Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

zal toch wel mee vallen ? d'r zullen best wel eens wat ruige ritjes mee gemaakt zijn, maar zeker bij die hele dure machines, kijken ze echt wel wie er opstapt.
als je te jong bent en op een afgetrapte duidelijk met kenmerken van misbruik barrel komt aanrijden krijg je echt niet zomaar een 25 K machine mee,

en die demo machines worden vaak in een groepje ingezet dan rijden ze soms ook best ruig maar ook niet te gek....

vaak hebben ze al wat gedraaid dus helemaal koud zijn ze niet.

Serieus?

Zouden ze durven discrimineren adhv motor waar je mee komt aanrijden? En wat zouden ze dan zeggen?

Ik heb al een aantal keer een BMW meegekregen.
Drie keer solo en heb deelgenomen aan een paar van die groepstestritten.

Geloof me, als je zo'n ding alleen mee krijgt zijn er meer dan genoeg die dat blok niet ontzien.. en gewoon koud uit de werkplaats he... niet netjes warmgedraaid.

Is niet alleen bij BMW zo... maar bij elk merk. Er zijn zijn zelfs demo's waar ik mee reed die nog geen 100km op de klok hadden staan.
Achteraf staan ze als demo te koop maar ze zouden wel door het personeel op een deftige manier ingereden zijn. _O- _O-

Nope... geen demo voor mij.


wel lullig voor onze Vlaamse vrienden,, al heb ik het idee als her en der voorzichtig word na gedacht over versoepeling van maatregelen ,

Ge wilt niet weten hoe goed ze hier "nadenken" _O-
 
Serieus?

Zouden ze durven discrimineren adhv motor waar je mee komt aanrijden? En wat zouden ze dan zeggen?

Ik heb al een aantal keer een BMW meegekregen.
Drie keer solo en heb deelgenomen aan een paar van die groepstestritten.

Geloof me, als je zo'n ding alleen mee krijgt zijn er meer dan genoeg die dat blok niet ontzien.. en gewoon koud uit de werkplaats he... niet netjes warmgedraaid.

Is niet alleen bij BMW zo... maar bij elk merk. Er zijn zijn zelfs demo's waar ik mee reed die nog geen 100km op de klok hadden staan.
Achteraf staan ze als demo te koop maar ze zouden wel door het personeel op een deftige manier ingereden zijn. _O- _O-

Nope... geen demo voor mij.




Ge wilt niet weten hoe goed ze hier "nadenken" _O-

ik heb wel eens gezien dat mensen geweigerd werden, bij de bmw dealers waar ik demo wilde rijden moest je inschrijven en zo kunnen ze bepaalde figuren weren, als je de road show neemt hebben ze een black list wie absoluut niet mag rijden.

maar je heb gelijk soms word er vreselijk gesold met motoren , koud weg scheuren ,, maar is het je nooit opgevallen dat ze vaak de machines starten en ff laten lopen eer je kan weg rijden ?? dan is de ergste koude er wel uit ,, en nou zal ik altijd wel rustig rijden met een koude motor tot je weet dat de olie op temperatuur is, toch wel een 20 km nodig ,, koelwater kan na 2 km al warm zijn ,, of je moet een motor hebben met een warmte wisselaar olie/water

Is dat eigenlijk niks voor jou Verhulst, een wat nieuwere R1200GS LC ipv de R850R?

ja maar die zijn helemaal onbereikbaar voor mij,, al zou ik wel eentje willen niet van het eerste productie jaar, die vond ik wat nerveus , dat hebben ze met 2014 en de GSA wel opgelost met zeen waarder vliegwiel , maar een DOHC lucht/olie is al erg lastig , moet eerst weer sparen.

dat nadenken ken ik wel van de regering in Den Haag ,,, vreselijke lui ,, hoop dat we volgend jaar die neo liberalen & globalisten met hun afbraak groen en extreem links eruit kunnen zetten ....

maar jullie hebben het zelfde probleem als wij ,, de gevestigde politiek is niet zo bezig met wat het volk wil en nodig heeft dan hun eigen politiek stokpaardjes en hun vriendjes netwerk
 
maar is het je nooit opgevallen dat ze vaak de machines starten en ff laten lopen eer je kan weg rijden ??

Ik zeg toch... koud uit de garage, aub... veel plezier ermee meneer.



Nee, echt niet dat ik me ooit zou laten verleiden om zo'n overprijsde "goed ingereden" demo zou laten verkopen.
Zoveel goedkoper dan een nieuwe zijn die meestal niet eens...
 
Ik zeg toch... koud uit de garage, aub... veel plezier ermee meneer.



Nee, echt niet dat ik me ooit zou laten verleiden om zo'n overprijsde "goed ingereden" demo zou laten verkopen.
Zoveel goedkoper dan een nieuwe zijn die meestal niet eens...

"jaja, meneer de klant, alleen madam heeft ermee gereden."

:+
 

"jaja, meneer de klant, alleen een directielid van HQ heeft ermee gereden."

“When I bought it, I was told it was an ex-demo which one of the managers had been driving. The brakes were constantly squeaking and the steering wheel made a clunking noise every time I came off the motorway.”

_O-
 
Die belgen hier, kletsen wat af door hun strenge lock down..

Ik heb gisteren lekker ritje gemaakt in een kleine groep van 4 en zo 220km gedaan met dit heerlijke weer...

En na 3,5 een fraaie km stand bereikt...Bekijk bijlage 1489205

Klopt, we hebben hier volop de tijd om te bedenken hoe antiek zo’n dashboard met wijzerplaten wel is ...:+


In feite, ik heb niet zo erg veel tijd, want ik werk nog elke dag, afwisselend op kantoor en thuis en mijn thuiswerkende cliënten vinden plots nog allerlei dingen uit om me al dan niet nuttig/bezoldigd bezig te houden...
 
De enige “directiewagen” , een mooie zwarte met rood leder, die ik ooit kocht, was ook een ramp.

Dat was zogenaamd de auto van een der grote bazen van BMW München geweest, en alleen hij had ermee gereden.... achteraf bleek die wagen telkens te zijn uitgeleend , wanneer de pers om een 645i Cabrio vroeg.
Ondermeer de remmen waren zo heet geworden, dat de verf van de wielen begon af te bladderen...en de zelfstabiliserende ophanging bleef op den duur scheefhangen....
Op 10.000 km was die auto volledig aan gort gereden...
Nooit meer een demo voor mij....:N
 
Laatst bewerkt:

"jaja, meneer de klant, alleen een directielid van HQ heeft ermee gereden."

“When I bought it, I was told it was an ex-demo which one of the managers had been driving. The brakes were constantly squeaking and the steering wheel made a clunking noise every time I came off the motorway.”

_O-
zouden die vooroordelen over auto- en motorenverkopers dan wellicht toch een kern van waarheid bevatten? ;)
 
Er is niemand zo snel dan een verkoper met nieuwe demo, RV. Dàt en de Fiat Panda 1.0 huurwagen op verlof.
It is funny, 'cause it is true :+

Dat artikel gaat trouwens niet over BMW-medewerkers die de wagen aan gort reden.
 
Er is geen enkele verkoper die 100% de waarheid spreekt...

Op zich geen probleem vind ik, zo lang het niet te gortig wordt.

Volgens het programma Opgelicht valt het wel mee hoor met de motorverkopers in Nederland.😇


En je ziet het aan de gemiddelde motorrijder. Dat zijn ook echt bijna allemaal (stok)oude vrouwtjes. 😙
 
Qua dealer ervaringen kan ik helemaal een boek volschrijven, van keukens, auto's tot nu ook deze motor. Bij Keram hier in de buurt spraken ze mij niet eens aan. Was dat er na een half uur een jong gastje met een veel te groot C&A pak aan kwam wandelen met een opmerking van zo ongeveer 'wat komt u hier doen'? Hij zei nog net U, maar we scheelden ook tien jaar op zijn minst... Kansloos, die krijgen geen rode cent van mij, zelfs niet als de GSA ploft daar om de hoek.
Aangezien iedereen altijd verteld dat de gs adventure de best rijdende motor is.
Wil ik er ook eens een proefritje op gaan maken, echter is het probleem dat ik maar 1,70 ben....

Weet van een collega, dat hij zijn gs verlaagd heeft. Maar dat is voor een proefritje uiteraard een beetje veel gevraagd.....

daarnaast zie ik door de gs'en het bos niet meer.... Vanaf een bepaald jaar is die watergekoeld. Zijn er nog andere grote verschillen?
Welkom, als je ze eenmaal gereden hebt wil je niet meer terug. Ik ben na jaren en heel veel kilometers op een Gixxer ook overgestapt. :+

Een gewone GS met een verlaagd zadel kan al genoeg zijn, eventueel kan die nog verder verlaagd worden maar dat lijkt mij niet nodig. :)

Ik zeg wel eens, ik ben te laat en bij de verkeerde mensen geboren, letterlijk soms. :+
Hoe blij had ik met zo een vader geweest...

Afgelopen zondag trouwens weer lekker gereden, lekker binnendoor over allemaal kleine paadjes, lekker technisch sommige stukken, mooi flink zandpad gehad met wat leuke kuilen en sporen, alleen jammer voor de voetgangers als je dan van het gas afgaat voor ze dat er dan een enorme stofwolk achteraan kwam. :+

Afgesproken in Best, om 10 uur, maar gezien ik al weken uit mijn ritme ben voelde het vroeg (ik ben echt een avondmens...). Dus goeiemorgen!
IMG_20200419_101101-Medium-rotated.jpg

Voor de oplettende kijkers, ja dat is mijn zomerse kleur (sproetjes!) als ik niet 40 tinten rood ben. :+
Maar goed koffie, en onderweg nog meer koffie!
IMG_20200419_112550-Medium.jpg

Erg mooi binnendoor vanaf Best tussen den Bosch en Tilburg in richting Waalwijk zo omhoog richting Gorinchem, wegen die ik met de Gixxer nooit zou nemen maar ongelooflijk veel plezier gaven.

Toen we bij Wijk en Aalburg waren kreeg deze jongen echt buikpijn, moest schijten als een beer, maar niks open. Dus even van de route afgeweken en uiteindelijk ergens een kleine pomp gevonden die nog wel open was (joy!).
IMG_20200419_123230-Medium.jpg


Weer de weg vervolgt en weer ergens mooi een plekje gevonden om te lunchen:
IMG_20200419_131217-Medium.jpg

IMG_20200419_131001-Medium.jpg


En als BMW rijder mag je overal parkeren natuurlijk. :+
IMG_20200419_142231-Medium-rotated.jpg


En de koeien klaar om de wei in te gaan. :P
IMG_20200419_150033-Medium.jpg


En dit was de route uiteindelijk voor mij:
WhatsApp-Image-2020-04-19-at-18.10.09.jpeg


Echt een super lekkere dag gehad, Road modus qua vering en rijmodus bevalt echt zeer goed. Lekker het comfortabele bankstel gevoel wat je bij oudere GS'en altijd hebt, heerlijk rijden zo. 8-)
 
Heb zelf ook 2 gixxers gehad en nu een ktm superduke (allemaal heerlijke motoren), maar aangezien mijn motorrijdende collega's over GS'en praten alsof het de bestrijdende motor is, wil ik het ook eens proberen.
 
Heb zelf ook 2 gixxers gehad en nu een ktm superduke (allemaal heerlijke motoren), maar aangezien mijn motorrijdende collega's over GS'en praten alsof het de bestrijdende motor is, wil ik het ook eens proberen.
Zeker doen, zeker die 1250 van mij is net een Japanner zo strak en verfijnd en met die elektrische vering in standje sport (Dynamic) en met die quickshifter rijdt het beter, strakke en leuker (en makkelijker) dan met een SS. Echt geen spijt van!

Ik denk dan persoonlijk ook dat een 1200 LC voor jou ook een betere keuze is, de 'gewone' 1200 is echt wat rauw. Ben ik op afgeknapt iig...
 
En als BMW rijder mag je overal parkeren natuurlijk. :+
IMG_20200419_142231-Medium-rotated.jpg



I am not hollier than thou, maar daar knap IK nu van af.... GS, of niet...
Je zal als mindervalide maar komen aanrijden en niet kunnen parkeren omwille van die verdomde motorrijders.. slecht voor onze PR.


Volledig mee eens Slijk...

Zelfs om even een foto te nemen "not done"...
 
[edit MBM: Filmpje verwijderd, hoort niet in dit topic. Was al eens weggehaald, gewoon terugzetten is dan niet de bedoeling uiteraard ! ]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Seriously? En waarom post je het dan hier? Voor zover ik weet zijn er hier geen 'basket cases in desperate need of sleeping therapy'.


gewoon omdat het kan, 8-), wat mensen van hier kijken ook, ( zullen het niet zo snel hard opzeggen ) subscript.

3 minuten 20... echt? '(


Ga rijden met dat ding... wat een schaamranden op je banden zeg... :9


Wel nee, niemand rijd op de openbare weg tot op het randje van het loopvlak ,, je moet je niet zo aanstellen
 
Laatst bewerkt:
:W

Goedemiddag allemaal,

Met het voornemen om een R1200GS(A) aan te schaffen lees ik hier al een tijdje mee. Die banaan van mijn profielfoto (Kawasaki ZX6R 2001) heeft ik denk alweer zo'n kleine 10 jaar het veld geruimd, maar in die paar keer dat ik ermee naar o.a. de Dolomieten ben geweest is mijn interesse in de 1200GS(A) wel gewekt :} Machtig mooi hoe snel (hard zo je wilt) die GS'en (met voornl. Duitsers er op :?) de berg op schoten. Anno nu vind ik de oliegekoelde 'mooi van lelijkheid'' :+ (maar alleen de GSA, de GS vind ik te iel) en de LC vind ik zowel is GS als in GSA trim geslaagd.

Inmiddels werk ik al weer de nodige jaren als zelfstandige en aangezien ik zakelijk 1) bijna altijd alleen in de auto zit, en 2) vrijwel nooit meer een kostuum draag, en 3) als BTW-ondernemer een motor van de zaak best interessant is ben ik me aan het oriënteren op een GS(A). Het aanbod aan BTW-motoren is niet heel uitgebreid en alhoewel ik qua investering de voorkeur geef aan een oliegekoelde GSA, liggen de prijzen van een LC GS niet gek veel hoger. Ik ben dus nog een beetje in dubio.


Klant van me waarmee ik eigenlijk een hele goeie band heb, doet wat gerief weg:



Ik zie dat die GS een BTW-motor is, maar ook dat veel motoren in België een gereduceerd vermogen hebben? Deze ook? BPM bij invoer valt nog wel mee vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan