Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ja erg hé het binnen materiaal beknibbelen ze op door geen rvs te gebruiken.
Beetje vettigheid in je uitlaat blaas je wel weer weg met ff stevig rondje boenderen.
Had op de 1150 een sbk demper.
Daarin hoorde je glas rinkelen.
Popnagels eruit was de dempingswol gesmolten.
Het zou kunnen dat de vorige eigenaar er steenwol ingepropt heeft.
Dat smelt misschien eerder als glaswol?
 
Gaat in dit geval om een paar maanden.
Nog hooguit 1 mnd pekel.
Nou dan gaat dat busje wd 40 het echt wel redden.
De 1250 heeft bij mij een luxeleven,
Maar de 1200 was mijn woon-werk "werk"paard, die spoot ik in met S100, werkte goed voor de velgen, maar de koelribben kregen toch grote bloemkolen,
Als je met die plakkende troep doorreed zag je motor er nog smeriger uit dan anders, (en ik was/ben al geen poetser)
Maar hoe lang denk je dat een spray WD40 het zou houden bij een ietsje pietsie nattigheid?
 
Het zijn bij mij allemaal werkpaarden en ik spoel ze echt niet elke keer af na een rit door de pekel. Maar ik heb de mazzel dat het in mijn (ondergrondse) parkeergarage altijd minimaal 17 graden is en kurkdroog. Zelfs als ik hem nat wegzet is binnen een uur de motor kurkdroog en de resten pekel die er dan nog opzitten veroorzaken dan geen roest meer.
 
Het is toch voor tijdelijk.
Iemand moet noodgedwongen z.n brommer paar mnd buiten zetten.
Dan is wd40 er prima spul voor.
Wil je niet je motor omtoveren in een grote plakzooi van amber tectyl of ander plakkerig goedje.
Gewoon voor of na een rit ff met de spuitbus erlangs kost zowat niks bij de Action.
Dus ik bedoel dat het voortijdelijk is als ik niet duidelijk zou over komen.
 
Iemand hier met het Wunderlich Marathon scherm op zijn 1200/1250 GS? Deze komt met versterkingen links en rechts zie ik. Het is een dure ruit, maar met die versterkingen is het dus een compleet pakket? Je hebt ook het BMW Adventure hoog scherm maar deze heeft de versterkingen niet zie ik.
 
Ik had het Marathonscherm op mijn BMW-scooter en was er niet kapot van.
Vrij weinig windbescherming, lelijk vormgegeven en optisch niet zuiver .
Het VStream scherm is veel mooier en beter ontworpen.
Welk type dan? Ik vind de touring alleen transparant? Ik zoek een getinte/smoke variant.
 
Ja, de getinte versie bestaat alleen in de kortere Sport-variant...

Die kortere variant, die ik thans in Frankrijk heb en die in de hoogste stand staat, waardeer ik trouwens meer dan de middelhoge Touringruit in B, die net onder/op mijn zichtsveld komt in de laagste stand, hetgeen ik nogal storend vind.

Als je de echt hoge neemt, moet je er sowieso door kijken en dan is de donkere variant wellicht niet geschikt bij avond of in tunnels.
 
Ja, de getinte versie bestaat alleen in de kortere Sport-variant...

Die kortere variant, die ik thans in Frankrijk heb en die in de hoogste stand staat, waardeer ik trouwens meer dan de middelhoge Touringruit in B, die net onder/op mijn zichtsveld komt in de laagste stand, hetgeen ik nogal storend vind.

Als je de echt hoge neemt, moet je er sowieso door kijken en dan is de donkere variant wellicht niet geschikt bij avond of in tunnels.
Dus die lage sport variant bevalt je beter? In prijs doen ze elkaar niet veel. De Puig met spoiler heb je ook nog..Wil nu een goede aankoop doen. 😉
 
Dank voor jullie antwoorden; het is inderdaad niet de bedoeling hem buiten te zetten.

Ik ben vanmorgen begonnen met het verbouwen van de schuur zodat de waslijnen (anno nu met deze stroom en gasprijzen toch wel heel fijn) elders in de schuur kunnen komen. En ondertussen ook een serieuze aankoop-kandidaat gevonden... een 2009..
 
Dus die lage sport variant bevalt je beter? In prijs doen ze elkaar niet veel. De Puig met spoiler heb je ook nog..Wil nu een goede aankoop doen. 😉
Doe je erg veel autosnelweg in de regen ?
Dan zou ik de middelhoge nemen.
Zo niet, is de lage beter, vind ik.
Beide zetten me uit de wind en zonder turbulentie en over de lage kan ik moeiteloos heen kijken.
De middelhoge heeft ook geen versteviging nodig, maar vind ik net een beetje te hoog om er goed overheen te kunnen kijken.
Voordeel van dit merk is ook : het is erg krasbestendig.
 
Laatst bewerkt:
Doe je erg veel autosnelweg in de regen ?
Dan zou ik de middelhoge nemen.
Zo niet, is de lage beter, vind ik.
Beide zetten me uit de wind en zonder turbulentie en over de lage kan ik moeiteloos heen kijken.
De middelhoge heeft ook geen versteviging nodig, maar vind ik net een beetje te hoog om er goed overheen te kunnen kijken.
Voordeel van dit merk is ook : het is erg krasbestendig.
Nee, veelal plezierritjes en 1x per jaar naar de Eifel. Heb nu de originele van BMW er weer op gezet eerst.
 
Heeft er iemand ervaring met niet originele binnentassen voor de alu koffers?
De originele zullen sowieso goed zijn, maar misschien zijn andere wel net zo goed.
Hoor graag!
:]
 
Die originele is niet echt slecht… en als die BIJNA voldoet, zou ik voor de KORTE VStream gaan, als ik jou was … , die trouwens in een getinte versie bestaat .
Deze bedoel je dan?
B7C57010-0DCB-4EBB-A5F2-1557751EC574.jpeg
 
Ik koop een Yamaha en meteen gaat het hier weer over windbescherming koffers en banden........ -O-

Zie hier, de meest degelijke reisgezel op de markt met Pirelli STR nogwat banden. Dit alles voor de prijs van 0,3 GS.


Bekijk bijlage 1854918

Daar zit toch ook al een ander scherm op precies?

Was me eerder ook nog niet opgevallen dat de uitlaat er ook beter uitziet dit jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan