Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zie jij het op en afstappen dan?

toch simpel!
neem de avond voordien 3 voltarens, (die leeftijd toch hé )
op de ochtent slinger je je been voor je uit over 't zadel en hup!
(of je zet de boel op de middenbok en volgt een cursus muurklimmen)

(nee, je hebt zeker een punt, zelfs als er een tanktas op de tank ligt is het op- en afstappen al een stuk lastiger)
 
Laatst bewerkt:

Met een harde koffer op de duoplek zul je deze regelmatig een rotschop geven denk ik...of zal de opstappoging eindigen in een val

Heb al een zachtere tas op die plek. Dat is, samen met de gsa hoogte al een behoorlijke zwaai..

Ik zet ,m daarom al altijd weg op de zijstandaard als ik aankom, dan is de grond wat dichterbij
 
Met een harde koffer op de duoplek zul je deze regelmatig een rotschop geven denk ik...of zal de opstappoging eindigen in een val
Nooit last van gehad eigenlijk, ondanks dat ik daar vaak veel bagage meeneem. Gewoon je voet/been rechtstandig over het zadel slingeren, niet via achterlangs.
Ik zet ,m daarom al altijd weg op de zijstandaard als ik aankom, dan is de grond wat dichterbij
Dát sowieso, ik heb het nut van een middenbok nooit gezien, behalve dan om je ketting te smeren.
 
Dát sowieso, ik heb het nut van een middenbok nooit gezien, behalve dan om je ketting te smeren.
In de blub blijft ie vaak beter op de middenbok dan op de jiffy staan

Maar verder is het alleen handig bij onderhoud inderdaad.
 
ketting? jij had toch ook een boxer?
ook handig om je kleppen te stellen, wielen demonteren, veerpoten uithalen,...
ik zou niet zonder middenbok willen!
 
In de blub blijft ie vaak beter op de middenbok dan op de jiffy staan

Maar verder is het alleen handig bij onderhoud inderdaad.
in de blub vertrouw ik de middenbok minder dan de jiffy, ik haal er dan wel een tak, steen of ander hard en (relatief) groot voorwerp bij.
 
Dát sowieso, ik heb het nut van een middenbok nooit gezien, behalve dan om je ketting te smeren.

Ga maar eens een band verwisselen zonder middenbok, kan wel maar gaat onhandig.
Met poetsen vindt ik het ook altijd fijner, anders is enkel de rechterzijde goed schoon
 
Als ik hem voor het huis parkeer dan is dat ook altijd d.m.v. de middenbok, scheelt toch weer wat ruimte.
Hier bij ons heeft zowat iedereen 2 auto's, kom je na 17:30/18:00 dan mag je hopen dat er nog een vrije p-plaats is.
En als er één vrij is dan is het nog maar de vraag of er voldoende ruimte is, men parkeert gerust tussen 2 vakken
 
daar kan ik ook van door 't dak gaan!
en dan die uitleg: "zo vookom ik dat er deuren tegen elkaar worden geklapt"
kortweg: egoïsten! (als ik maar geparkeerd geraak!) (aprés nous le déluge, Madame De Pompadour)
 
Laatst bewerkt:
daar kan ik ook van door 't dak gaan!
en dan die uitleg: "zo vookom ik dat er deuren tegen elkaar worden geklapt"
kortweg: egoïsten! (als ik maar geparkeerd geraak!) (aprés nous le déluge, Madame De Pompadour~~)


Ja, die ken ik : continu naar vriendinnen bellen in de auto, alleen in de spiegel loeren voor haar kapsel, nooit knipperlichten gebruiken... de trut !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het werkelijk nog niet aangedurft om m op de middenbok te zetten.....ik zou werkelijk niet weten hoe ik m eraf kan halen.
Ben niet zeker dat ik met mn voeten op de grond kom als ik erop zit.

De verkoper (kempenaar) haalde m eraf terwijl hij er zelf gewoon naast stond, maar dat ga ik echt niet doen.
 
Ik sta er ook altijd gewoon naast, anders lukt het mij ook niet.
Er zijn speciale hendels voor het opbokken, maar heb het zelf niet nodig.
 

Gewoon terwijl ie nog op de bok staat jiffy uitzetten, naar voren van de bok duwen en hand bij de rem houden, dan op de jiffy laten zakken en opstappen
 
 

Op de motor klimmen, starten en in zijn 1 zetten. Dan naar voren bewegen zodat hij van de bok gaat en gelijk weg rijden. Simpel.
Anders naast de motor staan stuur minimaal naar rechts dan van de bok duwen en iets remmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.