Het grote 748,916,996,998 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb alleen geen duc onderhoud geld... :+ aan de gixx kan ik veel zelf doen, dat schijnt bij een duc wat complexer te liggen....
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen wat er bedoeld wordt met het stickertje op de achterbrug voor het afstellen van de ketting?
 
Kan iemand mij vertellen wat er bedoeld wordt met het stickertje op de achterbrug voor het afstellen van de ketting?

Kettinguitslag mag niet meer dan 25mm zijn gemeten met de motor op de jiffy/zijstandaard
chain.png
 
Laatst bewerkt:
Maar ze geven aan, gemeten vanaf de onderkant van de brug? Volgens mij hangt de ketting zo wie zo lager dan 25mm. onder de brug!
Of bedoelen ze dat hij 25mm. vrij mag bewegen?
 
Maar ze geven aan, gemeten vanaf de onderkant van de brug? Volgens mij hangt de ketting zo wie zo lager dan 25mm. onder de brug!
Of bedoelen ze dat hij 25mm. vrij mag bewegen?

25mm vrij bewegen anders slaat hij tegen de achterbrug (plastic bescherming) aan
 
In het boek staat het eerste verhaal. Maar dat het om de afstand tussen buitenkant ketting en kunstof slider aan de onderkant van de achterbrug gaat. Net ff gemeten.
Mijn ketting hangt 4 cm. onder mijn kettinggeleider aan de onderkant. Maar hij heeft na afstellen 2 cm. speling. Maar nu....... Na meerdere malen ketting spannen kun je toch nooit meer uitgaan van wat het werkplaatshandboek zegt: Doordat je steeds meer afsteld, komt je wielas lager te liggen t.o.v. de achterbrug.....dus komt je ketting lager/hoger te hangen en kan je de ketting nooit meer op 25 mm. afstand hangen tenzij deze retestrak staat.....?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen geen duc onderhoud geld... :+ aan de gixx kan ik veel zelf doen, dat schijnt bij een duc wat complexer te liggen....

is ook geen rocketscience. Als je handig bent kun je dat ook wel hoor. Daarnaast heeft Biggelaar een omruilservice waarbij je de speling opmeet per sluiter en het juiste hoedje in het juiste zakje stopt. Aan de hand van je gemeten maten en de meegeleverde hoedjes krijg je weer de perfecte hoedjes teruggestuurd. Monteren op de juiste plek en je kan weer dik 20K doorrijden.

Prijs van dit ruilsysteem valt reuze mee.
 
is ook geen rocketscience. Als je handig bent kun je dat ook wel hoor. Daarnaast heeft Biggelaar een omruilservice waarbij je de speling opmeet per sluiter en het juiste hoedje in het juiste zakje stopt. Aan de hand van je gemeten maten en de meegeleverde hoedjes krijg je weer de perfecte hoedjes teruggestuurd. Monteren op de juiste plek en je kan weer dik 20K doorrijden.

Prijs van dit ruilsysteem valt reuze mee.

Hmmmm dat is wel een mooie service. Wie weet, denk al langere tijd over een 2cil na.
 
Hmmmm dat is wel een mooie service. Wie weet, denk al langere tijd over een 2cil na.

Je begrijpt wel dat wij je volledig onafhankelijk en onbevooroordeeld zullen adviseren om die GSX mooi te stallen en een super de luxe 748-916-996-998 te kopen.
Volledig subjectief natuurlijk, dit advies _O-
 
afgelopen nacht de accu aan de lader gehad en vanavond kwam een maatje van me langs met meet apperatuur. Accu weer op de 748 gezet en de spanning gemeten. alles prima in orde! Dus de startknop nog maar eens ingedrukt om te kijken wat er dan met de spanning ging gebeuren en waarempel, hij startte gewoon in 1 keer weer! Blijven toch wonderlijke fietsen die ducati's :P
Waarschijnlijk is het een massa probleem geweest wat de accu heeft leeg getrokken want bij de aansluiting van de min pool van de accu was het boutje in niet zo'n beste staat meer. Hopelijk blijft het probleem nu weg!
Ben iig weer een gelukkig man! Scheelt weer centjes voor een spanningsregelaar en kan dus mooi volgende week op de ducati naar de clubraces toe :D
 
Laatst bewerkt:
Hey Roel ik heb wel interesse in je Rolly, je hebt hem toen al net voor mijn neus weggekaapt, haha ;)

Oh en mijn broer heeft nog een RVF 400 staan echt een gaaf ding , wel een hoge kilometer stand en er moet wat liefde aan gegeven worden maar de prijs zal er zeker naar zijn!

Hey ssexie, waarschijnlijk blijft de Rolly gewoon. Ergens is het toch zonde om hem weg te doen. Het kost verder geen drol om hem te hebben staan en nu de benzineleidingen weer goed zijn ruikt de woonkamer ook weer ineens een stuk frisser.

Een RVF is echt een gaaf ding. Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren op een 2takt machientje. Een Mito lijkt me wel wat, maar misschien is een 250 (RS,RGV,KR1S) wel meer voor mij. Weet het nog niet.
Eerst toch even wat andere kosten in huis maken voordat het zover is.

Staat die RVF ergens te koop?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan