Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ben op de markt voor een 'nieuwe' motor.
Nu twijfel ik tussen een Tiger 800XC en een GS1200 Adventure....

Nu heb ik een aantal GSA gezien uit 2006/2007, echter krijg ik niet een duidelijk hoe het staat met betrouwbaarheid van deze bikes. Kan iemand mij daarbij helpen?

De Tiger 800xc is zeer betrouwbaar maar vind hem wat minder stoer :(
ik heb een dikke maand geleden mijn gS1200 verkocht met 125 K op de teller, problemen die ik heb gehad: vering voor + achter vervangen (op +/-70K) en ABS pomp vervangen (+/-100K) (dat is alles)
verkocht aan een kennis, die is zeer te spreken over de rijkwaliteiten van de 12, (hij komt van een 1150
ze zijn betrouwbaar!
 
Met een beetje goede wil zien we hier de R850GS in...

Ik vind het wel iets hebben.

qoblee.jpg
 
Ik heb er op gezeten, en ik zat (pijnlijk) met m'n knieen tegen de cylinders.

Dus niet een motor voor mijn been-lengte... Doe mij maar de hangtieten van m'n boxer.

Bovendien, de R850GS bestaat, en die ziet er zo uit:

BMW%20R80GS.jpg
 
Net bij de dealer vandaag en de nieuwe 1250GS alvast bekeken. Deze is eigenlijk klaar voor aflevering maar mist nog de beschermbeugels voor de cilinders. Deze beugels liggen nog bij de coater. Besloten om te wachten tot alles er is en de motor compleet is. Onder wat foto's van de 1250GS (nog zonder de beugels).

IMG_1403.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_1404.jpg
    IMG_1404.jpg
    169,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_1405.jpg
    IMG_1405.jpg
    221,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG_1406.jpg
    IMG_1406.jpg
    152,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_1407.jpg
    IMG_1407.jpg
    115,3 KB · Weergaven: 14
  • IMG_1408.jpg
    IMG_1408.jpg
    170,6 KB · Weergaven: 15
  • IMG_1409.jpg
    IMG_1409.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 10
  • IMG_1410.jpg
    IMG_1410.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 13
Mooie kleur :t

Zaten die Anakee Adventure's erop bij aflevering, of heb je er zelf om gevraagd? Ziet er wel goed uit, dat profiel. Veel beter dan die Anakee 3.
 
Mooie kleur :t

Zaten die Anakee Adventure's erop bij aflevering, of heb je er zelf om gevraagd? Ziet er wel goed uit, dat profiel. Veel beter dan die Anakee 3.

Dankjewel.

Bij de bestelling had ik aangegeven de Anakee Adv. eronder te willen hebben. Nu blijkt dat deze band standaard wordt gemonteerd wanneer je wielen met spaken besteld. De reden voor mijn keuze voor deze band is dat ik het beter vind passen bij het type motor. Het smoelt goed.
 
Voor wie hier alleen mee leest en overweegt een GS aan te schaffen, ik zal de GS rijder eens typologeren;

.........De gemiddelde GS rijder is gek op banden. Geen idee waarom, maar ze hebben het er altijd over...... :Z

Jezelf kwooten is misschien een beetje vreemd, maar wel treffend. :+


Mooie brommert H.
 
Dankjewel.

Bij de bestelling had ik aangegeven de Anakee Adv. eronder te willen hebben. Nu blijkt dat deze band standaard wordt gemonteerd wanneer je wielen met spaken besteld. De reden voor mijn keuze voor deze band is dat ik het beter vind passen bij het type motor. Het smoelt goed.
Af fabriek kunnen er 4 soorten banden op zitten. Ik denk dat er bridgestones op de mijne zitten. Toen ik de mijne ging bekijken stonden er 3 GSA's die alle drie andere banden hadden.
 
Dank jullie wel voor de complimenten over de GS.

En de banden? Blijft toch een dingetje blijkbaar ;)

Zoals aangegeven is het vooral een keuze geweest op basis van esthetiek. Het is een redelijk nieuw ontwikkelde band die toch wel knap uit de test komt.

Ik ga het beleven. In het ergste geval komen er eerder dan gepland andere banden onder.
 
Volgende week ook even kijken bij de dealer naar mijn motor. Kreeg al een mail dat hij gereed stond. 10k beurt gehad, nieuwe achterband, topkoffer gemonteerd, navigator 6, windgeleiders laten monteren. Wil je hem niet nu al komen halen vroeg de verkoper. Nou, wil wel, maar kan nie..Ben van meerdere partijen afhankelijk de dag dat ik de motor ophaal. Motortrailer gereserveerd, RDW afspraak voor keuring, verlof opgenomen en persoon die meerijdt ivm geen trekhaak zelf...

Gewoon nog 2,5 week geduld hebben. Ach, het immers pas maart...;-)))

(maar het kriebelt wel hoor)
 
En de banden? Blijft toch een dingetje blijkbaar ;)

Zoals aangegeven is het vooral een keuze geweest op basis van esthetiek. Het is een redelijk nieuw ontwikkelde band die toch wel knap uit de test komt.

Het zijn geen Anakee 3 banden, dus de kritiek erop snap ik ook niet zo goed. Banden zijn volledig nieuw, denk niet dat er al veel ervaringsdeskundigen te vinden zijn?
De Anakee 2 heb ik altijd een fijne band gevonden, wellicht ga ik deze lente mijn PR5 Trails door de Anakee Adv vervangen.
 
Af fabriek kunnen er 4 soorten banden op zitten. Ik denk dat er bridgestones op de mijne zitten. Toen ik de mijne ging bekijken stonden er 3 GSA's die alle drie andere banden hadden.


Ik dacht dus ook dat bij de GS de motoren tegenwoordig afgeleverd worden met Bridgestone Adventure A41... blijkbaar toch niet zo'n zekerheid, de banden die je uiteindelijk gaat krijgen.
 
Ik heb op drie verschillende motoren met drie verschillende michelin banden ongeveer dezelfde ervaringen gehad.

Ik keur derhalve michelin per definitie af.

Voor mij: bridgestone +1. En de roadtecs van metzeler bevallen ook uitermate goed
 
Laatst bewerkt:
Het zijn geen Anakee 3 banden, dus de kritiek erop snap ik ook niet zo goed. Banden zijn volledig nieuw, denk niet dat er al veel ervaringsdeskundigen te vinden zijn?
.

Ik heb dan ook geen kritiek geuit, maar de HOOP dat deze banden niet te veel lawaai maken (zoals de Anakee 3, die ik verfoei en niet alleen om hun decibelscore).

Ik heb op m'n GS LC ook een slechte MICHELIN PR 4 achterband gehad, die gevaarlijk vervormde... dat kan een uniek slecht exemplaar geweest zijn, maar de bandenboer in Frankrijk was er toch ook niet verbaasd over...

Ondertussen heb ik al meerdere, heel goede ervaringen gehad met de CONTINENTAL DUNLOP ROADSMART 3 en de PIRELLI SCORPION TRAIL 2... dus, de dure MICHELINS hoeven voor mij even niet meer (hoewel, mijn nieuwe auto blijkt ook geschoeid te zijn op MICHELINS, zoals uit het fotootje blijkt dat de dealer me naar Frankrijk zond... ik ben benieuwd, maar op een auto vind die bandenkwestie niet ZO belangrijk..., Tox ! :z)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan