Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

BMW systeem 7
Ik twijfel nog tussen een systeem 7 van BMW en een C4pro van Schubert,
De C4 geeft een iets beter gevoel op mijn hoofd,
Mijn C3 heeft me enkele jaren trouwe dienst gedaan, stil, lekker dicht in de winter, genoeg koeling in de zomer...
Maar 'T is tijd om er afscheid van te nemen, vizier blijft niet meer open, pinlock doet zijn werk niet meer, binnenvoering naderd de staat van ontbinding...
 
BMW systeem 7
Daar heb ik er drie van gehad, ook lek. De laatste viel tijdens het rijden het zonnevizier er volledig uit. Nu de Schubert E1, was ook lek bij het vizier. Is een modificatie op geweest....
BMW helmen worden nu gemaakt door het Italiaanse AGV.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn hoofd ook shoei. Toch lichte lekkage. Kan ook door de cardo komen die de helm iets scheef laat sluiten. Is verder niet erg. Lekt bij het vizier af en toe een druppel. Ik kan er mee leven.

Iemand nog een tip over het zakelijk aanschaffen van een motor (NL, sorry slijk). Ik hoor nu zoveel fijne geluiden over de 1250 dat ik de mogelijkheden toch moet onderzoeken. Ik wil graag weten wat ik zakelijk mag verrekenen qua bpm en BTW. Mag ook via pb om de discussie hier gezellig semi off topic sociaal relevant te houden.

En ja, de kans dat ik op mijn ouwe 1200 blijf rijden is groot ( iets met budget)
 
Ik heb de BMW Systeem VI (eigenlijk al buiten gebruik) en de Schuberth E1. Aangezien ik vrijwel altijd met mijn vizier open rijdt (minimaal op een kier) lekken ze altijd. 8)7
 
Ben al weer een tijdje aan het lurken hier.
En kan deze foto in de OP?
20190223_131412-01.jpeg
 
Vandaag dan eindelijk voor het eerst de motor uit laten. Gisteren kentekenplaat ontvangen en gemonteerd. Kan nog niet echt gassen, gezien er een nieuwe achterband is onder gekomen bij aflevering. Maak onderweg wel even een mooie foto voor hier in de OP.....
 
Vandaag mijn GS maar weg gebracht voor een grote beurt, en dynamo riem... en bandje. Ik denk dat ik geen peper bij de rekening hoef te vragen.:X

Maar anyway, heeft iemand nog een briljante tip m.b.t. een goede voorband? Er liggen nu Metzelers (tourance next) op maar ik denk dat ik die toch maar ga vervangen. Achterband is bijna nieuw dus die gum ik de komende vakantie eerst nog even op.
 
Voor mijn hoofd ook shoei. Toch lichte lekkage. Kan ook door de cardo komen die de helm iets scheef laat sluiten. Is verder niet erg. Lekt bij het vizier af en toe een druppel. Ik kan er mee leven.

Iemand nog een tip over het zakelijk aanschaffen van een motor (NL, sorry slijk). Ik hoor nu zoveel fijne geluiden over de 1250 dat ik de mogelijkheden toch moet onderzoeken. Ik wil graag weten wat ik zakelijk mag verrekenen qua bpm en BTW. Mag ook via pb om de discussie hier gezellig semi off topic sociaal relevant te houden.

En ja, de kans dat ik op mijn ouwe 1200 blijf rijden is groot ( iets met budget)

Ik rijd de motor zakelijk. Wat wil je weten?
 
Mag je hem van je bruto omzet aanschaffen? Betaal je geen BPM of moet je die later terugvragen? Hoe verreken je het privé gebruik? Is er een vaste afschrijftermijn? Koop je de kleding ook zakelijk?
 
Vandaag mijn GS maar weg gebracht voor een grote beurt, en dynamo riem... en bandje. Ik denk dat ik geen peper bij de rekening hoef te vragen.:X

Maar anyway, heeft iemand nog een briljante tip m.b.t. een goede voorband? Er liggen nu Metzelers (tourance next) op maar ik denk dat ik die toch maar ga vervangen. Achterband is bijna nieuw dus die gum ik de komende vakantie eerst nog even op.
Wat ligt er achter op?
Ik zou zelfde type leggen,
Als je een ander merk/type wil leggen zou ik dat doen als ze beide aan vervanging toe zijn.
 
Er liggen nu Metzelers (tourance next) op maar ik denk dat ik die toch maar ga vervangen. Achterband is bijna nieuw dus die gum ik de komende vakantie eerst nog even op.

Want? De Tourance Next is echt een top band, gewoon Next voorbandje erbij en je hebt het voor elkaar.
Zelf 3 sets versleten, momenteel Pirelli eronder: ook goed maar zijn wat gevoelig voor opgeplakte stepen.
Zou zo weer Next laten monteren.
 
Mag je hem van je bruto omzet aanschaffen? Betaal je geen BPM of moet je die later terugvragen? Hoe verreken je het privé gebruik? Is er een vaste afschrijftermijn? Koop je de kleding ook zakelijk?

Dit is denk ik een goede start om te lezen, daarna kan Henk de durty details uit de doeken doen.

 
Mijn volgende bandjes worden de Continental trail attacks. kwamen er bij de MotoPlus-test erg goed uit.
Ik vind de Tourance nexts erg veel last hebben van langsrichels.
 
Dat MotoPort verhaal kende ik al in grote lijnen. Die KIA is wel Interessant. Ik had begrepen dat dat niet voor auto's geldt, maar kennelijk wel voor motoren. Alleen de details over BPM staan dan weer niet in het stuk. Net als kleding.
Ook zo'n creatieve vraag: als ik de motor privé blijf houden mag ik dan de motor kleding wel zakelijk kopen en naar rato verrekenen?
 
Mag je hem van je bruto omzet aanschaffen? Betaal je geen BPM of moet je die later terugvragen? Hoe verreken je het privé gebruik? Is er een vaste afschrijftermijn? Koop je de kleding ook zakelijk?

Aanschaf vanuit zakelijke middelen. BTW is verrekenbaar. BPM niet dus die betaal je. Verder alle motor gerelateerde kosten zijn bedrijfskosten. Deze kosten zijn o.a. Kleding, brandstof, onderhoud, verzekering en wegenbelasting. Ook afschrijving zijn kosten. Mits de motor op de balans staat. Als je full operational least dan geen afschrijving tlv resultaat brengen.

Je hebt geen forfaitaire bijtelling zoals bij een lease auto. Je hebt als je prive km’s wel een bijtelling. Deze bijtelling is een berekening waar je alle gereden km’s neemt. De kosten van de motor zoals boven beschreven omrekent naar een km prijs. Die km prijs vermenigvuldig je met het aantal privé km en daar heb je je bijtelling.
 
Thanks. Dan gaan we sparen voor een nieuwe brommer. Ik wil hem cash kunnen betalen. Dan moet er eerst een beetje ver op de botten komen. De vooruitzichten zijn goed maar toch...
 
Thanks. Dan gaan we sparen voor een nieuwe brommer. Ik wil hem cash kunnen betalen. Dan moet er eerst een beetje ver op de botten komen. De vooruitzichten zijn goed maar toch...
Ik heb de motor via efn financial lease via bmw finance. De zgn 3easy ride. Gunstige voorwaarden en gunstige rente. De dealert kan je meer vertellen.

Dit ter overweging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan