Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee 28000 euro voor een bruikbare is echt te veel van het goedeUiteindelijk is een elektrische motor maken heel simpel.
Het is niet dat ze het niet kunnen, maar de markt is er nog niet naar.
De markt is er wellicht niet naar omdat veel mensen het gevoel hebben dat een bepaald iets 'mannelijkheid' uitstraalt. Zo ook een dikke auto, dik geluid.Uiteindelijk is een elektrische motor maken heel simpel.
Het is niet dat ze het niet kunnen, maar de markt is er nog niet naar.
Wellicht daarom ook dat KTM toen zo'n elektrische crosser heeft uitgebracht. Omdat je bijna geen afstand aflegt gebruik je amper stroom...De serieuze EV's zijn te duur en met de goedkope kun je doorgaans niet ver genoeg waardoor het als enige motor niks is.
Dan hou je een hele kleine doelgroep over.
Edit: Dat heeft Stark heel goed gedaan. Het ding zit precies aan de top van de markt, maar amper duurder dan vergelijkbare benzines. Vooral als je vergelijkbare vering componenten wilt en je motor op gewicht wilt laten veren (standaard bij Stark).
Bij het 1e grote onderhoud binnen een jaar is hij al goedkoper. De top KTM kost €13.300, de Stark €13.000 voor de 60 pk en €14.000 voor de 80 pk.
De 60 blaast alles al voorbij, maar de 80 is natuurlijk wel even lekker over de top.
Uiteindelijk is een elektrische motor maken heel simpel.
Het is niet dat ze het niet kunnen, maar de markt is er nog niet naar.
Elektrische voertuigen mogen niet in de brandstofclasses meedoen, dus zullen ze daar ook niet zo snel winnenElektrische motoren moeten eerst races gaan winnen.
Men koopt een motor vaak omdat hij hem gaaf vindt. Niemand koopt een R1 oid omdat hij het nodig heeft, maar Rossi reedt er immers op en die is kampioen.
Ik denk dat ze allemaal de kat even uit de boom kijken. Al verwacht ik binnenkort wel dat Royal Enfield er mee op de proppen komt.
Die hebben fors geïnvesteerd in Stark, waarschijnlijk voor de batterij techniek.
Ook wil Stark zelf straatmotoren gaan maken. Een Enduro met kenteken zit al in de pijplijn. Ze zijn al van 0 tot bijna marktleider gegaan in recordtijd in de Cross. De ambitie is er, de capaciteit blijkbaar ook. Ik heb wel wat dingetjes aan mijn Stark die beter hadden gekund, maar wat een 1e poging neerzet aan afwerking en kwaliteit is bijna schokkend.
Als ze hetzelfde weten neer te zetten op straat kunnen er diverse merken wel sluiten denk ik.
In de Super Hooligan wel hoor en daar doet Energica serieus mee iig:Elektrische voertuigen mogen niet in de brandstofclasses meedoen, dus zullen ze daar ook niet zo snel winnen
we rijden dus in een aparte klasse voor elektrische voertuigen. en vanwege de resultaten is er een minimum tijd ingesteld.
en dan moet je eens een elektrische racer gaan laten keuren, dat kan in een stad in Duitsland en niet bij ongeveer elk keuringsstation.
Dat eerste is zeker waar. Dat tweede ben ik niet helemaal met je eens.Uiteindelijk is een elektrische motor maken heel simpel.
Het is niet dat ze het niet kunnen, maar de markt is er nog niet naar.
Beetje zoals hier in de bezorging van eten en boodschappen. Picnic en bezorg scooters. 120 kilometer range op buitenwegen moet toch te doen zijn lijkt me?Dat eerste is zeker waar. Dat tweede ben ik niet helemaal met je eens.
De markt in Noord-West Europa en Amerika is er niet naar. Maar in Azie zijn elektrische tweewielers niet aan te slepen. Zeker in de wereldsteden met grote luchtkwaliteitsproblematiek. Je ziet dat ook in de specs voor elektrische motorfietsen die nu daar (en heel af en toe hier) op de markt komen, met name bij de Aziatische merken. Accu's en actieradius gefocussed op binnenstedelijk gebruik (en niet voor mooie tochten over de Stelvio pas). En concepten als accu-swapping, wat voor elektrische auto's niet werkt (en naar mijn mening niet gaat werken als er geen standaardisatie komt), maar voor elektrische tweewielers in steden wel, want Aziatische merken zoeken daarin wel de samenwerking.
Dat doen heel veel EV motoren al.Beetje zoals hier in de bezorging van eten en boodschappen. Picnic en bezorg scooters. 120 kilometer range op buitenwegen moet toch te doen zijn lijkt me?
Ik rij in de randstad en moet echt op de snelweg een beetje door kunnen rijden omdat ze je anders kapot rijden. Dat moet dan 100 kilometer lang kunnen om mijn woon werkverkeer te kunnen halen. 45 heen en 45 terug met een beetje reserve.Ik weiger onderweg te stoppen om bij te laden elke werkdag.Dat doen heel veel EV motoren al.
Als ik me aan de snelheid zou houden (je leest niet mee in functie toch?) zou de Zero DS 9.4 uit 2013 op 60 en 80 wegen hier in de buurt zelfs leuk op de 100 km kunnen komen.
heb je een vaste werkplek, of maak je ook KM's voor je werk?Dat moet dan 100 kilometer lang kunnen om mijn woon werkverkeer te kunnen halen. 45 heen en 45 terug met een beetje reserve.
Ik weiger onderweg te stoppen om bij te laden elke werkdag.
Zijn baas is een kniepertheb je een vaste werkplek, of maak je ook KM's voor je werk?
in het eerste geval: is er mogelijkheid om op je werk te laden?
is ie tenminste vol als je naar huis gaat, en ook nog es op kosten van de baas.
Dat is dan zeker een andere randstad dan waar ik jarenlang met mijn 250 cc scootertje woon-werk heb gedaan via de snelweg met doorgaans een kleine 100 km/h.Ik rij in de randstad en moet echt op de snelweg een beetje door kunnen rijden omdat ze je anders kapot rijden. Dat moet dan 100 kilometer lang kunnen om mijn woon werkverkeer te kunnen halen. 45 heen en 45 terug met een beetje reserve.Ik weiger onderweg te stoppen om bij te laden elke werkdag.
Helemaal waar.Die nieuwe motoren halen dat zat hoor.
Ik denk het. Misschien waren jouw werktijden anders dan die van mij.....Dat is dan zeker een andere randstad dan waar ik jarenlang met mijn 250 cc scootertje woon-werk heb gedaan via de snelweg met doorgaans een kleine 100 km/h.
Dat laatste past niet bij zijn eergevoel.heb je een vaste werkplek, of maak je ook KM's voor je werk?
in het eerste geval: is er mogelijkheid om op je werk te laden?
is ie tenminste vol als je naar huis gaat, en ook op kosten van de baas....
Ik heb gekeken naar de prestaties van een Energica en Zero met grote range en kwam idd op meer dan ,20 k uit.De Energica doet dat zonder problemen, zeker de 21,5 accu.
Alleen dan is de aanschaf wel weer een probleem. Hij is gewoon duur helaas.
Meekomen met het verkeer is geen enkel probleem, te snel rijden eerder
Na 3 jaar kan ik lezen en schrijven met de mijne.
Ik rij 65 km waarvan zeker 45 km snelweg en rij vlot door. Ik durf de rit gewoon aan met 40% accu (zou ik in het begin niet gedurfd hebben )
(uiteraard laden op het werk dan, terug is wel een uitdaging anders )
Ik rij ook regelmatig Arnhem - Amsterdam 105 km snelweg, geen probleem. (lekker op de cc)
ik heb geleerd (van de mensen) dat mensen heel verschillend denken, waar het op eergevoel aankomt...Dat laatste past niet bij zijn eergevoel.