Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Mocht er nog iemand dual sinter blokken willen hebben voor de s1000rr Hayes klauwen ik heb nog een setje liggen, wel gebruikt maar echt nog perfect nog 3,7 mm dik.
Voor een Tank benzine €25 of zo ex verzendkosten
Kan en wil je ze vandaag of morgen nog op de bus doen voor mij? ;)
 
Dat afblisteren had ik met wielen wisselen/platte schroevendraaier op de blokken.
Tegenwoordig wat subtieler met de hand of een brede aluminium plaat. :+
Het gaat me niet zozeer om dat afbrokkelen, maar dat het materiaal gesmolten en uitgesmeerd lijkt.
Kleur lijtk op overhitten.. brokkelen daar door misschien ook wel.
Of is er met een bepaal dmiddel gereinigd of olie ingetrokken oid ?
nee dat geloof ik niet. Wellicht eens wat remreiniger maar voor de rest niets.
Zijn ze onder natte omstandigheden gebruikt?
hebben wel een paar natte sessies meegemaakt ja.
 
Nog meer mensen van hier naar Aragon de komende dagen?

Het weer ziet er in ieder geval perfect uit:
1710159157787.png
 
Het gaat me niet zozeer om dat afbrokkelen, maar dat het materiaal gesmolten en uitgesmeerd lijkt.

nee dat geloof ik niet. Wellicht eens wat remreiniger maar voor de rest niets.

hebben wel een paar natte sessies meegemaakt ja.
Ik had deze blokken op een oudere R1, remden geweldig op Zolder. Als experiment heb ik er een dagrit mee gereden, zeg maar 300 km veel kleine weggetjes op relatief hoog tempo….in de regen. Je moet dan de schijven telkens droog/warm maken voordat je remkracht genereert. Daarna waren de blokken ook ‘op’, zwarte smurrie in alle gaten van de schijf en het idee dat het materiaal was gesmolten cq opgelost… misschien dat dat slepen van de natte remmen stoom genereert en dat dat de binding van het materiaal aantast. Nu nieuwe blokken en alleen voor circuit😊
 

Bijlagen

  • 49ceaa09-5367-4908-b1a6-060ae2059de5.jpeg
    49ceaa09-5367-4908-b1a6-060ae2059de5.jpeg
    444,7 KB · Weergaven: 0
Ik heb vorig jaar de volgende remblokken geprobeerd (op circuit en straatgebuik):
SBS RST (remde goed, maar was erg snel op)
Brembo SR (remde erg goed, veel bite, goede levensduur, zou ze weer kopen)
EBC EPFA (remde warm erg goed, koud niet goed, voor op straat iets minder ideaal door weinig remkracht bij koud, levensduur wel goed)

EDIT: Was op een RSV4 2016
 
Dank je wel Zwetje, gebruik nu ook die EBC EPFA's voor de straat of nat circuit. Een vriend gaat dit jaar onderstaande Brembo's proberen.
 

Bijlagen

  • Brembo Racing Herman.jpg
    Brembo Racing Herman.jpg
    141,9 KB · Weergaven: 0
Alcarras was vandaag vast ook mooi, en morgen en zondag. Maar mijn hand doet niet mee.
Wel alles geboekt en het hotel doet ook niet aan geld terug.
22 april Zandvoort is nu het doel. ✊🏻😁

De motor wordt rijklaar gemaakt door Ahnendorp. :]
 
Gister op Zolder was het top. Seizoen goed afgetrapt op een bewolkt maar kurkdroog circuit.
Lekker ingekomen, op naar Assen op 13 april.
Ik zag aan de live timing dat het ook nog behoorlijk druk was. Ik mag over 4 weken voor het eerst.
 
Ik zag aan de live timing dat het ook nog behoorlijk druk was. Ik mag over 4 weken voor het eerst.
Zeker druk. In mijn groepje gewoon volle bak. En de rest zal niet heel veel gescheeld hebben.
Jij over 4 weken ook naar Zolder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan