Hebben ze eindelijk de regenkwaliteit onder controle, leveren ze het nog harder in op het slijtage vlak. Het is maar kort genieten met die 16 pro...
danny1 in "Wie heeft er hier ervaring met de nieuwe..."
Ik heb in dit topic gevraagd om te argumenteren, om mij en de rest van het forum uit te leggen waarom ik het mis heb, geen deftig antwoord.
Ik heb op het internet gezocht naar een onafhankelijke argumentatie over het waarom, niet gevonden.
Ik sta zoals de meeste mensen (hopelijk) altijd open voor nieuwe dingen en om mijn eigen kennis bij te schaven maar ik neem dus helemaal niets zomaar aan, zeker niet van papegaaien, zelfs niet in een volle kooi. Een papegaai kun je namelijk alles laten zeggen, als je het maar voldoende herhaalt.
Als een band maar rond en zwart is toch?
Ik heb in dit topic gevraagd om te argumenteren, om mij en de rest van het forum uit te leggen waarom ik het mis heb, geen deftig antwoord.
Ik heb op het internet gezocht naar een onafhankelijke argumentatie over het waarom, niet gevonden.
Ik sta zoals de meeste mensen (hopelijk) altijd open voor nieuwe dingen en om mijn eigen kennis bij te schaven maar ik neem dus helemaal niets zomaar aan, zeker niet van papegaaien, zelfs niet in een volle kooi. Een papegaai kun je namelijk alles laten zeggen, als je het maar voldoende herhaalt.
klopt weer voor geen meter metZoals jij het stelt ben ik het daar volledig mee eens en volg ik volledig.
Alleen zie ik geen reden tot onvoorspelbaar gedrag. je kunt verwachten van een onderdeel dat het presteert zoals de fabrikant dat beschijft, een band x op de voorvork gaat band y op de achteras niet anders doen presteren en vice versa. Hij wordt er niet beter van, ook niet slechter.
Zoals jij het stelt ben ik het daar volledig mee eens en volg ik volledig.
blabla en toch is het niet zo.
Ik denk dat hij wat moeite heeft met de titel. Het grote ALWETENDE bandentopic.wat snap je nu niet?
het KANproblemen geven, dat betekent dat je niet 100% zeker bent dat het geen problemen geeft.
Goede poging hoor.Dan geef ik het op.
@JanB
duidelijke uitleg waar ik me volledig kan in vinden. Echter... kan je me uitleggen waarom mijn setje diablo's totaal niet bevielen, dewelke volgens de fabrikant altijd samen moeten gebruikt worden omdat het ontwerp van voor en achterband voor elkaar ontwikkeld zijn. En als ik deze achteraan liet vervangen door een pilot power liep de motor ineens als op rails. Je hebt het over loterij, wel volgens mij spelen de fabricanten eveneens mee met de loterij en willen ze de mensen doen geloven dat hun combinatie de beste is.
onze vriend 2712 krijgt veel commentaar op zijn stellingen en meningen maar hij slaat wel de nagel op de kop. Ook ik heb al ondervonden (op alle vlakken en niet enkel op banden) dat je een hoop papagaaien bij elkaar kan laten zeggen wat je wil, zolang je het maar lang genoeg herhaald.
@JanB
duidelijke uitleg waar ik me volledig kan in vinden. Echter... kan je me uitleggen waarom mijn setje diablo's totaal niet bevielen, dewelke volgens de fabrikant altijd samen moeten gebruikt worden omdat het ontwerp van voor en achterband voor elkaar ontwikkeld zijn. En als ik deze achteraan liet vervangen door een pilot power liep de motor ineens als op rails. Je hebt het over loterij, wel volgens mij spelen de fabricanten eveneens mee met de loterij en willen ze de mensen doen geloven dat hun combinatie de beste is.
onze vriend 2712 krijgt veel commentaar op zijn stellingen en meningen maar hij slaat wel de nagel op de kop. Ook ik heb al ondervonden (op alle vlakken en niet enkel op banden) dat je een hoop papagaaien bij elkaar kan laten zeggen wat je wil, zolang je het maar lang genoeg herhaald.
ik denk dat Super Blackbird daar misschien antwoord op kan geven.
Mijn idee, misschien is de diblo qua karkas een stuk harder en jouw motorfiets achter veringstechnisch niet super..... dan moet vanwege de harde band alles uit je vering komen... Dat kan voor jou slecht uitpakken. Nu neem je een band met een zacht karkas en dan hoeft de vering niet alles te doen en hoppa, jij tevreden ( tis maar een redenatie m.b.t. jouw probleem...ik ben niet alwetend....
Je hebt mogelijk een punt.
Pirelli en Metzler zijn één pot nat. Al heb ik nooit Pirelli gereden, van Metzler weet ik dat het over het algemeen een behoorlijk stijve band is. Dat kan problemen geven met een stevig afgeveerde motor, bv. stempelen in een bocht. Dat kan nog worden verergerd als de motor een één of tweecilinder is. Ook weer een factor die een rol kan spelen.
Ik had m'n Fazer voorzien van een stuk strakkere vering. Dat speelde dan weer op met de BT020 waar ik toen op reed, erg gevoelig voor richels en stempelen in bochten. Setje MPP's er op en de motor leek wel een transformatie te hebben ondergaan....
let wel, het KAN.
Vandaar ook mijn benaming "mogelijk een punt"......
Zeker weten kun je dat ook niet, ik weet niet hoe de motor van TRM is afgeveerd en al helemaal niet hoe hij zaken als wegligging en sturen aanvoelt. Ik weet zelfs niet of hij z'n bandenspanning regelmatig controleert of wat hij voor druk gebruikt.
Oh.... hij heeft ws. een T-Max? Bij een scooter ligt dat al helemaal anders, de voorband krijgt bv. veel minder druk als bij een motor.
Nee, volgens mij zijn Michelin en Conti totaal andere fabrikanten. Ze gebruiken toevallig beide een wat slapper karkas, da's alles.
TRM kan sowieso beter eens naar zijn vering laten kijken of af laten stellen.... bijvoorbeeld HK of Hyperpro om er even twee te noemen
Ik heb in dit topic gevraagd om te argumenteren, om mij en de rest van het forum uit te leggen waarom ik het mis heb, geen deftig antwoord.
Ik heb op het internet gezocht naar een onafhankelijke argumentatie over het waarom, niet gevonden.
Ik sta zoals de meeste mensen (hopelijk) altijd open voor nieuwe dingen en om mijn eigen kennis bij te schaven maar ik neem dus helemaal niets zomaar aan, zeker niet van papegaaien, zelfs niet in een volle kooi. Een papegaai kun je namelijk alles laten zeggen, als je het maar voldoende herhaalt.
Maar dat is gek... Silica zorgen voor levensduur, en tevens natte grip. Gewoon veel van dat spul gebruiken en Bridgetone heeft spontaan fatsoenlijke banden, maar dat is het blijkbaar niet... Misschien dat de Sportsmart qua rijeigenschappen net iets gepasseerd is door de BT016pro, maar als die met 3.000km op is hoef ik hem alsnog niet te hebbenZo zie je dat Bridgestone er nog steeds niet helemaal uit is.
Natuurlijk kan een fabrikant een band maken die zich uitstekend gedraagt bij nat weer, gewoon zacht rubber gebruiken en een geschikt profiel.
De truc is dan het compromis met de levensduur van de band te vinden, zoals Michelin en Dunlop dat wel hebben gevonden.
Vreemd. Ik kan onderbouwen wat ik zeg over die verschillende banden, het bestaat volledig uit algemeen bekende feiten en een stuk logica.
Jij en 2712 zijn het daar mee eens, maar dan toch ook weer niet (??). En op basis daarvan beschuldig je me van napapegaaien? Iemand als Super Blackbird weet zonder twijfel véél meer over banden dan ik of de meesten van ons bij elkaar en ook die "papegaait" maar wat?
Dat mag je uiteraard vinden, maar dán verwacht ik wel enige onderbouwing......
Overigens: waar jij het over hebt met die Diablo's is doodeenvoudig "gevoel". Sommige mensen vinden de ene band of combinatie nu eenmaal prettiger onder hun motor dan een andere band of combi. Dat heeft vrijwel zeker niets te maken met de set op zich of de manier waarop de fabrikant die heeft samengesteld, maar eerder met jou.
Ik had hetzelfde met een setje OEM Metzlers onder m'n Fazer 1000. Ik vond het vreselijke banden, geen grip en ze boden geen enkel vertrouwen. Anderen waren daar dan weer verbaasd over, die merkten niets.... al heb ik heel wat commentaren gelezen van mensen die ze ook slecht vonden.
Ik heb jaren gereden met MPR2's. Ik merk wel dat ze een tikje bewegen in bochten (slap karkas), maar vertrouw ze qua grip volledig. Een maatje van me schrok zich de neten toen hij op MPR2's reed en zei dat hij ze nooit meer wilde hebben.....
Jezus mina. Wil het er nou gewoon niet in dat NIEMAND, op jou na, het hier heeft over uberhaupt het gedrag van de banden zelf? Het ENIGE wat we zeggen is dat we niet kunnen voorspellen hoe de combinatie gaat rijden en dat NOEMEN we onvoorspelbaar. Prima, noemen we het voor speciale mensen zoals jij 'moeilijk-te-voorspellen', zijn wel veel letters maar je moet het een beetje begrijpelijk houden heah. "Onvoorspelbaar" blijkt lastig uit te leggen aan iemand zo bijzonder als jij. Wat we al niet voor je over moeten hebben.Zoals jij het stelt ben ik het daar volledig mee eens en volg ik volledig.
Alleen zie ik geen reden tot onvoorspelbaar gedrag. je kunt verwachten van een onderdeel dat het presteert zoals de fabrikant dat beschijft, een band x op de voorvork gaat band y op de achteras niet anders doen presteren en vice versa. Hij wordt er niet beter van, ook niet slechter.
Maar dat is gek... Silica zorgen voor levensduur, en tevens natte grip. Gewoon veel van dat spul gebruiken en Bridgetone heeft spontaan fatsoenlijke banden, maar dat is het blijkbaar niet... Misschien dat de Sportsmart qua rijeigenschappen net iets gepasseerd is door de BT016pro, maar als die met 3.000km op is hoef ik hem alsnog niet te hebben
Sorry, ik ben klaar met discussieren met deze persoon. Wat we ook schrijven, hij legt het toch anders uit.......Mijn idee, misschien is de diblo qua karkas een stuk harder en jouw motorfiets achter veringstechnisch niet super..... dan moet vanwege de harde band alles uit je vering komen... Dat kan voor jou slecht uitpakken. Nu neem je een band met een zacht karkas en dan hoeft de vering niet alles te doen en hoppa, jij tevreden ( tis maar een redenatie m.b.t. jouw probleem...ik ben niet alwetend....
ik denk dat Super Blackbird daar misschien een beter antwoord op kan geven.
Was helemaal niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, dat van het papagaaien was dan ook een algemene opmerking, en zoals je kan lezen was dat zelfs niet specifiek op dit bandentopic bedoelt maar dit is nu eenmaal een eigenschap van de mensen in het algemeen.
Verder vind ik je bijdrage waardevol om te lezen, een forum dient ten slotte om te discussieren en van elkaar bij te leren, dus voel je aub niet persoonlijk aangesproken.
Om verder te antwoorden, ik rij nu inderdaad met een motorscooter maar waar ik van spreek dateerd nog van toen ik nog met schakelmotoren reed. Ik twijfel zelfs of de diablo's of mpp in mijn bandenmaat verkrijgbaar zijn, mogelijk wel maar heb het nog niet nagekeken.