Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Bijlagen

  • 3100FC3B-5EFD-433E-A95D-BDAB9200FFE5.jpeg
    3100FC3B-5EFD-433E-A95D-BDAB9200FFE5.jpeg
    3,9 KB · Weergaven: 5
nee dat blok was niet euro 5 , ze hebben het aangepast de katalysator verplaatst , 2 pk minder , andere software, of ze inwendig ook iets gedaan hebben weet ik niet.

zoveel hoeft een iets andere boring en slag echt niet te gaan kosten , ik denk ook niet dat de mt 7 en mt 9 elkaar bijten ,, er is een prijs verschil , en een behoorlijk vermogens verschil , en als de MT een 750 cc word en een 10 pk sterker maakt dat niet echt veel uit .

je heb geliijk een transalp is geen tenere ze verschillen in karakter, waar ik de honda denk hij had meer off road zoals de tenere of iets meer road met tubeless banden en wielen gezien het vermogen ,, en niet er half tussen in zoals nu lijkt . testers zeggen dat de Hornet 750 ondanks dat piek vermogen niet piekerig aanviel zoals een Aprillia Shiver 750 destijds , dat die Hornet 750 toch soepel is bij lage toeren .


maar ben heel benieuwd hoe de Suzuki 800 en die Transalp 750 rijden en wat gaat Yamaha doen ,, we kunnen er allelei ideeën op los laten .



VVN: breng maximumsnelheid 80-kilometerwegen terug naar 60 km/u vind dit veel vervelender als ze dit zouden gaan doen .....
Ho ho…..die Shiver 750 is met wat aanpassingen erg vloeiend en met een mooi koppel en vermogen te krijgen hoor. En dan toch een heerlijk karakter!
Ja vergeleken met een nieuwe GSA rijdt het als een tractor maar het blok is lekker Italiaans.
 
Denk dat hier een vergissing is.
En er meer t700 off road gaan als honda transalps.
Verbaas me er steeds meer over hoeveel er met een zware motor off road gaan.
Ikzelf ga alleen maar lichter.
De T700 gedraagt zich echt ontzettend prettig in het terrein.
Heb erzelf geen mtr op gereden.
Maar er was iemand met tenere mee met dagje brabant.
Zo leuk om te zien hoe iemand met zoveel gewicht zo soepel kan rijden.
Heb het wel erns gedaan met alp 600.
Maar vond het maar een zwaar hok.
 
Denk dat hier een vergissing is.
En er meer t700 off road gaan als honda transalps.
Verbaas me er steeds meer over hoeveel er met een zware motor off road gaan.
Ikzelf ga alleen maar lichter.
De T700 gedraagt zich echt ontzettend prettig in het terrein.
Heb erzelf geen mtr op gereden.
Maar er was iemand met tenere mee met dagje brabant.
Zo leuk om te zien hoe iemand met zoveel gewicht zo soepel kan rijden.
Heb het wel erns gedaan met alp 600.
Maar vond het maar een zwaar hok.
Een Transalp zal dan ook moeilijker off-road te berijden zijn als een Tenere.
 
GS rijders alhier; ik ben voornemens te gaan her-opstappen, op een GS.

En alhoewel mijn huis een garage heeft, met zo'n kiep kanteldeur kan deze door... de vulling van de garage nu niet open.
Ik heb er naast wel een reguliere jaren 90 "schuurdeur".

Is iemand van jullie er al eens op een beetje een acceptabele wijze in geslaagd een GS door zo'n schuurdeur te manouvreren, en is dat een aan te raden gebeuren? Want ik verwacht dat m'n garagedeur zo tegen augustus pas weer echt open kan, en zo lang wil ik eigenlijk niet wachten met het aanschaffen van een 2006 GSje..
 
ik vond destijds een Alp best goed gaan off road ,, oke je gaat niet zo hard als serieuze enduro machines ,, de balans van een AT 750 was nog veel beter , maar als je de tank vol had was het wat minder.

een Alp of een AT waren van die machines , je kon er de wereld mee overtrekken ,, maar ook naar je werk rijden, maar ook heerlijk toeren , maar ook over wegen gaan wat ik met een R1200GS liever vermijd , je kon er de snelweg mee op geen 160 + rijden maar met de stroom ging prima waar je enduro machine je er af trilt. ja ze wegen best wat maar zet er een 1150GS(a) naast dan valt het weer heel erg mee. wat het nadeel was Honda heeft ze niet tijdig gemoderniseerd , ABS, injectie, nieuwe materialen en techniek .

Toen de F800GS was ik gelijk om omdat die wel gelijk helemaal aansloot wat ik toen wilde, het is dat ik op termijn geen vriendjes bleef en de R dat stukken beter doet.

Al sluit ik niet uit dat ik geen Alp 750 koop maar een F750GS die komt super dicht bij wat ik wil en nodig heb. of ik moet tegen een LC aanlopen zoals tegen m'n huidige DOHC aanliep,, ik zie het wel.
 
Denk dat hier een vergissing is.
En er meer t700 off road gaan als honda transalps.

Denk het niet, iedereen hier is het daar wel over eens...



En dat gewicht.. ik vind het nogal meevallen eigenlijk, de tracks die ik met de T700 doe kunnen ook met een GS 1250.
Het zijn geen crossmachines he... maar allroads..
 
Het meeste wat ik doe met de T7 kan ik ook met mijn ducati.
Maar tis toch leuker, gecontroleerder en comfortabeler op de T7.
 
GS rijders alhier; ik ben voornemens te gaan her-opstappen, op een GS.

En alhoewel mijn huis een garage heeft, met zo'n kiep kanteldeur kan deze door... de vulling van de garage nu niet open.
Ik heb er naast wel een reguliere jaren 90 "schuurdeur".

Is iemand van jullie er al eens op een beetje een acceptabele wijze in geslaagd een GS door zo'n schuurdeur te manouvreren, en is dat een aan te raden gebeuren? Want ik verwacht dat m'n garagedeur zo tegen augustus pas weer echt open kan, en zo lang wil ik eigenlijk niet wachten met het aanschaffen van een 2006 GSje..
Wat zijn de maten van je deur?

Ik vermoed dat het geen lolletje gaat zijn.
 
Ja ik snap de overweging. En 75k vind ik prima. Alleen staan ze er ook heel veel op met 120k plus. En dat vind ik net een beetje veel. Ik zoek dus rustig door, en dacht, ik vergroot mn kansen door het hier op te zetten. Dus als iemand iets weet, mag die mij helpen. Maar dat hoeft niet.
Bij die standen is het belangrijker of er al zaken als schokdempers, koppeling en schijven zijn vervangen. Een exemplaar met 120k waarbij alles is gedaan, gaat je minder kosten op termijn dan eentje van 80k waar alles nog moet gebeuren. Kortom, niet blind staren op de kms maar heel goed naar de onderhoudshistorie kijken.
 
Is iemand van jullie er al eens op een beetje een acceptabele wijze in geslaagd een GS door zo'n schuurdeur te manouvreren, en is dat een aan te raden gebeuren?
Het stuur van een (1200) gs is zo breed dat het een moeilijke onderneming wordt. Als je een vlakke/geen drempel hebt kun je het nog een beetje schuin proberen, maar comfortabel is het niet, als het uberhaupt al lukt. Ik zou toch echt een doorgang in de garage maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan