Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik denk niet dat ik een 2022 T7 zou omwisselen voor de 2023, zo belangrijk is een ander kleurtje en een TFT scherm ook weer niet. Wel zou het me dwars zitten dat ik niet een jaartje had kunnen wachten.
 
het kan best zijn dat Yamaha de T7 toch onder handen gaat nemen nu Suzuki en Honda en Kawasaki zal ook wel volgen, toch richting de 750 a 800 cc opschuiven , ook al heb je in de praktijk weinig aan die paar pk meer, dat koppel wel ! , maar marketing mensen zullen zeker druk uitoefen dat die 689 cc toch te weinig is...

Voor ons alleen maar gunstig , als het op de markt is zullen de oudere modellen flink zakken in prijs,,
 
het kan best zijn dat Yamaha de T7 toch onder handen gaat nemen nu Suzuki en Honda en Kawasaki zal ook wel volgen, toch richting de 750 a 800 cc opschuiven , ook al heb je in de praktijk weinig aan die paar pk meer, dat koppel wel ! , maar marketing mensen zullen zeker druk uitoefen dat die 689 cc toch te weinig is...

Voor ons alleen maar gunstig , als het op de markt is zullen de oudere modellen flink zakken in prijs,,
Om te beginnen heb je het over "ons". Geen idee wie je daarmee bedoeld.

Als er een dikker model boven de T7 komt zal dat de prijs nauwelijks beïnvloeden. Ik zou er dus niet op wachten als ik jou was. Voor een 1200GS LC betaal je ook nog de hoofdprijs, terwijl de 1250 al een poosje mee draait.

Yamaha zal de T7 niet gaan opvoeren, hooguit dat ze er een dikker model boven gaan zetten nu ze de S10 kwijt zijn. Ik zou er wederom niet op gaan wachten, want voor dat model moet een compleet nieuw blok ontwikkeld worden. Als Yamaha een beetje de trend van Suzuki volgt, dan gaat dat niet meer gebeuren.
 
Met 1 verschil.
Het 7 blok heeft zich al bewezen in de MT07 en nu ook de T7.. Zie langduurtest in de motorplus. op nr 1 en 2....!!!
Het nieuwe blok van zowel de honda en suzuki moeten dit nog evenaren of verbeteren....
Cijfers zeggen niet alles..... met is weten maar je doet meer met ongeveer.....
Beleving is belangrijker
 
het kan best zijn dat Yamaha de T7 toch onder handen gaat nemen

*** newsflash ***
De Tenere is PAS vernieuwd.. en er komen zelfs nog twee varianten bij.


Net als DetoX geloof ik niet dat Yamaha een nieuw blok gaat ontwikkelen enkel en alleen om zoals de concurrentie naar 800cc te gaan.
En zoals motormaniac ook al schrijft, het crossplane blok heeft zich al bewezen... ik denk niet dat Yamaha echt wakker ligt van de concurrentie, enkel om een paar pk's..
De Transalp gaat de Ten geen pijn doen, de Versys al helemaal niet en Suzuki... tja... verkopen die nog motoren?


Een Tenere met het driecyl blok van de MT09 zit misschien nog in de lift... Een R9 zou ook best mogelijk kunnen zijn. En om in het thema te blijven, moest er een Tenere 900 komen met cardan... dan... :+
 
Ik denk niet dat ik een 2022 T7 zou omwisselen voor de 2023, zo belangrijk is een ander kleurtje en een TFT scherm ook weer niet. Wel zou het me dwars zitten dat ik niet een jaartje had kunnen wachten.

Precies hoe ik erover denk...

Kleur op zich stoort me niet, TFT dan weer wel (een beetje).
Ga proberen die van mij nog van een stickerset te voorzien... alleen jammer dat ik nu weer net die ene kleur moet hebben met een tank waar een sticker onder de lak zit. '(
 
*** newsflash ***
De Tenere is PAS vernieuwd.. en er komen zelfs nog twee varianten bij.


Net als DetoX geloof ik niet dat Yamaha een nieuw blok gaat ontwikkelen enkel en alleen om zoals de concurrentie naar 800cc te gaan.
En zoals motormaniac ook al schrijft, het crossplane blok heeft zich al bewezen... ik denk niet dat Yamaha echt wakker ligt van de concurrentie, enkel om een paar pk's..
De Transalp gaat de Ten geen pijn doen, de Versys al helemaal niet en Suzuki... tja... verkopen die nog motoren?


Een Tenere met het driecyl blok van de MT09 zit misschien nog in de lift... Een R9 zou ook best mogelijk kunnen zijn. En om in het thema te blijven, moest er een Tenere 900 komen met cardan... dan... :+
En toch...
Als je prijs/kwaliteit gaat vergelijken zal een Vstrom geen gek figuur slaan!
Ook zeker niet qua betrouwbaarheid.
 
En toch...
Als je prijs/kwaliteit gaat vergelijken zal een Vstrom geen gek figuur slaan!
Ook zeker niet qua betrouwbaarheid.

Prijs/kwaliteit zal de Vstrom idd een topper zijn en qua midrange allroad zeker te overwegen, maar het is geen T700.. ik zie 'm daar alvast niet mee concurreren.
 
Ja ik snap de overweging. En 75k vind ik prima. Alleen staan ze er ook heel veel op met 120k plus. En dat vind ik net een beetje veel. Ik zoek dus rustig door, en dacht, ik vergroot mn kansen door het hier op te zetten. Dus als iemand iets weet, mag die mij helpen. Maar dat hoeft niet.
Op FB een met 18k , mooi ding ook
 
Nieuwe showroom van Harten
 

Bijlagen

  • 921F3BE0-04FD-4912-86AF-6C9A93A90734.jpeg
    921F3BE0-04FD-4912-86AF-6C9A93A90734.jpeg
    198,2 KB · Weergaven: 59
  • D1F7D779-1F57-4CD9-AAD9-C6216350B842.jpeg
    D1F7D779-1F57-4CD9-AAD9-C6216350B842.jpeg
    235,5 KB · Weergaven: 60
  • BB3577B0-A5CB-4A33-A8EC-EE2DC990E84E.jpeg
    BB3577B0-A5CB-4A33-A8EC-EE2DC990E84E.jpeg
    227,2 KB · Weergaven: 60
  • 95AE2E58-D306-46EB-A4FF-3F53A95C357C.jpeg
    95AE2E58-D306-46EB-A4FF-3F53A95C357C.jpeg
    252,2 KB · Weergaven: 61
Ik vind het een beetje een ongezellig aquarium, maar dat is waarschijnlijk omdat ik een vergelijking maak met de Bergstraat.
En toch is het een prettige ruimte, Bergstraat was gezelliger maar stond de laatste tijd zo afgeladen vol dat het ook niet leuk meer was! De werkplaats is ook echt mooi…
 
Om te beginnen heb je het over "ons". Geen idee wie je daarmee bedoeld.

Als er een dikker model boven de T7 komt zal dat de prijs nauwelijks beïnvloeden. Ik zou er dus niet op wachten als ik jou was. Voor een 1200GS LC betaal je ook nog de hoofdprijs, terwijl de 1250 al een poosje mee draait.

Yamaha zal de T7 niet gaan opvoeren, hooguit dat ze er een dikker model boven gaan zetten nu ze de S10 kwijt zijn. Ik zou er wederom niet op gaan wachten, want voor dat model moet een compleet nieuw blok ontwikkeld worden. Als Yamaha een beetje de trend van Suzuki volgt, dan gaat dat niet meer gebeuren.
ons , de doorsnee consument motorrijder dus niet die op een maandag middag ff 30 K neer telrt voor een GSA met wat opties. en iedere 3 a 5 jaar een nieuwe halen

Ik denk ook niet dat ie veel duurder word want de concurrentie , ze hoeven geen compleet nieuw blok een wat grotere boring & slag is voor hen niet zo super moeilijk. onderblok en configuratie blijft grotendeels gelijk , de MT/tracer 9 hebben ze ook vergroot om hem makkelijker euro 5 te krijgen en wat meer te geven.

Met 1 verschil.
Het 7 blok heeft zich al bewezen in de MT07 en nu ook de T7.. Zie langduurtest in de motorplus. op nr 1 en 2....!!!
Het nieuwe blok van zowel de honda en suzuki moeten dit nog evenaren of verbeteren....
Cijfers zeggen niet alles..... met is weten maar je doet meer met ongeveer.....
Beleving is belangrijker
je heb gelijk het blok is prima , maar je weet hoe het werkt als die ander er een stuk meer vermogen heb honda die naar 95 pk gaat ga je het in testen toch moeilijk krijgen.

Honda is geen flut merk die rommel op de markt brengt, ze zijn niet voor niks de grootste.


beleving is idd belangrijker dan pure cijfers, maar je weet hoe marketing werkt , en sommige mensen die kicken erop dat ze 5 pk meer hebben dan de ander, zelf hou ik wel van koppel bij lage toeren.

*** newsflash ***
De Tenere is PAS vernieuwd.. en er komen zelfs nog twee varianten bij.


Net als DetoX geloof ik niet dat Yamaha een nieuw blok gaat ontwikkelen enkel en alleen om zoals de concurrentie naar 800cc te gaan.
En zoals motormaniac ook al schrijft, het crossplane blok heeft zich al bewezen... ik denk niet dat Yamaha echt wakker ligt van de concurrentie, enkel om een paar pk's..
De Transalp gaat de Ten geen pijn doen, de Versys al helemaal niet en Suzuki... tja... verkopen die nog motoren?


Een Tenere met het driecyl blok van de MT09 zit misschien nog in de lift... Een R9 zou ook best mogelijk kunnen zijn. En om in het thema te blijven, moest er een Tenere 900 komen met cardan... dan... :+
Yamaha had de sterkste aanbieding in het midden gebied van de twins , was krachtiger dan Suzuki en Kawa geweldige loop eigenschappen, een MT 7 had alleen ruk vering en wat kleine dingen die wel beter konden maar dat blok was de top ,, Honda deed niet echt mee.
Nu gaat Honda weer meedoen en ik denk dat Suzuki ook weer een machine heeft die kans heeft om een groter stuk van de koek te krijgen.

De kaarten zijn opnieuw geschud als ze waar kunnen maken waar ze nu mee aan komen zetten
Nieuwe showroom van Harten
Geen tijd gehad om te gaan kijken ,, moest wat dingetjes fixen aan de pc van m'n Pa en laptop van m'n Ma, was weer gezellig .
 
de MT/tracer 9 hebben ze ook vergroot om hem makkelijker euro 5 te krijgen en wat meer te geven.
Met dat ene verschil dat het T700 blok al euro 5 is...

Nope, ik geloof nooit dat Yamaha ineens met een 800cc gaat komen terwijl ze een 900cc en een 700cc in huis hebben.



Yamaha had de sterkste aanbieding in het midden gebied van de twins , ...

De kaarten zijn opnieuw geschud als ze waar kunnen maken waar ze nu mee aan komen zetten

Als we het verhaal gaan doortrekken naar de nakeds geef ik je gelijk... een Hornet 750 of een MT07, die zitten in één vijver... en als de ene dan 20pk meer heeft en tegelijk nog eens goedkoper is ook... ja... dan gaat de MT07 het moeilijk krijgen.

Wat de T700 betreft, de Honda lijkt mij niet uitgezet te zijn in dezelfde vijver... er zullen er altijd zijn die kijken naar die extra pk's van de Transalp maar als alles bij mekaar komt moet je kunnen inzien dat een Transalp geen Tenere is... de één is daarom niet beter dan de ander, ze zijn gewoon anders. 🤷‍♂️
Wat mij betreft, 73pk vind ik voldoende voor hetgeen ik de Tenere gebruik... puur op de weg zou het idd wel wat meer mogen zijn, maar goed, als ik vooral op de weg zou gaan rijden met het ding zou ik misschien ook wel eens gaan kijken naar de Transalp.
 
Met dat ene verschil dat het T700 blok al euro 5 is...

Nope, ik geloof nooit dat Yamaha ineens met een 800cc gaat komen terwijl ze een 900cc en een 700cc in huis hebben.





Als we het verhaal gaan doortrekken naar de nakeds geef ik je gelijk... een Hornet 750 of een MT07, die zitten in één vijver... en als de ene dan 20pk meer heeft en tegelijk nog eens goedkoper is ook... ja... dan gaat de MT07 het moeilijk krijgen.

Wat de T700 betreft, de Honda lijkt mij niet uitgezet te zijn in dezelfde vijver... er zullen er altijd zijn die kijken naar die extra pk's van de Transalp maar als alles bij mekaar komt moet je kunnen inzien dat een Transalp geen Tenere is... de één is daarom niet beter dan de ander, ze zijn gewoon anders. 🤷‍♂️
Wat mij betreft, 73pk vind ik voldoende voor hetgeen ik de Tenere gebruik... puur op de weg zou het idd wel wat meer mogen zijn, maar goed, als ik vooral op de weg zou gaan rijden met het ding zou ik misschien ook wel eens gaan kijken naar de Transalp.

nee dat blok was niet euro 5 , ze hebben het aangepast de katalysator verplaatst , 2 pk minder , andere software, of ze inwendig ook iets gedaan hebben weet ik niet.

zoveel hoeft een iets andere boring en slag echt niet te gaan kosten , ik denk ook niet dat de mt 7 en mt 9 elkaar bijten ,, er is een prijs verschil , en een behoorlijk vermogens verschil , en als de MT een 750 cc word en een 10 pk sterker maakt dat niet echt veel uit .

je heb geliijk een transalp is geen tenere ze verschillen in karakter, waar ik de honda denk hij had meer off road zoals de tenere of iets meer road met tubeless banden en wielen gezien het vermogen ,, en niet er half tussen in zoals nu lijkt . testers zeggen dat de Hornet 750 ondanks dat piek vermogen niet piekerig aanviel zoals een Aprillia Shiver 750 destijds , dat die Hornet 750 toch soepel is bij lage toeren .


maar ben heel benieuwd hoe de Suzuki 800 en die Transalp 750 rijden en wat gaat Yamaha doen ,, we kunnen er allelei ideeën op los laten .



VVN: breng maximumsnelheid 80-kilometerwegen terug naar 60 km/u vind dit veel vervelender als ze dit zouden gaan doen .....
 
Velen spreken hier over "off road" capaciteiten,
Maar hoeveel Transalps, Tenere's, en andere al dan niet geschikte motoren krijgen nooit meer zand te verduren dan het Sahara stof van onlangs?
(En ja, er zijn uitzonderingen!)
 
Velen spreken hier over "off road" capaciteiten,
Maar hoeveel Transalps, Tenere's, en andere al dan niet geschikte motoren krijgen nooit meer zand te verduren dan het Sahara stof van onlangs?
(En ja, er zijn uitzonderingen!)

Daar heb je zeker een punt, de meeste all/off roads zien nooit serieus off road .
heb mijn interesse voor puur off road ook een beetje verloren ,, ik hou van de looks en het karakter , maar als ie op de weg een beetje goed kan vind ik dat toch wel heel erg fijn, daarom ben ik ook zo blij met m'n R1200GS precies goed.
 
Wie jankt over te weinig koppel op een T7 heeft er nog nooit mee gereden of weet niet dat een gashendel ook helemaal open kan. Ding rijdt fijn zat op binnenbanen.

En TFT scherm zal ik vrees ik nooit snappen. Ik zie echt de meerwaarde niet.
 
Als je met het gashendel (bijna) continu helemaal open rijdt om behoorlijk mee te kunnen, dan heb je ook geen reserve meer voor dat tikkeltje méér, als het nodig is... persoonlijk vind ik het ook niet lekker klinken als een klein motortje de hele tijd loopt te gillen, maar sommigen krijgen hier wel een kick van...

Ik heb liever een groot, krachtig blok dat rustig draait en een hoop reserve heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan