Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vreemd vind ik dat niet. Als je iets wilt verbeteren kun je niet eeuwig uitzonderingen blijven maken. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het met motoren zo'n vaart niet gaat lopen. Uiteindelijk natuurlijk wel, maar er zijn niet zoveel motoren en de winst is dus echt marginaal.Ik bedoel, dat het goed mogelijk is dat men fossiel (benzine) gaat verbieden afhankelijk van en volgens de euro normering., oldtimer of niet...
Heilige huisjes als oldtimers kunnen wel eens geschrapt worden met een pennenstreek, oldtimer leeftijd is al eens verzet van 25 naar 40 jaar.
Het afschaffen van die regelingen kan zo maar worden aangewend
Wat voor tank heb je wel niet op je motor?
Vreemd vind ik niks meer bij deze coalitieVreemd vind ik dat niet. Als je iets wilt verbeteren kun je niet eeuwig uitzonderingen blijven maken. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het met motoren zo'n vaart niet gaat lopen. Uiteindelijk natuurlijk wel, maar er zijn niet zoveel motoren en de winst is dus echt marginaal.
Be my guest. Ik rij gewoon een euro 3 brommert met kat en orginele uitlaat.Vreemd vind ik niks meer bij deze coalitie
Ik zal eens een berichtje richting Robbie sturen over de vreselijk inefficiente en vervuilende motoren , zonder katalysator
Vreemd vind ik dat niet. Als je iets wilt verbeteren kun je niet eeuwig uitzonderingen blijven maken. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat het met motoren zo'n vaart niet gaat lopen. Uiteindelijk natuurlijk wel, maar er zijn niet zoveel motoren en de winst is dus echt marginaal.
Ik ook hoor. Maar bij oldtimers zit een lobby waarschijnlijk en eigenaren met poen. Dat geldt niet voor een oud standaard diesel busje. Wat mij betreft mogen die stinkende old timers dan ook de milieuzone niet in.Je kunt ook een sterfhuisconstructie maken, oftewel de voertuigen die je niet meer wil hebben in je land verbieden om nieuw te verkopen.
Dan heb je minder weerstand van de eigenaren.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat oldtimers, ongeacht de brandstof, wel in milieuzones mogen. Ook in Duitsland.
Hier heb ik een collega 3 jaar geleden al voor gewaarschuwd.Je kan je diesel-auto wel willen verkopen, maar je krijgt er nu geen drol meer voor.
Dure MRB, dure brandstof en in veel milieu-zones kom je niet meer binnen.
Wie wil er nu nog een diesel.....................?
Niet vreemd.Je kunt ook een sterfhuisconstructie maken, oftewel de voertuigen die je niet meer wil hebben in je land verbieden om nieuw te verkopen.
Dan heb je minder weerstand van de eigenaren.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat oldtimers, ongeacht de brandstof, wel in milieuzones mogen. Ook in Duitsland.
Ik.Je kan je diesel-auto wel willen verkopen, maar je krijgt er nu geen drol meer voor.
Dure MRB, dure brandstof en in veel milieu-zones kom je niet meer binnen.
Wie wil er nu nog een diesel.....................?
Niet vreemd.
Die oldtimers maken nog geen 1% uit van de negatieve millieu-effecten.
En eigenaren van die oldtimers wonen ook wel eens in een millieu-zone, dan zouden ze deze voertuigen nooit meer uit de garage mogen halen.....
Maar dan heb ik nog steeds een extra auto nodig om klantenmotoren op te kunnen halen in de milieuzones.De aanschaf van een goedkope dieselwagen tegenwoordig maakt het wellicht toch interessant?
Ik hoor van duitse vrienden dat daar de diesels voor een appel en een ei te koop zijn?
Nee, die auto's van 30 jaar oud zijn nog vaak youngtimers (zoals mijn eigen V70), en die worden juist nog wel vaak gebruikt om veel kilometers te maken.Dat laatste geld toch ook voor een auto van 30 jaar oud? Waarom dwing je dan wel om die auto weg te doen, en niet die van 40 jaar oud?
En die 1% vind ik ook een raar argument. Als je iets wil doen dan moet je alles aanpakken wat je kunt, waarom dan 1% laten zitten?
Ik heb niks tegen oldtimers, mijn jongste auto is van 1980. Maar die uitzondering snap ik écht niet.
Ik praat ook niet over het rijden zelf.Ik.
Een dieselauto rijdt voor mij nog het aller prettigst.
Alleen kan (en wil) ik dat momenteel niet betalen, en moet ik ook nog wel eens klantmotoren ophalen binnen een milieu zone.
Klopt. Maar dat het KAN wil nog niet zeggen dat het gebeurd.Dat kan met een volvo van 40 jaar oud ook.
Het zal wel aan mij liggen denk ik, dat is niet zo erg. Ik hoef niet alles te begrijpen in het leven.
Klopt, en dat is dan ook de reden waarom ik toen de keuze gemaakt heb voor de V70 die ik nu nog rij.Ik praat ook niet over het rijden zelf.
Voor mijn werk zou ik ook liever diesel rijden dan natuurgas wat je nergens kan tanken.
Verkopen van je diesel NU, dat levert weinig op.
Niemand (bijna?) wil op dit moment nog diesel rijden door steeds meer beperkingen. En dan nu ook nog duur.
Je zegt zelf al dat je soms motor moet ophalen bij iemand binnen de milieu-zone. Dat is al een reden om geen diesel meer te kopen.
Volgens mij is het veel waarschijnlijker dat die oldtimers per jaar maar 1500 kilometer of minder maken en daardoor toch al marginaal meetellen in de gehele vervuiling.Ik ook hoor. Maar bij oldtimers zit een lobby waarschijnlijk en eigenaren met poen. Dat geldt niet voor een oud standaard diesel busje. Wat mij betreft mogen die stinkende old timers dan ook de milieuzone niet in.
Klopt. Er zijn meerdere redenen. Alleen het oldtimer park is natuurlijk steeds moderner aan het worden ook. Genoeg mensen die wel wat kilometers met een oldtimer maken.Volgens mij is het veel waarschijnlijker dat die oldtimers per jaar maar 1500 kilometer of minder maken en daardoor toch al marginaal meetellen in de gehele vervuiling.