Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Plezier je vrouw en doe haar een vespa 300....
20200724_200718.jpg
 
@hv121456 netjes, kende het niet. Ik vind het wel prijzig, dus houd het zelf wel even bij mijn gewone schrijfremslot.
Klopt, het is aan de prijs. Omdat ivoor mijn twee lesmotoren ook ART4 sloten moet hebben en die geen radiaal remklauwen hebben het nieuwe slot op de GSA laten zetten. Het "oude" ART4 slot doorgeschoven naar een lesmotor en een tweede ART4 slot gekocht voor de andere lesmotor. Beide lesmotoren hebben geen radiale remklauwen overigens.

Het dievengilde schijnt geen moeite te hebben met het er tussen uit slijpen van een stuk remschijf waardoor het schijfremslot verwijderd kan worden. Heb al eigenaren gesproken waar het slot samen met het stukje van de remschijf keurig waren achtergelaten op de plek waar de motor stond.

Bijkomend voordeel van het nieuwe slot is dat het het wiel direct blokkeert zodat je niet kan wegrijden/wegrollen met een schijfremslot nog in positie en je remschijf niet krom of beschadigt raakt.
 
Laatst bewerkt:
Alleen het van slot halen is soms een uitdaging omdat je de motor een eindje op moet tillen.
 
Klopt, het is aan de prijs. Omdat ivoor mijn twee lesmotoren ook ART4 sloten moet hebben en die geen radiaal remklauwen hebben het nieuwe slot op de GSA laten zetten. Het "oude" ART4 slot doorgeschoven naar een lesmotor en een tweede ART4 slot gekocht voor de andere lesmotor. Beide lesmotoren hebben geen radiale remklauwen overigens.

Het dievengilde schijnt geen moeite te hebben met het er tussen uit slijpen van een stuk remschijf waardoor het schijfremslot verwijderd kan worden. Heb al eigenaren gesproken waar het slot samen met het stukje van de remschijf keurig waren achtergelaten op de plek waar de motor stond.

Bijkomend voordeel van het nieuwe slot is dat het het wiel direct blokkeert zodat je niet kan wegrijden/wegrollen met een schijfremslot nog in positie en je remschijf niet krom of beschadigt raakt.

Mijn niet helemaal gerelateerde vraag :
Wat ik me al een tijdje afvraag : die lesmotoren hebben geen fijn leven : nog los van dom omvervallen , ondergaan ze ook voortdurend : vaak stilvallen , verkeerd schakelen , steeds andere berijders, nooit eens lekker doorrijden… vertaalt zich dat niet in voortijdige slijtage ?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zwarte spaakvelgen ook het mooiste bij de trophy kleur.
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn spaakwielen, ook niet om ze proper te houden. Ik gebruik altijd de roterende borstel om ze schoon te maken, dat werkt op je waterslang.
Oh , dat is een handig ding. Linkje heel toevallig?
 
Of kijk eens voor een F750GS...

Zo'n F850GS Adv is net zo zwaar als een R1250GS, en zit nog eens hoger ook... 🤷‍♂️
Uit eigen ervaring kan ik vaststellen dat de 850gsa op de cilinderinhoud na met alles zwaarder is! Zwaartepunt ligt ook hoger, opbokken gaat zwaarder…. viel mij toch weer wat tegen ondanks de uitstekende rijkwaliteiten…
 
Perfect slot!! je hoeft alleen de pen op te bergen kan in het vakje op de tank)
wat alleen jammer is dat ze standaard de rubberen afdekkapje van het sleutelgat niet meeleveren (kan vocht en vuil in komen). Kan je los bestellen!
Afdekkapje zit er standaard bij volgens mij. Als de metalen pen is verwijderd kan de kunstof pen met afdekkapje voor het sleutelgat worden geplaatst.Tijdens het rijden zowel sleutelgat als slotopening keurig beschermd tegen vuil en water etc.
 
Heb er ook aan gedacht. Maar middels mijn verzekering geldt dit niet als we naar de Eifel gaan. Daar staat de motor namelijk buiten.
Thuis in garage, maar dan moet ik alsnog een kettingslot meenemen als we naar de Eifel gaan. Irritant. Tijd voor....

Indien de motor wordt gestald in een goed afgesloten ruimte of wanneer u hemelsbreed meer dan 1000 meter van uw adres bent is het toegestaan om de motor alleen door middel van een ART categorie 4 of 5 goedgekeurd slot te beveiligen. Indien niet aan de hierboven omschreven preventiemaatregelen is voldaan, bestaat er geen recht op schadevergoeding.
Dus je hoeft geen kettingslot mee te nemen naar de Eifel, een ART 4 slot volstaat, net zoals thuis in je stalling.
 
Uit MXA :
Wat kunt u thuis doen om het onafgeveerde gewicht te verminderen? Begin op te letten hoeveel onafgeveerde onderdelen wegen. Houd het grote geheel voor ogen. Een ons hier en een ons daar kunnen uiteindelijk leiden tot een vermindering van het onafgeveerde gewicht van 1 pond. Wanneer u uw fiets op een gewichtsbesparingsplan zet, is het belangrijk dat u de 6-op-1-regel onthoudt. Er wordt gezegd dat een vermindering van het onafgeveerde gewicht van 1 pond gelijk is aan een vermindering van het afgeveerde gewicht van 6 pond. Dus als u geld gaat uitgeven aan lichtgewicht hardware, concentreer u dan op het onafgeveerde gewicht.


Dus : dat betekent een drol van 3 kilo !!!
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan