Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha, D-day. Ik zou die veel te dure Akra lekker laten voor wat ie is en de koffertjes meenemen. Als je een keer een paar dagen weg wil zijn de koffers ideaal en de uitlaat alleen maar lastig. (DB killer weer opzoeken en erin vrotten)

:^

Voor 250 euro heb je een Leo Vince demper die ook aardige knallen geeft.

Overigens wil ik graag weten wat Detox voor demper heeft. Toen ik een tijdje geleden meereed met de bruiloft van de Jukkies gaf jouw GS wel enorm lekkere klappen! Tenminste ... als jij dat was :$

:^

Voor 250 euro heb je een Leo Vince demper die ook aardige knallen geeft.

Overigens wil ik graag weten wat Detox voor demper heeft. Toen ik een tijdje geleden meereed met de bruiloft van de Jukkies gaf jouw GS wel enorm lekkere klappen! Tenminste ... als jij dat was :$
Dat was ik inderdaad. Ik had toen een Remus carbon demper. Bochtenset was origineel.

Motorduiveltje. Bedankt voor je uitleg over de extra's.

Jij hebt er waarschijnlijk overheen gelezen dat er voor 2000euro aan reparaties en onderhoud aan zit te komen. Het blok moet uit elkaar en binnenkort een grote beurt, nieuwe banden en een nieuw balhoofdlager. Denk dat ik die 2000 euro beter in een nieuwe motor kan steken. ;)
Klopt, daar heb ik inderdaad overheen gelezen.

Gefelciteerd met je keuze! Weet je ook al wanneer je hem dan in ontvangst zou kunnen nemen?

Dat was ik inderdaad. Ik had toen een Remus carbon demper. Bochtenset was origineel.
En wat heb je nu dan?

Is Akra zo duur tov de rest. Ik wist wel dat het wat scheelde, maar zal toch niet het dubbele zijn?

Ik ben ook benieuwd hoe die luchtpatronen werken. Druk je die op je ventiel en gaat die dan vanzelf of hoe gaat dat?
Yep. Maar zorg er HOE DAN OOK voor dat je iets tussen patroon en je handen hebt zitten. Anders zit je onder de brandwonden (cilinder koelt af tot -200).

full

full

:o

*O* *O*

Ha, D-day. Ik zou die veel te dure Akra lekker laten voor wat ie is en de koffertjes meenemen. Als je een keer een paar dagen weg wil zijn de koffers ideaal en de uitlaat alleen maar lastig. (DB killer weer opzoeken en erin vrotten)

Jup, en omwille van een mooi koffersetje wordt er niet gauw weer een prima dijkweggetje afgesloten door boze buurtbewoners.... 8-)

Ik denk dat ik de vario kofferset maar schrap en ik ga voor een akrapovic als extra optie.

Ik heb de knoop doorgehakt en ik ga morgen het lease contract tekenen.

Een andere uitlaat klinkt wel vet, maar zo'n vario kofferset lijkt mij onmisbaar.

Gefeliciteerd met je beslissing en aankoop :) foto's please!

http://www.motozoom.nl/webshop/meer...70023976&SID=13889934&SToken=100176F199A7D9F0

Er zijn goedkopere setjes, maar deze is compleet.

Luchtpatronen werken goed. Die draai je in de houder, gaat ie stuk en zit er ineens lucht in je band :+

Dank je :)

Wauw girl :}

Waar is dat precies?

Yep. Maar zorg er HOE DAN OOK voor dat je iets tussen patroon en je handen hebt zitten. Anders zit je onder de brandwonden (cilinder koelt af tot -200).

Hele goeie tip! Had ik nooit gedacht zeg. Tnx

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de vario kofferset maar schrap en ik ga voor een akrapovic als extra optie.

Ik heb de knoop doorgehakt en ik ga morgen het lease contract tekenen.

Ik weet niet of dat de goedkoopste oplossing is.
Ik heb zelf wel een akrapovic omdat ik die nog thuis had liggen van de ktm 450exc, deze mag op een crossbaan niet meer dan 91 decibel produceren dus dan kun je het wel vergeten met een akra.
BMW doet erg veel met leovince dempers, deze zijn zeker net zo mooi maar een stuk goedkoper.
Akrapovic ongeveer 600,-
Leovince ongeveer 350,-

Op MP staat een bedrijf genaamd Bolski uit beverwijk, zal eerst deze persoon eens bellen wat een leovince demper precies kost.

Ik weet niet of dat de goedkoopste oplossing is.
Ik heb zelf wel een akrapovic omdat ik die nog thuis had liggen van de ktm 450exc, deze mag op een crossbaan niet meer dan 91 decibel produceren dus dan kun je het wel vergeten met een akra.
BMW doet erg veel met leovince dempers, deze zijn zeker net zo mooi maar een stuk goedkoper.
Akrapovic ongeveer 600,-
Leovince ongeveer 350,-

Op MP staat een bedrijf genaamd Bolski uit beverwijk, zal eerst deze persoon eens bellen wat een leovince demper precies kost.

Enneh, Leo Vince Evo II alu kost 259 euro. Dat weet ik uit m'n hoofd :)

En wat heb je nu dan?

Is Akra zo duur tov de rest. Ik wist wel dat het wat scheelde, maar zal toch niet het dubbele zijn?

De originele BMW Akra voor de 800GS is € 736 -O-
Heb je wel een gelaserd Akra-logootje maar iedereen heeft dezelfde ... ;)

Wat ik zelf ook minder mooi vind is zo'n ring om hem te bevestigen. Hou van een uitlaat die een mooi bevestigingspunt heeft zoals de Remus *O*

Laatst bewerkt:
Ik vind hem niet stupid maar ben het in dit geval helemaal met hem eens. Die uitlaat gewoon eens doen als je geld over hebt en de koffertjes meebestellen. Zeker als je motor je vervoermiddel is ga je daar veel plezier van hebben. :)

*D

Ik heb vanmiddag een andere dealer gebeld en gevraagd hoeveel korting ik daar kreeg met inruil van de 2002 650 en aanschaf van een nieuwe 800 full options met een acrapovic. Ik werd een half uur later teruggebeld, inruil zoveel en ik kreeg daar 600 euro korting. Ik na het werk naar de dealer. Uitgelegd dat ik 600 euro korting kreeg met inruil bij een andere dealer. Oh zegt ie, bij ons het het inruil of korting. Ik: dat is jammer want ik had hem het liefst hier gekocht dus als je er in mee wil gaan, koop ik hem bij jou. En als je me 600 euro korting geeft, neem ik er een acra bij. Is goed. Even 600 euro korting geregeld met 1 telefoontje en misschien 10 minuten werk. :P

Nog wat aanpassingen gedaan in de lease constructie zoals de slotsom van 4600 verlaagd naar 3000.
Verder heb ik toch besloten om de kofferset te laten vervallen want lang en ver op vakantie op vakantie zit er toch niet in zolang ik de motor aan het afbetalen ben. En ik heb dus voor een acrapovic gekozen, die ik nu eigenlijk voor 140 euro heb. *O* *O* *O*

De lijst met opties;
-witte led knippers
-diefstalalarm met certificaat en aanpassing alarm
-middenbok
-comfort en veiligheidpakket, abs, hvv en boordcomputer
-acrapovic
-handkappen groot met spoiler
-SW motech valbeugel groot zwart. (zelfde als motorduiveltje en zwaaizwaai)

Hij komt vrijdag binnen en het duurt 3 werkdagen om hem op kenteken te zetten. Waarschijnlijk kan ik hem volgende week donderdag ophalen. :]

Edit: Bmw moet de lease nog goedkeuren maar ik kan het betalen dus dat komt zeer waarschijnlijk wel goed.

Laatst bewerkt:

Col de Chaussy...... en inmiddels verwerkt in mijn route voor over 3 weken. :]

Het is in combinatie met Col de Madeleine het juiste alternatief voor de afgesloten Col de Parpaillon. :/

•D39T vers Route du Parpaillon, : La route est fermée depuis le 25 octobre 2011, jusqu’aux environs du 31 juillet 2012.

E.e.a. aan de routes gesleuteld maar het ziet er weer gezellig uit. :Y

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan