere pakken al écht waterdicht zijn met vergelijkbare garantie, hoor ik het graag.
Ik heb eigenlijk altijd met Dane kleding gereden, met één keer een Hein Gericke pak en daarvan is de broek nooit goed waterdicht geweest.

Dane kleding is nooit gaan lekken, ik heb ze altijd vervangen als ze versleten waren, klittenband op en dergelijke. Garantie dus nooit nodig gehad.

Op vakantie met de kans op warm weer (dus bijna elke vakantie) reed ik altijd met een Dane jas met uitneembare Goretex voering en veel ventilatie ritsen. Met veel regen is dat uiteraard niet zo comfortabel. Dus die jas heb ik eind 2021 vervangen door een Klim Badlands Pro.
Die bevalt op zich wel goed en draag ik nu ook vanaf april tot eind september omdat die in principe ook goed waterdicht is. Mijn Klim Sealand draag ik alleen in de winter en de voering laat ik er nu ook gewoon in zitten. Althans, dat was mijn plan.

Want toen ik vorige week 2,5 uur in de regen naar Leeuwarden reed merkte ik toch dat de Klim wat nadelen heeft. De kraag is te wijd, er loopt dus langzaam water naar binnen. Met mijn Dane jassen nooit last van gehad. En er komt ook wat regen langs de handschoenen naar binnen. Bij mijn Dane jas niet, die heeft storm cuffs.

Dus de Klim Badlands is een fijne vakantiejas, goede ventilatie bij warm weer, redelijk comfortabel bij regen. Maar volgende keer dat ik weer een paar uur in Nederland in de regen moet rijden gaat mijn Dane jas weer aan.

Ik weet ook nog niet of er na deze Klim weer een nieuwe Klim komt. Maar een nieuwe Dane jas zal er zeker komen.
 
M'n kodiak heeft een externe col, en met de mouwen over de handschoenen komt er niets door.

Maar dat mag ook, moest ie niet door de firma betaald zijn, had ik 'm nooit gekocht.

De kraag is een issue, absoluut. Vermeldde ik ook op de latitude. Ze sluiten ook slecht, de velcro is te kort. Een goede ondercol helpt wel veel.

Dane en Städler noteer ik.
 
Dane en Städler noteer ik.

Denk dat elk merk dat werkt met het 3L Goretex pro materiaal wel genoteerd mag worden, ze garanderen allemaal hetzelfde..

Richa heeft tegenwoordig ook Goretex Pro gelamineerde jassen en dan koop je Belgisch.
Mijn vrouw heeft een pak van Rukka, ook dik in orde.

Ik vertrouw erop dat Revit ook gaat doen wat ik ervan verwacht.
 
M'n kodiak heeft een externe col, en met de mouwen over de handschoenen komt er niets door.

Het loopt langzaam tussen handschoen en mouw door omhoog. Dat heeft uiteraard ook te maken met de zithouding op een allroad waarbij de onderarmen redelijk horizontaal worden gehouden. Maar met mijn Dane jas dus geen last van.

Een overcol zou zeker helpen, maar heb ik dus nooit eerder nodig gehad. Een goede ondercol heb ik, maar daar over druppelde het langzaam naar binnen. Dus na anderhalf uur voelde ik een natte plek op mijn borstbeen. Ik dacht eerst dat via de rits lekte maar dat was gelukkig niet zo.

De rits vind ik overigens ook minder. De Dane Sealand heeft een dubbele rits en is daarmee helemaal wind en waterdicht. De Klim heeft een enkele rits met een tweede sluiting van klittenband, wel een wat opgekruld stukje stof dat blijkbaar regen wel buiten weet te houden maar zeker niet winddicht is.
 
Hoe zit dat eigenlijk met dat merk KLIM? ik krijg de indruk dat het ten eerste best duur is, het niet altijd zo waterdicht is als het zou moeten zijn! Over het algemeen vind ik het persoonlijk ook geen mooie pakken sommige types best lelijk zelfs. En ik heb sterk de indruk dat het een soortje status symbool is voor velen.
Status heb ik niet nodig, ik rij altijd alleen, dus niemand die het ziet.
Ben wel op de leeftijd dat een product voor mij zeer goed moet zijn, en precies wat ik wil en zoek.

Het pak moet smooth,minimalistisch, flexibel, licht te dragen en toch veilig zijn.
Ik wilde geen harnas, geen lompe protectors, geen stugge waterdichte stof, geen goretex
Maar wel AA, en absoluut D3O protectors op heup knie, schouder, elkeboog en rug...en daar moeten ze strak zitten en blijven zitten.
Ik wil ermee makkelijk door een stadje lopen, niet als een kruisridder uitzien, en als ik twee jasjes in een zijkoffer uitlaat kant krijg helemaal top.
Regen en kou....voor mij geen aparte regevoering, geen wintervoering. Enerzijds voel ik me dan een michelin pop, anderzijds zonder die voeringen is de buitenjas vaak dan een hobbezak.
Najaar draag ik merinowool midlayer, onder de 10 graden rij ik niet voor mijn plezier.
Regen, in mijn koffer ligt een regenbroek en aparte jas die flexibel zijn, en in no time aangetrokken...komt ook omdat de marakkesh ook zeer flexibel is.

Ik zie heel veel mensen in kleren die eigenlijk het geld niet waard zijn, en dan is KLIM eigenlijk helemaal niet duur...op termijn, maar wel zeer goed.
Zoals gezegd, stijve gelamineerde jassen...niks voor mij, wel voor diegene die dagelijks door weer en wind gaat.
Jassen en broeken met meerdere inlays.....het zit nooit 100%, is altijd compromis en dat zie je dan waar de protectors vaak beweeglijk zitten....en ik vraag me af waar ze zitten als je crasht.
Het zijn ook de details die het doen, voorbeeld....beluchtingsopeningen zitten bijna altijd op de voorkant met rits van boven naar beneden. KLIM doet dit bij de dames jassen niet, daar zit de ritssluiting horizontaal, net onder de borsten. Laat een vrouw nu maar eens kiezen.

Je ziet, niks status maar wel hele specifieke eissen, voor mijn ritten.
De marrakesh, nog niet eens zo duur trouwens, voldoet precies aan wat ik zocht.
Kan alleen masr zeggen, ga eens een KLIM store in, laat je adviseren....en dat doen ze goed want ze hoeven geen andere merken te verkopen.
Oh en praat eens over garantie, of als een crash hebt gehad en je kleren defect zijn.....
 
Misschien dat iemand het hier weet. Ik ben op het moment een reis naar Schotland aan het plannen. Gezien ik wat meer spul mee wil nemen ga ik zijkoffers halen. Ik wil niet teveel uitgeven dus keuze is gevallen op de Shad SH23. Maar ik begrijp dat sommige BMW een probleem geven omdat de beugel bij de buddy in de weg zit. Weet iemand of dat bij een 800 GS ook zo is? Kan er niks over vinden.
 
Zeer nuttige berichten gelezen over kleding. Ben ook nog wat zoekend, hierbij mijn recente ervaringen.
Een Revit adventure pak gekocht in 2015 (Ben even het juiste type kwijt) In ieder geval met gore tex inlay. Na 4 jaar begon het te lekken. Nadeel van de inlay’s, zomers zit het pak als een zak om je heen en ‘s winters krijg je een opgeblazen gevoel. Ben het eens met Jan13. In 2020 kocht ik een Revit gelamineerd pak, budget dus geen gore tex. Na 2 jaar begon het te lekken, op de K1300GT minder last van als op de F900XR. Nu op de GS ook iets minder last van en prima op te lossen met een regenjas voor de echte hoosbuien.
Nadeel van de gelamineerde jas, ‘s winters wat frisser en zomers warmer.

Vorige week een BMW pak gekocht, GS Rally GTX met 20% korting. Eigenlijk een voor/na en zomer pak, om het waterdicht te maken zit er een gore tex outsert bij. Eigenlijk een te duur regenpak.:) We gaan zien of het de oplossing is.
Voor de paar wintermaanden ga ik 1 van de oude pakken gebruiken.
Ik rij alleen woon werk met de motor, half uurtje enkel.

Collega rijdt altijd met een gelamineerd Dane pak, wil niets anders. Paar jaar geleden zijn Dane pak van bijna 10 jaar vervangen omdat de bandjes van zijn rugzak door geschuurd waren op zijn pak. Hoorde laatst wel dat ook zijn nieuwe Dane pak iets lekte na een paar jaar.
 
. Nadeel van de inlay’s, zomers zit het pak als een zak om je heen en ‘s winters krijg je een opgeblazen gevoel.

Vorige week een BMW pak gekocht, GS Rally GTX met 20% korting. Eigenlijk een voor/na en zomer pak, om het waterdicht te maken zit er een gore tex outsert bij. Eigenlijk een te duur regenpak.:) We gaan zien of het de oplossing is.
Het te groot en te klein gevoel maar belangrijkste, en dan zeker met wintervoering is dat de protectors bijna altijd functieloos zijn. Veel reclame over level 2 en merk bla bla maar ze schuiven alle kanten.

De GS Rallye GTX ga je geen spijt van krijgen, heeft ook goede pasvorm. Veel plezier ermee.
 
Nadeel van de gelamineerde jas, ‘s winters wat frisser en zomers warmer.

De zomer snap ik, maar die winter eigenlijk niet...

Een gigantisch voordeel van zo'n Klim is dat je zonder al die binnenjasjes zit... toch niets zo makkelijk als eigen onderkleding kiezen?
Ik heb gaan kou in de winter, als het echt koud is merino shirtje, daarover een donsjack en mijn gelamineerde jas.. koud?
 
Als ik met de motor in de winter weg ben is dat meestal voor het werk. Dan is één jas met ingeritste voering een stuk handiger dan allerlei losse jassen.
 
Als ik met de motor in de winter weg ben is dat meestal voor het werk. Dan is één jas met ingeritste voering een stuk handiger dan allerlei losse jassen.


Ik heb nog geen enkele motorjas met ingeritste binnenvoeringen in een winkel goed weten aanvoelen... het kan gerust aan mij liggen hoor (al lees ik hier gelijkgestemde ervaringen)

In uwe blote kruipt ge ook niet in die kledij, het enige dat ik extra draag boven m'n shirt is een donsjasje van Lowlands.. zit prima.

Maar voor wie die laagjeskledij werkt... prima. Ik moet er niet van weten. 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan