Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

alleen kan niet echt een keuze maken over de kleur… vrouw he😝
wit is zo saai, triple black is me veel te donker en duister. En bij dat blauw zijn die gele gs letters 🧐
pff ….
Zijn die letters meegespoten of zijn het stickers, die letters zijn blauw toch? Stickers kun je eraf halen. Zadel moet je sowieso vervangen, en dan zwart....
 
BMW dealers zijn er niet zoveel in het noorden, iemand tips wat een goede is in de buurt van Emmen? Motorplaza heb ik steeds minder mee. Ik kom uit in Enschede. Broekhuis. Dat is een dik uur rijden voor mij, maar als de service daar goed is?
BMW dealer in Duitsland Helming &sohn in Wietmarchen een optie ?

ga er zelf ook altijd heen
 
Vandaag was het dan zover! Vanochtend mijn trouwe Benelli ingeruild en de GSA meegenomen! Eerste indruk? Bizar! Wat een motor :)
IMG20210904095357.jpg
 
alleen kan niet echt een keuze maken over de kleur… vrouw he😝
wit is zo saai, triple black is me veel te donker en duister. En bij dat blauw zijn die gele gs letters 🧐
pff ….
Bij van Harten maken ze de kleur die je wilt! Kost wel wat....
Er staat daar een heel mooi gespoten zwarte, nieuw...
Edit: dat is een f9xr
Maar er is veel mogelijk daar...
Ik voorzie nu de komst van een nieuwe triple pink.
 
Zijn die letters meegespoten of zijn het stickers, die letters zijn blauw toch? Stickers kun je eraf halen. Zadel moet je sowieso vervangen, en dan zwart....

De 40 years hier in de garage heeft stickers op die plaats. Lijkt mij perfect mogelijk om die eraf te halen...

En waarom moet het zadel vervangen worden?
 
Pauze tijdens de Salland route, eerste rit sinds 11 jaar van mijn vrouw….. Helaas geen foto,s maar wat was de Holterberg weer mooi 🤩. GS rijdt heerlijk, geeft al wel snel aan dat ik moet tanken (220km) is dit normaal?
 

Bijlagen

  • C27C2EE5-3673-4265-B4BA-4589CA6F1D92.jpeg
    C27C2EE5-3673-4265-B4BA-4589CA6F1D92.jpeg
    365,8 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Je gebruikt toch alle 6 de versnellingen?😊
(Veel hangt van je rijstijl af, maar 220 is toch iets te snel.
Ik vergeet idd geen versnellingen, als ik de tank vol gooi is hij ook nog lang niet leeg. Ik begrijp dat de 2010 dohc uitvoering geen brandstof lint meer heeft. (Ben onervaren met BMW 😉)
 
Ik krijg vanaf 70 á 80 km waarschuwing, maar ben ook al een 10-tal km voorbij de 0 gereden, dus er is wel wat speling, maar hoe ver durf je gaan? En is absoluut leeg wel goed voor het brandstofsysteem?
 
220km is veel te snel. Kan zijn dat de hevel uit de rechterhelft niet lekker zit waardoor daar een hoop achter blijft.

Helemaal leeg rijden kan wel maar is niet fijn ivm vervuiling in je tank. Een keertje om te testen kan je wel proberen. Wel een litertje reserve mee nemen. Je vermogen valt ineens weg, na bijvullen iets langer starten en je kunt weer. Wel even opletten op hoeveel je dagteller dan staat.
 
Met hooligan rijstijl en rapid bike haalde ik ook 220km. Maar met rustig rijden makkelijk 350km.

Maar als je tankt weet je hoeveel er bij gaat. Als er 18-20liter bij gaat na 220km is er iets goed mis met het verbruik als je rustig rijdt. Als je er veel minder in krijgt is er iets in je tank niet goed waardoor die niet goed leeg gaat.
 
Zal een paar liter meenemen en eens van testen. Vind de waarschuwingen wel irritant, zal Google eens raadplegen of ik de brandstof meter kan kalibreren….
 
Voor je allerlei moeilijke dingen gaat ondernemen moet je eerst kijken hoeveel je kan tanken.

Ik heb een tijd gehad dat ik "maar" 280km haalde. Nadat ik bij een brandstofpomp wissel de slangen netjes in de tank had gehangen kwam ik ineens tot 340km.
 
Voor je allerlei moeilijke dingen gaat ondernemen moet je eerst kijken hoeveel je kan tanken.

Ik heb een tijd gehad dat ik "maar" 280km haalde. Nadat ik bij een brandstofpomp wissel de slangen netjes in de tank had gehangen kwam ik ineens tot 340km.
Ik ga ook nog niet echt iets ondernemen, eerst maar een een test uitvoeren door gewoon door te rijden. Alleen al de waarschuwingen zijn een beetje irritant. Een lampje + tekst….
Ben alleen een lampje gewend op de Pan en overschakelen op reserve bij de Harley.
 
@RoyalClub kun jij ook actuele service bulletin van BMW inzien zo ja zou je willen kijken of er een bulletin is voor een F850GSA ivm olielekkage onderste carterpan, volgens Duitse forum is hiervoor een gemodificeerde carterpan voor beschikbaar.
Dit gezien mijn carterpan ook aan het zweten is en binnen kort een beurt moet hebben, als je deze lekkage moet verhelpen gaat oude olie er weer in of komt er dan nieuwe in.

Edit: op onderdelen lijst is nummer niet gewijzigd.
 
Laatst bewerkt:
@RoyalClub kun jij ook actuele service bulletin van BMW inzien zo ja zou je willen kijken of er een bulletin is voor een F850GSA ivm olielekkage onderste carterpan, volgens Duitse forum is hiervoor een gemodificeerde carterpan voor beschikbaar.
Dit gezien mijn carterpan ook aan het zweten is en binnen kort een beurt moet hebben, als je deze lekkage moet verhelpen gaat oude olie er weer in of komt er dan nieuwe in.

Nee, kan ik helaas niet meer inzien.

Maar als jij naar je dealer gaat en uitlegt dat er lekkage is, dan kunnen ze dat gewoon verhelpen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan