Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik heb ook keyless en dat is het enige dat ik vrij waardeloos vind. Wat een geeikel als je de topkoffer moet openen en sluiten. Moest ook even in een winkel zijn vandaag. Dan moet er dus een extra slot op omdat iemand hem zo mee kan nemen als je te dichtbij bent. Of je moet lopen sukkelen met een blikje om je sleutel in te doen. Had het me van te voren niet gerealiseerd. Vind de originele sleutel echt handiger.
 
Ik heb ook keyless en dat is het enige dat ik vrij waardeloos vind. Wat een geeikel als je de topkoffer moet openen en sluiten. Moest ook even in een winkel zijn vandaag. Dan moet er dus een extra slot op omdat iemand hem zo mee kan nemen als je te dichtbij bent. Of je moet lopen sukkelen met een blikje om je sleutel in te doen. Had het me van te voren niet gerealiseerd. Vind de originele sleutel echt handiger.
't Is wel handig bij tanken. Niet met die sleutel lopen klooien.

En die sleutel moet écht wel binnen een halve meter in de buurt zijn, dus dan moeten ze hem eigenlijk gewoon onder je neus starten? Kan mij ook niet voorstellen dat ik in de bakker sta, dat iemand mijn auto kan openen die voor de deur geparkeerd staat.
 
Het duurt 1,5minuit voor die vergrendelt. Je moet dus niet te snel weglopen van je motor want dan kan idd nog gestart worden. Met een range extender is het nog makkelijker.
 
Bedankt mannen. En Verhulst. Het werkt inderdaad nogal aanstekelijk.. Plots vind ik die F850GSA ook wel heel interessant :$

Behoorlijk stuk goedkoper dan een ATAS 1100, zelfs goedkoper dan een Tiger 900 Rally Pro (in mijn configuratie dan).
Wel een gemiste kans dat ze de HP kleuren niet meer voeren, die vind ik wel erg stoer.
Ik heb de “ normale “ GS nieuw besteld en deze is er wel in Ralley versie en de mooie blauw/witte kleur! Komt ook met Skidplate, koplambeschermer, hoger stuur en enduro voetsteunen! Met 3 weken al rijden! Mooi man!
3D4A46EA-04F4-4B62-B27F-FB8F96BA9CAF.jpeg
 
Ik heb ook keyless en dat is het enige dat ik vrij waardeloos vind. Wat een geeikel als je de topkoffer moet openen en sluiten. Moest ook even in een winkel zijn vandaag. Dan moet er dus een extra slot op omdat iemand hem zo mee kan nemen als je te dichtbij bent. Of je moet lopen sukkelen met een blikje om je sleutel in te doen. Had het me van te voren niet gerealiseerd. Vind de originele sleutel echt handiger.

ik heb altijd hoe zit het met de veiligheid, uit verschillende hoeken hoor je dat ze steevast de goedkoopste encryptie gebruiken , mem gebruikt iets waar men het sleutel signaal oppakt en repliceerd dit en stap op en rijd weg als je geen andere sloten heb gebruikt.
met een fysieke sleutel moet je die ook nog namaken , word weer wat lastiger , en storing gevoeliger.
 
Ik heb ook keyless en dat is het enige dat ik vrij waardeloos vind. Wat een geeikel als je de topkoffer moet openen en sluiten. Moest ook even in een winkel zijn vandaag. Dan moet er dus een extra slot op omdat iemand hem zo mee kan nemen als je te dichtbij bent. Of je moet lopen sukkelen met een blikje om je sleutel in te doen. Had het me van te voren niet gerealiseerd. Vind de originele sleutel echt handiger.
Ach neen, ik heb me ook lang verzet tegen de Keyless optie... nu heb ik het op m'n 1250 zitten en mis ik het toch een beetje op m'n 1200...
Alles went (behalve een vent, naar't schijnt)...
 
Dat keyless valt best mee,
Als ik de sleutel nog op de garagedeur heb zitten (minder dan een meter van de motorvoorzijde) krijg ik 't stuurslot er niet af, Ik moet eens testen hoe dat zit bij stilleggen en onmiddellijk weggaan.
('T is de canbus die enkele momenten later zichzelf uitschakelt, Maar dat doen sleutelexemplaren toch ook?)
 
Ach neen, ik heb me ook lang verzet tegen de Keyless optie... nu heb ik het op m'n 1250 zitten en mis ik het toch een beetje op m'n 1200...
Alles went (behalve een vent, naar't schijnt)...
Hier net zo! Zit op mijn SAS en al helemaal aan gewend. Alleen voor de vario koffers even de sleutel fysiek gebruiken om ze op slot te doen. Had al zo’n mooie lederen portemonnee met RIFD waar mijn motorsleutel standaard in zit..
 
dit weekend rij ik niet ,, dik onweer zo straks , hagel en natte sneeuw ,, en nu schijnt de zon.
heb ff de accu door gemeten maar die is in orde

Hier gaven ze vandaag ook regen, buien en hagel...

Heb van 08u tot 16u30 op de motor gezeten... allez, niet constant op de motor maar toch niet binnen geweest.

Hier en daar een buitje, en ja ... ook een beetje hagel. Maar om daarvoor je (nieuwe) motor een hele dag op stal te laten... 🤔
Het was een beetje fris, maar los daarvan... prima dagje om te rijden.
 
Hier gaven ze vandaag ook regen, buien en hagel...

Heb van 08u tot 16u30 op de motor gezeten... allez, niet constant op de motor maar toch niet binnen geweest.

Hier en daar een buitje, en ja ... ook een beetje hagel. Maar om daarvoor je (nieuwe) motor een hele dag op stal te laten... 🤔
Het was een beetje fris, maar los daarvan... prima dagje om te rijden.


nou hier in Twente, veel hagel , wat natte sneeuw, regen en onweer gehad en de zon scheen maar niet langer dan 1,5 uur achter elkaar voor de volgende bui ...
 
Dat keyless valt best mee,
Als ik de sleutel nog op de garagedeur heb zitten (minder dan een meter van de motorvoorzijde) krijg ik 't stuurslot er niet af,
Dat zegt alleen iets over de combinatie sleutel + ontvanger van de motor. Het dievengilde werk met véél sterkere ontvangers en zenders en kunnen grotere afstanden overbruggen.
 
Dat zegt alleen iets over de combinatie sleutel + ontvanger van de motor. Het dievengilde werk met véél sterkere ontvangers en zenders en kunnen grotere afstanden overbruggen.
Daarom sleutel altijd in smint blikje, als ik bij de motor wegloop...
 
Dat zegt alleen iets over de combinatie sleutel + ontvanger van de motor. Het dievengilde werk met véél sterkere ontvangers en zenders en kunnen grotere afstanden overbruggen.

Dit hebben ze veranderd bij de nieuwe modellen BMW's. Sleutel stopt na 1 min met uitzenden van het signaal en dus met een versterker kan je niets meer.
 
[knuppelinhethoederhokmodus=AAN] Word keyless op een motorfiets niet een beetje overschat ? [knuppelinhethoederhokmodus=UIT]
 
Terug
Bovenaan Onderaan