Tsjah, de zoveelste, alleen net even anders.
Op het moment rijd ik op mijn tweede NTV 650. Niet kapot te krijgen, doet het altijd, lekker zuining (tussen 1:19 en 1:26 afhankelijk van je rechterpols). Dat is ook de reden dat ik de motor een tweede keer heb aangeschaft. De eerste heeft 50.000km in 3 jaar tijd gereden met alleen een keer nieuwe olie+filter en een setje remblokken+remvloeistof. Uiteindelijk is die met 190.000km (of 290.000km?) naar Polen gegaan.
Maar goed, eigenlijk is de motor net te klein. Ik zit er nog redelijk op, maar de laatste tijd ben ik wat gaan proefzitten en dan zitten andere motoren toch wel aanzienlijk beter met mijn formaat (1.82m). Iets sportiever mag ook wel, hoewel dat zich meer zou moeten vertalen in weggedrag dan in pk's. Puur vermogen interesseert me voor woon-werk verkeer niet (minimaal 40+).
Eigenlijk was ik al aan het kijken naar een BMW R1100S, maar na wat speurwerk blijken die nogal wat problemen te hebben met de koppeling wat vervolgens een enorm duur geintje is. Nou heb ik laatst op een FJR1300 gezeten, dat zit fantastisch, maar eigenlijk heb ik wel de voorkeur voor een wat lichtere motor. Zeker aangezien ik bijna geen snelweg rijd heeft zo'n 1300cc weinig meerwaarde, terwijl het verbruik aanzienlijk hoger ligt en de motor vervolgens ook minder speels is.
Heeft er iemand nog tips voor een motor die ik wellicht over het hoofd zie?
- cardan
(ik weet het, met ketting krijg je veel meer opties. En voor een hobbymotor vind ik dat geen probleem, maar met woon-werkverkeer wordt zo'n motor na een koude, regenachtige dag in de schuur gezet en ga ik zelf warm douchen. De motor wordt 2x per jaar gewassen en daar houdt het ongeveer mee op)
- brandstofinjectie
- verbruik 1:16
- hoeft geen volledige kuip te hebben; van mijn huidige NTV heb ik het ruitje er ook afgehaald.
- budget; zo dicht mogelijk bij 2500 euro, maar er zit wel wat ruimte in.
Op het moment rijd ik op mijn tweede NTV 650. Niet kapot te krijgen, doet het altijd, lekker zuining (tussen 1:19 en 1:26 afhankelijk van je rechterpols). Dat is ook de reden dat ik de motor een tweede keer heb aangeschaft. De eerste heeft 50.000km in 3 jaar tijd gereden met alleen een keer nieuwe olie+filter en een setje remblokken+remvloeistof. Uiteindelijk is die met 190.000km (of 290.000km?) naar Polen gegaan.
Maar goed, eigenlijk is de motor net te klein. Ik zit er nog redelijk op, maar de laatste tijd ben ik wat gaan proefzitten en dan zitten andere motoren toch wel aanzienlijk beter met mijn formaat (1.82m). Iets sportiever mag ook wel, hoewel dat zich meer zou moeten vertalen in weggedrag dan in pk's. Puur vermogen interesseert me voor woon-werk verkeer niet (minimaal 40+).
Eigenlijk was ik al aan het kijken naar een BMW R1100S, maar na wat speurwerk blijken die nogal wat problemen te hebben met de koppeling wat vervolgens een enorm duur geintje is. Nou heb ik laatst op een FJR1300 gezeten, dat zit fantastisch, maar eigenlijk heb ik wel de voorkeur voor een wat lichtere motor. Zeker aangezien ik bijna geen snelweg rijd heeft zo'n 1300cc weinig meerwaarde, terwijl het verbruik aanzienlijk hoger ligt en de motor vervolgens ook minder speels is.
Heeft er iemand nog tips voor een motor die ik wellicht over het hoofd zie?
- cardan
(ik weet het, met ketting krijg je veel meer opties. En voor een hobbymotor vind ik dat geen probleem, maar met woon-werkverkeer wordt zo'n motor na een koude, regenachtige dag in de schuur gezet en ga ik zelf warm douchen. De motor wordt 2x per jaar gewassen en daar houdt het ongeveer mee op)
- brandstofinjectie
- verbruik 1:16
- hoeft geen volledige kuip te hebben; van mijn huidige NTV heb ik het ruitje er ook afgehaald.
- budget; zo dicht mogelijk bij 2500 euro, maar er zit wel wat ruimte in.
Laatst bewerkt: