Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Vrijloop door de klauwen kan ook best verschil in zitten... (heb ook even de GP4RX klauwen gehad en die trekken de zuigers vrij weinig terug)
Met titanium zuigers lopen ze ieeeeeeeeeets zwaarder dan met de OEM zuigers denk ik.
(de 'denk ik' om dat ik ook nieuwe lagers + keerringen heb geïnstalleerd, die zorgen voor het meeste zwaarloop)
Maar ik had ze met de OEM zuigers ook wel érg mooi vrijlopend (lees: ruim 10 rondjes kunnen draaien na een zwieper)
Mmm, met titanium zuigers zwaarder juist? :?

Het wordt er voor mij niet duidelijker op hahaha. Inderdaad had ik lang problemen met die GP4-RX...ook toen ik ze weer opnieuw kocht. Met de originele klauwen was het echter niet veel beter....ook niet nu op de nieuwe fiets. Of komt dat dan weer omdat ze nog nieuw zijn (als ik jouw voorbeeld goed begrijp)? 10 rondjes draaien, gewoon soepel? Dat red ik nooit, dat wiel staat in no-time stil, letterlijk alsof de rem er nog op staat. Misschien dat 2 a 3 rondjes lukt als ik me echt inspan 8)7

Ik wil een vrijer lopend wiel en langer doen met mijn remblokken, (oh ja en meer pk's, minder gewicht, hogere topsnelheid, sneller optrekken, lagere rondetijden, of is dat teveel gevraagd? :+) bij voorkeur nooit fading...please? *O*
 
Laatst bewerkt:
Mmm, met titanium zuigers zwaarder juist? :?

Het wordt er voor mij niet duidelijker op hahaha. Inderdaad had ik lang problemen met die GP4-RX...ook toen ik ze weer opnieuw kocht. Met de originele klauwen was het echter niet veel beter....ook niet nu op de nieuwe fiets. Of komt dat dan weer omdat ze nog nieuw zijn (als ik jouw voorbeeld goed begrijp)? 10 rondjes draaien, gewoon soepel? Dat red ik nooit, dat wiel staat in no-time stil, letterlijk als de rem er nog op staat. Misschien dat 2 a 3 rondjes lukt als ik me echt inspan 8)7

Ik wil een vrijer lopend wiel en langer dan met mijn remblokken, (oh ja en meer pk's, minder gewicht, hogere topsnelheid, sneller optrekken, lagere rondetijden, of is dat teveel gevraagd? :+) bij voorkeur nooit fading...please? *O*
Heel bescheiden wensenpakket als ik het zo zie. Ik zou de sint EN de kerstman even een berichtje doen als ik jou was, dat ga je niet bij een van die twee grapjassen losgepeuterd krijgen :t

Maar even samengevat heb ik wel min of meer hetzelfde lijstje_O- Meer pk's gaan er voorlopig niet komen, minder gewicht is al aan gewerkt, topsnelheid zal wel loslopen, lagere rondetijden gaan er zeker komen. Had nog marge afgelopen seizoen. En ik ga nieuwe schijven maken (zwevend), de oude zijn krom, daarom was ik ook aan het kijken naar die remzuigers, dat ga ik misschien ook eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Volledig of half zwevend maakt wel iéééts uit.. Ga maar na; als de schijf beetje kan bewegen tussen de zuigers heeft dat wel iets effect, maar het is niet de silver bullet.

Mmm, met titanium zuigers zwaarder juist? :?
M'ja, ik heb geen 1-op-1 bewijs, dus het is meer 'anekdotisch'.
Belangrijker/st is om de klauw en keerringen GOED schoon te hebben; en 'ruim' gebruik van ATE remmenvet maakt wel verschil in mijn ervaring.
Zwevende schijven helpt; maar veel meer dan dat kun je niet doen.
Titanium zuigers an sich zal niet zo gek veel schelen. Wat meer scheelt is de oppervlakte ruwheid van de zuiger; lees: hoe goed de keerring grip heeft op de zuiger.
Het wordt er voor mij niet duidelijker op hahaha. Inderdaad had ik lang problemen met die GP4-RX...ook toen ik ze weer opnieuw kocht. Met de originele klauwen was het echter niet veel beter....ook niet nu op de nieuwe fiets. Of komt dat dan weer omdat ze nog nieuw zijn (als ik jouw voorbeeld goed begrijp)? 10 rondjes draaien, gewoon soepel? Dat red ik nooit, dat wiel staat in no-time stil, letterlijk alsof de rem er nog op staat. Misschien dat 2 a 3 rondjes lukt als ik me echt inspan 8)7
"Nieuw", betekent door de fabrikant in elkaar gezet. Dat kan beter, zie boven ;) :Y
:)
(dit is overigens nog met de OEM zuigers)

Ik wil een vrijer lopend wiel en langer doen met mijn remblokken, (oh ja en meer pk's, minder gewicht, hogere topsnelheid, sneller optrekken, lagere rondetijden, of is dat teveel gevraagd? :+) bij voorkeur nooit fading...please? *O*
Dat kan :)
Eventjes bij een MotoGP team gaan buurten, die hebben vast nog wel een setje klauwen over :+
 
Spoiler Alert!

Nah, lees maar lekker zelf :+

Geen idee of hier de info staat die @Basta!! zoekt. Was gewoon om te helpen in de zoektocht naar informatie. Ben verder zelf ook nog steeds benieuwd. Zag wel dat die kosten bij JPB per remklauw zijn, dus ben nog niet helemaal overtuigd of die nou zoveel beter zijn dan die van MCET (tip van @hans zx 10 ), want dat scheelt toch EUR 150+in totaal.

Webshop MCET = EUR 450 incl shipping en btw

Verder geen aandelen. Met beiden geen ervaring. Review van Peter Hickman bij JPB is natuurlijk wel leuk.

Cart - JP Brakes - Ventilated Caliper Racing Pistons = £ 445 incl shipping, exclusief btw dus EUR 600+ in de btw.
Thanks, ik had dat topic nog niet gezien. Ik kan zelf max 3 dagen met een setje blokken doen op dit moment dus business case is een no-brainer.
 
Thanks, ik had dat topic nog niet gezien. Ik kan zelf max 3 dagen met een setje blokken doen op dit moment dus business case is een no-brainer.
Graag gedaan. Het zou overeen kunnen komen. 2-3 dagen met een set SBS Dual Carbon en 5-7 dagen met een set Z04. Althans, met welke blokken rij je nu?

Los van het feit dat je waarschijnlijk een latere, hardere remmer ben dan ik ;)
 
Ik reed Z04, maar nu GPFAX. Allebei ongeveer 3 dagen, komt waarschijnlijk ook omdat ik wat meer kilo's meebreng.
 
Dan ben ik helemaal de minst harde remmer van het stel want de remblokken kunnen wel een evenement of twaalf.
En dan dit jaar nog twee keer onderuit gaan over het voorwiel met remmen en RACE ABS. :+

Ook de compound speelt natuurlijk mee.. gewoon SBS 960 met Brembo T-drive schijven.
En hoe snel je ze vervangt. :?
 
Ja ook, zelfde resultaat. Ook verschillende klauwen geprobeerd, verschillende dikte schijven en rempompen. Het blijft gezeik.
 
Wij wachten op de uitslag. :Y

Trekken jullie de klauw wel pas op het laatste stukje vast met de remdruk er op?
Jazeker, zodat de klauw zich een beetje kan centreren. Of het veel doet weet ik niet, maar met de originele klauwen was het in ieder geval niet nodig, want daar zaten centreerbussen voor in de vorkpoten. Die moesten er echter uit om de Brembo klauwen te monteren dus zonder die bussen doe ik het inderdaad zo. O-)
 
Ik overweeg zelfs van die airducts erop te schroeven, maar geneer me toch een beetje te veel over mijn rondetijden om dat nu al te doen😅
FB_IMG_1693375737007.jpg


Guilty :Y
 
2TheExperience noemt alles in Nederland training en alleen het buitenland staat onder Trackdays. :?
PSX_20231128_134447.jpg
 
Maar in Nederland 0% Trackdays.
2theexp deed al nooit trackdays. Die geven toch alleen instructie op de dagen van RSZ. Voor het trackday stukje moet je bij RSZ Motorsport zijn.

2theexp is sinds afgelopen jaar wel begonnen met trackdays in het buitenland te organiseren volgens mij, met al dan niet instructie erbij.
 
2theexp deed al nooit trackdays. Die geven toch alleen instructie op de dagen van RSZ. Voor het trackday stukje moet je bij RSZ Motorsport zijn.

2theexp is sinds afgelopen jaar wel begonnen met trackdays in het buitenland te organiseren volgens mij, met al dan niet instructie erbij.
Hier was ik inderdaad benieuwd naar.
Moest me nog even inlezen morgen maar heb af en toe wat geheugenverlies.

De afgelopen jaren vooral veel via MSL gedaan, eens in de vijf jaar Trackdays4All en sinds dit jaar ook een aantal keren Racecracks en twee Belgische organisaties er bij.

2theexp om die reden al eerder genegeerd.
Wat ik er dan wel mee heb gedaan moet ik even nakijken. 8)7
 
Vīnalez heeft er nu al 83 rondjes opzitten bij de winter test vandaag.
Komen wij met vijf sessies en zes, zeven rondjes. :+
 
Hij is ook de test koning he :P

vinales heeft geen flauw idee wat wij allemaal moeten uithalen om uberhaupt een paar rondjes circuit et doen
Menige amateur rijder laat de vijfde sessie schieten.
Die MotoGp gasten rijden de dagen voor de wedstrijd onophoudelijk rondjes.
Hoe fit zijn die. :Y :} ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan