en je voorvorkpoten iets meer door laten steken is niet een optie?
Veervoorspanning?
Dat de veervoorspanning ook wel eens te strak wordt gezet.veervoorspanning zorgt voor je balans, of bedoel je dat je die dan ook aan moet passen?
Misschien is de vraag al gesteld, maar ik krijg het niet gevonden. Ik heb op mijn R1 pilot powers liggen, de achterband is aan vervanging toe. Nu hoor ik goede verhalen over de Dunlop Sportsmarts en wil ik die wel eens proberen.
Kan ik een Dunlop Sportsmart achterband in combinatie met een Michelin Pilot Power gebruiken? Dat het kan weet ik, maar is het aan te raden?
De 170 is in alle omstandigheden de betere keuze gezien jouw velgmaat (5 Inch). De 180 past, maar heeft op het uiterlijk na geen voordelen.....Dunlops zijn wel beter in de regen? Is wel belangrijk, moet altijd overal geraken, regen of niet, en dan wil ik liefst wat grip...Ga die bandjes eens bekijken, alvast bedankt!
edit: ik heb tevens een 170 achter ipv 180 laten omleggen vorige keer, gebruikte niet het volledige gebied (nu net, meer heb ik dus niet echt nodig) omdat de dealer zei dat het iets meer grip gaf. Klopt dit eigenlijk, of kan ik evengoed terug een 180 omleggen?
edit2: bij koud weer (lees: vrieskou) is de roadsmart dan nog steeds een goede keuze?
Het eerste deel ben ik met je eens. Het tweede deel is "ietsje" overdreven.....Nee, niet aan te raden. Banden hebben een compleet verschillend karakter. Sommige zullen het niet merken maar die merken het verschil ook niet tussen een autoband voor en een supercorsa achter......
Heb ik al i.c.m. een superbikestuur.en je voorvorkpoten iets meer door laten steken is niet een optie?
Zoals het is reed ik genoeg supersports zoek in de Eifel.Veervoorspanning?
Heb ik al i.c.m. een superbikestuur.Zoals het is reed ik genoeg supersports zoek in de Eifel.
Het zou wellicht iets beter kunnen maar ik betwijfel dat het iets uitmaakt in het gevoel t.o.v. de MPR2 met de huidige instelling.
Goede avond,
Ik heb een Continental Road Attack 2 op m'n motor, en die vertoond al sinds hij erop zit (8 a 9.000 km) een vrij vreemd slijtage patroon, hiervoor had ik een pilot power en die had nergens last van. Het is ook alleen maar aan de rechterkant en over heel de lengte van de band.
Weet iemand wat deze slijtage kan inhouden?
bij voorbaat dank
[afbeelding]
edit: de band loopt helemaal vrij, heb ik gecontroleerd
Goede avond,
Ik heb een Continental Road Attack 2 op m'n motor, en die vertoond al sinds hij erop zit (8 a 9.000 km) een vrij vreemd slijtage patroon, hiervoor had ik een pilot power en die had nergens last van. Het is ook alleen maar aan de rechterkant en over heel de lengte van de band.
Weet iemand wat deze slijtage kan inhouden?
bij voorbaat dank
[afbeelding]
edit: de band loopt helemaal vrij, heb ik gecontroleerd
Stuur even een mailtje met foto naar continental ......
Continental USA
en dan de onderste keuze volgen ( technische vragen)
Het kan geen rand van een andere compound zijn omdat ze bij conti anders werken....
volgende keer 8 à 9000 kilometer eerder aan de bel trekken
klopt, ze hebben continuous compound, ik weet alleen niet of het te voelen is, maar als ik m'n nagel in het rubber zet voelt het in het midden hetzelfde als aan de rand.
Ik denk dat ik ze binnenkort toch vervang ivm met circuit dag.
ik wou dan diablo rosso 2 nemen, ze zijn wat goedkoper, en ik heb toch een mentale blokade bij sport-tour banden dus dan maar weer sport bandjes
Hier ook een vraag:
Ik rijd nu met Diablo Rosso, en heb in een opwelling een nieuw setje Pilot Powers 2ct gekocht. (prijs was goed).
Nu heb ik laatst op assen gereden, en ga binnenkort naar Spa voor de eerste keer. Ik rijd geen snelle ronde tijden, rij voornamelijk in de langzaamste groepen. (assen rond de 2.25 de eerste keer).
Nu krijg ik te horen dat die 2ct's geen goede banden zijn voor op 't circuit of op warme dagen. Dat ze gaan smeren e.d.
Echter aan de andere kant wordt mij verteld dat ik daar nog lang niet hard genoeg voor rijd.
Nu weet ik niet wat waar is, want voor op straat hoor ik bijna alleen maar lof over de banden
Dus ik twijfel nu of ik ze weg zal doen en een setje rosso corsa haal, of zelfs supercorsa sc2 (ik rij in de regen sws niet).
Het gaat over me 600cc straatfiets trouwens.
Op warme dagen gaan die Powers wel erg hard weet ik uit ervaring. Ook 2.25 op CPZ.Dat smeren heb je pas rond de 2 mnuten per rondje, voorlopig kun je nog prima rijden met je banden. Met welke bandenspanning heb je op het circuit gereden?
Dat smeren heb je pas rond de 2 mnuten per rondje, voorlopig kun je nog prima rijden met je banden. Met welke bandenspanning heb je op het circuit gereden?
Op warme dagen gaan die Powers wel erg hard weet ik uit ervaring. Ook 2.25 op CPZ.
Inmiddels zijn weer vier jaar verder, en iedereen in de paddock noemt het Pilot Pipo's.
Dus ik begrijp wel waar het verhaal vandaan komt.
Rosso's gaan veeeeel langer mee.
2.3 voor/achterCPZ heb ik nog nooit gereden, dus geen idee.
In principe rijd ik ook niet regelmatig op 't circuit.
de michelin kan je hoger in spanning rijden, scheelt overvloedige warmte in je band en dus ook later pas smeereffecten.
CPZ is ongeveer 4 seconden langzamer per rondje vergeleken met Assen, dus 4 seconden bij je Assen tijd en je weet ongeveer je mogelijkheden op CPZ.
Voor Zolder is 8-9 seconden van je Assen tijd afhalen om te vergelijken
Ok
Maar het zou niet een dusdanig risico moeten zijn voor me?
Er zijn natuurlijk nooit garanties.
Waarom geen conti sport-attack?
rij je ze wel met 2,5V en 2,9 A