Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik wil toch nog even over banden beginnen. Ik gebruik zelf graag van die 2cm brede spanbandjes van een meter lang. Hartstikke handig als je iets moet meenemen dat niet in je koffer past, zoals de urn van je schoonmoeder, en eenvoudig op te bergen. Je kunt zo ook aan elkaar gebruiken voor echt grote voorwerpen zoals een hertengewei. Dat is wel oppassen met file rijden.

en de patat friet discussie is ook een interessante/ Ik zal nog eens wat OLIE op het vuur gooien: Het is origineel toch patates-frites? Als in gefrituurde aardappelen. Hoewel chips daar technisch gezien dan ook weer onder valt.
 
Ik heb hier thuis ook altijd de patat vs friet discussie. Mijn lieftallige wederhelft is van onder de rivieren en ik net er boven.
Ik stelde voor om het dan maar patates-frites te noemen, maar daar wil ze niet aan. Ook o.a. met het argument dat het fritessaus is en dat mijn verweer dan is dat het mayonaise is... 🙂
 
Waarbij aangetekend dient te worden dat er een wezenlijk verschil is tussen Belgische en Nederlandse mayonaise.
 
Hoe meer filmpjes zielen, hoe meer vreugd! :t

Eens dat een geintje hier en daar moet kunnen, en een goeie discussie ook zeker. Vind je de discussie niet interessant, scroll je toch even door? Tenzij er 4 x dezelfde discussie voorbij komt, dan kan het wel weer.

Mijn Michelin Anakee 3 zijn overigens aan vervanging toe, iemand nog suggesties?:+
Metzler Tourance Next? :P
 
Hé jongens, make up your mind !

Van de ene mag het niet meer gaan over "al die theorieën over dealers, filmpjes, wrakken, r850r, ducaties, regering complotten, klaas vaak en donald duck verhaaltjes...."
Van de ander niet over banden...
Van de moderator niet over andere boxers dan GS-en...

Heeft het nog zin dat we hier nog überhaupt over "iets" voortlullen, of stoort het sowieso de een of de ander ?

Dan sluiten we toch gewoon dit topic...

Djeezes... :/


ik ga eerdaags m'n kleppen stellen en bougies vervangen ,, en daar een DIY video voor maken , gewoon in het Nederlands, Engelstalige zijn er al zat.
en ondanks dat alle 850/1100/1150/1200 tot de DOHC de zelfde methode en afstellingen hebben zou ik dan geen link mogen posten want het is niet met een GS gedaan ,,, vind dat gewoon [censuur]
 
ik ga eerdaags m'n kleppen stellen en bougies vervangen ,, en daar een DIY video voor maken , gewoon in het Nederlands, Engelstalige zijn er al zat.
en ondanks dat alle 850/1100/1150/1200 tot de DOHC de zelfde methode en afstellingen hebben zou ik dan geen link mogen posten want het is niet met een GS gedaan ,,, vind dat gewoon [censuur]

Er zijn vast wel GS bezitters te vinden die hun GS beschikbaar willen stellen voor een DIY video van een complete service beurt tegen alleen de martiaal kosten.
 
Er zijn vast wel GS bezitters te vinden die hun GS beschikbaar willen stellen voor een DIY video van een complete service beurt tegen alleen de martiaal kosten.

als iemand dat zou willen ,, valt er altijd te praten ,, maar idioot blijft het wel,, de blokken zijn op details onderling gelijk.
ook voor walk arrounds en foto's , in Twente kan je geweldig rijden.
 
Doe geen moeite om het te begrijpen. Het is, zoals DetoX zegt, het produkt met de meest subjectieve mening.

Belangrijk? Ja, ook ik denk dat er goede en minder goede banden zijn... Totdat je eens een ander met banden dingen ziet doen waarvan je dacht dat het net die banden waren die geen goede grip geven.
Zelfs met een iets vlottere rijstijl en bij het het gebruik van je volledige bandbreedte ga je op de openbare weg niet snel aan de limiet zitten van om het even welke band. (we gaan er vanuit dat we geen Chinees bandje van 40€ gaan plaatsen op een +20K kostende motor he)

Als je met band X niet kan volgen op dat bochtig wegske in de Eifel gaat dat in 99% van de gevallen aan je eigen skills liggen, en niet aan de band Y van je voorligger, om maar iets te zeggen.

Het zit 'm toch vooral tussen de oren hoor.



Volgens jouw bandenbroer moeten het de nieuwe Trailmaxen zijn? Doen... maar weet ook dat je mits wat zoeken ook minder goede ervaringen zult vinden van die banden. Ga je je daar dan door laten leiden?
Het zal zeker zo zijn dat je met de ene band een beter gevoel zal hebben, maar dat gevoel is dan weer iets persoonlijks.. de ene wil het zo, dan ander dan weer niet. Maakt dat dan een betere band? Voor jou zelf wellicht wel...
En de ene band zal sneller versleten zijn dan de andere... steek op het een betere grip, of kom erachter dat dat tikkeltje extra grip niet eens zo'n must is en ga voor de kilometers.

Ik ben gewoon pro-Michelin. Ze gaan lekker lang mee en hebben nog nooit een stapje verkeerd gezet.
De Bridgestone A40 heb ik ook gehad, gingen bij bij langer mee dan de A41, maar ook nooit een stap verkeerd.
PR5 Trail vond ik heel leuke banden om mee te rijden, veruit het sportiefste rijgedrag maar die dingen zien er niet uit op een Allroad.
Anakee ADV lag er het laatst op en deze komen terug bij de volgende bandenwissel.

Wat ik me altijd afvraag: hoe wéten jullie dat allemaal hoe band x, y, z zich gedraagt. Is dat ervaring, van horen zeggen, reviews lezen, ...? Ik heb jaren geen motor gehad en ik was er toen ook al niet mee bezig. Mijn motor ging weg voor ik banden moest vervangen en dan kocht ik een andere. In de prijsklasses van VTR Firestorms en SV1000's lukt dat nog wel.
Ik heb dus maar zeer weinig ervaring met banden, dus is het ook moeilijk om een mening te vormen. Mijn pa zweert trouw bij Bridgestone en moet absoluuuut niet weten van Michelin. Niet op de auto, niet op de moto. Ik heb anders geen klagen van die bandjes op de auto, maar ik rij die kist ook niet op z'n limieten. 't Is me allemaal te kostbaar. Wat ik wel weet is dat er geen Bridgestones meer op mijn GS mogen. Ik vind dat die wel eens durven "een stapje" zetten. Achteraan zou ik dat nog kunnen verdragen bij sportief rijgedrag, maar het valt me vaker en vaker op dat hij vooraan durft weg te glijden. Elke keer a little heartattack. De band is voor alle duidelijkheid nog niet versleten.
Ik zou dus absoluuuuut niet weten wat ik moet kiezen, en mijn broer prijst die banden zo de hoogte in dat ik hem laat doen. Ik begrijp wel dat het subjectief is, maar dan ben ik toch al van die Brigdestones af.

Het zal misschien net zo zijn als met frietkoten,
Toen ik ooit aan mijn collega's voorstelde om op een bepaalde middag frieten te halen was er op elk frituur wel iemand die daar net een minder goede ervaring had:
"Die niet, want daar bakken ze vlees in ...,
En die ook niet, want die zweet boven de frietpot,..."
Nooit voor iedereen goed!

Frituur De Zoutkorrel in Merelbeke, bij de Joeri. Topkerel, topfrituur. Die gast maakt alles zelf! Sausjes, bitterballen, stoofvlees, kaaskroketten, garnaalkroketten, ...

Mij is zo ooit de Givi Trekker Outback 58 liter aangeraden maar tijdens die quarantaine vliegen de kilo's er zo te zien aan en gaat dat nooit meer passen.. Zit ik dan met een halve schuur achterop de GS|(

Ik heb er zo eentje opstaan en vind dat prima. Ik koos ook bewust voor geen zijkoffers omwille van wendbaarheid in de file en dan is die 58l wel handig als ik én dit én dat moet meenemen.
 
Dat is nou weer mooi aan die luchtgekoelde hokken; regulier onderhoud plegen is een eitje. Verschil met andere types is klein, vooral extra valbeugels en beschermkappen die je los moet halen soms.
 
Frituur De Zoutkorrel in Merelbeke, bij de Joeri. Topkerel, topfrituur. Die gast maakt alles zelf! Sausjes, bitterballen, stoofvlees, kaaskroketten, garnaalkroketten, ...



 
Dat is nou weer mooi aan die luchtgekoelde hokken; regulier onderhoud plegen is een eitje. Verschil met andere types is klein, vooral extra valbeugels en beschermkappen die je los moet halen soms.

ja, alleen tank systemen kunnen afwijken de RT en RS zijn behoorlijk anders dan de GS(a) en de R .

terwijl anderen het hebben over welke friet kot ,, schiet mij maar lek ...
 
Friet kot versus patat tent, ik vind het een waardevolle bijdrage. Dat gedoe rond een 850 leer ik niks van, wel van deze taalstrijd. :Y

Nog een educatief momentje in dit bruisende topic; zet geen hogedruk reiniger op een R80GS. Nu ben ik de enige die hier het topic met historisch besef benaderd, maar ik wilde het toch even delen.
 
Ik moet nogal eens bij Gent in de buurt zijn en ik ga de Zoutkorrel op mijn lijstje zetten van te bezoeken etablissementen!
Dank voor de tip.
 
Ik moet nogal eens bij Gent in de buurt zijn en ik ga de Zoutkorrel op mijn lijstje zetten van te bezoeken etablissementen!
Dank voor de tip.

Doen! Zeg hem dat je gestuurd bent door de Antwerpenaar uit Vurste. Hij weet direct wie het is :+

Écht een topfrituur! Laat iets weten als je er bent geweest ;)
 
Friet kot versus patat tent, ik vind het een waardevolle bijdrage. Dat gedoe rond een 850 leer ik niks van, wel van deze taalstrijd. :Y

Nog een educatief momentje in dit bruisende topic; zet geen hogedruk reiniger op een R80GS. Nu ben ik de enige die hier het topic met historisch besef benaderd, maar ik wilde het toch even delen.

Een fotootje zou dan ook wel educatief zijn, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan