Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
(je bent dus eerlijk gezegt voor looks en sound gegaan ten koste van praktisch?)[

Dat doen wel meer mensen.

Heb zelf de uitlaatdemper weg gehaald, was niet praktisch en had ook geen nut ;)
Het klinkt goed, ziet er beter uit en scheelt ook nog gewicht (niet dat je dat merkt).
(moet nog een sierstuk op komen, maar ben te lui om te zoeken :P )
DSC00096.JPG


Mistlampen heb ik geplaatst zodat ik in het donker meer kan zien, looks valt over te twisten.
Betere zichtbaarheid door auto's geloof ik niet zo in.

Desierto III voor betere windbescherming + ziet er goed en uniek uit.

Etc.etc... een hobby mag geld kosten ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat doen wel meer mensen.

Heb zelf de uitlaatdemper weg gehaald, was niet praktisch en had ook geen nut ;)
Het klinkt goed, ziet er beter uit en scheelt ook nog gewicht (niet dat je dat merkt).
(moet nog een sierstuk op komen, maar ben te lui om te zoeken :P )
[afbeelding]

Mistlampen heb ik geplaatst zodat ik in het donker meer kan zien, looks valt over te twisten.
Betere zichtbaarheid door auto's geloof ik niet zo in.

Desierto III voor betere windbescherming + ziet er goed en uniek uit.

Etc.etc... een hobby mag geld kosten ;)

Binnenkort gehoorschade? -O-

Ik vond dat vroeger ook "graaf" en "koel" en wat nog allemaal, en ik had nog een absorptie demper op men vrod, bruut lawaai, klinkt goed!

Mensen zeggen dat het zonde is wanneer iemand vals zingt of wanneer er een foutje gemaakt wordt tijdens een optreden. Beeld je je favoriete muziek in met een metaalachtige beep door alles wat je luisters, door al je gesprekken, iedere keer je gaat slapen en terug opstaat.

Just saying...

iedereen moet zelf maar uitmaken wat het beste is, als ik toen niet zo jong en onbezonnen was geweest dan had ik nu nog goede oren gehad.
 
Binnenkort gehoorschade? -O-

Nee want het maakt minder geluid als een Y-pijp met originele demper en al helemaal minder lawaai als de DOHC 1200GS(A).

PS) het kan niet bij een 1200 omdat die een kleinere katalysator heeft.
 
Laatst bewerkt:
Dat doen wel meer mensen.

Heb zelf de uitlaatdemper weg gehaald, was niet praktisch en had ook geen nut ;)
Het klinkt goed, ziet er beter uit en scheelt ook nog gewicht (niet dat je dat merkt).
(moet nog een sierstuk op komen, maar ben te lui om te zoeken :P )
[afbeelding]

Mistlampen heb ik geplaatst zodat ik in het donker meer kan zien, looks valt over te twisten.
Betere zichtbaarheid door auto's geloof ik niet zo in.

Desierto III voor betere windbescherming + ziet er goed en uniek uit.

Etc.etc... een hobby mag geld kosten ;)



Geen demper? Ik wil echt niet lullig zijn, maar dit ziet er niet uit zo. (vind ik)
 
Binnenkort gehoorschade? -O-

Ik vond dat vroeger ook "graaf" en "koel" en wat nog allemaal, en ik had nog een absorptie demper op men vrod, bruut lawaai, klinkt goed!

Mensen zeggen dat het zonde is wanneer iemand vals zingt of wanneer er een foutje gemaakt wordt tijdens een optreden. Beeld je je favoriete muziek in met een metaalachtige beep door alles wat je luisters, door al je gesprekken, iedere keer je gaat slapen en terug opstaat.

Just saying...

iedereen moet zelf maar uitmaken wat het beste is, als ik toen niet zo jong en onbezonnen was geweest dan had ik nu nog goede oren gehad.

Euh. Een BMW maakt geen harleyherrie hoor. Zonder einddemper is het geluid ietsie dieper dan met demper. Ik rij al sinds 2005 zonder einddemper rond en de enige gehoorschade die ik ooit heb opgelopen is tijdens een amstelcupfinale een vuurwerkbom op kleine afstand (voelde de drukgolf tegen mijn been) en de herrie die ambulance-sirenes ín de ambu maakt. -O-
Maar als je es een BMW zonder demper ziet staan moet je maar eens luisteren naar het geluid. Echt niet asociaal vergeleken met de dempers die aftermarket worden aangeboden. *D
 
@Nelis: ik heb in 2005 effe een eindstukje gekocht bij een automaterialenzaak. Zo eentje die een bocht naar beneden maakt. Ziet het er echt af uit. En het voorkomt dat water naar binnen loopt. :)
Wel eerst de diameter nemen, er zijn meerdere diameters verkrijgbaar. Toevallig weet ik niet meer de diameter (ja, ik nthou veel te veel onnodige informatie!) ;)
 
Euh. Een BMW maakt geen harleyherrie hoor. Zonder einddemper is het geluid ietsie dieper dan met demper. Ik rij al sinds 2005 zonder einddemper rond en de enige gehoorschade die ik ooit heb opgelopen is tijdens een amstelcupfinale een vuurwerkbom op kleine afstand (voelde de drukgolf tegen mijn been) en de herrie die ambulance-sirenes ín de ambu maakt. -O-
Maar als je es een BMW zonder demper ziet staan moet je maar eens luisteren naar het geluid. Echt niet asociaal vergeleken met de dempers die aftermarket worden aangeboden. *D

het moet toch luider zijn, waarom zit die demper er anders op?
 
@Nelis: ik heb in 2005 effe een eindstukje gekocht bij een automaterialenzaak. Zo eentje die een bocht naar beneden maakt. Ziet het er echt af uit. En het voorkomt dat water naar binnen loopt. :)
Wel eerst de diameter nemen, er zijn meerdere diameters verkrijgbaar. Toevallig weet ik niet meer de diameter (ja, ik nthou veel te veel onnodige informatie!) ;)

Was ook mijn bedoeling, zo zonder ziet het er niet bepaald mooi uit ;)
Water zal er niet zo snel in komen, hij staat altijd droog.

Het is maar heel iets harder als origineel, maar het scheelt echt maar heel weinig.
Zal wel net te veel zijn om door de RDW te komen?

Op het GS-forum zijn er meerdere mensen die zonder demper rijden.
 
trouwens Nelis, hoe is dat nu met die hyperpro's? had jij esa? gaat zon installatie goed vooruit? vragen die veel onderhoud? mvg
 
het moet toch luider zijn, waarom zit die demper er anders op?
Dat zou ik ook denken ja :Y

Snap het niet dat het zonder demper 'stiller' is dan met demper. Ik vind zelf het geluid van de Akra op de GS1200 erg mooi en dat is echt niet stiller dan mn origineel.
 
Ik heb een 1150GSA, die zijn er niet met ESA ;)

Heb de originele demping in combinatie met de Hyperpro veren.
Stukken beter als de originele veren (waren slag na >70.000km).
De instelling is nog wel even wennen, maar ik durf nu in ieder geval harder door de bocht als zonder HP's.
De achterkant veert minder in waardoor je ook niet zo veel naar de buitenbocht wordt gedrukt bij het gasgeven.

Onderhoud? alleen even af en toe schoonmaken, maar dat hoeft nog niet eens.
De originele demping wil ik eind 2012/begin 2013 laten reviseren zodat het er weer een 40-50.000km tegenaan kan.
Iedereen beweert dat je originele dempers niet kan reviseren, maar dit kan dus wel.
Kan alleen niet al te vaak omdat ze een felsrand los moeten halen, op begeven moment is dit gewoon uitgelubberd.

Mocht het zo ver zijn dan zie ik wel weer verder, desnoods koop ik 2e hands originele dempers.


PS) enkel de veren kostte me € 215,- en 1,5-2 uur werk om te plaatsen (zelf gedaan met hulp).
 
Dat zou ik ook denken ja :Y

Snap het niet dat het zonder demper 'stiller' is dan met demper. Ik vind zelf het geluid van de Akra op de GS1200 erg mooi en dat is echt niet stiller dan mn origineel.

Ja maar een 1200GS dempt veel meer d.m.v. de demper, dit verklaart ook de kleinere katalysator.
Bij de 1100 en 1150 zit er een gigantische katalysator onder het blok.
 
Was ook mijn bedoeling, zo zonder ziet het er niet bepaald mooi uit ;)
Water zal er niet zo snel in komen, hij staat altijd droog.

Het is maar heel iets harder als origineel, maar het scheelt echt maar heel weinig.
Zal wel net te veel zijn om door de RDW te komen?

Op het GS-forum zijn er meerdere mensen die zonder demper rijden.
er zijn nog meer mensen die met blaf-harley's rijden, wil dat dan zeggen dat het aanvaardbaar is?
ikzelf vind mijn 1200 zonder db-killer (remus revolution) te luid, ik kom graag meerdere keren op een plaats terug en dat men nog vriendelijk tegen je is.

ooit eens een tour gedaan met 't werk, ik werdt gepositioneerd achter een vulcan met dragpijpen, half uurtje uitgehouden, daarna vriendelijk bedankt en de tour maar alleen vervolgt
 
Ja maar een 1200GS dempt veel meer d.m.v. de demper, dit verklaart ook de kleinere katalysator.
Bij de 1100 en 1150 zit er een gigantische katalysator onder het blok.

Als je het niet kent dan moet je niet oordelen ;)
 
Laatst bewerkt:
er zijn nog meer mensen die met blaf-harley's rijden, wil dat dan zeggen dat het aanvaardbaar is?
ikzelf vind mijn 1200 zonder db-killer (remus revolution) te luid, ik kom graag meerdere keren op een plaats terug en dat men nog vriendelijk tegen je is.

ooit eens een tour gedaan met 't werk, ik werdt gepositioneerd achter een vulcan met dragpijpen, half uurtje uitgehouden, daarna vriendelijk bedankt en de tour maar alleen vervolgt
Heb al eens achter de 1100 van Oemoemenoe gereden. Die rijdt ook zonder demper.
Denk dat je bij de 11xx serie het verschil wel/geen demper kan omschrijven als bij een 1200 het verschil originele demper/demper met DB-killer is. Valt dus allemaal best mee :)
 
Ik wist niet dat een kat zon dempende functie had, bij mijn harley had ik geen kat. verklaard veel.
 
En wat heb je nu dan?

Is Akra zo duur tov de rest. Ik wist wel dat het wat scheelde, maar zal toch niet het dubbele zijn?


Ik was net bij m'n Franse BMWdealer en daar hingen alle beschikbare Akra's op een display, weliswaar in de titanium uitvoering :

Voor de 1200 GS : € 975
voor de 800 GS : € 875
Voor de K 1300 S : € 1430, alstublief !!!!

Flink wat noppen voor zo'n stukje buis.... :?
 
Ik was net bij m'n Franse BMWdealer en daar hingen alle beschikbare Akra's op een display, weliswaar in de titanium uitvoering :

Voor de 1200 GS : € 975
voor de 800 GS : € 875
Voor de K 1300 S : € 1430, alstublief !!!!

Flink wat noppen voor zo'n stukje buis.... :?

Ahhh, nu snap ik waarom sommigen hier zonder demper rijden :+
 
ach , geld is maar papier , GS rijders staan bekend om hun spilzucht..... :P :+ ;)
 
Nou ik heb wat te vroeg gejuigt. Ik dacht namelijk gisteren een antraciet 800 gekocht te hebben. Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van de dealer dat ie slecht nieuws had en er geen antraciete 800 meer te vinden is, ook niet in het buitenland. Hij zou pas over 6 weken geleverd worden maar ik kon van bmw nederland een triple black krijgen voor de prijs van een antraciet.(scheelt 220 euro)

Kut, moet ik even over nadenken, eigenlijk wil ik geen 14000 euro betalen voor een 2de keus, Ik bel straks terug. Okay dat snap ik. Ik bel terug om de mogelijkheden te bespreken. Bel terug, nou meneer het zit nog anders want ik heb nog even gebeld met bmw nederland over de precieze datum van levering van de antraciet 800. Blijkbaar weet de ene afdeling niet wat de andere doet want.....

De 800 wordt namelijk niet helemaal meer geproduceerd. Je bent een van de eerste die het hoort want in september komt er een nieuwe uit met nieuwe styling. De dealer had naar foto's gezocht maar vond niks dus hoe het er uit ziet is een raadsel, kleurstellingen onbekend. Er zijn nu nog 9 nieuwe 800's in nederland, allemaal triple blacks en trophy's en thats it. Gister in het bestelprogamma van de dealer stond daar er over 6 weken 2 beschikbaar zouden komen. Dat was dus onzin want ze worden niet meer gemaakt. De dealer baalde er ook van dat ie die informatie niet had gister bij de verkoop en heeft dit kenbaar gemaakt aan bmw nederland.

Het wordt dus een triple black of wachten tot september en hopen dat er 1 bij zit in antraciet. Ik wil niet wachten tot september dus ik heb gekozen voor de triple black en gevraagd of de dealer alle stickers wil verwijderen. Er zijn dus nu nog 8 800's te krijgen in heel nederland want die bij de jong alphen staat is gereserveerd voor mij. Ik heb dus gisteren zonder het te weten op mijn nieuwe motor gezeten. _O-

Als je dus van plan bent om een 800 te kopen, moet je heel snel zijn. Anders heb je pech en mag je tot september wachten.

Edit: wel weer 220 euro korting erbij, nu dus 820 euro korting totaal gekregen en is de akrapovic gratis. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die triple black juist wel mooi :)
Ook erg mooi maar de antraciet is mooier.

dat is nu mooi onderhandeld, op een leuke sympatieke manier, i like.

Nu nog foto's *D

Dank je wel. Als ik een dag de tijd had en alle dealers had gebeld voor een offerte, had ik er nog meer uit kunnen halen maar misschien de motor uiteindelijk ergens anders gekocht. Ik wou hem perse bij mijn dealer kopen omdat ik daar erg graag kom en een goede relatie heb met de dealer. Ik gun ze de verkoop. :)

gefeliciteerd!

maar: ondanks dat je aangeeft niet ver op reis te gaan zou ik die bagagecapaciteit van koffers voor geen geld willen missen!

(je bent dus eerlijk gezegt voor looks en sound gegaan ten koste van praktisch?)

Ik doe het al 2,5 jaar zonder koffers en ben 10 dagen naar oostenrijk geweest met een 50 liter ortlieb rack and pack(soort bagagerol/weekendtas). Voor die 1 of 2 keer per jaar dat ik de koffers nodig heb, is 700+ best veel geld. Van de akrapovic kan ik iedere dag genieten.
Daarnaast zijn toch de meeste van de opties functioneel, comfort en veiligheid pakket etc. Alleen de witte led knippers en de akrapovic zijn eigenlijk voor de looks/sound. :)

Ik las eerder de discussie over zonder db killer rijden. Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Ik heb namelijk geen zin om iedere morgen de hele buurt wakker te maken als ik om half 7 de motor start om naar het werk te gaan. Als ie zonder te veel herrie maakt, blijft de db killer erin. Ik hou niet van een hard aso geluid, het mag van mij best leuk klinken maar het moet nog wel beschaafd zijn. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren een nieuwe achterband laten steken. Een maand of zo een nieuwe voorband. Beide hadden ze er 20000 km opzitten. Is dit veel of is dit een normale kilometerstand? De achterband kon nog verschillende kilometers mee maar hij was niet rond meer (langs achter gezien natuurlijk). Voor mij is dit geen probleem aangezien ik toch meestal rechtdoor rij op de autosnelweg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan