Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Leuk ding zo, maar zou je je subframe niet wat aanpassen zodat de achterkant naar beneden gaat? Je wordt nu naar je tank geforceerd en dat moet je niet willen op het circuit.
Daar heb ik een beetje over getwijfeld inderdaad, wilde de kont hoog genoeg hebben i.v.m. de 'lijn' van voorkuip-tank-kontje.

Maar is een klein beetje een vertekend beeld omdat hij achter op de paddockstand staat.

Als ik er op zit vind ik het eigenlijk reuze meevallen, m'n kroonjuwelen werden tijdens mijn kortje proefritje redelijk gespaard...😄
 
Is bij RSZ vrij rijden, dezelfde helm regels en striktheid als bij de RSZ races?
Productiedatum en soort helmsluiting vooral. GT air 3 gaat het om.

En hoe lezen jullie deze zin in het reglement:
De helm mag niet ouder zijn dan 4 jaar en waarvande productie datum niet ouder is dan 4 jaar op moment van aankoop.
Dus 4 jaar geleden een helm hebben gekocht, die al 4 jaar op de plank lag = 8 jaar oude helm is O.K.?
Productiedatum 2016? Lijkt mij beetje vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Is bij RSZ vrij rijden, dezelfde helm regels en striktheid als bij de RSZ races?
Ja
En hoe lezen jullie deze zin in het reglement:
De helm mag niet ouder zijn dan 4 jaar en waarvande productie datum niet ouder is dan 4 jaar op moment van aankoop.
Dus 4 jaar geleden een helm hebben gekocht, die al 4 jaar op de plank lag = 8 jaar oude helm is O.K.?
Productiedatum 2016? Lijkt mij beetje vreemd.
Die nuance heb ik niet eerder gezien. Ik weet alleen dat ze een onbeschadigde Arai helm van een paar jaar oud al afkeuren. 🙄
Edit: er staat “en” dus niet “of”. Met andere woorden moet je verdomd goed opletten dat je geen (nieuwe!) helm koopt die al 1 of 2 jaar oud is want dan kun je er nog korter mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Dus heb ik gister maar een nieuwe gekocht voor komend weekend, productiedatum 2022, dat komt goed. Best bijzonder dat ze daar zo streng op zijn.
 
Dus heb ik gister maar een nieuwe gekocht voor komend weekend, productiedatum 2022, dat komt goed. Best bijzonder dat ze daar zo streng op zijn.
Bij motorsportschool heb ik de organisatie er eens op gewezen dat er iemand rondreed met een ontzettende jaren ‘90 helm. Boeide ze geen reet. Nu is dat weer een andere uiterste, daar vind ik ook wel wat van. Maar hoe RSZ het doet vind ik persoonlijk té.
 
Bij motorsportschool heb ik de organisatie er eens op gewezen dat er iemand rondreed met een ontzettende jaren ‘90 helm. Boeide ze geen reet. Nu is dat weer een andere uiterste, daar vind ik ook wel wat van. Maar hoe RSZ het doet vind ik persoonlijk té.
Klopt helemaal. Al dat keuringsgebeuren is wel relatief. Als ik met m'n eigenbouw kom aankakken kijken ze toch echt anders.
 
Ja

Die nuance heb ik niet eerder gezien. Ik weet alleen dat ze een onbeschadigde Arai helm van een paar jaar oud al afkeuren. 🙄
Edit: er staat “en” dus niet “of”. Met andere woorden moet je verdomd goed opletten dat je geen (nieuwe!) helm koopt die al 1 of 2 jaar oud is want dan kun je er nog korter mee doen.
Dan mag je helm alsnog 4 jaar meegaan. Het is factuurdatum + 4 jaar.
 
12 april vrij rijden RSZ
Ticket voor de fast te koop. Prijs komen we wel uit.

Zieke baby gooit helaas roet in het eten....
Hopelijk de race op 13 april wel rijden :/
 
Jammer dat ik toevallig die dat niet onder m’n werk uit kan, anders had ik hem genomen
 
Ik heb vorig jaar de volgende remblokken geprobeerd (op circuit en straatgebuik):
SBS RST (remde goed, maar was erg snel op)
Brembo SR (remde erg goed, veel bite, goede levensduur, zou ze weer kopen)
EBC EPFA (remde warm erg goed, koud niet goed, voor op straat iets minder ideaal door weinig remkracht bij koud, levensduur wel goed)

EDIT: Was op een RSV4 2016
Ik heb de Brembo SR besteld via Carpimoto. Ben benieuwd hoe dit verhoudt tot de Z04.
 
12 april vrij rijden RSZ
Ticket voor de fast te koop. Prijs komen we wel uit.

Zieke baby gooit helaas roet in het eten....
Hopelijk de race op 13 april wel rijden :/
IMG_5559.jpeg


Hmmm, lastig.
 
Je hoeft niet meer te twijfelen, ticket is al verkocht ;)

Enige voordeel aan dat alles zo snel vol zit; je komt altijd van je kaartje af
Ja dat wel idd. Ik wil 26 augustus nog met Trackdays4All naar Assen, toen ik eenmaal de kalender wist alles vol. Sponsor van me gaat dan rijden, wel leuk om ook ff mee te gaan.
Maar goed, ik sta op de reservelijst. Afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan