Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé Sunny, jij hier :P
full

En, bevalt ie tot nu toe?

welkom Sunny, weet wel dat hier (meestal) gepraat wordt over motoren en motorrijden! }) ;)

graptje hé!, maar toch..... :)

_O-

wel jammer dat hij m niet van de middenbok haalt en alleen van de zijstandaard :+

Even een vraag aan jullie globetrotters: ik zie in de OP een paar foto's in de bergen.
Hoe lang trekken jullie uit voor zo'n vakantie en vooral: hoeveel kilometers is het voordat je daar bent?
Hoeveel km kan je op een dag wegrijden?

Het lijkt me geweldig om door de bergen te rijden :9~ maar hoe lang moet je daarvoor over de snelweg buffelen?
Het lijkt me een verschrikkelijk end, al heb ik al in de gaten dat de 1200 behoorlijk kan knallen op de snelweg!

Laatst bewerkt:
_O-

wel jammer dat hij m niet van de middenbok haalt en alleen van de zijstandaard :+

Even een vraag aan jullie globetrotters: ik zie in de OP een paar foto's in de bergen.
Hoe lang trekken jullie uit voor zo'n vakantie en vooral: hoeveel kilometers is het voordat je daar bent?

Het lijkt me geweldig om door de bergen te rijden :9~ maar hoe lang moet je daarvoor over de snelweg buffelen?
Het lijkt me een verschrikkelijk end, al heb ik al in de gaten dat de 1200 behoorlijk kan knallen op de snelweg!
Ga uit van 900 kilometer naar de Alpen, dat is in een dag te doen, maar het is dan wel een lange dag snelweg. Er zijn hier mensen die er vervolgens nog 200 kilometer aan passen aan vast knopen, maar die zijn behoorlijk
cuckoo.gif
........
De Vogezen zijn een stuk dichterbij en vanuit de Vogezen kan je ook een mooie trip verzinnen naar de Alpen.

2 weken minimaal ;)

Via het ZwarteWoud gaan dan heb je aan 600km snelweg genoeg om daarna mooi te kunnen sturen :Y

_O-

dichtst in de buurt is de Eifel, en daar kan je naartoe zonder de snelweg te raken!
en 't kan al voor een ééndaagse.
hoeveel je er in één dag kan afmalen hangt van je "butt" af, maar meer dan duizend is meermaals gedaan.
(niet door mij, ik ben ergens in de 800 gestrand. (vogezen heenreis + plaatselijke rondrit))

Wij plannen 4 weken voor onze vakantie waarin we max 10K km. onder de wielen laten glijden. Dit jaar worden het er wat minder omdat ik verwacht dat het in het rondje Zuid-Europa weer wat drukker is, dus dat worden er zo'n 8,5K.

Onze vakanties beginnen overigens kort na de grens want dan verlaten we de snelweg en rijden dan verder zo'n 4 à 500 km per dag binnendoor. Bij de laatste vakanties naar Schotland en Scandinavië is het een ander verhaal geweest omdat dan eerst via de snelweg de boot wordt gehaald. Na de boot, in ons geval was dat via Newcastle en Oslo, is het verder ook helemaal binnendoor.

Ik kan haast niet wachten..... klik

Laatst bewerkt:
_O-

Wij gaan al een aantal jaren in september naar de Dolomieten , over de heenweg doen we altijd twee dagen [za.zon. ]
Dan vijf dagen knallen door de bergen en op zaterdag in een dag weer naar huis 1100 km.
Dan heb ik de zondag nog om uit te rusten voor dat ik maandag weer aan het werk moet

O ja, Ferry, de antwoorden op je vraag kunnen nogal uiteenlopen.
Het is nogal "baas boven baas" hier in dit topic af en toe :+

Dag of 2 aanrijden om het relaxed te houden, dan ben je in leuk gebied :Y
En afhankelijk van hoeveel tijd je er verder voor uittrekt kun je natuurlijk de trip zelf daarna zo lang maken als je zelf wil.
Wij zijn vorig jaar 9 dagen weggeweest, via Eifel, Vogezen, Alpen met als einddoel Dolomieten, daar wat rondrijden en dan weer terug.

Laatst bewerkt:
Wij gaan al een aantal jaren in september naar de Dolomieten , over de heenweg doen we altijd twee dagen [za.zon. ]
Dan vijf dagen knallen door de bergen en op zaterdag in een dag weer naar huis 1100 km.Dan heb ik de zondag nog om uit te rusten voor dat ik maandag weer aan het werk moet

1100 pfff lijkt me een aardige zware rit, met rusten/eten/tanken ben je een tijd onderweg dan... zou voor mij niet meer veilig rijden zijn....

Laatst bewerkt:
1100 pfff lijkt me een aardige zware rit, met rusten/eten/tanken ben je een tijd onderweg dan... zou voor mij niet meer veilig rijden zijn....

Voor mij ook niet. 600 km vond ik vorig jaar meer dan voldoende. Vanuit de Dolomieten naar Garmisch Partenkirchen, over de snelweg. De volgende dag daarvandaan terug gereden naar de Eifel.

Moet ik wel zeggen dat het echt k*tweer was, dan voelt het ook anders :/

Ieder doet die afstanden op zijn eigen manier...

Mijn voorkeur heeft het om 's ochtends te werken, en dan om een uur of 1 te vertrekken en de snelweg af te bikkelen. Dan heb je in ieder geval niet het gevoel dat je een hele dag aan het asfaltjakkeren bent. Dat ik dan tot 's avonds half negen doorrijdt maakt mij op een of andere manier niet veel uit. Anders had ik ook niet veel bijzonders gedaan.

De volgende ochtend ben je dan al heel rap in het hooggebergte. :P

Dit jaar plan ik vijf dagen + de middag van vertrek. Da's kort, maar meer zit er voor mij niet in. ;)

Sunny *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Laatst bewerkt:
Comfortabel is : 800 km snelweg (dag 1) en 500 km bochies (dag 2) en dan ben ik op m'n stek (F).
De bochies zijn er dan nog lollig bovenop... de snelweg is eerder ruk maar, zoals Ferry reeds vermoedt, niet al te erg op een GS .
Meer kilometers per dag lijken mij niet verantwoord en zéker niet lollig (ik heb nù al de neiging om rond de 780 km weg te doezelen)

Vorig jaar met Kato een monsterroute gereden.
Eerste dag bvb 900km snelweg en dan nog een berpassenstochtje van 300km.

Het kan, maar is wel erg veel op één dag. Beter iets relaxter aan doen als je er de tijd voor hebt, die hadden wij toen niet :P

Meer kilometers per dag lijken mij niet verantwoord en zéker niet lollig (ik heb nù al de neiging om rond de 780 km weg te doezelen)

Met 120 kmh suf ik na een paar uur wel.... als ik wat meer uptempo rij blijf ik veel alerter. (En 't schiet ook meer op, ook aangenaam).

Was ik de eerste keer ook wel een beetje bang voor,maar het is me 100% meegevallen .
Elke twee uur even stoppen om te tanken en een bakkie doen en een hapje eten .
We zijn om 6.00 uur vertrokken en ik was om 20.00 uur thuis dan even lekker douchen en dan met een biertje voor de buis :) :)

Leuk al die verschillende reacties op de vraag van ferry34. Wat mij betreft is het belangrijkste dat de vakantie begint als ik de straat uitrij. Maar 1100 km op 1 dag is ook niet aan mij besteed. Liever lekker relax rijden en veel binnendoor met hier en daar een koffie pauze.

Owww ja...mn nieuwe ruitje bevalt perfect, merk goed verschil. :)

Laatst bewerkt:
Ach, zolang je maar niet hoeft door te rijden is het allemaal niet zo'n probleem.

Gettheritis is echter bloedlink...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan