Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haal die twee relais onder de zadel ff uit elkaar en de contacten schoonmaken. Beetje waterproof schuurpapier en nadien schoonmaken met wasbenzine.

Anders je stekkers nalopen en/of startrelais.....daarna je startmotor verdenken.
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb al gereden met de nieuwe riemen, toen viel hij uit als ik stilstond.
En sindsdien heb ik het probleem.

Ik loop hem nu in gang, dus aan de motor is er niets. Er moet iets zijn die niet wordt bekrachtigd met de elektrische starter.. ik zal eens de startmotor bekijken, als ik die vind :D zal wel ergens bij de batterij zitten zeker. Voltage is behoorlijk laag, 12,05V bij niet draaiend, maar ik heb hetzelfde probleem met startkabels met een draaiende auto..
 
Riemen en elektrisch hebben niets met elkaar te maken tenzij je hebt zitten vrotten aan de bekabeling om de riemen te verwisselen.

Voltage is laag, moet > 13.5V zijn....

Ohja, schiet me te binnen: startbekabeling/massakabel niet in orde.

Ik heb vh voorjaar nieuwere en dikkere bekabeling laten monteren....startmotor fluit het uit.
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens een kettingcover liggen (zonder spatbord eraan)?
Hoeft niet speciaals te zijn, alleen schade vrij :)
 
Ben nog steeds opzoek naar een alu subframe :)

HYbkZqT.jpg
 
Heren,

Vanavond aan het kleppen stellen begonnen van een 2003 998.
Nu heb ik alles opgemeten en 2 shims verwijderd,opener en closer, nu even een vraag voor de kenners, hoe meet ik de closer shim op?
De opener kan ik opmeten,maar moet ik van de closer de gehele hoogte/dikke meten, of moet ik ergens binnenin meten.
Heb boek van LT 4e editie, maar dat kon ik het niet vinden.
De nieuwe shims kan ik doe het beste bij de dealer halen of heeft er iemand nog een ander adres.
Wel mooie techniek zo'n testatretta.

Alvast bedankt
 
Ben opzoek naar deze kleur wielen.
Ik heb ze al in het zwart. Maar ik zoek ze nu dus in het "grijs"
Laat even iets weten als je iets hebt liggen :)

2082_foto5_u2trnry4l8.jpg
 
Goedemiddag!

Ik zelf rij op een 996 en wil graag een bellypan eronder hebben. Echter voor een 996 is deze moeilijk te vinden, dus kwam ik op het volgende idee;

Ik ben nu op zoek naar een linker en rechter lower fairing ( onderste kuipdelen) van een 998 en de daarbij behorende bellypan. Ik wil het liefst geen volledige 998 kuipenset, omdat ik de upper fairing qua uiterlijk niet mooi vind ( te dicht ). Inmiddels heb ik eea afgezocht, zonder resultaat.

hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Dank!

SanZan
 
Ik heb een probleempje met mijn Ducati 748 uit 2001 met termignoni's, ik heb deze nu ongeveer een jaar.
Toen ik hem kocht had hij 25000km nu zitten er inmiddels 31000km's op.
De eerste weken heb ik hem niet meteen op de proefgesteld en na een tijdje rijden merkte ik voor het eerst iets vreemds bij het invoegen op de snelweg.
Bij het invoegen waarop ik op het gas ging reageerde de motor ineens heel vreemd op het gas ik had totaal geen vermogen meer.
Bij volgas ging hij heel langzaam door zijn toeren heen naar boven dit was rond de 5000rpm.
Ik ben toen naar de vluchtstrook gegaan heb de motor uitgezet even gewacht en weer aangezet hierbij was het probleem verholpen en kon ik weer vrolijk doorrijden.

Een weekje hierna bleek de hoofdcilinder van het hydrualische koppelingssysteem kapot te zijn waardoor ik niet meer kon koppelen.
Ik heb hem toen naar een ducati garage gebracht toen heeft hij een grote beurt gehad(kleppen gesteld, voorste tandwiel vervangen nieuwe riemen bougie's en olie + oliefilter).

In het begin van dit seizoen leek alles prima in orde maar op een gegeven moment kwam de storing weer terug.
Vorige week zondag heb ik het gefilmd misschien dat dat de storing beter te begrijpen is in het filmpje:

Video is hier te vinden:

Ik heb ongeveer een uurtje rondgereden zonder problemen omdat de motor ook koud was heb ik hem niet echt door de toeren heen lopen jagen.
Na een flinke acceleratie treedt het probleem weer op:

Als ik rond de 32e seconden weg rij bij het stoplicht kun je zien dat het klimmen van de toeren stopt bij de 5500 rpm, als deze bij de 7000 rpm komt is het weer OK(gedurende deze seconden heb ik het gas helemaal open staan).
Bij het omhoogschakelen komt hij weer bij de 5500 rpm en klimt het langzaam naar 6000rpm, ik heb toen een paar keer het gas vol open gedraait en weer dicht.
Een versnelling terug schakelen lost het probleem ook niet op, het lijkt er wel op dat het probleem niet voorkomt in zen 1 en N.
Op 1:38 stop ik even en geef ik in de neutraal gas tot over de 7000rpm daarna zet ik hem even uit en weer aan.
Normaal gesproken lost dit het probleem wel op.
Op 2:13 zit ik op volgas tot 2:19 en daarna zet ik de motor weer even uit.
Hierna was de batterij van de camera weer bijna leeg maar en heb eventje een uurtje gepauzeerd en ben toen weer verder gaan rijden.
Nadat ik toen weer opstapte leek het probleem weg te zijn maar toen ik een aantal auto's inhaalde en rond de 11000rpm kwam had ik het probleem wederom...

Ik wil nog even kijken of het alleen voorkomt als ik snel in 1x volgas geef ipv rustig door de toeren heen draai.

Overigens als dit probleem voorkomt lijkt de motor ook heel rijk te lopen veel explosie's in de uitlaat etc.

Ik heb al het eea gelezen op het internet en denk dat het misschien met de TPS te maken kan hebben en wil die gaan doormeten:

BikeBoy.org - Ducati 4V Desmoquattro Non Linear TPS Baseline Adjustment (plus ST3)
BikeBoy.org - Ducati 4V Desmoquattro Non Linear TPS Baseline Adjustment (plus ST3)


Ik denk niet dat het aan de temperatuur ligt omdat het probleem vaak weggaat na het aan en uitzetten van de motor dus eerder sensor ofiets.
Als het met de TPS allemaal goed zit wil ik nog even kijken of ik er uit kom met de diagnose software en DB9 kabeltje of er iets van errorcodes worden gegenereerd.

Heeft iemand andere idee-en waar het mogelijk aan zou kunnen liggen of een vergelijkbaar probleem gehad ?
 
Voor mijn R ben ik opzoek naar deze remschijven met 10mm offset.
Ik heb ze liggen met 15mm offset, maar dat gaat niet passen (zijn van een 748R en 998R).

FCz82CE.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan