Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Mooi? Mwah, da's allemaal een kwestie van smaak. En voor wat betreft dat oude zwarte ding, nou nee.

Ook zo'n 850 Adventure kan mij niet echt bekoren, maar ik kan nog (net) begrijpen dat daar liefhebbers voor zijn.

;)
Het is idd een oud ding, total loss geweest waarschijnlijk... en een beste prijs ook...
 
Vandaag toch nog tussen de buien een lekker ritje gehad...
32F65A7F-7F0C-4041-8989-CA0F08F6EC99.jpeg
 
En niemand heeft reeds lopen mekkeren dat BMW opnieuw heeft nagelaten om het ruitje elektrisch verstelbaar te maken ? })
Dan zal ik het maar doen , zei Opa Bok(ma)
Daar heb je Puig e.r.s. al wel voor. Wel aftermarket, maar werkt fijn.
 
Klopt, maar de nieuwe, continu meebrandende knippers kan je ook aftermarket kopen, maar daar heeft niemand echt behoefte aan, denk ik.... voor zover het al wettelijk toegelaten is...
Zo’n elektrisch ruitje ex-fabriek zou echter welkom zijn geweest, vermoed ik.
 
De ruit is natuurlijk manueel verstelbaar, maar kan iemand mij uitleggen waarom de verstelknop rechts zit? Dat is best lastig om onder het rijden een aanpassing te doen.
Wellicht vloeit de plaatsing van de knop voort uit het veiligheids denken van BMW: Voor het verstellen van je scherm moet je even stoppen (?)
 
De ruit is natuurlijk manueel verstelbaar, maar kan iemand mij uitleggen waarom de verstelknop rechts zit? Dat is best lastig om onder het rijden een aanpassing te doen.

Misschien om de ruit niet tijdens het rijden te laten verstellen?
:?


Sowieso is die knop niet heel erg sterk (heb al meerdere gevallen van afgebroken knoppen voorbij zien komen) en tijdens het rijden staat er extra druk op de ruit en het verstelsysteem.

En de beweegreden van BMW zal idd met de veiligheid te maken hebben.
 
En op die manier kan je je rechterhand aan het gas houden, als je toch stout bent en al (langzaam) rijdend de ruit wil verstellen volgens je behoefte .
Op de RT kan dit aan elke snelheid gebeuren (elektrisch) , hetgeen logisch is want je wil dat ding aanpassen naarmate je last hebt van de rijwind of meer/minder beschutting wenst.
 
De handmatige ruitbediening op de 850 GSA is prima rijdend te bedienen. Een elektrische bediening kan hooguit meer aan stuk.
 
De handmatige ruitbediening op de 850 GSA is prima rijdend te bedienen. Een elektrische bediening kan hooguit meer aan stuk.


Zie het probleem ook niet... elektrisch verstellen gaat volgens mij ook nog eens trager ook...

En als je perse wil verstellen tijdens het rijden, dan zet je toch even de cruisecontrol op, die je er toch bij hebt genomen in pakket nr. 3. :)
 
De VERSYS 1000 rijdt wel erg goed, maar ik ben eigenlijk te groot voor lange ritten (met mijn 1,92 m) .
Ondanks de omvang van mijn fiets uit 2018, zit ik er vrij erg opgevouwen op met de benen.
Dit viel me slechts op vanaf de coronamaatregelen, waardoor ik nergens meer stopte voor een bak koffie en ik dus een uur of 2 in het zadel bleef zitten, behalve dan om te tanken of voor een slokje water uit de topcase.
Het zou echter precies de instelbare vering zijn die me anders het meest zou interesseren bij het nieuwe model (vanaf 2019).
Ik vraag me dan ook af of er veel kandidaten zijn voor een SE zonder instelbare vering (= de nieuwe S)... het lijkt me dan ook een futiele upgrade, tenzij men de standaardversie gewoon laat wegvallen, maar die is juist interessant qua prijs voor zoveel motorfiets...

Ketting : als die nieuwe van REGINA in januari uitkomt, die reeds door BMW wordt gecommercialiseerd, dan vallen smeren en opspannen reeds weg....
 
Laatst bewerkt:
De 650 is natuurlijk nog een maatje kleiner dan de 1000. Ik heb met mijn 1.95m geen problemen met mijn beenlengte, maar ik heb naar verhouding korte benen en een lang bovenlichaam. De ruit heb ik vervangen door een hogere ruit met daar nog een spoilertje op. En ik rijd op die Versys eigenlijk ook zonder problemen een ritje van 400km binnendoor. Wat ik vooral leuk vind ten opzichte van de GSA is dat ik die 650 echt wat hoogtoeriger en dus actiever schakelend moet rijden. Stap ik weer op de GSA dan lijkt het allemaal als vanzelf te gaan.

De ketting heb ik geen enkel probleem mee, met de OSCO is het smeren prima bij te houden. En zoals @SLIJKMOTO al aangeeft, er zijn tegenwoordig nog veel betere oplossingen beschikbaar.

Maar toch staat de Versys 1000 niet op mijn lijstje om over een jaartje ofzo eens naar te kijken als opvolger van de GSA. Om de eenvoudige reden dat ik geen twee Versyssen naast elkaar wil hebben staan 🙃
 
De VERSYS 1000 rijdt wel erg goed, maar ik ben eigenlijk te groot voor lange ritten (met mijn 1,92 m) .
Ondanks de omvang van mijn fiets uit 2018, zit ik er vrij erg opgevouwen op met de benen.

Goede beschrijving van het problem wat ik met mijn 2 meter en relatief lange benen heb met de meeste motoren.
Voor mij destijds de reden om voor de GS te kiezen met een hoger zadel in de hoogste stand. (Later bleek een model ui Oosterwijk ook te voldoen ;) )

Zelfs een elektrische fiets blijkt lastig. Deze zijn niet echt leverbaar in framemaat 70.
 
Alles is relatief
Ben 2m hoog..pas niet fatsoenlijk in een auto, vliegtuigstoel bioscoopzetel, in de bus tram en trein.

Wel goed op de gs, iets minder op de v strom, nog krapper op de rs en vespa.

So what
Ik vlieg nog steeds en vouw mijzelf korte tyd op, zefde geldt voor openbaar vervoer, net zo veel.lol, zo niet meer op andere 2 wielers dan de gs.
Ooit een zo een piep kleine fiat gehad...ging prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan