Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Weet iemand of er een manier is om zonder GS911 de servicemelding te resetten? Ik wil mijn F800GS uit 2015 een kleine beurt zelf geven. Groot onderhoud laat ik door de dealer doen, maar €280 ingeschat door de dealer hier voor alleen olie, filter en remvloeistof vind ik absurd (luchtfilter heb ik reeds vervangen).
Zonder tussenkomst van een obd lezer in welke vorm dan ook kan het niet.
 
Zag dat de nieuwe showroom van van Harten achter de ikea is gekomen.
Of was dat al bekend?
Of is het een extra afdeling voor 2 e hands spul ofzo.
Dat ze op de Bergweg blijven zitten.

Volgens mij net verhuisd naar dit grotere pand..
Zijn nu ook de dealer voor de NO polder....

Dan zullen ze binnenkort ook wel Van Poelgeest BMW Motorrad gaan heten. De verhuizing was overigens al meer dan een jaar geleden bekend.
 
Is al oud nieuws (2020) dat Van Poelgeest (de BMW autodealer) Van Harten heeft overgenomen.
Werd toen gezegd dat de naam Van Harten zou blijven, maar zou me niets verbazen als een verhuizing uiteindelijk ook een naamswijziging geeft.
 
Is al oud nieuws (2020) dat Van Poelgeest (de BMW autodealer) Van Harten heeft overgenomen.
Werd toen gezegd dat de naam Van Harten zou blijven, maar zou me niets verbazen als een verhuizing uiteindelijk ook een naamswijziging geeft.
Gaat er wel van komen, denk ik...... hier in het zuiden nu net ook gebeurd..... de BMW auto bedrijven van Keram in Heerlen en Maastricht Airport waren al Ekris...... en nu heeft Ekris ook zijn eerste BMW motorrad (was Keram Motorrad, Maastricht airport)
 
Gaat er wel van komen, denk ik...... hier in het zuiden nu net ook gebeurd..... de BMW auto bedrijven van Keram in Heerlen en Maastricht Airport waren al Ekris...... en nu heeft Ekris ook zijn eerste BMW motorrad (was Keram Motorrad, Maastricht airport)
Ekris heeft ook de Beier overgenomen. Alleen is de grap dat Ekris gewoon onder de Emil Frey Groep valt.
Zwitserse investeringsclub die nog wat meer dealersschappen onder zicht heeft. o.a. Pouw, Terwolde en Nefkens
 
Verloedering in BMW-land. Maar goed dat ik op tijd overschakel naar de Tenere. *O*
YAMAHA was de eerste in B om verdeeld te worden door een mega-auto-invoerder , nl. D’Ieteren (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche), die een voor een alle onafhankelijke dealers uitkoopt en opslorpt…

Klaver en Biezen ? Regen en Drup ? Pest en Cholera ? Cardan en Ketting ?

:X
 
Verloedering in BMW-land. Maar goed dat ik op tijd overschakel naar de Tenere. *O*

Hmm, voor mij geen reden om concessies te doen qua motor.
default_pottytrain2.gif
 
  • Haha
Waarderingen: R-V
Hmm, voor mij geen reden om concessies te doen qua motor.
default_pottytrain2.gif
Ach, het is toch mooi dat Detox zich onbaatzuchtig opoffert om de noodlijdende Yamahadealers een hart onder de riem te steken…

Ik kan me zo al voorstellen wat die mensen onder elkaar vertellen , als ze weer eens in drommen aan het aanschuiven zijn bij de kettingsetgroothandel : « Weet je wat er MIJ onlangs gebeurde ? Een BMWrijder (!!!!!) kocht zowaar een T7 bij mij !!!! En hij zag er zelfs redelijk normaal uit , die vent ….. althans , toch niet heel erg abnormaal … «
De andere Yamadealers (hoofdschuddend): « Met een echte BMW ??? Toch geen T7 ?????? «

*gegeneerd, ongelovig gelach*


:+
 
Aardslui volk, werkschuw tuig, arbeidsethos van een Baviaan op een bananenplantage. Een ketting onderhouden is minder werk dan je vrouw uitleggen waarom je alweer zo'n dikke rekening had van de BMW dealer.

De Yamaha dealer heeft het inderdaad niet makkelijk. Gezien het uitblijven van terugroep acties en de superieure kwaliteit van de Yamaha's, moet de dealer wederom een monteur omscholen tot verkoper. In tegenstelling tot de BMW verkoper, die naast het te woord staan van teleurgestelde kopers in de werkplaats moet bijspringen om de ellende weg te werken.

Naast dat BMW zijn mensen zwaar onder druk moet zetten heeft de stichting Correlatie een factuur bij BMW ingediend vanwege de noodgedwongen slachtofferhulp. De tijd die zij moeten investeren in BMW eigenaren staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld de toeslagen affaire. In het parlement zijn al kamervragen gesteld of een dergelijk fabricaat in Nederland de weg wel op mag. Je weet namelijk nooit wanneer je weer een paar cardan onderdelen door je voorruit krijgt. Eerst hadden we dieselgate, nu cardangate.........

Vrijdagmiddag kan ik de T7 ophalen. *O*
 
De Yamaha dealer heeft het inderdaad niet makkelijk. Gezien het uitblijven van terugroep acties en de superieure kwaliteit van de Yamaha's, moet de dealer wederom een monteur omscholen tot verkoper. In tegenstelling tot de BMW verkoper, die naast het te woord staan van teleurgestelde kopers in de werkplaats moet bijspringen om de ellende weg te werken.

Naast dat BMW zijn mensen zwaar onder druk moet zetten heeft de stichting Correlatie een factuur bij BMW ingediend vanwege de noodgedwongen slachtofferhulp. De tijd die zij moeten investeren in BMW eigenaren staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld de toeslagen affaire. In het parlement zijn al kamervragen gesteld of een dergelijk fabricaat in Nederland de weg wel op mag. Je weet namelijk nooit wanneer je weer een paar cardan onderdelen door je voorruit krijgt. Eerst hadden we dieselgate, nu cardangate.........

Vrijdagmiddag kan ik de T7 ophalen. *O*
Ondertussen, bij de YAMAHAdealer :

images
 
Laatst bewerkt:
YAMAHA was de eerste in B om verdeeld te worden door een mega-auto-invoerder , nl. D’Ieteren (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche), die een voor een alle onafhankelijke dealers uitkoopt en opslorpt…

Sinds vorig jaar hangt Yamaha niet meer van D'Ieteren af, maar is samen gegaan met Yamaha.nl
 
Vrijdagmiddag kan ik de T7 ophalen. *O*

Is toch nog snel gegaan he...

Gisteren ook nog even gestopt bij mijn Yamaha dealer, stond zo'n Tech Camo in de winkel.. mooi ding!!
Toch een beetje spijt dat ik nog zo'n vorig model heb, dat nieuwe scherm is echt wel een verbetering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan