het grote 749/999 Ducati topic

En dan ook de originele (rode) luchtgeleiders er weer op! Ik vind zelf dat die carbon luchtgeleiders de lijn van de 749/999 onaanvaardbaar geweld aandoen, maar dat is nogal persoonlijk, geloof ik... ;-)

Mooie fiets!
Mee eensch…of de carbon winglets rood laten spuiten 😎
 
Heeft er hier iemand sliders aan het frame gemonteerd? Zo ja; hoe en welke?
Volgens mij moet je daarvoor in je kuip boren... Niet ideaal. Maar wellicht wel de moeite voor m'n circuit motor.
 
Heeft er hier iemand sliders aan het frame gemonteerd? Zo ja; hoe en welke?
Volgens mij moet je daarvoor in je kuip boren... Niet ideaal. Maar wellicht wel de moeite voor m'n circuit motor.
En anders een goedkoop (met evt schade) setje zijkuipen kopen waar je lachend een paar gaten in boort.
 
Welk merk is het ruitje van?
Ik durf het niet te zeggen. Er staat nergens een merkje op oid. Hij zat op de motor toen ik hem kocht, maar ik heb hem vrijwel meteen vervangen door een MRA helder ruitje. Ik houd niet zo van de smoke ruitjes, vandaar.
Kwalitatief wel een goed en stevig ding, en zonder beschadigingen.

Maar hij is voor het eerste type 999/749, en volgens mij heb jij een tweede type. Daar past ie niet op!
 
Ben geen fan van frame sliders. als je goed valt weet je zeker dat het frame krom is en het karter kapot scheurt bij de voorste motorbout. Beter zijn een paar goede voetsteps en voorvork doppen op de vooras en ook achteras.
 
1704748300359.jpeg


Met ZX nog wat vork.
 
Ik ben vandaag zo handig geweest om mijn 749 gen 1 van de bok te laten vallen. Nu heb ik de volgende onderdelen nodig: remhendel, rempedaal, topkuip, rechterzijpaneel, koppelingsdeksel. Betreft een rood exemplaar. Iemand wat liggen?
 
Dat is wel heel zuur :(
Ik zag een carbon dekseltje op marktplaats (in Wilp), misschien is dat wat?

Heb de originele rearsets en remhendels wel liggen maar die wil ik in elk geval niet los verkopen.. Wellicht als complete set voor een goed bod.
Houd maar in je achterhoofd voor het geval het lastig wordt.

Iemand een idee of je de complete imitatie kuipsets uit China ook in Nederland voor net geld kan krijgen?
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor het meedenken, gelukkig was alleen het uiteinde afgebroken van het rempedaal(en rubber) en deze is los te krijgen voor 40 euro inclusief verzendkosten dus die heb ik maar nieuw besteld. Topkuip en remhendel ook zojuist geregeld, blijft eigenlijk alleen nog rechter zijkuip over.
 
Binnen nu en anderhalve maand heb ik waarschijnlijk een setje over (inclusief schijven en banden afkomstig van een 749 uit 2006). Eerder dit jaar heb ik een set R-velgen kunnen kopen. Eventueel ook een originele monoposto.
Hej Dani26,
Ben jij dit nog steeds van plan?

Grt
 
Hej Dani26,
Ben jij dit nog steeds van plan?

Grt
Goedemiddag,

Ja, dit is nog steeds het plan:). De velgen gaan binnen nu en (ik hoop) twee weken de verkoop. Over de monoposto twijfel ik nog. Dit is afhankelijk van de geboden prijs. Trouwens... het zijn nette origineel zwarte velgen met remschijven en banden (voorband is matig en de achterband is redelijk) Zal ik je op de hoogte houden? Sowieso ga ik eerst alle onderdelen in dit topic aanbieden voordat ze op Marktplaats terechtkomen;).
 
Das andrew.
Gozer uit UK.

Die heeft serieus dik geld erin zitten

Vind de vork alleen te modern.
Wel heel veel oem troep erop en een rs kont, tank en akra:Y
Ik vind die voorvork er juist wel mooi op staan.
In die 2003 reedt Neil Hogdson en Ruben Xaus op de 999F03 daar zat ook al een gasvork in.
Alleen waren die gasreservoirs langer en de vorkpoten goud.
Deze zwarten passen mooi bij de rest van de motor.
Ik vermoedt dat dit het uitlaatsysteem is die op de 749RS van Martin Jessop zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan