Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee, hildo is een held, die had dat ook gekunt op een driewieler!
de enige reden dat chuck norris "the bad ass" kan zijn, is omdat hildo hem dat pleziertje gunt!..
 
poetsen? :? wasda? :$

Vermoedelijk wordt bedoeld: "de plaat poetsen", hetgeen betekent er vandoor gaan :)

Oorsprong: als iemand er zo snel vandoor ging dat hij zijn geweer niet meer kon opbergen en achter zich aan sleepte. De metalen plaat op de kolf werd zo 'gepoetst'
 
wat een helden zijn jullie op dit forum :} I'm not worthy
Het valt wel mee hoor Ferry. Zoals je ziet hebben we erg rustig aan gedaan, op zo'n berg kun je alleen maar verliezen.

Wat betreft de muziek; ik vind alleen motor geluid vaak snel saai worden, zeker als het meer dan 10 min. is. Deze muziek draai ik ook niet thuis hoor, maar voor onder het filmpje vind ik het wel prima!
 
Leuk filmpje Akula. Anita gaat volgend jaar ook de Parpaillon op heb ik gister besloten. :/
 
De afgronden zijn niet heel stijl, gewoon gaan :P
 
Naar de weg blijven kijken en niet opzij...en ik geniet wel van het uitzicht tijdens m'n 'freeze-momenten' :')

Ik denk trouwens dat ik de onverharde haarspeldjes het lastigst ga vinden. Van wat ik ervan kon zien.
 
Ik heb een voorwiel dat twee flinke stukken lood nodig heeft om gebalanceerd te zijn. Mijn bandenleverancier zei dat het wiel behoorlijk in onbalans is. Omdat ik ook had gelezen dat het een frequent voorkomend verschijnsel is heb ik er verder niets aan gedaan. Bij het rijden merk ik geen rare stuurreacties.
heb ik ook, maar dat komt dan weer omdat heidenau's uit ballans zijn vanuit de start, met tourances heb ik weinig lood nodig.
 
Ik merk zowel in mijn spiegels als in het zadel dat die neiging om "nog even" mee te rijden inderdaad link is, want je zoekt niet alleen de grenzen op, je bent ook afhankelijk van je voorganger, want als hij zijn gas dichtdraait zodra hij er voorbij is zit jij errug klem en veel motorrijders doen dan.

Dat laatste betrap ik mezelf overigens ook nog wel eens op, bij een snelle inhaalactie direct het gas eraf zodat degene achter je klem kan komen te zitten. Meestal hoek ik hem direct naar rechts als het krap is, maar de keren dat ik dat niet doe leveren soms billenknijpers op...


Als ik zelf inhaal kijk ik bij de inhaalactie altijd in men spiegel, volgt er iemand dan geef ik gas tot ik zeker weet dat ook hij kan invoegen moest dat nodig zijn.

Spijtig dat de automobiliste hier zo verdoofd lijken te rijden, in scandinavie en oost europa gaan de tegenliggers uiterst rechts aanhouden en de mensen die je inhaalt uiterst links waardoor zelfs auto's middendoor kunnen inhalen op een 2baans weg. :9~
 
Naar de weg blijven kijken en niet opzij...en ik geniet wel van het uitzicht tijdens m'n 'freeze-momenten' :')

Ik denk trouwens dat ik de onverharde haarspeldjes het lastigst ga vinden. Van wat ik ervan kon zien.


Ik heb hier thuis ook al een vrijwilligster. Moet 'm volgend jaar opnemen in de route... :X
 
Ook doenbaar met een LICHT motortje, zoals mijn CRF250L ?
Hoelang is die rit ? Heb maar een 200 km rijbereik op dat kleine ding.
Zolang ik dat met een beladen GS met duo kan, ja. Er zitten slechts een paar minieme stukjes in waar het echt "offroad" is en geen enkele hairpin is écht scherp. Zoals je ongetwijfeld wel weet, alleen als het droog is!
En neem een zaklamp mee, dat was voor mij de reden om niet door te tunnel te kunnen.


Het stukje rond Lac Mont Cenis is ook een aanrader (west om het meer heen), maar die is toch een beetje heftiger, ik lag in de eerste hairpin al bijna en ging erna glijdende naar beneden :X
 
Laatst bewerkt:
Ook doenbaar met een LICHT motortje, zoals mijn CRF250L ?
Hoelang is die rit ? Heb maar een 200 km rijbereik op dat kleine ding.
Juist op een lichte fiets veel beter te doen en met 200km kom je er makkelijk :Y



edit: Zonder zaklamp niet door tunnel kunnen :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan