Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

18 jan 2006
129
0
38
Eindhoven
www.esmc.nl
#1
Ik heb zitten zoeken maar ik heb nog nergens een topic tegen gekomen waarbij er ook foto's zijn van je aanhanger achter je motor.

Ik krijg veel vragen over wetgeving en wegligging. Ik vind het wel zo leuk als hier ook iets over geschreven wordt. Laat ik maar meteen maar een paar foto's droppen. De eerste foto is bij aankoop in Den Haag. HET ZIET ER NIET UIT.
 

dirk1984

Die hard MF'er
27 okt 2005
270
0
34
Nijkerk
#4
zo'n aanhangwagentje hoe bevestig je die aan je motor? (aan een trekhaak jah dat snap ik maar hoe komt die aan de motor?) is het legaal? en wat kost zo'n bakkie??is misschien wel wat voor de vakantie, wil met duo richting italie met de motor dus zou zeker handig zijn voor tent en kleding enzz ps ik heb een cbf 600
 

4takter

MF veteraan
16 mrt 2003
3.053
0
38
Zeist
#6
Een vriend van mij heeft zelfs een aanhanger voor zijn brommer (nu ingevoerd als motor trouwens) en is daar vaker mee op vakantie geweest. Die had echter maar één wiel, in het midden half verzonken in de kar, dus zal ook wel meer invloed op de wegligging hebben gehad.
 
31 mei 2004
197
0
Rijswijk
#7
deze hangt er bij ons achter, tentje e.d er in en het terras er op.
eerder achter een Goldwing gl 1100 , maar nu achter de Valkyrie.
zijn al een paar keer naar frankrijk en spanje geweest en dat gaat probleemloos
groeten Rein :]

Bijlage: Afbeelding 015.jpg
 
18 jan 2006
129
0
38
Eindhoven
www.esmc.nl
#10
zo'n aanhangwagentje hoe bevestig je die aan je motor? (aan een trekhaak jah dat snap ik maar hoe komt die aan de motor?) is het legaal? en wat kost zo'n bakkie??is misschien wel wat voor de vakantie, wil met duo richting italie met de motor dus zou zeker handig zijn voor tent en kleding enzz ps ik heb een cbf 600
Geen probleem, zelf lassen en op 4 punten vastmaken. Ik heb bestaande punten als handvaten duo, en voetsteunen duo gebruikt. Met 4 bouten is het hele zaakje er af. Stroom gewoon doorlussen naar autostekker achter onder en trekhaak (alles van auto materiaal) is legaal hoeft allemaal niet gekeurd te worden.
In deze bak kan 300 liter en dus een kleine 100kg. Ik heb niks meer op mijn motor meer.
 

dirk1984

Die hard MF'er
27 okt 2005
270
0
34
Nijkerk
#11
klinkt dus wel als een goed idee!! maar de kosten van zo'n karretje? lagt dat hoog? ik zit er wel hard aan te denken!
maar ehh motor met aahanger is dat net als auto met aan hanger?? (80dus?? nee toch?? je merkt toch van zelf wel wanneer ie gaat slingeren?)
 
18 jan 2006
129
0
38
Eindhoven
www.esmc.nl
#12
klinkt dus wel als een goed idee!! maar de kosten van zo'n karretje? lagt dat hoog? ik zit er wel hard aan te denken!
maar ehh motor met aahanger is dat net als auto met aan hanger?? (80dus?? nee toch?? je merkt toch van zelf wel wanneer ie gaat slingeren?)
volgens de wet 80 :Z
bij mij vol 115 en leeg 130 rij ik er mee, daarboven slingert ie. Ik hoor van andere dat als je vol weer harder rijdt de slinger eruit gaat, nog niet geprobeerd.
aanhanger kan van 1300 tot 5000 eurie voor een goldwing kosten ligt er aan welk disign je het wilt. deze is 1300 nieuwprijs, kleiner heb je ook, vaak 1 wieling dat met een kruiskoppeling vast zit.
 

european

Die hard MF'er
26 okt 2003
798
2
Amsterdam
#15
He'leuk een aanhanger topic.
Ik rij vanaf 1982 alleen tijdens de vakantie met een aanhanger om wat van mijn duikspullen mee te kunnen nemen.
Het rijden is goed te doen als je maar rekening houd met het gewicht, ook met de verdeling van het gewicht moet je oppassen.
Je moet wat druk op je kogel houden 10 a 15 kilo is meestal voldoende doe je dat niet dan heb ja de kans dat de aanhanger gaat slingeren.
In 1982 heb ik een Freebird gekocht van de firma Van Veen dat is dezelfde firma
die vroeger kreidlers importeerde en van de Van Veen Wankel motor.
Deze aanhanger had net een snelkoppeling en ik mocht toen met mijn motor op de RAI staan, zoals je ziet zijn er toen folders van gemaakt.
Ik kreeg daarvoor de snelkoppeling gratis.
 

european

Die hard MF'er
26 okt 2003
798
2
Amsterdam
#18
Toen ik deze motor verkocht wilde de nieuwe eigenaar ook wel de aanhanger er bij kopen.
Ik heb er toen zelf maar een gemaakt van hout.

Inde huiskamer
 
18 jan 2006
129
0
38
Eindhoven
www.esmc.nl
#21
het ziet eruit dat de toermaster350 bijna op zijn kont raakt. Geen last van drempels als je die te hard pakt? Ik wel. mijn aanhanger zie eerder hangt er nu mooier achter dan bij de fazer, daar hing ie onder een kleine hoek. Achter de VFR staat ie mooi waterpas.
Als ie leeg is kan die echt springen bij hoogstaande putdekels enz. Ik heb er weinig last van hoor, maar de achterliggers verschieten er van *D .

De afstand tussen achterwiel motor en wiel aanhanger kan te kort zijn zeggen ze.
hoe verder die er vanaf staat, hoe beter het is voor de lijn dat ie er achter ligt. Ik weet trouwens niet welke bandenspanning de 8' bandjes mogen hebben.
 

european

Die hard MF'er
26 okt 2003
798
2
Amsterdam
#22
het ziet eruit dat de toermaster350 bijna op zijn kont raakt. Geen last van drempels als je die te hard pakt? Ik wel. mijn aanhanger zie eerder hangt er nu mooier achter dan bij de fazer, daar hing ie onder een kleine hoek. Achter de VFR staat ie mooi waterpas.
Als ie leeg is kan die echt springen bij hoogstaande putdekels enz. Ik heb er weinig last van hoor, maar de achterliggers verschieten er van *D .

De afstand tussen achterwiel motor en wiel aanhanger kan te kort zijn zeggen ze.
hoe verder die er vanaf staat, hoe beter het is voor de lijn dat ie er achter ligt. Ik weet trouwens niet welke bandenspanning de 8' bandjes mogen hebben.

Als je goed kijkt dan zie je dat de aanhanger niet op de kogel zit en dat die op een standdaard rust, en als ik rij is hij ook waterpas.
Ik mag 4 bar in de highspeed banden doen als het goed is staat dat er op.

 
18 jan 2006
129
0
38
Eindhoven
www.esmc.nl
#23
ik zie dat ik dezelfde bandjes heb, maar met 4 bar stuitert ie dan niet.
er zit er bij mij nu 2 in. De torsievering is maar stijf.

Er zullen toch wel meer mensen een aanhanger hebben? Waar blijven jullie goldwing rijders? O-)