Het grote GS-topic deel 18: Pekel & passen

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

moet nog effe foto's maken hier alvast de kleur
 
Laatst bewerkt:
Beestachtig mooi :9~

Overigens hebben ze bij Van Harten in Amersfoort ook een special edition staan ter ere van hun 25-jarig bestaan. Vond ik ook wel mooi gedaan :Y

[afbeelding]


nou... al zou ik een 1200gsa zal ik al blij zijn, maakt mij niet uit welke kleur.
(k heb alleen de centen er niet voor over)

máár ik kan wel lekker gaan besparen op de 1100,
sinds ik de codeplug er goed in gedaan heb, loopt de motor een stuk zuiniger, stinkt de motor minder, en pakt hij beter op.

Hij heeft dus al die tijd in het noodloop programma gereden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn de rollen omgedraaid, Slijk.

Volgens mij vindt F&S Detox hééééél lief de laatste tijd en gaat ze met krampende kaken slapen... ;)

:+
Sjezus jongens, dit zegt te veel over jullie privé. _O-

F&S koopt een motor en ik kijk toe, veel spannender is het niet, sorry. Beetje vestzak-broekzak verhaal zolang Imtech niet helemaal in elkaar stort. :')
 
yo wegens verhuizing gaan alle twee me motoren in de verkoop(ben der niet blij mee maar is de moeite waard).
dus als iemand een 2009 kleur leger groen achtig met koffers zoekt met 36000km op de teller grote beurt gehad nieuwe banden evt garmin550 over prijs valt te praten

-O-

Maar ja, als daar tegenover staat dat je leuk gaat wonen... ;)

Ik heb je motor gezien en ik vind die legergroene kleur echt prachtig :Y
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou het niet waar zijn ?
Lijkt me een typisch kinderziekte-akkefietje... en het zal ook wel niet het laatste zijn.
Lastig voor de nieuwe eigenaars, maar à la BMW steeds keurig opgelost...
 
Laatst bewerkt:
Het is wel geheel in "traditie" helaas........

Nu is het wel zo dat moderne motoren met die hoogwaardige kwetsbare techniek veel vatbaarder zijn dan dan vroeger waar ook van alles verkeerd ging.

ik sprak laatst iemand die in de jaren 80 een K75 kocht daar had ie in eerste instantie ook een hoop malheur mee, maar na een aantal terug roepacties en wat andere reparaties heeft ie alweer 25 jaar en 2 ton zonder enig defect buiten gewoon onderhoud gereden.

en met de introductie van de R1200GS gingen er ook wat dingen fout maar dat is nu toch ook aardig opgelost ??

ik ga er van uit dat met de nieuwe R1200GS dat ook wel gaat gebeuren.
 
en met de introductie van de R1200GS gingen er ook wat dingen fout maar dat is nu toch ook aardig opgelost ??

ik ga er van uit dat met de nieuwe R1200GS dat ook wel gaat gebeuren.

Ik ook. En ik wacht sowieso tot de eerste Adventure versie en het tijdstip dat er een goed vervangingszadel beschikbaar is. Als de huidige het tenminste vol houdt :)
 
Het is wel geheel in "traditie" helaas........

Nu is het wel zo dat moderne motoren met die hoogwaardige kwetsbare techniek veel vatbaarder zijn dan dan vroeger waar ook van alles verkeerd ging.

ik sprak laatst iemand die in de jaren 80 een K75 kocht daar had ie in eerste instantie ook een hoop malheur mee, maar na een aantal terug roepacties en wat andere reparaties heeft ie alweer 25 jaar en 2 ton zonder enig defect buiten gewoon onderhoud gereden.

en met de introductie van de R1200GS gingen er ook wat dingen fout maar dat is nu toch ook aardig opgelost ??

ik ga er van uit dat met de nieuwe R1200GS dat ook wel gaat gebeuren.


Ik snap niet dat dit soort problemen voorkomen bij BMW.
Het is toch geen nieuwe materie zou je denken?
 
Hoi, bij mij ging het afstellen met een gewone schroevendraaier. Gewoon die van het boordgereedschap van de GSA. Ik heb m niet meer (die GSA) anders ging ik het voor je nakijken, maar ik weet zeker dat ik r geen tooltje bij had. Anders ff zoeken op het forum van de GSclub.
Ja hij was wel hoog, maar hoe staat het met de koffertjes/mannetjes bij je esa?


-esa is uitgeschakeld, ik moet mijn veren manueel verstellen.

-waar jij over spreekt, met die schroevendraaier is de high and low speed damping.
De voorspanning, dat is waar ik over spreek, hoe hard de veer op zich op voorhand opgespannen staat.

Ook heb ik een hoogte regelaar, maar volgens mij staat die al op het laagste. Mijn motor staat echt zo gigantisch hoog, ik vraag me af of dat geen kwaad kan voor de cardan, hoe kleiner de hoek hoe meer slijtage op het meganisme?
 
Laatst bewerkt:
Pffff, lijkt mij geen perfecte ingreep te zijn... Dan liever de originele (eventueel gereviseerde) dempers met een Hyperproveer en behoud van het ESA...
Werkt perfect op de mijne.
Ik wou van de esa af,

te duur in onderhoud. En mechanische overbrenging kan niet gereviseerd worden en als ze stuk gaat moet je volledige esa dempers kopen. Dat is gewoon geen optie.

Ik heb nu 2 ESA veren (voor achter) in de kelder liggen en ik vraag me af of ik ze zou laten reviseren en van de hand doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou van de esa af,

te duur in onderhoud. En mechanische overbrenging kan niet gereviseerd worden en als ze stuk gaat moet je volledige esa dempers kopen. Dat is gewoon geen optie.

Ik heb nu 2 ESA veren (voor achter) in de kelder liggen en ik vraag me af of ik ze zou laten reviseren en van de hand doen.

Sorry, ik begrijp je redenering niet goed : voor € 295 zou je in Mol gesteld zijn geweest : volledige revisie van de twee originele dempers. (Zie een van mijn eerdere posts).

Nu heb je een ESAfiets zonder werkende ESA... Dat zal de herverkoopwaarde ook geen deugd doen, vrees ik.
 
Sorry, ik begrijp je redenering niet goed : voor € 295 zou je in Mol gesteld zijn geweest : volledige revisie van de twee originele dempers. (Zie een van mijn eerdere posts).

Nu heb je een ESAfiets zonder werkende ESA... Dat zal de herverkoopwaarde ook geen deugd doen, vrees ik.

Dempers, niet de overbrenging van computer naar demper. En die zijn niet los te verkrijgen.
Als dat stuk gaat moet ik 2 nieuwe dempers+esa kopen, wat mij veel duurder zou uitkomen.

Ik overweeg wel om voor 295 de bestaande dempers te laten reviseren, om ze te verkopen of bij te houden als reserve.

Herverkoopwaarde? :+ Ik doe hem niet weg voor er 3 ton opstaat, ik denk dat de herverkoopwaarde nu ook al onbestaande is. :z
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat dit soort problemen voorkomen bij BMW.
Het is toch geen nieuwe materie zou je denken?


andere merken hebben ook zo hun issues ....
alleen die van BMW zijn soms :X
en ze worden breed uit gemeten, terwijl bij andere merken kan het nog wel 10 x erger
 
full


Ik dacht laat ik even wat nostalgie posten.....
... inderdaad.... de GSA is voltooid verleden tijd. :')

Vorige week stond ik er onverhoopt mee langs de kant van de weg.
Probleem met de aandrijving... maar wat.... i.i.g. veel kabaal.
Inmiddels is het kabaal gedefinieerd... cardanas kapot en deze heeft zijn sporen ook nog in de achterbrug achtergelaten. Vervelend. :/

Vanmorgen langs de motor geweest en een goed gesprek gevoerd met de dealer/monteur.
Kosten van de reparatie afgewogen tegen iets anders en uiteindelijk voor het laatste gekozen. Past ook beter bij de huidige situatie van woon/werk verkeer en we hebben de GSA van Girl ook nog in de garage dus het zorgt ook voor wat afwisseling.
En... het past beter bij mijn leeftijd. :$

Kortom Gelande Strasse heeft plaats gemaakt voor een Royale Tourder... *D

250613_422606421155390_1823534478_n.jpg
 
@Kato: Zodat is wel een hele stap de andere kant op. Wel meer bescherming, maar naar mijn idee minder lol. Maar veel plezier ermee
 
@Kato: Zodat is wel een hele stap de andere kant op. Wel meer bescherming, maar naar mijn idee minder lol. Maar veel plezier ermee

Sphyrnidus.... 175 km A28 woon werk op een GSA of RT... maakt denk ik weinig uit.
Op die afstanden is windverscherming/comfort/tankinhoud doorslaggevend... ;)
Voor een nieuwere GSA moest er nog weer een paar duizend extra bij boven wat er nu al bij gaat... even niet gedaan omdat we er nog een in de garage staat.

Edit.... neemt niet weg dat we nog wat onderdeeltjes in de verkoop gaan mikken... :P
 
Laatst bewerkt:
Sphyrnidus.... 175 km A28 woon werk op een GSA of RT... maakt denk ik weinig uit.
Op die afstanden is windverscherming/comfort/tankinhoud doorslaggevend... ;)
Voor een nieuwere GSA moest er nog weer een paar duizend extra bij boven wat er nu al bij gaat... even niet gedaan omdat we er nog een in de garage staat.

Edit.... neemt niet weg dat we nog wat onderdeeltjes in de verkoop gaan mikken... :P

zoals zoals zoals?????? *O*
 
@Kato: Zodat is wel een hele stap de andere kant op. Wel meer bescherming, maar naar mijn idee minder lol. Maar veel plezier ermee
Voor mijn woon werk tochtjes heb ik toch voor de GS gekozen i.p.v de RT. De RT leek me een beetje saai (zeker gezien mijn leeftijd). En dat de GS een nieuw model is, is mooi meegenomen.

Alvast plezier met de RT en af en toe ook met de GS die je nog over hebt. Lastige keuzes.
 
Voor mijn woon werk tochtjes heb ik toch voor de GS gekozen i.p.v de RT. De RT leek me een beetje saai (zeker gezien mijn leeftijd). En dat de GS een nieuw model is, is mooi meegenomen.

Alvast plezier met de RT en af en toe ook met de GS die je nog over hebt. Lastige keuzes.

175km. enkele reis A28 is ook saai dus dat komt dan mooi overeen. :P
En daarbij... ik ben al een ouwe lul hé.

Het feit dat we de andere GSA ook nog hebben speelde ook zeker een rol. Nu kunnen we weer een beetje afwisselen. En over 2jaar ofzo zijn de "kinderziektes" ook uit de nieuwe waterboxer dus dan zien we wel weer weiter. *D
 
175km. enkele reis A28 is ook saai dus dat komt dan mooi overeen. :P
En daarbij... ik ben al een ouwe lul hé.

Het feit dat we de andere GSA ook nog hebben speelde ook zeker een rol. Nu kunnen we weer een beetje afwisselen. En over 2jaar ofzo zijn de "kinderziektes" ook uit de nieuwe waterboxer dus dan zien we wel weer weiter. *D
Ik heb het plezier van 155km E40 enkele reis. Ik hoop op niet al te veel kinderziektes.
En ik ben een stuk jonger dan de gemiddelde BMW rijder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan