Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog wat ""werkvakantie""foto,s uit de ouwe doos.... 8-)
beetje koud maar wel mooie trip naar St Petersburg en Helsinki winter 1997.

containership3015.jpg

containership3003.jpg

containership3004.jpg

vast.
containership3006.jpg

atoomIjsbreker
containership3005.jpg

Russische ijsvissers
containership3007.jpg

St Petersburg
containership3009.jpg

ps: op vakantie gaan kost wel wat, maar ook niet zo heel veel zolang je maar wegblijft van hotels en alle soorten verblijf waarvoor je moet betalen. Ik ga bij mensen thuis slapen, goedkoop, gratis eten, en vaak ook gratis rondleidingen.

Veel vakantie hebben is het belangrijkste, en dat heb ik kunnen regelen met mijn job. Verder vind ik reizen net zoals naar school gaan ongelofelijk belangrijk (een investering) voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Zeker zolang ik vrijgezel ben, wat zou ik anders met al die vakantie? gamen? :')

:Y gelijk heb je.... het grote genieten....

nog wat ""werkvakantie""foto,s uit de ouwe doos.... 8-)
beetje koud maar wel mooie trip naar St Petersburg en Helsinki winter 1997.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

vast.
[afbeelding]

atoomIjsbreker
[afbeelding]

Russische ijsvissers
[afbeelding]

St Petersburg
[afbeelding]

Zalig! Met zon schip zou ik eens graag meevaren of met een vissersboot ofzo.
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om (met motor) een lift te krijgen van zon boot in ruil voor een vergoeding en of werk aan boord? schilderen... kuisen... weet ik veel.

Zijn er eigenlijk mogelijkheden om (met motor) een lift te krijgen van zon boot in ruil voor een vergoeding en of werk aan boord? schilderen... kuisen... weet ik veel.

In de Cariben heb ik het wel meegemaakt , Fransen met een camper zijn toen met ons meegevaren.
Kraan aanboord trekt makkelijk zo,n bus aan dek.
Gewoon vragen in de haven bij zo,n schip.

Finland, wat wil je weten?

Ik ben 2 zomers geleden naar de noordkaap gereden via Finland naar boven.
En de winter daarna heb ik 2 weken in het noorden van finland bij Ivalo verbleven bij een schone blondine die ik toen die zomer daarvoor had leren kennen.

[afbeelding]

En toen op een avond.
[afbeelding]

[afbeelding]

Voor die middelste foto ga ik terug, 2 weken jagen op het Noorderlicht dat deze winter het meest actief zal zijn sinds 50 jaar.

ps: op vakantie gaan kost wel wat, maar ook niet zo heel veel zolang je maar wegblijft van hotels en alle soorten verblijf waarvoor je moet betalen. Ik ga bij mensen thuis slapen, goedkoop, gratis eten, en vaak ook gratis rondleidingen.

Veel vakantie hebben is het belangrijkste, en dat heb ik kunnen regelen met mijn job. Verder vind ik reizen net zoals naar school gaan ongelofelijk belangrijk (een investering) voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Zeker zolang ik vrijgezel ben, wat zou ik anders met al die vakantie? gamen? :')

OK, even samenvatten : toen je die kortgerokte blondine in die houdgreep nam (foto 3) in dat besneeuwde hutje (foto 1), zag je groene vlekken voor je ogen (foto 2)... zo, dat lijkt me weer vrij logisch... ;)

@MrtenCats... ik denk Mimosa te zien aan de kust.. gokje Zuid Frankrijk?? Route du Mimosa??

Het plaatsje vanaf de bloeiende brem is Crovie, uit te spreken als Crivie en ligt in Schotland, pakweg 61 km ten noorden van Aberdeen.

Crovie is opgericht door uit de hooglanden verjaagde families tijdens de opstand der jacobieten in 1715 en 1745 (Stond op zo'n tablet....)

OK, even samenvatten : toen je die kortgerokte blondine in die houdgreep nam (foto 3) in dat besneeuwde hutje (foto 1), zag je groene vlekken voor je ogen (foto 2)... zo, dat lijkt me weer vrij logisch... ;)

:p ja zoiets, kort door de bocht maar het klopt wel. *D

Het plaatsje vanaf de bloeiende brem is Crovie, uit te spreken als Crivie en ligt in Schotland, pakweg 61 km ten noorden van Aberdeen.

Crovie is opgericht door uit de hooglanden verjaagde families tijdens de opstand der jacobieten in 1715 en 1745 (Stond op zo'n tablet....)

:$ zat er maar kleine 2500 km vandaan of zoiets... doet gelukkig verder niets af van de mooie foto 8-)

MrtenCats... dat laatste weggetje... hoe bedoel je nowhere land :9
Ging ook nergens meer heen. Liep hier hardstikke dood, maar wel mooi...

2010_0514162252_0861.JPG

2010_0514162134_0856.JPG

Terug te vinden in het circeltje (links in het midden):
Harris_en_Lewis.jpg

Laatst bewerkt:

Hoe, "tablet" ?

Dat weet nu toch iedereen ? :+

Via een (Schelde)loods spelen gaat waarschijnlijk het makkelijkste als ze binnen komen.

Qua plaatjes:

Des Ecrins en het dal van Gap vanuit een ander perspectief:
IMG_3920.JPG

Mijn ouwe motortje:
IMG_3931.jpg

Nou ik toch bezig ben :+

God's fingers:
lamotte 101.jpg

Pic de Bure, met een van de grootste telescoopverzamelingen van Europa:
lamotte 242.jpg

Zelfportret boven Col D'Allos
lamotte 169.jpg

Mont Ventoux is ook vanaf 100 km afstand prima te zien:
lamotte 282.jpg

De Citadel van Sisteron, ook vanaf de grond prachtig:
lamotte 266.jpg

Hey AR, nou loop je altijd zo te piepen dat foto's niet te groot mogen zijn, kom jij om de hoek zetten met half National Geographic aan MB's. Ondanks de glasverbinding loopt de zooi nog bijna vast. :/

Hey AR, nou loop je altijd zo te piepen dat foto's niet te groot mogen zijn, kom jij om de hoek zetten met half National Geographic aan MB's. Ondanks de glasverbinding loopt de zooi nog bijna vast. :/
Speciaal voor jou dan een linkje zonder extra laadtijd:

:9

nog niet, maar duurt niet lang meer :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan