Het grote GS-topic deel 18: Pekel & passen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag ik een R1200GSA vraagje er in schieten? Als ik vol tank, schiet de benzinemeter de eerste 50 kilometer door 75% van de blokjes op de display heen. De overgebleven drie blokjes lijken eeuwen mee te gaan. Uiteindelijk rijdt-ie hetzelfde km/liter maar echt handig voor de indicatie hoeveel benzine je nog hebt, is het niet. Is dat een bekend probleem? Is er iets aan te doen?
 
175km. enkele reis A28 is ook saai dus dat komt dan mooi overeen. :P
En daarbij... ik ben al een ouwe lul hé.

Het feit dat we de andere GSA ook nog hebben speelde ook zeker een rol. Nu kunnen we weer een beetje afwisselen. En over 2jaar ofzo zijn de "kinderziektes" ook uit de nieuwe waterboxer dus dan zien we wel weer weiter. *D


Allszins proficiat !

Heb je ermee gereden ?

Ikzelf ben er geen fan van, maar dat komt omdat ik er met mijn lichaamsbouw verrassend oncomfortabel op zit, zoals laatst in Frankrijk bleek.

Ook durfde ik hem geenszins zo vlotjes heen en weer gooien als m'n GS, maar dat had waarschijnlijk te maken met onwennigheid en kletsnatte bergwegen...

Alleszins veel plezier ermee... Richard Hammond van Top Gear heeft er ook een en doet er lyrisch over ;) !
 
Sphyrnidus.... 175 km A28 woon werk op een GSA of RT... maakt denk ik weinig uit.
Op die afstanden is windverscherming/comfort/tankinhoud doorslaggevend... ;)
Voor een nieuwere GSA moest er nog weer een paar duizend extra bij boven wat er nu al bij gaat... even niet gedaan omdat we er nog een in de garage staat.

Edit.... neemt niet weg dat we nog wat onderdeeltjes in de verkoop gaan mikken... :P


Geen GS meer.....wauw. -O-

Onderdeeltjes? koplampgaas? (aasgiermodus) :9
 
Laatst bewerkt:
Mag ik een R1200GSA vraagje er in schieten? Als ik vol tank, schiet de benzinemeter de eerste 50 kilometer door 75% van de blokjes op de display heen. De overgebleven drie blokjes lijken eeuwen mee te gaan. Uiteindelijk rijdt-ie hetzelfde km/liter maar echt handig voor de indicatie hoeveel benzine je nog hebt, is het niet. Is dat een bekend probleem? Is er iets aan te doen?
Klinkt alsof er iets mis is, het moet precies andersom zijn :?

@ Kato, gecondoleerd/gefeliciteerd :+
 
Onderdeeltjes? koplampgaas? (aasgiermodus) :9

Die heb ik laten zitten.... breedstralers en koffers ook.
Wel in de aanbieding :

_MG_6208_zpsf9ca76b4.jpg


_MG_6210_zps72a5c0ad.jpg


_MG_6211_zps9a5622e2.jpg


_MG_6212_zps2c22a77d.jpg
 
Mag ik een R1200GSA vraagje er in schieten? Als ik vol tank, schiet de benzinemeter de eerste 50 kilometer door 75% van de blokjes op de display heen. De overgebleven drie blokjes lijken eeuwen mee te gaan. Uiteindelijk rijdt-ie hetzelfde km/liter maar echt handig voor de indicatie hoeveel benzine je nog hebt, is het niet. Is dat een bekend probleem? Is er iets aan te doen?
Het is een bekend probleem, leer er mee leven, of laat een nieuw meetlint in de tank plaatsen. Als de meter bij mijn GSA weer kapot gaat laat ik het voor wat het is. ;)
 
Je hebt ze laten zitten? Ah, je hebt de gsa ingeruild?

Tja... keuzes..... stond met de Adventure voor een grote reparatie en na lang wikken en wegen leek ons dit de betere oplossing. *D
 
moet je 128 per dag rijden of is t alleen heen al 128?

Ja ik had begrepen dat je kosten kreeg, maar besefte niet dat je de motor al had ingeruild.
Hm, ik moet er nog aan wennen -O-
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die ervaring heeft met een gs 650 dakar uit 2003 dit model.

dscf00161xu.jpg


dscf00117ff.jpg


Ik weet dat de topsnelheid niet al te hoog is.
Maar is het wel een goede stuurfiets om lekker mee over de dijk te knallen?
En wat is een nette prijs voor een goed onderhouden fiets met maximaal 50.000 op de teller? Verder zou ik graag nog willen weten of hij niet al te tam aan voelt :P

Ik ben van plan om er voornamelijk dijkritjes mee te maken. En zo af en toe een bospad mee te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Is er hier iemand die ervaring heeft met een gs 650 dakar uit 2003 dit model.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet dat de topsnelheid niet al te hoog is.
Maar is het wel een goede stuurfiets om lekker mee over de dijk te knallen?
En wat is een nette prijs voor een goed onderhouden fiets met maximaal 50.000 op de teller? Verder zou ik graag nog willen weten of hij niet al te tam aan voelt :P

Ik ben van plan om er voornamelijk dijkritjes mee te maken. En zo af en toe een bospad mee te nemen.

Leuke fiets, stuurt goed en voor dijkweggetjes en bospaadjes is topsnelheid toch onbelangrijk. Koppel heeft dat blok wel onderin.

Of hij te tam is voor jou... dat kan alleen jij bepalen!
 
moet je 128 per dag rijden of is t alleen heen al 128?

Ja ik had begrepen dat je kosten kreeg, maar besefte niet dat je de motor al had ingeruild.
Hm, ik moet er nog aan wennen -O-

Ehh.... als dat op mij gereageerd is... is niet 128 maar A28 en de enkele reis is 175 km.... :X Wordt wel beperkt door gelimiteerd heen en weer te rijden maar is al met al toch kilometervreten. :r
 
[afbeelding]

Ik dacht laat ik even wat nostalgie posten.....
... inderdaad.... de GSA is voltooid verleden tijd. :')

Vorige week stond ik er onverhoopt mee langs de kant van de weg.
Probleem met de aandrijving... maar wat.... i.i.g. veel kabaal.
Inmiddels is het kabaal gedefinieerd... cardanas kapot en deze heeft zijn sporen ook nog in de achterbrug achtergelaten. Vervelend. :/

Vanmorgen langs de motor geweest en een goed gesprek gevoerd met de dealer/monteur.
Kosten van de reparatie afgewogen tegen iets anders en uiteindelijk voor het laatste gekozen. Past ook beter bij de huidige situatie van woon/werk verkeer en we hebben de GSA van Girl ook nog in de garage dus het zorgt ook voor wat afwisseling.
En... het past beter bij mijn leeftijd. :$

Kortom Gelande Strasse heeft plaats gemaakt voor een Royale Tourder... *D

[afbeelding]

Hey Kato, wat zonde nou! Dat de GS zo aan zijn eind moest komen....

Veel plezier met de RT. Ik heb er ook op gereden voordat ik de GSA kocht, maar het was niet mijn ding. Blij dat ie jou wel bevalt, want qua weersbescherming heb je er meer aan. En niet onbelangrijk op je ouwe dag: zadelverwarming! ;)
 
Kato, ik had hem eerder al eens gepost, maar aangezien het nog winter is wat inspiratie.....

485053_502093136479007_335415028_n.jpg
 
Is er hier iemand die ervaring heeft met een gs 650 dakar uit 2003 dit model.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet dat de topsnelheid niet al te hoog is.
Maar is het wel een goede stuurfiets om lekker mee over de dijk te knallen?
En wat is een nette prijs voor een goed onderhouden fiets met maximaal 50.000 op de teller? Verder zou ik graag nog willen weten of hij niet al te tam aan voelt :P

Ik ben van plan om er voornamelijk dijkritjes mee te maken. En zo af en toe een bospad mee te nemen.


Had Lampje er niet zo een? Zit op het F800-forum.
 
Is er hier iemand die ervaring heeft met een gs 650 dakar uit 2003 dit model.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet dat de topsnelheid niet al te hoog is.
Maar is het wel een goede stuurfiets om lekker mee over de dijk te knallen?
En wat is een nette prijs voor een goed onderhouden fiets met maximaal 50.000 op de teller? Verder zou ik graag nog willen weten of hij niet al te tam aan voelt :P

Ik ben van plan om er voornamelijk dijkritjes mee te maken. En zo af en toe een bospad mee te nemen.


Deze is uit 2003? Mooie fiets zeg!
En serieuze noppen eronder! :9
 
Ehh.... als dat op mij gereageerd is... is niet 128 maar A28 en de enkele reis is 175 km.... :X Wordt wel beperkt door gelimiteerd heen en weer te rijden maar is al met al toch kilometervreten. :r


Dat meen je niet? 175 km alleen heen? Waar werk je dan?
Kolere zeg. Hoe doe je dat met sneeuw of heb je nog een auto?

Waarom ben je zo ver gaan wonen??? |(
 
Dat meen je niet? 175 km alleen heen? Waar werk je dan?
Kolere zeg. Hoe doe je dat met sneeuw of heb je nog een auto?

Waarom ben je zo ver gaan wonen??? |(

Woon - Assen
Werk - Nieuwegein


Ten tijde van Amersfoort werkte Girl reeds in Groningen dus toen deed zij deze kilometers.
De bedoeling is dat ik binnen nu en een halfjaar ook binnen de regio werk en dan is het opgelost. Uiteraard hebben wij ook nog een auto maar ik deed dit altijd gewoon met de GSA.. sneeuw, regen, hagel of wat dan ook.
 
Is er hier iemand die ervaring heeft met een gs 650 dakar uit 2003 dit model.
Verder zou ik graag nog willen weten of hij niet al te tam aan voelt :P

Ik ben van plan om er voornamelijk dijkritjes mee te maken. En zo af en toe een bospad mee te nemen.
Ga proefrijden, gevoel is subjectief. ;)
 
[afbeelding]

Ik dacht laat ik even wat nostalgie posten.....
... inderdaad.... de GSA is voltooid verleden tijd. :')

Vorige week stond ik er onverhoopt mee langs de kant van de weg.
Probleem met de aandrijving... maar wat.... i.i.g. veel kabaal.
Inmiddels is het kabaal gedefinieerd... cardanas kapot en deze heeft zijn sporen ook nog in de achterbrug achtergelaten. Vervelend. :/

Vanmorgen langs de motor geweest en een goed gesprek gevoerd met de dealer/monteur.
Kosten van de reparatie afgewogen tegen iets anders en uiteindelijk voor het laatste gekozen. Past ook beter bij de huidige situatie van woon/werk verkeer en we hebben de GSA van Girl ook nog in de garage dus het zorgt ook voor wat afwisseling.
En... het past beter bij mijn leeftijd. :$

Kortom Gelande Strasse heeft plaats gemaakt voor een Royale Tourder... *D

[afbeelding]


mooi ding,, heb nog even getwijfeld , een RT of GS ,, mij viel het op dat je een RT vaker met bepaalde opties tegenkwam voor minder geld maar toch het zelfde blok.

denk dat je er een goede motor aan heb.
 
Kato/Girl, gefeliciteerd!! Het zou zeker niet mijn motor zijn, maar ik ben dan ook nog een stukje jonger ;) O-)

Met het aantal km's en nog een GSA in de garage echter een niet meer dan logische keuze! Welke km-stand heeft de RT?

Enjoy de saaie km's :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan