Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Maar dan zou de xt dat ook moeten hebben?
Of BMW wil de (aankoop)prijs (te veel) drukken...

dat zou ook kunnen, maar als er genoeg andere klanten ook klagen over dit product kan je toch stellen dat er genoeg af te dingen is op dit product en BMW heeft veel klagende klanten & dealers , die willen dat ook niet.
 
Mijn dealer wist te vertellen dat dat net de reden is waarom BMW met Garmin overhoop ligt en zelf een Cradle + app is beginnen verkopen.. Blijkbaar is de relatie BMW-Garmin intussen verzuurd..

Van de week de cradle gehaald en even geprobeerd, bevalt zo op eerste gezicht prima.

Had op mijn vorige GS op de navi houder een Ali telefoonhouder zitten, maar die kon alleen maar laden. Nu besloten BMW's eigen cradle maar te kopen en toch wel fijn dat ik wat zaken vanaf het stuur kan bedienen.
 
Private label producten hebben meestal weinig te zien met producten onder eigen merk, totaal andere focus en vaak een discussie ivm wie betaalt wat. ‘K kan me perfect voorstellen dat BMW zegt just fix it en op jullie kosten want quality defect en Garmin die zegt: ja maar dan moeten we het design/productieproces/.. aanpassen en dan kost het toestel meer.
 
In mijn industrieel verleden veel van die discussies gehad met leveranciers, (en aankopers!)
Wij als techniekers zaten met de gebakken peren als de kwaliteit "inferieur" bleek,
De aankoper had zijn pluimen verdiend,
De leverancier had meestal als antwoord dat ze voor die prijs "slechts" die of die kwaliteit konden leveren...
Mijn antwoord was dan altijd dat, als je niet de gevraagde kwaliteit kan leveren, je beter afhaakt.
(Maar dan kregen we weer te horen dat techniekers niks snappen van commerciële zaken...😒😒)
 
In mijn industrieel verleden veel van die discussies gehad met leveranciers, (en aankopers!)
Wij als techniekers zaten met de gebakken peren als de kwaliteit "inferieur" bleek,
De aankoper had zijn pluimen verdiend,
De leverancier had meestal als antwoord dat ze voor die prijs "slechts" die of die kwaliteit konden leveren...
Mijn antwoord was dan altijd dat, als je niet de gevraagde kwaliteit kan leveren, je beter afhaakt.
(Maar dan kregen we weer te horen dat techniekers niks snappen van commerciële zaken...😒😒)
Herkenbaar :+
 
In mijn industrieel verleden veel van die discussies gehad met leveranciers, (en aankopers!)
Wij als techniekers zaten met de gebakken peren als de kwaliteit "inferieur" bleek,
De aankoper had zijn pluimen verdiend,
De leverancier had meestal als antwoord dat ze voor die prijs "slechts" die of die kwaliteit konden leveren...
Mijn antwoord was dan altijd dat, als je niet de gevraagde kwaliteit kan leveren, je beter afhaakt.
(Maar dan kregen we weer te horen dat techniekers niks snappen van commerciële zaken...😒😒)

och heb meer dan eens in zo'n situatie gezegd tegen dat soort mensen dat ze vaak geen echt technisch inzicht hebben.
en in een aantal gevallen kon ik met mails en notulen onderbouwen dat men wel geïnformeerd was dat men koos voor minder goede oplossing en de schuld toch echt elders lag en ze dit aan de directie konden uitleggen en de pluimen weer inleveren.

Daar maakte ik geen vrienden mee, maar de volgende keer luisterde ze wel stukken beter.

Het leukste vond ik dat bepaalde projectleiders en klanten alleen offertes en stukken ondertekende als mijn handtekening er ook onder stond.
 
Vandaag heeft de GS zijn 1000km inloopbeurt gehad bij Biqer in Eindhoven.
Nette zaak, open werkplaats, contact met monteur, goede prijs.
De ESA werd gekalibreerd, kijken of de storing met duo niet meer komt.
Monteur had nog tijd om mijn schakel en versnellings van Ali te monteren. Vond het materiaal goed uitzien.
Terugweg, schakelen gaat mooi strak, achterremm schrok ik ff van...doordat ik de pedaal hoger had geplaatst hoefde ik beduidend minder diep in te trappen...pjoe dat is verschil.
Biqer heeft een vaste klant erbij.
 
Pedaal hoger zetten kan veroorzaken dat de druk in de remleiding onvoldoende terugvalt en de rem vastloopt…..
In dit geval is het voetstuk instelbaar, 180graden draaibaar en dan komt een bolle zitting boven. Aan de stang zeg maar veranderd niks, die staat ind3zelfde stand als voorheen
 
Na de kalibratie gisteren met duo een km of 50 gereden, bewust over binnenwegen met drempels drempels en nog eens drempels.
Geen storingsmelding meer.
Wel gaf mijn vrouw aan dat de vering in stand road niet echt fijn is nu ik iets meer toeren mag draaien.....bij het gas erop zakt de achterkant gevoelsmatig teveel in.
De vering in Dynamic mode ervaarde ze als veel fijner, ik trouwens ook.
Goede oplossing voor ons is nu, vering dynamic minimum bij starten. Vrouw stapt op en daarna overschakelen naar auto.
ESA is toch veel beter dan de AE van mijn FJR 1300.
 
Deze ga ik eens proberen. Hou jullie p de hoogte van het resultaat.
Ik heb hem inmiddels binnen gekregen, gemonteerd en geprobeerd. Echt een groot verschil! Kan zelf op de snelweg met de kinbak van mijn helm open rijden (als je dat al zou willen…). Heb de ruit niet in de stijlste stand staan, maar ongeveer half en dat geeft al een hele grote verbetering. Dank dus voor de tip!!
 
IMG_0809.jpeg

Even bij TT baan kijken.
 
Ik heb hem inmiddels binnen gekregen, gemonteerd en geprobeerd. Echt een groot verschil! Kan zelf op de snelweg met de kinbak van mijn helm open rijden (als je dat al zou willen…). Heb de ruit niet in de stijlste stand staan, maar ongeveer half en dat geeft al een hele grote verbetering. Dank dus voor de tip!!
Heb het alu stukje ondertussen ook in huis,
Nog even tijd maken ...
 
Heb het alu stukje ondertussen ook in huis,
Nog even tijd maken ...
Ik heb hem inmiddels binnen gekregen, gemonteerd en geprobeerd. Echt een groot verschil! Kan zelf op de snelweg met de kinbak van mijn helm open rijden (als je dat al zou willen…). Heb de ruit niet in de stijlste stand staan, maar ongeveer half en dat geeft al een hele grote verbetering. Dank dus voor de tip!!

fotos :Y
 
Heeft iemand ervaring met tasjes voor aan de valbeugels van een GSA?

Ik ben op zoek naar bagageoplossing om wat spullen in te stoppen waar ik snel bij kan, maar wil eigenlijk geen tanktas meer.
 
"scheibenversteller" zit er op,
Nog niks voorzien van borgmiddel, eerst wat uittesten (als beter weer is)
Ben wel benieuwd.
 

Bijlagen

  • IMG_20230423_181721.jpg
    IMG_20230423_181721.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 37
  • Leuk
Waarderingen: ngin
Terug
Bovenaan Onderaan