Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

1663456968003.jpeg
 
Ik had tot vorige maand ook altijd flinke bedragen als ik naar de Heimat ging voor nieuwe voorraad.
Maar zoveel als deze heb ik toen niet gehaald. Nu hoeft dat niet meer.
Duitse benzine is nu ook (veel te) duur. Zojuist gecheckt: Hier vlakbij Ultimate €2.069 / Kleve Ultimate €2.219 (nu=01.30h)
 
Ik bedoel, dat het goed mogelijk is dat men fossiel (benzine) gaat verbieden afhankelijk van en volgens de euro normering., oldtimer of niet...
Heilige huisjes als oldtimers kunnen wel eens geschrapt worden met een pennenstreek, oldtimer leeftijd is al eens verzet van 25 naar 40 jaar.
Het afschaffen van die regelingen kan zo maar worden aangewend 🤷‍♂️
Vreemd vind ik dat niet. Als je iets wilt verbeteren kun je niet eeuwig uitzonderingen blijven maken. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het met motoren zo'n vaart niet gaat lopen. Uiteindelijk natuurlijk wel, maar er zijn niet zoveel motoren en de winst is dus echt marginaal.
 
Naar Duitsland op z'n tijd voor 'pils en peut'. :9

Je gaat natuurlijk niet voor 5 liter. Wat zou je denken van een kofferbak vol met jerrycans................... 🥴
Als ik naar huis reed, dan hing de auto flink diep in de veren.

O ja, dan ook effe langs de drankenhandel voor meerdere trays met bier. (je bent er dan toch)
Nadeel is nu dan weer al die lege blikken van €0.25/ stuk statiegeld. Staat nog voor ca €20
 
Vreemd vind ik dat niet. Als je iets wilt verbeteren kun je niet eeuwig uitzonderingen blijven maken. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het met motoren zo'n vaart niet gaat lopen. Uiteindelijk natuurlijk wel, maar er zijn niet zoveel motoren en de winst is dus echt marginaal.
Vreemd vind ik niks meer bij deze coalitie 🤗
Ik zal eens een berichtje richting Robbie sturen over de vreselijk inefficiente en vervuilende motoren , zonder katalysator😬:+
 
Vreemd vind ik dat niet. Als je iets wilt verbeteren kun je niet eeuwig uitzonderingen blijven maken. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het met motoren zo'n vaart niet gaat lopen. Uiteindelijk natuurlijk wel, maar er zijn niet zoveel motoren en de winst is dus echt marginaal.

Je kunt ook een sterfhuisconstructie maken, oftewel de voertuigen die je niet meer wil hebben in je land verbieden om nieuw te verkopen.
Dan heb je minder weerstand van de eigenaren.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat oldtimers, ongeacht de brandstof, wel in milieuzones mogen. Ook in Duitsland.
 
Je kunt ook een sterfhuisconstructie maken, oftewel de voertuigen die je niet meer wil hebben in je land verbieden om nieuw te verkopen.
Dan heb je minder weerstand van de eigenaren.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat oldtimers, ongeacht de brandstof, wel in milieuzones mogen. Ook in Duitsland.
Ik ook hoor. Maar bij oldtimers zit een lobby waarschijnlijk en eigenaren met poen. Dat geldt niet voor een oud standaard diesel busje. Wat mij betreft mogen die stinkende old timers dan ook de milieuzone niet in.
 
Je kan je diesel-auto wel willen verkopen, maar je krijgt er nu geen drol meer voor.
Dure MRB, dure brandstof en in veel milieu-zones kom je niet meer binnen.
Wie wil er nu nog een diesel.....................?
Hier heb ik een collega 3 jaar geleden al voor gewaarschuwd.
Zijn invalide vrouw was overleden.
Dus de aangepaste bus moest eruit. (logisch)
Maar hij had inmiddels een vriendin in Belgie.
Gaat hij een diesel kopen , want hij reed vrij vaak naar Belgie. 8)7:?

Buiten de huidige brandstof prijzen , kon je al weten dat diesel rijden onaantrekkelijk gemaakt zou worden.
Nu gaat het nog eens extra pijn doen door de prijs van de diesel
 
Je kunt ook een sterfhuisconstructie maken, oftewel de voertuigen die je niet meer wil hebben in je land verbieden om nieuw te verkopen.
Dan heb je minder weerstand van de eigenaren.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat oldtimers, ongeacht de brandstof, wel in milieuzones mogen. Ook in Duitsland.
Niet vreemd.
Die oldtimers maken nog geen 1% uit van de negatieve millieu-effecten.
En eigenaren van die oldtimers wonen ook wel eens in een millieu-zone, dan zouden ze deze voertuigen nooit meer uit de garage mogen halen.....
 
Je kan je diesel-auto wel willen verkopen, maar je krijgt er nu geen drol meer voor.
Dure MRB, dure brandstof en in veel milieu-zones kom je niet meer binnen.
Wie wil er nu nog een diesel.....................?
Ik.
Een dieselauto rijdt voor mij nog het aller prettigst.
Alleen kan (en wil) ik dat momenteel niet betalen, en moet ik ook nog wel eens klantmotoren ophalen binnen een milieu zone.
 
De aanschaf van een goedkope dieselwagen tegenwoordig maakt het wellicht toch interessant?
Ik hoor van duitse vrienden dat daar de diesels voor een appel en een ei te koop zijn?
 
Niet vreemd.
Die oldtimers maken nog geen 1% uit van de negatieve millieu-effecten.
En eigenaren van die oldtimers wonen ook wel eens in een millieu-zone, dan zouden ze deze voertuigen nooit meer uit de garage mogen halen.....

Dat laatste geld toch ook voor een auto van 30 jaar oud? Waarom dwing je dan wel om die auto weg te doen, en niet die van 40 jaar oud?
En die 1% vind ik ook een raar argument. Als je iets wil doen dan moet je alles aanpakken wat je kunt, waarom dan 1% laten zitten?

Ik heb niks tegen oldtimers, mijn jongste auto is van 1980. Maar die uitzondering snap ik écht niet.
 
De aanschaf van een goedkope dieselwagen tegenwoordig maakt het wellicht toch interessant?
Ik hoor van duitse vrienden dat daar de diesels voor een appel en een ei te koop zijn?
Maar dan heb ik nog steeds een extra auto nodig om klantenmotoren op te kunnen halen in de milieuzones.
 
Dat laatste geld toch ook voor een auto van 30 jaar oud? Waarom dwing je dan wel om die auto weg te doen, en niet die van 40 jaar oud?
En die 1% vind ik ook een raar argument. Als je iets wil doen dan moet je alles aanpakken wat je kunt, waarom dan 1% laten zitten?

Ik heb niks tegen oldtimers, mijn jongste auto is van 1980. Maar die uitzondering snap ik écht niet.
Nee, die auto's van 30 jaar oud zijn nog vaak youngtimers (zoals mijn eigen V70), en die worden juist nog wel vaak gebruikt om veel kilometers te maken.
 
Dat kan met een volvo van 40 jaar oud ook.
Het zal wel aan mij liggen denk ik, dat is niet zo erg. Ik hoef niet alles te begrijpen in het leven. :P
 
Ik.
Een dieselauto rijdt voor mij nog het aller prettigst.
Alleen kan (en wil) ik dat momenteel niet betalen, en moet ik ook nog wel eens klantmotoren ophalen binnen een milieu zone.
Ik praat ook niet over het rijden zelf.
Voor mijn werk zou ik ook liever diesel rijden dan natuurgas wat je nergens kan tanken.

Verkopen van je diesel NU, dat levert weinig op.
Niemand (bijna?) wil op dit moment nog diesel rijden door steeds meer beperkingen. En dan nu ook nog duur.
Je zegt zelf al dat je soms motor moet ophalen bij iemand binnen de milieu-zone. Dat is al een reden om geen diesel meer te kopen.
 
Dat kan met een volvo van 40 jaar oud ook.
Het zal wel aan mij liggen denk ik, dat is niet zo erg. Ik hoef niet alles te begrijpen in het leven. :P
Klopt. Maar dat het KAN wil nog niet zeggen dat het gebeurd.
De meeste ondernemers die kiezen voor een Youngtimer willen er een van net 15 jaar oud, en met een lage km-stand. Ze zullen zelden kiezen voor een auto van 40 jaar oud, simpelweg teveel risico.
 
Ik praat ook niet over het rijden zelf.
Voor mijn werk zou ik ook liever diesel rijden dan natuurgas wat je nergens kan tanken.

Verkopen van je diesel NU, dat levert weinig op.
Niemand (bijna?) wil op dit moment nog diesel rijden door steeds meer beperkingen. En dan nu ook nog duur.
Je zegt zelf al dat je soms motor moet ophalen bij iemand binnen de milieu-zone. Dat is al een reden om geen diesel meer te kopen.
Klopt, en dat is dan ook de reden waarom ik toen de keuze gemaakt heb voor de V70 die ik nu nog rij.
Lage km-stand, 15 jaar oud, 2.4 5-cilinder benzine. En meteen na aanschaf LPG laten inbouwen.
 
Ik ook hoor. Maar bij oldtimers zit een lobby waarschijnlijk en eigenaren met poen. Dat geldt niet voor een oud standaard diesel busje. Wat mij betreft mogen die stinkende old timers dan ook de milieuzone niet in.
Volgens mij is het veel waarschijnlijker dat die oldtimers per jaar maar 1500 kilometer of minder maken en daardoor toch al marginaal meetellen in de gehele vervuiling.
 
Aantal jaren geleden met mijn oldtimer, geen sticker want de TüV geeft ze op mijn kenteken niet uit, Münster ingereden en aangehouden…..dacht shit zal wel een bekeuring opleveren maar nee, gelukkig wilden de agenten de mijne ‘gewoon’ even verder bekijken…. _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Terug
Bovenaan Onderaan