Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

171,5. Dus zeker niet de grootste. Op de GS-A van mijn pa durf ik gewoon niet rijden. Ik heb echt die ESA met verlaagde ophanging nodig vrees ik. Op mijn gewone GS vond ik het al zeer nipt na het verlagen en uithollen van het zadel.

Ik ga vandaag nog eens met de Ducati de baan op, ik heb mezelf zowat verplicht om er dit motorseizoen met te doen, maar eigenlijk betrap ik er mezelf op van liever de Buell te willen nemen.
Dan bedenk ik me: kan ik dan beter niet gewoon de wissel wél doen. Anderzijds: ik zit nu met 2 trackdays en dat zie ik dan niet zitten met een GS. De Buell heeft een open Termignoni dus daarmee zal ik ook niet welkom zijn.

En ik heb nu een hele lederen uitrusting gekocht ook, waarbij er zelfs "Ducati" op de broek staat. Waarom, waarom, waarom....
Eerste wereld problemen.

Ik ben ook niet lang, maar weeg wel teveel :+ heb op zowel een GS als gsa prima gereden, maar dan wel enkel op de weg, als ik onverhard zou rijden zou een verlaging wel wenselijk zijn.. (terwijl dat nou juist iets is wat je niet wil in het onverhard _O-)

Ik kijk bij stoplichten met rijgeulen, of hobbelige klinkerwegen wel even goed waar ik stil ga staan, en desnoods wat verschoven op het zadel als het echt kritisch is..

Beste is gewoon niet stilstaan maar blijven rijden :+
 
Ik kwam hem weer tegen, deze bedoelde ik:


Lijken toch erg stevige koffers voor een relatief kleine prijs.
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling, jij had geen ESA op je vorige gs zeker? Daar kan je heel prima de beladingsinstelling mee veranderen zodat ie gewoon permanent laag staat, voor de momenten dat je twijfelt aan de ondergrond waar je op wil gaan stilstaan
 
Heb hem net een paar weken...pas 2x rondje gevlogen...de eerste tyd ben je druk bezig met de besturing...later maar eens aandacht voor fotos en filmpje
Veel info en foto’s daar. Ik heb hem ook, hele fijne drone en geen gedoe met vlieg certificaten die je moet halen, slechts een registratie.
Enige nadeel dat ik wel vindt: er zit geen follow functie op met objectontwijking. Je kunt hem dus niet automatisch laten volgen.
 
171,5. Dus zeker niet de grootste. Op de GS-A van mijn pa durf ik gewoon niet rijden. Ik heb echt die ESA met verlaagde ophanging nodig vrees ik. Op mijn gewone GS vond ik het al zeer nipt na het verlagen en uithollen van het zadel.

Da's maar 1.5cm kleiner dan mij... en ik heb eigenlijk geen moeite met een GSA.
M'n vrouw is 169cm en kan perfect met een standaard GS om.

Of heb je graag je voeten plat op de grond?

Een lager zadel zou ik nog overwegen, maar verlaagde ophangingen... daar zou ik niet aan beginnen... gaat ten koste van je grondspeling.



Ik ga vandaag nog eens met de Ducati de baan op, ik heb mezelf zowat verplicht om er dit motorseizoen met te doen, maar eigenlijk betrap ik er mezelf op van liever de Buell te willen nemen.
Dan bedenk ik me: kan ik dan beter niet gewoon de wissel wél doen. Anderzijds: ik zit nu met 2 trackdays en dat zie ik dan niet zitten met een GS. De Buell heeft een open Termignoni dus daarmee zal ik ook niet welkom zijn.

Allez.... er rijden er daar meer met een type allroad dan Ducati.... (toch op die circuitdagen van Clubmot, in de eerste twee groepen)
Toch plezant, met zo'n GS bochtjes pikken?
 
Even een compleet ander wel motor gerelateerde vraag:
Ik heb nu een cardo q3 intercomsysteem op de motor. Ja, eerst met de ex maar nu heerlijk kleppen met de heren achterop.
Alleen dat deel waar je de q3 op klikt is wat aan het slijten en kan geen vervanging meer vinden daarvoor.
Aangezien ik een arme 😇 alleenstaande moeder ben zoek ik (natuurlijk) een zo goedkoop mogelijk alternatief voor dit best dure systeem.
Dus..... schiet maar los!
Welk systeem is beter dan cardo en niet zo 🤬duur? 😊
 
Welk systeem is beter dan cardo en niet zo 🤬duur? 😊

Weet niet wat te duur gaat zijn, maar de Sena 10S is in promotie bij RAD, en 282€ vind ik best een scherpe prijs voor zo'n set.
Ik heb dezelfde set en een stuk meer betaald. (ook los te koop, dan is het 174€)

 
Heb hem net een paar weken...pas 2x rondje gevlogen...de eerste tyd ben je druk bezig met de besturing...later maar eens aandacht voor fotos en filmpje
Ziet er al leuk uit! Is dit je eerste drone? En wat was de reden om voor de mini en dan de 2 te kiezen? De mini voor het gewicht limiet?
 
Ziet er al leuk uit! Is dit je eerste drone? En wat was de reden om voor de mini en dan de 2 te kiezen? De mini voor het gewicht limiet?

De mini 2 is de opvolger en weer beter dan de 1e...lijkt wel.een gs haha..
Omdat deze maar 249gr weegt hoef je geen rdw examen te doen . Met de nwe europese regels ook boven bebouwing vliegen... foto tot 12 megapixel.en filmen op 1080/ 2k/4k..
31m vliegtijd, 55km/u max snelheid. Max hoogte 4km en kan tot 10km van je weg.... maar je moet hem in zicht houden dus.......
Deze zomer leuke fotos en filmpjes maken in de Drome.....
 
De mini 2 is de opvolger en weer beter dan de 1e...lijkt wel.een gs haha..
Omdat deze maar 249gr weegt hoef je geen rdw examen te doen . Met de nwe europese regels ook boven bebouwing vliegen... foto tot 12 megapixel.en filmen op 1080/ 2k/4k..
31m vliegtijd, 55km/u max snelheid. Max hoogte 4km en kan tot 10km van je weg.... maar je moet hem in zicht houden dus.......
Deze zomer leuke fotos en filmpjes maken in de Drome.....
Exact de redenen waarom ik hem ook aangeschaft heb. Ik had een Yuneec q500. De mini 2 kan haast alles beter en past gewoon in je tanktas
 
Dit weekend in totaal een 250 km gereden en ik ben nog steeds blij met de beslissing om een GS te kopen. Moet mijn achterwerk wel even trainen op deze zithouding maar dat komt wel goed. Wat me alleen irriteerde was dat de navihouder de toerenteller afdekte. Nu is dat een originele BMW accessoire dus ik snapte dit al niet. Maar gelukkig past het een stuk beter als je de beugel met de juiste kant omhoog monteert *D .
IMG-20210221-WA0006.jpeg
 
De mini 2 is de opvolger en weer beter dan de 1e...lijkt wel.een gs haha..
Omdat deze maar 249gr weegt hoef je geen rdw examen te doen . Met de nwe europese regels ook boven bebouwing vliegen... foto tot 12 megapixel.en filmen op 1080/ 2k/4k..
31m vliegtijd, 55km/u max snelheid. Max hoogte 4km en kan tot 10km van je weg.... maar je moet hem in zicht houden dus.......
Deze zomer leuke fotos en filmpjes maken in de Drome.....

Exact de redenen waarom ik hem ook aangeschaft heb. Ik had een Yuneec q500. De mini 2 kan haast alles beter en past gewoon in je tanktas
Leuk spul, ga daar binnenkort ook maar eens voor kijken denk als we weer mogen shoppen ;)
 
Even een compleet ander wel motor gerelateerde vraag:
Ik heb nu een cardo q3 intercomsysteem op de motor. Ja, eerst met de ex maar nu heerlijk kleppen met de heren achterop.
Alleen dat deel waar je de q3 op klikt is wat aan het slijten en kan geen vervanging meer vinden daarvoor.
Aangezien ik een arme 😇 alleenstaande moeder ben zoek ik (natuurlijk) een zo goedkoop mogelijk alternatief voor dit best dure systeem.
Dus..... schiet maar los!
Welk systeem is beter dan cardo en niet zo 🤬duur? 😊
Marktplaats in de gaten houden, daar wordt nog wel eens een losse Q3 aangeboden.
 
Wat is een nette prijs voor een navigator 5? Ik heb nog een 660 maar die wordt wat langzaam. De navigator 6 gaat voor teveel geld op MP iniedergeval, dan kan ik beter een nieuwe zumo kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan