Sorry, ik ben klaar met discussieren met deze persoon. Wat we ook schrijven, hij legt het toch anders uit.......
Wat betreft bandencombinatie...heb goede ervaringen op zowel droog als nat met een Honda Hornet 900 cc.
Voorband Conti Road Attack 2, Achterband Pirelli Angel ST.
De achterband was aan vervanging toe, zou eerst een Conti worden, maar toen las ik in een test dat
deze nogal slijtgevoelig is. Toen maar de Pirelli gekozen, want die zou ongeveer dezelfde rij-eigenschappen moeten hebben (daar dus wel op gelet). Blijkt inderdaad prima te gaan.
Ik vraag me af of het verstandig is om in de OP straatbanden te adviseren voor circuit gebruik. Ik vind het geen goed idee om met straatbanden op het circuit te rijden. Straatbanden hebben een laag temperatuurvenster en zijn hierdoor eigenlijk ongeschikt voor circuitgebruik, iig bij droogweer. Een advies geven over bandenspanning is ook lastig, gezien de verschillen per fabrikant. Het advies om bij Dunlop banden standaard de bandenspanning te verlagen is niet juist. In zo’n geval is het beter te vermelden om welk typen banden het gaat.
Ach, mensen die echt op een circuit gaan boenderen rijden toch op circuitbanden en weten wat ze willen. De mensen die het advies in dit topic nodig hebben, zullen geen Rossi's zijn en zijn ook op een circuit heel prima af zijn met sport(/tour)banden. Kwa bandenspanning heb je wel gelijk, het gaat niet op voor alle Dunlop banden, eigenlijk alleen de nieuwste generatie. Maar goed, een beetje een foolproof richtlijn is altijd handigIk vraag me af of het verstandig is om in de OP straatbanden te adviseren voor circuit gebruik. Ik vind het geen goed idee om met straatbanden op het circuit te rijden. Straatbanden hebben een laag temperatuurvenster en zijn hierdoor eigenlijk ongeschikt voor circuitgebruik, iig bij droogweer. Een advies geven over bandenspanning is ook lastig, gezien de verschillen per fabrikant. Het advies om bij Dunlop banden standaard de bandenspanning te verlagen is niet juist. In zo’n geval is het beter te vermelden om welk typen banden het gaat.
Als laatste wil ik nog even zeggen dat er meer mensen gevaarlijk doen om op de openbare weg met semi-circuitbanden te gaan rijden, aangezien het temperatuurvenster dan vaak hoger ligt dan er feitelijk gehaald wordt en zodoende meer gevaar lopen vanwege te weinig grip, dan een waarschuwende band omdat deze te heet op het circuit wordt.
Er is nagenoeg wel iedere dag een circuitdag op Zandvoort en Assen.Ik vraag me af of het verstandig is om in de OP straatbanden te adviseren voor circuit gebruik. Ik vind het geen goed idee om met straatbanden op het circuit te rijden. Straatbanden hebben een laag temperatuurvenster en zijn hierdoor eigenlijk ongeschikt voor circuitgebruik, iig bij droogweer.
Er is nagenoeg wel iedere dag een circuitdag op Zandvoort en Assen.
En zeker 80% van de deelnemers in de gemiddeld vijf groepen x 25 deelnemers staat op doodnormale straatbanden.
Geen probleem. Deze combinatie heb ik al tientallen keren gemonteerd, en gaat gewoon goed. Het is niet optimaal, maar goed genoeg totdat de BT021 ook vervangen wordt.hallo allemaal!,
op het moment ben ik op zoek naar een nieuwe achterband. ik ben uitgekomen bij een roadsmart van dunlop. alleen nu is mijn vraag. op mijn voorwiel heb ik een bridgestone 021f zitten. in hoeverre heeft dit effect op elkaar. is dit een combi die werkt? ik vervang mijn bt020R .
de motor waar het onder komt te zitten is een suzuki gsx 650f.
@JanB
duidelijke uitleg waar ik me volledig kan in vinden. Echter... kan je me uitleggen waarom mijn setje diablo's totaal niet bevielen, dewelke volgens de fabrikant altijd samen moeten gebruikt worden omdat het ontwerp van voor en achterband voor elkaar ontwikkeld zijn. En als ik deze achteraan liet vervangen door een pilot power liep de motor ineens als op rails. Je hebt het over loterij, wel volgens mij spelen de fabricanten eveneens mee met de loterij en willen ze de mensen doen geloven dat hun combinatie de beste is.
onze vriend 2712 krijgt veel commentaar op zijn stellingen en meningen maar hij slaat wel de nagel op de kop. Ook ik heb al ondervonden (op alle vlakken en niet enkel op banden) dat je een hoop papagaaien bij elkaar kan laten zeggen wat je wil, zolang je het maar lang genoeg herhaald.
klopt weer voor geen meter metJe hebt een paar uitstekende nike hardloopschoenen, en een paar van bommel nette schoenen. met beide paar schoenen heb je nergens last van.
Doe nu eens een nike hardloopschoen links aan en een van bommel nette schoen rechts, wedden dat je problemen krijgt ????
Echt :
[afbeelding]
Volgens mij gaat het meer om de grip van elke band, kortom komt het erop neer dat je liever meer grip met je voorband hebt dan met je achterband.
De keuze welke glijd eerst.
Of met dezelfde types voor en achter dan heb je dit probleem niet.
Ik denk dat we allemaal 2712 zijn verhaal wel snappen maar dat word hier niet echt bedoeld.
Denk ik hoor, en misschien (hoop ik, anders sta ik voor lul) papegaaien de meesten me nu na.
niet elke achterband met meer grip kan probleemloos bij een voorband met minder grip, je moet ook rekening houden met de opbouw van de band. maar daar zijn al een paar pagina's dicussie aan besteedt .
Hoi alwetenden,
vanuit de OP kan ik opmaken dat een pilot power voor en een road2 achter (beiden Michelin) geen probleem is dus
niet elke achterband met meer grip kan probleemloos bij een voorband met minder grip, je moet ook rekening houden met de opbouw van de band. maar daar zijn al een paar pagina's dicussie aan besteedt .
Tja als je alleen maar in je eigen wereldje leeft dan denk je dat.Dat is 2 x
Dat zei ik.
Het was een vraagwaarom de
ik ondervond toch een wereld van verschil tussen een bt16 en een exp tourance, en ja betere grip van de all-road op asfalt bij nat.Idd. Ik snap 2712 grotendeels ook wel.
Hoe vaak je bv mensen over het al dan niet snel opwarmen van straatbanden en tegenvallende grip van merk X praten op toerfietsen met minstens 3cm schaamrand.Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar dat is geen reden voor dit soort kinderachtige reacties.
Je probeert iemand iets duidelijk te maken, maar snapt volgens mij niet helemaal wat 2712 bedoelt.
Aangezien nette stappers niet alleen van ander materiaal zijn, maar ook totaal anders van vorm. Dat komt meer in de buurt van een discussie over vierkante en ronde banden o.i.d. (Dan had je de vergelijking Nike en Reebok moeten maken ofzo).
Zelf rij ik overigens liever ook niet met 2 verschillende merken/type banden, maar dat is mentaal.
Wat ik me afvraag: merken de meesten hier echt veel verschil tussen de verschillende merken? Ik heb het volgende onder de blade gehad: set Bridgestone BT014, set Pirelli Diablo, set Michelin PP2CT en een combi van Diablo voor en MPP 2ct achter, maar echt enorme verschillen heb ik nooit gemerkt eerlijk gezegd.
Tja als je alleen maar in je eigen wereldje leeft dan denk je dat.
Laatste keer op Zandvoort geen ene slick gezien, beste was SC2, maar meerendeel Powers en BT016. Daarvoor op Assen een enkele ONK en ZACer die meetrainden op een reguliere circuitdag. Waren samen met Barry Veneman op bijna ene hand te tellen.