Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus na 3 jaar ruil je m in voor een nieuwe. Van de restwaarde betaal je de slotsom en dat lijkt mij perfekt,
Je houdt dan 3000 over en die trek je af van de aankoopsom (1/3de van de nieuwwaarde).
Waarschijnlijk kom je dan wel iets te kort en moet je wel wat bijbetalen (laten we zeggen 3.000 euro (gestegen nieuwprijs van hetzelfde soort model).

Als dit een beetje klopt, vind ik het best aantrekkelijk. Vooral icm de all risk van BMW.
Eigenlijk ben je gek als je het niet doet, want 3,9% is erg erg laag toch?

moet je een budget en recht kopen in de krantenwinkel, kost wel wat, maar daar staan gelijk de goedkoopste woning auto en motor kredieten van die maand in, en dan gewoon ff op die bank afstappen en klaar.

Naast het BMW pasje heb ik meestal zo'n spuitbus met prut bij me die je kan legen in je band. Erg handig.... heeft me ook al eens uit de penarie geholpen. Werkt overigens alleen bij kleine lekjes ;)
Ik heb zo'n vetersetje + luchtpatronen. Moet heel raar gaan wil je het daar niet mee redden.

Laatst bewerkt:
Hoe werkt dat eigenlijk met die veters? :$
Heb wel een setje, maar gelukkig nog nooit nodig gehad.

Het hele leasegebeuren is appels met peren vergelijken.
Als je het goed wil doen zet je er nog een nieuwe naast die je gewoon koopt. Dat lijkt me de goedkoopste optie.

Het hele leasegebeuren is appels met peren vergelijken.
Als je het goed wil doen zet je er nog een nieuwe naast die je gewoon koopt. Dat lijkt me de goedkoopste optie.

:Y en :N

Dat hangt er toch vanaf hoe je het regelt.

Als je de nieuwprijs van je motor in je hypotheek stort hou je geld over als je de motor op afbetaling koopt.

Tot ze je vertellen wat de restwaarde is :?

Geen zin om te gaan zitten rekenen, maar ik denk dat ze ook bij BMW graag wat verdienen.

Tot ze je vertellen wat de restwaarde is :?

Geen zin om te gaan zitten rekenen, maar ik denk dat ze ook bij BMW graag wat verdienen.

Huh?

Bedrag wat je moet aflossen is bv 10000 euro.

Hypotheekrente jaarbasis: 5%
Financieringsrente jaarbasis: 3,99%

Hypotheek: 500 euro/jaar = 1375 euro over 33 maand
Financiering: 399 euro/jaar = 1097.25 euro over 33 maand

Verschil: 277.75

Restsom maakt niet uit, daar zit je altijd aan vast. Maar je spaart dus 277.75 met bovenstaand scenario door je motor niet volledig te betalen bij aankoop maar door hem te financieren.

Hoe werkt dat eigenlijk met die veters? :$
Heb wel een setje, maar gelukkig nog nooit nodig gehad.

werkt heel goed, alleen reken niet teveel op die patronen :') , zorg voor een goede pomp. als het kan een electrische of zoals ik een fiets pomp '( , 50 keer pompen per 0.1 bar, tel maar uit :')

http://www.youtube.com/watch?v=sCP0_wCfHsA

Ik heb men achterband al tig keer langs de weg "geveterd", en ik vind dat de persoon in dit filmpje een bagger prestatie neerzet. Hij vergeet een "prop" te vormen langs de binnenkant, deze veter gaat gegarandeerd terug lekken. B|

Ik koop een puur luxeproduct als een motorfiets niet graag op krediet, maar dat geldt niet voor iedereen.
Feit is dat de F-serie in B niet zo goed verkoopt en BMW al máánden lang de ene actie na de andere doet... Het kán dus best zijn dat BMW aan deze kredietregeling eens niéts wil verdienen.
Out of character, maar toch...
Gelden deze voorwaarden ook voor de R-reeks ?

Ik heb men achterband al tig keer langs de weg "geveterd", en ik vind dat de persoon in dit filmpje een bagger prestatie neerzet. Hij vergeet een "prop" te vormen langs de binnenkant, deze veter gaat gegarandeerd terug lekken. B|
Hoe hoort het dan?
Het setje heb ik al jaren namelijk, nooit gebruikt :N

Ik koop een puur luxeproduct als een motorfiets niet graag op krediet, maar dat geldt niet voor iedereen.
Feit is dat de F-serie in B niet zo goed verkoopt en BMW al máánden lang de ene actie na de andere doet... Het kán dus best zijn dat BMW aan deze kredietregeling eens niéts wil verdienen.
Out of character, maar toch...
Gelden deze voorwaarden ook voor de R-reeks ?

Geldt voor alle motoren. Is ook geen actie maar een financiering. Financierder is Alcredis. BMW zelf verdient er niets aan, behalve het feit dat er een motor verkocht wordt. BMW-dealer krijgt een commissie. Alcredis verdient aan a) de financiering en b) de grote grap als je na 33 maand de slotsom niet kan of wil voldoen, want dan ga je lekker naar een veel hoger rentepercentage ...

Verschil: 277.75

Restsom maakt niet uit, daar zit je altijd aan vast. Maar je spaart dus 277.75 met bovenstaand scenario door je motor niet volledig te betalen bij aankoop maar door hem te financieren.
Wie bepaalt de restsom dan?
De dealer waar je min of meer wel aan vast zit?

Zo lijkt het mij tenminste hoor.
Geen ervaring mee. Ik ben graag eigenaar van m'n spulletjes.

Hoe hoort het dan?
Het setje heb ik al jaren namelijk, nooit gebruikt :N

dat van die lijm op je vijl lijkt mij tamelijk nutteloos, maar kom, het zal ook geen kwaad kunnen.

wat wel belangrijk is is dat je voldoende vijlt, een keer of 20 30 op en neer is niets.
in het filmpje gaat die veter er veeeeel te stroef in, waardoor er nog een gigantisch eind uitsteekt. Je wil hem er in de praktijk maar een cmtje uit hebben.

Als je je "priem" er dan wilt uittrekken, eerst 180° draaien, op die manier krijg je een "knoop" wanneer je de priem eruit trekt die als een prop kauwgom aan de binnenkant van je band blijft kleven.

Een goed gezette prop gaat gewoon mee tot het einde van de band zelf. ik heb zelf een keer 14000 km met een prop rondgereden!

Wie bepaalt de restsom dan?
De dealer waar je min of meer wel aan vast zit?

Zo lijkt het mij tenminste hoor.
Geen ervaring mee. Ik ben graag eigenaar van m'n spulletjes.

Wat bedoel je met restsom? De slotsom is vastgelegd, dat is een vast percentage van de nieuwprijs.

Ik kom net van BMW dealer en gevraagd naar andere spiegels voor mn 1200 ga.
Toevallig stonden er 2 occasions met die spiegels die ook op de f 650 en ook andere modellen zitten.

Hij had ze op voorraad ja, maar waren 55 euro per stuk !
Ik kijk wel ff verder. Die link naar Hongkong ofzo was 30 euro, maar is dat echt voor 2 stuks.

Ook lijkt t echt alsof die BMW spiegels identiek zijn als die op mm aprilia motorscooter!
Even kijken wat die kosten.

In dat geval moet je er dus in die 3 jaar rekening mee houden dat je die slotsom op je spaarrekening opbouwt :)

Zoals ik reeds eerder zei: dat is de enige zinvolle manier om op afbetaling iets te kopen. Als je het geld nu niet hebt ga je het over 3 jaar zeker niet hebben ;)

Wat is er toch mis met ouderwets sparen tegenwoordig?

Het zou ook mijn constructie niet zijn. Zeker niet als er nog onzekerheden zijn met restwaarde ed.

Zakelijk gezien ligt het anders, maar dat heeft andere oorzaken, zoals bealsting ed.

Ja ik heb mn 1200 ook contant betaald, maar als je kijktnaar de situatie van degene die t onderwerp aankaartte....in zijn geval rijdt hij voor iets meer geld ineens n nieuwe met all risk.

En dan te bedenken dat hij wel n grote aankoop doet ivm wat hij nu rijdt.
Hij gaat ineens naar n 800 gs full options met kofferset van € 14.500 totaal.

Als je dat moet sparen terwijl je huidige motor steeds dure reparaties vraagt, wordt dat lastig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan